Za necelý měsíc bude uvedena Maya ve své třetí verzi. Netrpělivé očekávání ještě podporují postupně zveřejňované novinky.
Jenda z novinek, probublavší na veřejnost, popisuje síťové renderovací vlastnosti nové Mayi. Jak verze Maya Unlimited tak Maya Complete bude umožňovat „plovoucí“ dávkové zpracování výpočtu renderingu přes prakticky libovolný počet strojů na různých platformách, tedy Windows NT, IRIX nebo Linux. Využitelné to bude hlavně při dokončování rozsáhlejších projektů, kdy zapojením „všeho, co dokáže počítat“ bude k dispozici výkon na samostatné stanici nerealizovatelný a to hlavně za velmi zajímavou cenu, třeba při použití stanic s Linuxem.
Trojková Maya je vlastně už pátou verzí programu za poslední tři roky, což je o mnoho víc než její hlavní „konkurenti“, třeba Softimage. Další novinkou je Trax, nelineární kompoziční nástroj pro pohyblivé video, film nebo třeba hry. Maya plně integruje nejen „Subdivision Surfaces“, ale i vynikající modul Maya Artisan, paint efekt určený pro malování textur na objekty.
Předpokládané ceny Mayi, která se má objevit na trhu začátkem července, je stanovena na 7 500 USD pro verzi Complete a 16 000 USD pro Mayu Unlimited. Dostupné budou verze pro Windows NT a SGI IRIX, Linuxový renderer bude následovat o něco později. Uvedené ceny se ale vztahují k americkému trhu a u nás budou o něco jiné.