Foto:  reynermedia ,  CC BY 2.0

Foto: reynermedia, CC BY 2.0

Nová karta MasterCard obsahuje čtečtu otisků prstů Foto:  MasterCard Inc. , Public domain

Nová karta MasterCard obsahuje čtečtu otisků prstů | Foto: MasterCard Inc., Public domain

Foto:  reynermedia ,  CC BY 2.0
Nová karta MasterCard obsahuje čtečtu otisků prstů Foto:  MasterCard Inc. , Public domain
5
Fotogalerie

Mastercard zakročí proti automatickému strhávání peněz na konci bezplatného období (aktualizováno)

Aktualizováno

Zprávu jsme připravovali včera večer na základě oficiální zprávy MasterCard. MasterCard však krátce poté své prohlášení doplnil o zásadní větu: „Změna pravidla se vztahuje pouze na fyzické produkty, jako je péče o pleť, zdravotnické pomůcky atp.“ Nebude se tedy vztahovat na předplatné internetových služeb, ale jen na pravidelné objednávky fyzického zboží, ke kterým se uživatelé upíšou velmi často neúmyslně.


Automatické strhávání plateb je jednoduchý způsob hrazení předplatného různých služeb. Při první platbě jednoduše vyplníte údaje z platební karty a o víc se v budoucnu nestaráte. Služba si totiž peníze strhne, když je potřeba. Firmy toho však bohužel často zneužívají u nových uživatelů, kdy vyžadují platební údaje i v bezplatném období. Když totiž uživatel službu zapomene včas zrušit, rovnou si předplatí další měsíc.

Proti této praktice se rozhodla bojovat karetní společnost Mastercard s aktualizací svých podmínek. Nově bude muset zákazník při přechodu z bezplatného do platícího období poskytovateli stržení platby předem povolit. Poskytovatel navíc bude povinen zákazníka písemně či mailem včas informovat o strhávané sumě, datu stržení platby a poskytnout mu instrukce, jak eventuálně předplatné zrušit.

Stejné instrukce spolu s vyúčtováním bude muset poskytovatel zákazníkovi zaslat před každou další platbou. Faktura navíc musí obsahovat jasnou identifikaci obchodníka včetně webové adresy či telefonního čísla obchodu, kde majitel karty nákup provedl.

S novými podmínkami hodlá Mastercard zvýšit jak transparentnost plateb, tak snížit náklady spojené s reklamací neoprávněných plateb. Tento krok pomůže uživatelů i v případě služeb, kde zrušení vyžaduje více kroků nebo dokonce telefonický hovor. Datum zavedení nových změn zatím neznáme.

Určitě si přečtěte

Články odjinud