To přece nemůžes srovnávat. Když ti apka napíše "Děkujeme za využití našich služeb, jak jste byli spokojeni?" tak to přece není bonzování, ale zpětná vazba.
Když ti Skype po skončení hovoru nabídne hodonocení přenosu a ty dáš 1 hvězdičku, protože to bylo nic moc, tak taky bonzuješ? Na koho? Na providera, že má mizernou sít, na programátora, že to špatně naprogramoval, na sebe, že máš slabý počítač, který to nezvádl?
Bonzování beru jako práskání v případě, kdy se mě to nijak nedotýká nebo dotýká minimálně (soused doma pálí chlast, je nacista, xenofob...)
Ale ne, když jsem s někým v obchodním kontaktu jako zákazník.
To mi spíš přijde jako rozšířený nástroj kapitalismu - hlasuju nejen penězi, ale můžu dát i najevo, co se má změnit, abych příště nešel ke konkurenci.
Jo, asi to lze i zneužít, ale co nejde?