Max Payne, tajný agent DEA

Seznámení s připravovanou hrou Max Payne.
Max Payne, tajný agent DEA žije a pracuje v New Yorku – ve městě plném bolesti a násilí. Jeho práce není lehká. Před třemi lety byla jeho žena a dítě brutálně zavražděni místní mafií. Z této tragické události se Max nikdy nevzpamatoval. Jsou to již tři roky, ale on se nevzdává a snaží se získat proti mafii důkazy, aby si mohl vyrovnat účet a zároveň se i pomstít. Navíc to vypadá, že do ulic se dostala nějaká nová a velmi nebezpečná droga. Spolu se svým kolegou Valkyrem se Max snaží vypátrat původ této drogy. Bohužel se však dostali až moc blízko k pravdě a jeho kolega je zabit. Navíc je vina svalena na Maxe. Místní tisk tuto vraždu ještě více „rozmázl“, a tak si musí Max dávat pozor na ostatní policisty, aby jej nedopadli a zároveň se musí snažit usvědčit pravého viníka a vraha …

Tak toto je stručný děj nové hry připravované firmou Remedy. Jedná se o tradiční 3D akční hru Tomb Raiderova stylu. K vymodelování prostředí byl použit 3D engine firmy Remedy a je nutné říci, že díky tomuto enginu hra pouze získává. Při putování se dostaneme do temných zákoutí průmyslových oblastí, které nám zajisté naženou strach. Interiéry a exteriéry jsou zpracovány do těch nejmenších detailů – autoři zkrátka vytvořili tak realistické prostředí, jaké jsme předtím nikdy neviděli. Tomu předcházelo vyslání skupinky designerů s fotoaparáty a kamerami přímo do ulic New Yorku, kde měli za úkol natočit nebo vyfotit zajímavé lokace. Ty byly následně převedeny do této počítačové hry. Osvětlení jednotlivých lokací je také zpracováno tak, aby odpovídalo co nejvíce realitě. Všechna tato grafická „nej“ mají však také svoji cenu. Hru si nespustíte bez 3D akcelerace (žádný softwarový rendering tu nebude).

Ale nejsou to jenom exteriéry a interiéry. Ve hře se setkáme s jednotlivými postavami, zbraněmi, předměty, … Postavy byly vytvořeny na základě přímého převodu lidských činností do počítače, proto je pohyb jednotlivých osob věrohodný. Samozřejmě jsou jednotlivé postavy vykresleny do těch nejjemnějších detailů. Zbraně, se kterými se Max ve hře seznámí a které bude používat, pocházejí také ze skutečného života. Není tu žádná plasmová puška, což je dobře. Dokážete si představit tajného agenta DEA s plasmovou puškou v současném New Yorku? Já tedy ne. Co se týká použití jednotlivých zbraní, budete velice překvapeni. Při vystřelení kulky z pušky není její trajektorie zcela přímá. Působí na ni všechny fyzikální zákony jako například gravitace země. To samé uvidíme také u nábojnic, které ze zbraně vystřelují. A co se stane když všechny náboje vystřílíte? Budete se muset s protivníkem vypořádat tradičním způsobem.

Dále firma Remedy zakomponovala do hry animace. Nejsou to ale takové „jednoduché“ animace, kdy sledujete někoho, jak něco dělá. Všechny animace ve hře jsou zpracovány ve stylu filmů a akčních scén Johna Woo, což zlepšuje požitek ze hry a především zvyšuje napětí hráče. S takovými animace se ve hře setkáme dosti často. Vše je ale zpracováno tak, aby jich nebylo příliš mnoho a z akčního stylu hry se nestal film. Navíc je ve hře zakomponována možnost animace vypnout (ne však všechny) – tím se ale hráč ochuzuje o požitek ze hry.

Jednotlivé části hry jsou od sebe tradičně odděleny. Abyste mohli postoupit dále, musíte něco splnit, … Každá z těchto částí je od sebe tradičně oddělena čekací obrazovkou. U hry Max Payne jsou však tyto obrazovky doplněny částmi příběhu, na jejichž základě se můžeme lépe orientovat v ději samotné hry.

Co dodat více? Snad každý, kdo má rád akční styl hry, kvalitní zpracování, vynikají grafiku a grafické efekty se má na co těšit. Bude si však muset počkat, protože hra se má na trhu objevit teprve v srpnu.

Váš názor Další článek: Replikace se po měsíci zablokuje?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,