Komunitním stránkám se daří již od samotného počátku webu jako takového. Pomineme-li generaci diskuzí a chatů, stojí dnes v popředí služby typu Facebook, Lidé.cz, Spolužáci.cz nebo třeba Líbímseti.cz. Alespoň jednu komunitní službu u nás podle průzkumu Mediaresearch navštíví každý den 2/5 internetové populace – jednou týdně pak dokonce tři čtvrtiny českých internetových surfařů. Profil na Facebooku má více než milion Čechů.
Mediaresearch v květnu provedl rozsáhlý výzkum, ve kterém zjišťoval nejen četnost návštěv komunitních webů a souvislost s věkovou kategorií uživatelů, ale také důvody těch, kteří podobné apliakce nepoužívají. A jelikož jsou Facebook a ti další často spojováni s rizikem celkem snadného šíření citlivých osobních dat, statistici z Mediaresearch se také ptali na to, co vlastně uživatelé podobných webových služeb všechno zveřejní.
Četnost návštěv komuntiních webů podle Mediaresearch a 514 respondentů
Typické důvody odmítání podobných služeb podle Mediaresearch a 157 respondentů
Co na sebe vše prozradíme podle Mediaresearch a 328 respondentů