Podívejte se, tohle je z psychologického hlediska známý, často diskutovaný fakt. Když řídí auto člověk, měl by být v dobré kondici, zdravotně fit, prostě odpočatý, vyspalý, měl by se soustředit pouze za řízení. Není tomu vždy tak, ale většinově ano, jinak by pro nehody nedojel nikdo nikam. K autonomnímu řízení, dokud nebude skutečně zvládnut pátý stupeň (plně autonomní řízení bez nutnosti kontroly člověkem, kde já se velmi obávám rizik, pokud nebude volant a možnost převzetí řízení, přece jen, mozek je velmistr v přizpůsobování, rychlých reakcích a má také něco co elektronika ne - 6 smysl, jakési dědictví po předcích), pak od čtvrtého dolů se řidič stává pasivním divákem, ano, má za úkol být jakýsi operátor, ale kdo z vás neusínal (ne z nedostatku spánku nebo tak) někdy po pár minutách jízdy vlakem, bez ohledu na to, co zajímavého (mimo protihlukových stěn) se děje za okny, v uličce? Já se přiznám, že kolikrát, možná pravidelně. A naprosto stejně přijde únava z monotónnosti při nedokonalém autonomním řízení, člověk bez nutnosti zasahovat otupí, případně se začne věnovat jiné činnosti, která ho zabaví, nelze tak dlouho udržet pozornost (proč asi mají ve škole děti přestávky?). Vidím to jako vážný problém, který vyřeší jediné, stupeň 5 a koncensus společnosti, že se zříká kontroly nad řízením osobních dopravních prostředků.