Matrox vstupuje do dalšího boje mezi výrobci grafických akcelerátorů s novým G400.
Matrox vstupuje do dalšího boje mezi výrobci grafických akcelerátorů. Po oznámení firem 3Dfx a Nvidia o vydání nových čipů Voodoo3 a Riva TNT2, nemohla ani firma Matrox zahálet a 16. března představila svůj nový čip Matrox G400.
Pokud si vzpomínáte na G200, je to velmi kvalitní karta s velmi dobrým výkonem v oblasti 2D, ovšem v oblasti 3D patří na spodní příčky benchmarkových testů. Tudíž byla velmi rychle zapomenuta, zvláště po příchodu Banshee a TNT. Další problémy u této karty nastaly se slibovanou podporou OpenGL ICD, která byla velmi opožděna a objevila se po 4 měsících s pomalejší výkonností, než měl OpenGL Direct 3D wrapper. S čipem G400 to ovšem vypadá daleko lépe. G400 bude první kartou podporující AGP 4X/2X, další zajímavostí je DualHead Technology, která umožní zobrazovat data na dvou nezávislých displejích, při čemž může být u jednotlivých displejů použito jiných rozlišení a obnovovacích frekvencí. Velkým přínosem pro hry bude Environment Mapped Bump Mapping, díky němuž bude možno použít pro jeden pixel 3 rozdílné textury včetně tzv. „Bump Map“. Bump mapping umožňuje zobrazit vyšší úroveň obrazového realismu. Mezi další novinky patří Vibrant Color Quality,256-bit DualBus Architecture, Stencil Buffering. Dále stojí za zmínku osazení pamětí až na 32 MB, RAMDAC 300MHz, maximální 2D rozlišení 2048 x 1536 v 24-bitech (32MB), maximální 3D rozlišení 2048 x 1536 v 32-bitech, podpora MPEG-1 videa, DVD videa a Motion Video Rendering (MVR) architektury. Další podrobnou technickou dokumentaci je možné najít na oficiálním webu.
Matrox G400 bude podporovat mnoho produktů a standardů včetně Microsoft Windows 2000, AMD 3D NOW!, Intel Pentium III procesory, systémy AGP 2X a 4X.