Mohla by to bejt "eko-alternativa" pro 16leté "řidiče", protože třeba Aixam je srovnatelně drahý nebo o dost dražší a prdítko je to stejný.
Jak bylo dříve řečeno u jiné recenze jiného vozu, kde recenzent prohlásil: "deformační zónu tvoří nohy řidiče" 😃, tak tady by mohl prohlásit, že deformační zónu tvoří tělo řidiče :).Jinak mám známého, co má Smarta a už se mu stalo, že ho kamioňák neviděl, nabral ho a tlačil před sebou. To jsou fakt safe auta...Zdar Max
Trochu to nedomysleli...Resp. stále je tu zřejmý důraz na design, namísto užitné hodnoty - Protože jde reálně o automobil, který bude nepříliš zdařile konkurovat česko-čínskému EV elBlesk Tiger, které stojí cca 220k a zvládne i těch 80 km/h
Je paradoxem, že řada lidí si před těmi 10-15 lety představovala, že takhle nějak EV začne. Jako malinká levná autíčka na baterky do města a pak se to bude vyvíjet. Jenže ono to je malinké, ale rozhodně ne levné
345k je strašně moc. To je měsíčně třeba 5750kč po dobu pěti let. Vždyť nová nákupní taška jde koupit za 200k. A to je 3333kč měsíčně po dobu pěti let. Takže rozdíl činí 2420kč měsíčně. To je i při ceně benzínu 30kč za litr a spotřeba 5l na 100 asi 1600km, tedy 52km denně včetně víkendů. Prostě mi to nějak neštimuje
Za tyhle peníze bude např. nejvyšší verze nové Dacie s LPG s celkovým dojezdem až 1300km. Jen naprostý šílenec by musel dát tyhle peníze za takový e-krám.
Ta cena by musela byt 50.000, aby melo smysl se takovym mini zabyvat.Ono jde predelat i golfovy vozit na takove letni minivozitko se solarnim panelem.https://gem.polaris.com/en-us/e4/... - to je velmi podobne te tojote, ze 14.000 dolaru, z emeriky, pred 10 lety :)
Za 50 tisíc sotva koupíš kvalitní elektrokolo. Demagogie místní cenotvorby mi občas přijde značně zábavná.
To víš, draze vyrobit šunku umí i Apple a zákazníky si najde. Ale normální auto pro běžné lidi to nebude.
Co je větší klišé, než výrazy jako “šunka od Apple”, “normální auto” a “běžní lidé” ...?
1) Normální auto = uveze basu piv, kočárek a v nejhorším i tchýni 2) Běžní lidé co mají na bod 1. 3) šunka od Applu = je známé že jejich výrobky mají za výrazně vyšší cenu slabší střeva. To není nic proti Applu, chápu, že za exkluzivitu se platí
Apple má střeva docela kvalitní, zejména vlastními procesory utíká konkurenci. Jinak produkty má dražší, ale v ceně je i vývoj a aktualizace SW, který není tolik závislý na sledování a cílené reklamě. Je dost zavádějící do ceny zahrnout jen HW a ignorovat SW a služby.
Co je větší klišé, než "vysvětlovat" uvedená výraziva....
Tahle definice normálního auta podle mě vylučuje i auta jako je krátká Fabia, tedy malá auta, o miniautech nemluvě. Pro basu piv a kočárek najednou bys musel sklopit sedadla a to už vylučuje tu tchýni.
Sorry ale fabia pro mne také není normální auto. At si rozhodne každý sám. Mám z 90. let fobii z malých aut, kdy jsme byli rádi, že máme 105ku a zařekl jsem se, že jezdit jako mí rodiče nebudu. Nechci se až tak moc omezovat. Ale asi nejsem jediný. Když vidím vozový park okolo. A ted to narůstá v druhý extrém (SUV).
No jo, no, to je právě to, jak definujete, co je "normální" auto. To je zkrátka individuální. Přesnější by tedy bylo, že nepatříte do cílové skupiny, na kterou Toyota s tímhle autem míří. Ale to bylo jasné dávno. To ale neznamená, že ta cílová skupina nemusí být opravdu veliká a Toyota s tím autem nemůže udělat díru do světa.
Můj skútr stál 78k, dnes stojí 89k, výkon má stejný. Takže dejme tomu 110k už by byla rozumná cena, 160k ať nežeru a i to už je dost šílený
Tvl to vypadá že se bude nabíjet z USB-C ne? 😀
14000€? VELA.
Proč?V Praze ušetříte 40 000 Kč ročně za každou městskou část, kde byste chtěl parkovat. Jenom tenhle nepodstatný detail vám to auto za 10 let zaplatí, pokud byste využíval pouze jednu zónu. Pokud více, pak se vám ten čas příslušně zkrátí.Ale ne, elektromobily nemají vůbec žádné výhody a prosazují se tržně. Sice několikanásobně snižují flotilové emise, mají zadarmo parkování v zónách, neplatí spotřební daň, nepotřebují dálniční známku, a určitě hromadu dalších výhod, ale jinak je to úplně čistý trh, rozhodně nemají žádnou protekci. Vážně ne.A ani násilím se je cpát moc nedaří.
Kvůli tomuhle lidé dříve kupovali hybridy a najednou změna a museli platit. Až přibude elektroaut, budou platit nejen parkování, ale i spotřební daň z elektřiny a dostanou speciální tarif na odběry ve špičce.
to je v mozno v prahe. Ale pochopis to, ze niekto to nema a za 14000 si radsej kupim 2-3rocnu 2.0TDI octaviu combi v plnej vybave a na tvoje elektroprditko co ani nemam kde nabijat sa mozem viesco? O emisiach sa v nasich stredoeuropskych podmienkach ani nejdem bavit, ak chces odstranit emisie, tak zrus kamionovu dopravu + stare 100rocne tatrovky co 1 auto vypusti tolko bordelu ako 10 novych TDI
Prosím?Co mi to tu vkládáte za názor?Podle mě do toho stát nemá co kecat. Na svém příspěvku ukazuji, jak absurdně moc do toho zasahuje, až pokřivil trh natolik, že stojící auto vydělává peníze. Nerozumím vám.
bez DPH a cla
Problém elektromobilů je stále cena, elektromobily normálních rozměrů, které by mohly zastoupit rodinná auta jsou hodně drahé, kdežto mini elektromobily či spíš nákupní tašky jsou díky svým užitným parametrům jen drahé. I u této Toyoty "jen" za 345 tisíc netuším, jaká je její cílová skupina. Nízko příjmový obyvatelé toto určitě nekoupí jako hlavní auto do rodiny, kde i levnější a nová Dacia Sandero poslouží víc. A u vysoko příjmových lidí, kteří si mohou dovolit víc aut do domácnosti, už je asi jedno jestli dají 345 tisíc za tuto pidi Toyotu nebo necelý půl mega za praktičtější elektro Škodu Citigo.
eCígo už se nedá koupit. Když se dalo koupit, tak to byla v rámci možností zajímavá koupě.
diskuze zase pobavila, Japonci uvedou auto do města a v diskuzi se zase ozvou Pepíci s té vesnice zvané Praha a argumentují výpadovkami na Zbraclav. Lidé u nás pořád nechápou, jak vypadají velká města a že jejich obyvatele často netrápí nějaké výpadovky, ale 30 km ploužení v kolonách mezi rikšemi a motocykly - https://world.mongabay.com/czech/population/cs.html...
Jenže to ploužení tohle dvoustopé vozítko nijak nevyřeší. A pokud to auto je určené jen do Manily případně do Indie, tak se nemá smysl o něm vůbec bavit ani ho prodávat v Evropě.
tak v kolonach to ujede tak 10km 😁👍🏿
Do firmy jsem koupili elektrické citigo, a překvapivě největší dojezd to má právě v kolonách. Samozřejmě dokud nepotřebujete topení nebo klimatizaci.Jinak díky podmínkám stanoveným státem se to auto zaplatí prakticky samo, jak se tu tvrdí, že elektromobily nejsou státem nijak podporované, tak tohle auto se vyplatí, i kdyby s ním nikdo nikam nejel 😀
Prave Japonci maju velke husto obyvane mesta kde sa z jednej casti mesta na druhu (napriklad na ten nakup alebo do prace) prave najlepsie dostanes dialnicou, a cim vacsie mesto tym viac pouzivas dialnicu aj na to jazdenie po meste. Asi si nikdy v Japonsku nebol. Ten dojazd je pre mestske auticko s kratkymi trasami a kazdodennou moznostou nabitia v pohode, cena sa aspon snazi priblizit k normalu (oproti sialenym cenam inych elektro miniaut), ale ta rychlost hlavne pre velke mesta mala byt aspon dvojnasobna. Mozno este na japonsky vidiek, aj ked tam je zase ta mala velkost skor na skodu.Chapem to ale ako taky zaciatok. Nastupnicky model uz moze mat normalnu rychlost a byt uspesny.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2021 18:13
ja to tak nechapu. Pro mne je to 2,5 m dlouhe auto, ktere lze zaparkovat napric, ale nikdy nebude mit deformacni zony jako 4,5 m sedan. Takze do center velkych mest a ne na dalnicni vypadovky a mestske okruhy kde jsou vysoke rychlosti. Pro lidi co bydli v centru, pracuji v centru, nakupuji v centru.
