McDonald’s pobavil celý internet, vypustil zmatený tweet s podivnou nabídkou na Black Friday

Páteční tweet řetězce s rychlým občerstvením McDonald’s se zapíše do učebnic marketingu na sociálních sítích. Ale v tom negativním slova smyslu. Firma omylem zveřejnila předem naplánovaný reklamní tweet, který obsahoval jen instrukce, co do něj marketingový pracovník měl napsat.

V pátek se po celém světě konal Black Friday. Vrcholná nákupní akce podzimu, v rámci které jsou lidé ochotni utrácet o sto šest. Black Friday se přitom zdaleka nekoná jen elektroniky a oblečení, možnost přilákat lidi využívají firmy všemožného druhu, od autosalonů po třeba právě řetězce rychlé občerstvení.

McDonald’s se akce účastnil také a na výhody, které lidé při nákupu jídla získají, chtěl upozornit mimo jiné na Twitteru. Jenže nějaký pracovník, jenž sociální sítě firmy obsluhuje, na tweet trochu pozapomněl a všem 160 tisícům sledujícím McDonald’s se místo lákavé slevové akce objevil tweet, ve kterém stálo: “Black Friday **** Need copy and link ****”. Někomu se zřejmě podařilo naplánovat tweet dopředu, ale už nedoplnit o potřebné údaje.

Jak se dalo čekat, internet chyba McDonald’s náramně pobavila. Uživatelé ihned reagovali zprávami typu „Myslím, že v McDonald’s se právě otevřela pozice na experta pro sociální sítě“ nebo „Ajaj, Twitter McDonald’s právě přezval Donald Trump“ s narážkou na často nesmyslné tweety amerického prezidenta.

Objevily se také názory, zda to nebyl ze strany McDonald’s pokus o získání ještě větší publicity, než kdyby zveřejnili obyčejnou reklamní akci. Marketingový expert Matt Navarra ale k diskuzi dodal: „Je hezké si myslet, že to někdo zamýšlel. Ale je to tak strašně náhodné a k té značce se to nehodí, že si to nemyslím.“

Co je nicméně zvláštní, ani v době psaní článku nebyl tweet z účtu McDonald’s smazán. A to je několik hodin po zveřejnění. Společnost se možná rozhodla nepopírat, že k něčemu podobného došlo a časem popíše, jak se tomu všichni zasmáli.

Diskuze (7) Další článek: Švýcaři připravují nová pravidla pro warez. Skoro jako by se inspirovali v Česku

Témata článku: Sociální sítě, Twitter, Reklama, Donald Trump, Black Friday, McDonald's, Sociální síť, Matt Navarra, Americký prezident, Potřebný údaj, McDonalds, Marketingový pracovník, Tweet, Celý svět, Celý internet, Občerstvení, Marketingový expert, Rychlé občerstvení, NAB


Určitě si přečtěte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 37



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu