Banka

mBank má nové internetové bankovnictví. Budí spíš rozpaky

Před měsícem avizovaná změna internetového bankovnictví od mBank je už online. Od 1. června je nové IB dostupné všem klientům. Co se změnilo?

Grafika zůstává, jen je vše ještě větší a bělejší. Web je nově responzivní, takže se přizpůsobí i tabletům a mobilům. Nová hlavní stránka ukazuje přehled smluvených produktů, zůstatky a historii plateb.

Od základů překopaná je logika ovládání. Všechny důležité odkazy se teď schovávají v nabídkách vyskakovacího hlavního menu. Podle mBank se lidé ke všem funkcím dostanou jen na dvě kliknutí.

Velkým posunem vpřed je ale historie transakcí. Má totiž vyhledávač s našeptávačem a hodně filtrů, což pomůže v orientaci i vyhledávání odchozích a příchozích plateb. Podle ikonky pak půjde poznat, jestli šlo o platbu kartou, nebo převod z účtu.

Banka na jednom místě sdruží všechny typy spoření, tedy termínované mVklady, klasický spořicí účet eMax Plus i mSpoření, které z každé platby pošle část (pevná částka, procento z platby nebo zaokrouhlení částky) do zvláštního „prasátka“. mBank rovněž ukáže souhrnný zůstatek na všech účtech.

Mezi drobnosti pak patří tlačítko pro otevření chatu s operátorem, které se zobrazuje na všech stránkách. V nastavení je pak nově možné změnit adresu nebo příjmení.

Podle facebookové stránky mBank si však uživatelé novinek příliš necení. Kritizují mj. nepřehlednost, což je věc, kterou měl právě tento redesign vyřešit.

Vylepšenou verzi internetového bankovnictví jsme předem procházeli s klienty a testovali na reálných uživatelích. Jejich reakce byly vesměs pozitivní. Tak jako u každé změny se s novým prostředím člověk musí sžít. Nicméně následně oceňovali, že je práce s vylepšeným internetovým bankovnictvím rychlejší, protože vše podstatné je buď vidět na první pohled nebo se k tomu lze dostat pár kliky, na každé stránce je možnost chatu s reálným bankéřem a také si lze úvodní stránku přizpůsobit podle vlastních potřeb. Veškerých připomínek, které jsme k novému vzhledu bankovnictví dostali, si vážíme, detailně je sledujeme a s řadou konkrétních podnětů i dále pracujeme,“ uvádí v reakci na kritiku mBank.

Diskuze (57) Další článek: Týden Živě: Dešifrovali jsme evropský Covid pas a podívali se na vaše správce souborů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,