Tvůrce panenky Barbie kupuje významného výrobce počítačových her - za čtyři milíardy dolarů.
Jakou hodnotu má průmysl počítačových her? Podle všeho gigantickou, a vyrostl do ní během několika málo let – z doby, kdy vývojáři her byly studentské či jiní undergroundové programátorské kroužky. Největší světová firma zabývající se výrobou hraček, americký Mattel (mající na svědomí i mj. panenku Barbie včetně příslušenství) pohltil jednu z největších společností vyrábějících počítačové hry, Learning Company, za neuvěřitelnou hodnotu 3.8 miliardy dolarů. Learning Company byla v posledních letech známá tituly jako Riven a Myst, dvěma z největších bestsellerů vůbec- přesto jí však ve velice diverzifikovaném trhu s počítačovými hrami nepatřilo více než deset procent. Pokud bychom dospěli k hodnotě trhu celého, pak dosahuje ohromujících čtyřiceti miliard dolarů – což je dnes například větší kapitalizace než mají giganti typu Hewlett-Packard nebo Compaq.
Spojení tradičního hračkáře s výrobcem počítačových her ukazuje na to, čemu průmyslníci věří – že hry na počítačové bázi budou získávat stále větší část trhu „hraček“, že nejsou jen doplňkem tradičního hračkářského trhu, ale stávají se jeho velkou integrální částí. Šéf Learning Company správně hovoří o „morfování“ obou trhů, software a hraček – a o tom, že spolu s Mattelem jsou nyní schopni oslovit úplně jakéhokoli zákazníka dětského věku. O´Leary dále předpovídá, že Mattel bude brzy prodávat zboží zákazníkům ve velké míře i přes Internet, a že během několika příštích let dosáhne internetový prodej hodnoty miliardy dolarů. Pro Mattel bylo pohlcení výrobce počítačových her jednou z mála šancí, jak si zvýšit prodeje a také pošramocenou reputaci – firma má několik let stagnující zisk i obrat. Zatím jedinou další velkou firmou z tradičního světa, která se aktivizuje v oblasti počítačů, je Disney; vedle těchto firem stále existuje několik desítek či možná stovek společností vyrábějících počítačové hry, od velkých až po úplně maličké.