Ještě k tomu chybí poznámka, kterak novináři vždycky řeknou půlku, že máme k dispozici energii ze Slunce či z Větru. A na skutečnost, kam se ta energie ukládá nebo spíš roubuje na přenosovou soustavu, která byla konstruována na úplně jiné (regulovatelné) zdroje energie, to už je mimo jejich rozlišovací schopnosti 😃 To je jako s Marsem a jeho neobyvatelností ani schopností tam doletět ve zdraví a stejně do toho kujou, jak se tam ta 20 let bude prý bydlet 😃
Pohodlné vlastnictví e-auta samozřejmě předpokládá mít vlastní barák/garáž.Večer přijedu, připojím to na elektriku a ráno mám plnou baterku. Proč by mne v takovém případě měla zajímat rychlost nabíjení? Každý si pořídí takové zařízení, které mu vyhovuje.Vám kritikům/odpůrcům to třeba nepasuje, ale to není důvod proč to nevyrábět a neprodávat.A nechoďte na mne s argumentem — a co lidi na sídlišti. Prostě si e-auto zatím nepořídí.
Mě se ale také zdá, že současná technologie dokáže uspokojit masovou výrobu maximálně u elektroniky. Ovšem zřejmě je v těch všech prohlášeních různých automobilek z poslední doby (a je jich čím dál více) skryto, že s výrobou baterií asi taky počítají automaticky, tak se o tom nezmiňují. Buď to mají předem všechno vymyšleno a spočítáno, nebo riskují a věří, že za 20 let přijde něco jiného než na současné bázi, která se ale nehodí ani pro masové využívání. I kdyby ta současná e-auta měla dojezd 1000 km, tak stejně se budou nabíjet několik hodin a to je strašně omezující.
Pane Kolliere,ten, pro koho to bude "strašně omezující", si to prostě nekoupí.Souhlasíte s takovým kompromisním návrhem?
"...vzhledem k obrovskému úspěchu a výhodám elektromobilů se začíná celý svět konečně odklánět od spalovacích motorů..."Javůrkovi už taky hráblo, nebo žije v nějaké alternativní realitě?
V té žije bohužel spousta jedinců nepolíbených základními znalostmi fyzikálních zákonů, o kritickém myšlení ani nemluvě. 🙁
Co se týče kritického myšlení, tak většina lidí selhává především v úvaze o tom, kdy auto použít a kdy ne. Auta jsou silně nadužívána, což vede ke plýtvání zdroji a zbytečné zátěži životního prostředí.To jsou takové ty věci, jako že všichni by chtěli mít v Praze a Ostravě čistší vzduch, ale když jde o to dojít si koupit chleba, automaticky sedají do auta...
S nadsázkou tak to není, že všichni, co v Praze stojí v kolonách, jedou zrovna pro jeden chleba :) Spousta lidí má auto jako pracovní nástroj. A kdo ne, ten si sakra rozmyslí vozit si perdel do práce autem. Naopak je to za trest jezdit po Praze károu. A ani to logicky nevychází, když mám ve svém okolí tři sámošky a čtyři večerky, tak proč bych měl jezdit autem? Když jedu na víkend na chatu, tak si nakoupím, samozřejmě. Jen mě překvapuje ta poznámka o nadužívání. Líný prasata jako amíci, kterým přijde divný jít 500 m pěšky, to teda nejsme :)
To je opravdu perla, pan redaktor by si možná propříště měl nechat své subjektivní dojmy někam na fejsbůk a vycházet z reálných dat. Pak by zjistil, že prodeje elektromobilů jsou minimální s výjimkou zemí s extrémní úrovní dotací nebo extrémním zdaněním konvenčních vozů, a to z důvodu, že objektivně dnes elektromobily poskytují více uživatelských nevýhod než výhod (cena, dojezd, zdlouhavé nabíjení a špatná infrastruktura).Vtipná je i věta, že svět se od znečisťujících spalováků odklání "na nový systém práce s energií pomocí efektivních elektronů." Má autor vůbec tušení, kde se takové efektivní elektrony berou?
Nejčistší způsob je jádro, ale není jediné. Tam by to možná logicky sedělo, ale jinak s Vámi naprosto souhlasím.
No, chtít mohou. Možná na to taky do té doby už bude i nějaký zákon. Ale za nějakou výhru nebo výhodu bych to rozhodně nepovažoval. 🙁
Shodou okolností právě dnes na Žive vyšel článek pod názvem "Tim Cook: Rozšířená realita bude skvělá, ale dnes na to prostě ještě nemáme"Zlatá slova, do kamene tesat a platí i pro elektromobily. Pořád ještě není uspokojivě vyřešen převoz energie (super-těžké akumulátory) a nabíjení: Současné zdroje energie neumožňují masové nabíjení mnoha aut současně. Jednotlivě elektromobile jakž takž nějak fungují, ale na masové používání to ještě není.
Je fajn že to víš líp než Tesla, Mercedes, Volvo… :)
Nemusi nic vediet ako tesla, mercedes ci volvo. Ukaz mi dnes jedno elektricke auto ktore natankuje stavu tak rychlo ako napr. benzinove na cerpacke! Ukaz mi dnes jeden elektricky nakladiak s vykonom a dojazdom ako nejaky naftovy. Proste ZATIAL HUDBA BUDUCNOSTI.
Pane fantocy,stejně tak by se dalo říct — ukaž mi dnes jeden spalovák, který po návratu domů připojíš na šlauch a ráno máš plnou nádrž, aniž bys musel celej rok k benzínce."Proste ZATIAL HUDBA BUDUCNOSTI."
Mily pane. Je potrebne tankovat do nadrze na jeden rok??? Problem je v tom ze cestujes na dovolenku elektromobilom a po 100 km budes musiet nabijat niekolko hodin alebo budes so sebou tahat privesny vozik s baterkami. Jasne ze raz rope odzvoni ale zatial za nu nahradu nemame.
V okolí baráku nám tu stojí tak stovky aut. Už vidím tu užasnou dobíjecí stanici s 5 šlauchama, kterou by tu postavili.
Těch 5 šlauchů by nemělo být moc tlustých, aby to náhodou neshodilo trafo pro celé sídliště...
Jo, vy teoretici budete pořád vymýšlet nějaké blbosti, jen aby to nebylo možné.Řešeních existuje spousta, to, že to řešení nevidíš před barákem znamená jen jednu věc, není to tu zatím masově rozšířené.Pokud se chceš podívat, jak to funguje ve státě, kde 1/3 nových aut jsou elektromobily, tak se jeď podívat do Norska, kde natolik pokřivili trh dotacema a penalizacema, že elektromobil vyjde levněji, jak klasické auto.Můžeš se dočíst, že jsou ve skluzu s výstavnou dobíjecích stanic, ale zase zvládli udělat infrastrukturu v docela krátkém čase pro nemálo aut. V současné době mají asi pře 8k dobíjecích stanic a staví další jak o život. Ti jsou asi s elektromobily nejvíce vepředu.Zdar Max
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.