To mi pride dost obmedzujuce aj tak. Aj clovek ktory zije v centre potrebuje obcas ist na druhu stranu mesta a toto by ho obmedzovalo. Samozrejme ze to na caste jazdenie po dialnici nie je, ale ked majitel potrebuje 2-3x za rok navstivit inu mestsku stvrt ako tu svoju, tak chce mat tu moznost. Japonskych mini mestskych autickok tejto velkosti je na trhu (hlavne tom japonskom) kopa - takych ktore su schopne vyssej rychlosti a teda obcasnej jazdy po dialnici napr. do nakupneho centra.Clanok ale hovori ze zacina na 345 tisicoch, mozno je k dispozicii drahsia verzia so silnejsim motorom ktora uz ma zmysel?
Návrh toho auta je samozřejmě silně ovlivněn tím, že vychází z "kei car", snaží se jím zůstat a je tím dotčen i zákonnými předpisy, které omezují jeho možnosti.Druhou věcí je to, že v Japonsku je mimo dálnic maximální povolená rychlost 60 km/h, v rezidenčních oblastech 40 km/h - takže ano, je to městské vozidlo, které dokáže jet maximální legální rychlostí a mám takový dojem, že běžný Japonec by měl problém pochopit, proč někdo chce, aby to umělo i nelegální rychlost 60+ km/h...
Kei cars ale na dialnicu mozu a aj na nu chodia, a dialnicne okruhy su v Japonskych mestach (kde su vybudovane na ovela vyssej urovni ako tu) na jazdu po meste vyuzivane velmi casto. Staci ist z jednej mestskej casti do druhej, a rozdiel okruh vs. mimo dialnicu moze byt kludne 40 minut vs. hodina a pol. To si potom velmi rozmyslis ci chces auto s takym obmedzenim.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 1. 2021 14:48
😁👍🏿😳🙄
Je to BEV, čili technologický, ekonomický a ekologický nesmysl.
No neviem. Ja mam auto na benzin a moja najbeznejsia trasa nema v blizkosti ziadnu cerpaciu stanicu. Obcas si musim trochu zajst, aby som doplnil palivo. Nabijat elektromobil doma cez noc by pre mna bolo pohodlnejsie.A ta jedna cesta do Chorvatska rocne by sa dala rozdelit na mensie trasy s prenocovanim a nabijanim. Aj tak je to pohodlnejsie cestovat 4 hodiny namiesto 8 a potom ist niekam do lesa alebo aspon hrat spolocenske hry.
Souhlasím s tím že nemusíte nikde přenocovat ty dvě přestávky po hodině si klidně můžete dopřát i při nonstop jízdě na jeden zátah.A ano jsem si vědom že časem BEV přibude ale zatím je to v pohodě a situace se mění neustále.
S benzinkou na kazdym rohu si nedokazu predstavit tu hruzu, kterou zazivas kdyz si musis trochu zajet abys natankoval.
Pokud nežiješ v nejaké úplné díře, tak to s tou benzínkou nebude tak hrozné. Jet s BEV do Chorvatska může napadnout jenom naprostého idiota.
Nic ve zlém, ale jet do Chorvatska autem na dovolenou patří mezi nejhorší činnosti člověka z hlediska ekologie.Nelze se smysluplně bavit o ekologii, když jako argument proti BEV použijeme takovýhle příklad.
Tak to bych čekal, že už tě to minimálně jednou napadlo. 😀
Na víc než trapné okopávání kotníků asi nemáš, co?
Auto nechci na elektřinu. Ani zdarma. Výhody žádné. Jen nevýhody. Blbne se na kvadrát. Vyřeší to klimatickou krizi? Ani trochu ne
Klimatickou krizi ne, ale pomůže to lokálnímu znečištění. Bez dotací se ale skoro nikomu nevyplatí.
Jo. Baterie se dají spalovat ve spalovne. Zejo
Baterie se dají rozemlít (a tím definitivně vyzkratovat) a recyklovat. Tedy po těch cca 20-30 letech pravděpodobné životnosti...
Klimatickou i ekologickou (v globále) krizi vyřeší, když se přestanete zbytečně courat z místa na místo a nakupovat neustále nové a nové výrobky, které k životu ani nepotřebujete, vyhazovat spoustu nesnědených potravin a tak bych mohl pokračovat.Není zač 🙂
Žádný ekologický počin sám o sobě nevyřeší ekologické problémy civilizace.Ale všechny společně ano.Elektromobilita je jen jeden z nich.
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom "limatická krízia"? Nic takového se nekoná, pouze tu máme dva problémy, prvním je přemnožení druhu homo sapiens zvláště v Africe a Asii a pak zvýšenou aktivitu Slunce, která se projevuje vyšší teplotou na všech planetách, včetně Země.
