Manažer Uberu několik dní před tragickou nehodou upozorňoval na nedostatky autonomních vozů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 7

Názory k článku

13. 12. 2018 16:23

Podle těch snímků ze záznamu UBERu to prý bylo "...ve špatně osvětleném místě...". Ale když to samé místo pak projel po setmění nějaký místní řidič a natočil to na video, tak to vypadá úplně jinak - viz. https://www.youtube.com/watch
Místo nehody je těsně za sloupem veřejného osvětlení s bílou čtevrcovou tabulí, který je na tomto videu vidět už ve 20s, kdy ještě jede po mostě přes řeku. A k tomu sloupu osvětlení, za kterým došlo k té srážce, dojede až ve 33s. Není proto ta údajná špatná viditelnost těsně za sloupem veřejného osvětlení poněkud diskutabilní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 12. 2018 14:54

Podívejte se, tohle je z psychologického hlediska známý, často diskutovaný fakt. Když řídí auto člověk, měl by být v dobré kondici, zdravotně fit, prostě odpočatý, vyspalý, měl by se soustředit pouze za řízení. Není tomu vždy tak, ale většinově ano, jinak by pro nehody nedojel nikdo nikam. K autonomnímu řízení, dokud nebude skutečně zvládnut pátý stupeň (plně autonomní řízení bez nutnosti kontroly člověkem, kde já se velmi obávám rizik, pokud nebude volant a možnost převzetí řízení, přece jen, mozek je velmistr v přizpůsobování, rychlých reakcích a má také něco co elektronika ne - 6 smysl, jakési dědictví po předcích), pak od čtvrtého dolů se řidič stává pasivním divákem, ano, má za úkol být jakýsi operátor, ale kdo z vás neusínal (ne z nedostatku spánku nebo tak) někdy po pár minutách jízdy vlakem, bez ohledu na to, co zajímavého (mimo protihlukových stěn) se děje za okny, v uličce? Já se přiznám, že kolikrát, možná pravidelně. A naprosto stejně přijde únava z monotónnosti při nedokonalém autonomním řízení, člověk bez nutnosti zasahovat otupí, případně se začne věnovat jiné činnosti, která ho zabaví, nelze tak dlouho udržet pozornost (proč asi mají ve škole děti přestávky?). Vidím to jako vážný problém, který vyřeší jediné, stupeň 5 a koncensus společnosti, že se zříká kontroly nad řízením osobních dopravních prostředků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 12. 2018 13:20

nadriadeny a psychopat. najhorsia kombinacia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor