>> EASA přišla v minulosti s návrhem, podle kterého by komerční letecké společnosti mohly provozovat letadla s jedním pilotem místo dvou, jak je tomu nyní.To moc chytré není. Když se něco stane jedinému pilotovi, tak je to celkem problém. V případě vlaku se zastaví sám. U autobusu se to sice taky občas stane, ale někdy s tím zvládne zastavit i pasažér...
Je logické, že pilot, který nelétá, ztrácí své návyky. Sice se říká, že létání je nezapomenutelné, jako je jízda na kole, ale je to znát. V Evropském letectví už jednou taková mánie byla, že spousty společností prosazovalo zapnutí autopilota 100-400ft po vzletu, v rámci možností letadla a vypnutí autopilota buď v minimech a nebo po autolandu. Na několika případech se pak ukázalo, že to je cesta do pekel. A tak si myslím, že na návrhy EASA z dokumentu v článku nedojde. Ten vybudovaný systém CRM a MCC v současném letectví na tak vysoké úrovni, ke které vedla cesta přes tolik mrtvých, že z gruntu zavést takové novinky je naprostá hloupost. Ušetřené peníze za lidské zdroje za toto nebudou stát. Tedy, aspoň dle mého skromného názoru.
Ruské letadlo dostalo zásah bleskem které vyřadil autopilota.Piloti naprosto nezvládli přistání a vznikl požár.Neuměli základní věci....
U letadel je automatika za běžných okolností spolehlivější než lidé, podobný trend se začíná objevovat i u aut. A vede to ke ztrátě schopností pilotů/řidičů a především ke spoléhání se na automatiku a ztrátu pozornosti a přehledu o situaci. Buď se dá jít na plno do automatiky nebo je třeba ji omezit, ten divný mezistav není optimální.
No u aut už je to tak daleko, že hromada lidí neumí ručně řadit a bez kamer a senzorů nezaparkujou ani auto. O těch co neumí zaparkovat bez automatického asistenta se radši ani nezmiňuju, ty podle mě nemají za volantem co dělat.
Ono je těžký parkovat bez kamery, když z toho pořádně není ani vidět. Jedno z mých aut je dokonce tak "chytré", že při řazení zpátečky vybočí zpětné zrcátko někam do háje.
Já bych ti oponoval řidiči kamionů. Jak oni mohli couvat kamionem s přívěsem a ,,BEZ" kamer. Prostě to uměli ovládat. Co vidíš z dodávky? Taky kulový a stejně to ti řidiči umí.
Taky zkuste zjistit, kolik řidičů kamionu něčím trefilo třeba zadní světla. Jednoho jsem taky viděl.I u toho osobního auta je dozadu vidět blbě a jestli je za ním 40 nebo 10 cm se pozná blbě. Na to jsou parkovací senzory dobré.
Parkovat podélně sice neumím, ale na okresce jsem si zatím kohokoliv namazal na chleba. Podle mě zas za volantem nemají co dělat brzdy provozu...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.