Mi.Chal
25. 11. 2022 • 17:42

>> EASA přišla v minulosti s návrhem, podle kterého by komerční letecké společnosti mohly provozovat letadla s jedním pilotem místo dvou, jak je tomu nyní.To moc chytré není. Když se něco stane jedinému pilotovi, tak je to celkem problém. V případě vlaku se zastaví sám. U autobusu se to sice taky občas stane, ale někdy s tím zvládne zastavit i pasažér...

Josephus Miller (Josephus.A.Miller)
25. 11. 2022 • 11:03

Je logické, že pilot, který nelétá, ztrácí své návyky. Sice se říká, že létání je nezapomenutelné, jako je jízda na kole, ale je to znát. V Evropském letectví už jednou taková mánie byla, že spousty společností prosazovalo zapnutí autopilota 100-400ft po vzletu, v rámci možností letadla a vypnutí autopilota buď v minimech a nebo po autolandu. Na několika případech se pak ukázalo, že to je cesta do pekel. A tak si myslím, že na návrhy EASA z dokumentu v článku nedojde. Ten vybudovaný systém CRM a MCC v současném letectví na tak vysoké úrovni, ke které vedla cesta přes tolik mrtvých, že z gruntu zavést takové novinky je naprostá hloupost. Ušetřené peníze za lidské zdroje za toto nebudou stát. Tedy, aspoň dle mého skromného názoru.

intago
25. 11. 2022 • 6:07

Ruské letadlo dostalo zásah bleskem které vyřadil autopilota.
Piloti naprosto nezvládli přistání a vznikl požár.
Neuměli základní věci....

Net.Xtreme
24. 11. 2022 • 17:19

U letadel je automatika za běžných okolností spolehlivější než lidé, podobný trend se začíná objevovat i u aut. A vede to ke ztrátě schopností pilotů/řidičů a především ke spoléhání se na automatiku a ztrátu pozornosti a přehledu o situaci. Buď se dá jít na plno do automatiky nebo je třeba ji omezit, ten divný mezistav není optimální.

Určitě si přečtěte

Články odjinud