Před několika dny jsme vám nabídli malé preview zajímavé karty S3 DeltaChrome S8. Tentokrát se na čip, který vznesl alespoň trochu vzruchu mezi už nudné boje ATI vs. nVidia, podíváme trochu blíže a dočkáte se také srovnání s konkurencí v podobě GeForce FX5700 a Radeon 9600 Pro v mnoha herních i syntetických testech.
Benchmarky – teoretické
3DMark 2003 build 340
Výrobce: Futuremark
Vydáno: 11. února 2003
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: Default, 1 024 × 768 × 32, Max. Anisotropy 4, bez FSAA
Ke stažení: http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
DeltaChrome S8 v 3DMarku03 předvádí zhruba výkon Radeonu 9600 (bez Pro). Více nám řekne detailní výpis výsledků v jednotlivých testech:
Nejvíce DeltaChrome ztrácí v pixel shader 2.0 testu, ani ne poloviční výsledek FX5700 není dobrá vizitka. Ve fillrate testech předvádí zhruba podobnou efektivitu jako R9600 nebo FX5700, pouze při single-texturingu je asi více limitována propustností paměti.
3DMark 2001 build 330
Výrobce: Futuremark
Vydáno: březen 2001, únor 2002 (SE verze)
Rozhraní: DirectX 8.1
Nastavení: Default - 1 024 × 768 × 32, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Ke stažení: http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml
V jednotlivých testech 3DMarku2001 SE odkrývá DeltaChrome další slabiny: výkon 4 vertex shader procesorů horší než 2 VS jednotek 9600 Pro a výrazně horší než 3 VS jednotek FX5700. Pixel shader 1.1 zhruba jako FX5700 a velice špatná práce s particles (částicový systém).
CodeCreatures Benchmark Pro
Výrobce: CodeCult
Vydáno: 5. dubna 2002
Rozhraní: DirectX 8.0
Nastavení: Default - bez FSAA
Ke stažení: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=359
Vysoký počet polygonů v kombinaci s převážně vertex shader 1.1 prográmky asi také nebudou doménami DeltaChrome, výsledek je tak někde na úrovni Radeonu 8500!
Aquamark 3
Výrobce:Massive Development
Vydáno:15. září 2003
Rozhraní:DirectX 9.0
Nastavení: Default, 1 024 × 768 × 32, max. anisotropy 4
Ke stažení: http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
I Aquamark 3 napovídá, že DeltaChrome předvádí výkony na úrovni Radeonu 9600 nebo GeForce 5600.
Výrazně DeltaChrome zaostala pouze v první testu (Dynymic Occlusion Culling), jinak na FX5700 nebo 9600Pro ztrácí spíše konstantně. Naopak výsledek z Large Scale Vegetation je jediný, kde DeltaChrome prodá svoje čtyři geometrické procesory.
ShaderMark 2.0
Výrobce: Tommti Systems
Vydáno: 30. září 2003
Rozhraní: DirectX 9.0b
Nastavení: 1 024 × 768 × 32, Anti-Detect mode
Ke stažení: http://www.3dcenter.org/downloads/shadermark.php (verze 2.1 pro DirectX 9.0c)
DeltaChrome S8 provádí pixel shadery 2.0 povětšinou stejně rychle nebo dokonce rychleji jako GeForce FX5700, což by bylo fajn, kdyby architektura GeForce FX nebyla obecně v shaderech dost slabá.
GL_EXT_reme
Výrobce: Emil Persson aka Humus
Vydáno: 1. května 2001
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: 1 024 × 768 × 32
Ke stažení: http://www.humus.ca/3D/GL_EXT_reme.zip
GL_EXT_reme |
FX5900XT |
9800Pro |
DeltaS8 |
FX5700 |
9600Pro |
Overdraw factor 3, back to front |
572,0 |
795,4 |
266,1 |
332,7 |
393,4 |
Overdraw factor 3, front to back |
1 117,6 |
2 486,3 |
601,1 |
719,1 |
566,1 |
Overdraw factor 3, random order |
799,5 |
1313,8 |
393,2 |
484,4 |
1313,8 |
Overdraw factor 8, back to front |
219,9 |
287 |
107,8 |
127,7 |
143,6 |
Overdraw factor 8, front to back |
627,9 |
2039,3 |
516,9 |
280,9 |
235,5 |
Overdraw factor 8, random order |
432,1 |
823,3 |
270,1 |
432,1 |
204,3 |
Pixel fillrate |
1 548,6 |
2 573,4 |
1 903,4 |
1 313,2 |
1 175,1 |
Texel fillrate |
2 931,2 |
3 002,9 |
2 384,7 |
1 403,7 |
1 583,9 |
Pure transform |
47193640 |
71470561 |
27632788 |
34454719 |
38040827 |
2 point lights |
27792554 |
35841790 |
11863785 |
26486748 |
18890259 |
8 point lights |
12076410 |
15229879 |
3919387 |
12505829 |
8048613 |
2 directional lights |
36482146 |
63436952 |
15639922 |
32890678 |
33539678 |
8 directional lights |
15933837 |
46278218 |
6185616 |
15900930 |
24557478 |
One 1024x1024x32 texture |
1 536,3 |
1 603,3 |
868,0 |
921,6 |
1 022,4 |
Four 1024x1024x32 textures |
1 527,7 |
1 578,4 |
845,7 |
917,3 |
1 014,4 |