UPC se prostě snaží o to, co už se snažili jiní a neuspěli a to je VYDĚLÁVAT NA POSKYTOVATELICH OBSAHU! Tj. aby ISP neplatili jenom jejich zákazníci, ale každý, kdo chce, aby se zákazníci toho ISP dostali k jeho datům (Google, Seznam, Media Info, YouTube atd.)Ovšem operátoři si NEUVĚDOMUJÍ, že opratě nedrží poskytovatel infrastruktury, ale obsahu! Že právě obsah je tím důvodem, proč si lidi platí připojení u ISP (nikoliv naopak). Navíc změnit poskytovatele Internetu je velice snadné a nikdo s kým komunikujete nic nepozná, ovšem změnit poskytovatele obsahu už tak snadné není a zasáhne to Vaši komunikaci s každým.Tedy pokud ISP zablokuje (nebo zpomalí, zařídí nějakou časovou nepřístupnost a jinak znepříjemní) zákazníkům přístup na Gmail nebo Facebook, tak LOGICKY zákazníci nezačnou přecházet ke konkurenci, která jejich ISP zaplatila "výkupné", ale je pro ně mnohem snažší služby u poskytovatelů obsahu nechat jak jsou a jenom změnit ISP!O to víc v dnešní době, kdy jsou moderní cloudová řešení, lidé využívají z 90% výhradně web-mail a freemail od portálů, takže zákazníka u ISP nic nedrží.
--Dnes je zkrátka doba, kdy hlavní MAJETEK a MOC má poskytovatel obsahu, licencí a věcí nehmotných a ten, kdo má fyzicky nějaké "dráty", budovu atd. už si na něj moc vyskakovat nemůže.
Kdyby např. Google zablokoval IP adresy UPC, tak UPC musí přistoupit na jeho podmínky a nebo zkrachuje, protože kdo si pořídí připojení přes které se nedostane na Google, YouTube, Gmail...?Stejně tak pokud máte obří kino a naštvete si producenty, tak ZKRACHUJETE! Sice máte perfektní vybavení a je to všechno Vaše, ale když nedostanete žádný nový kasovní trhák, tak co zákazníkům promítnete? ISP mají "kino" a MediaInfo má "filmy"...
Analogie s kinem bych řekl je perfektní, protože to jsme všichni zažili! Zavedená kina často nepřistoupila na podmínky digitální projekce a byly to obří budovy s perfektní akustikou, pohodlnými sedačkami, balkóny s hromadou prostoru... A kde jsou? ZAVŘENÉ! Převálcovaly je úsporně postavené rychlokvašky bez akustiky na malém prostoru... Jak je to možné?
No protože v honosné budově kina můžete leda tak vidět 10x okoukané věci nebo čučet do zdi. Ovšem rychlokvaška dává jednu novinku za druhou