Toyota patří k nejdražším, to se zase čtenáři vyřádí v kritice.Číňané společně s GM zvládnou prostornější s dojezdem 300 km za 8 000 USD.Dodávám. Dalším levným příkladem je to budoucí EV od Dacie, také prostornější, rychlejší a levnější. V Číně také něco přes 200 000.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2021 09:13
Jenže u nás bude pravděpodobně za víc než 400 tis.https://fdrive.cz/clanky/elektricka-dacia-s...
Jakékoliv auto s maximálkou 60kmh je nepoužitelné. I v tom městě jsou silnice, kde se běžně jede 80 - třeba silnice na Zbraslav, objet to rozumně nejde a toto vozítko by bylo brzda provozu. Když už chtějí udělat malé vozítko, tak s maximálkou alespoň 80kmh, ale spíše 90kmh. Ono mít zasebou naštvaného kamioňáka, kterého brzdíte, není nic moc.
Jo, vyhýbat se v Praze Jižní spojce a brzdit autobusy a kamiony tam, kde je povolených více jak 50km/h bude vyžadovat pevné nervy...Cokoliv pomalejšího jak kamion je imho nesmysl, je to jak elektrokolo, co zabírá spoustu místa.
Víte, že existují dokonce mini auta s konstrukční rychlostí dokonce jen 45 km/h řiditelná už od 15 let s řidičákem AM? Ano, v některých městech je možné po městských okruzích jezdit i větší rychlostí třeba sedmdesátkou či osmdesátkou, ale tyto rychlosti jsou maximální a nikoli přikázané a navíc silnice, kde bývají povolené větší rychlosti bývají zpravidla víceproudové, takže pomalé auto není problém předjet 😉
Naprosto běžně využívám dálniční obchvat i pro cesty po městě. A nejen já a věřím, že nejen po Praze je to vhodné. A tam všude je 60 minimální a ne maximální, nižší než 80 je napůl sebevražda. A jet např. z Libuše do Stodůlek jinudy znamená půl hodiny navíc. A v dalších městech je to obdobné - do Olympie si s tím na nákup nezajedete ani v Brně či Olomouci.
Pokud je ten váš dálniční obchvat skutečně dálničním úsekem, tak na dálnice a silnice pro motorová vozidla jak je známo, smí jen vozidla s minimální rychlostí 80 km/h na rovině. Takže koňské provozy, kola, mopedy a ani tato prdítka vás tam určitě omezovat nesmějí. A jak už jsem napsal, tak silnice s vyššími rychlostmi bývají víceproudové, tak není problém pomalé auto předjet 🙂.
Na dálnici v obci stačí konstrukční rychlost 65 km/h. Ani tu ale tohle bizarní vozítko nemá.Nedávno se dalo koupit Citigoe V za 0,5 milionu. Proti tomuhle super kup.A tohle by stálo víc, než 350 tis., pokud by to sem někdo dovážel.
Je mi záhadou kdo a proč si takové věci kupuje. To bych si na jejich místě radši počkal do 16 a udělal papíry na 125 skútr.
V Brne potom nie su pouzitelne ani len ako nakupna taska. Do takej Olympie, Avionu, Ikei, Decathlonu... sa ide po dialnici s minimalnou povolenou rychlostou 65 km/h (dialnica v obci).
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2021 17:33
Nic jako minimální povolená rychlost v ČR neexistuje. Máme tu akorát minimální rychlost, které musí být vozidlo schopno při jízdě po rovině dosáhnout; jak rychle pojedete, to je na vás.A pak tu máme ještě bezdůvodně pomalou jízdu, což je ale nevymahatelné, protože jako důvod může být použito cokoli.
Bez chytania za slovicka by to neslo? To auto nie je schopne ist po rovine rychlostou akou ma byt schopne ist aby bola jeho jazda na dialnici povolena. U tohto auta to samozrejme vymahatelne je, kedze taku rychlost nie je na nom mozne dosiahnut a preto nemalo na dialnicu vobec vstupovat.
A tahle značka je k čemu?https://www.bezpecnecesty.cz/cz/autoskola/dopravni-zna... ...
Tvůj mantinelizmus zřejmě budeme potkávat i v roce 2021.
Tie mini auta (de iure "maly dvojstopovy motocykel") so 45 km/h obmedzenim ktore je mozne soferovat od 15 rokov su len na blbnutie pre 15-17 rocnych, ine vyuzitie to nema. Svoj trh to ma, ale ten existuje vyhradne vdaka tomu ze normalne auto je mozne soferovat od 18, a tieto auticka vyplnaju dieru na trhu v ktorej su vyhradne ti 15-17 rocni s vodicakom AM ktori nechcu skuter (alebo im ho nedovolia rodicia kvoli bezpecnosti). Kazdy kto ma cez 18 a chce mini mestske auto ("nakupnu tasku") siahne radsej po niecom co uz je schopne sa dostat aj do tej Olympie (alebo v inom meste do inych obchodov na vypadovke - cim vacsie miesto tym ich je tam viac) a je predsa len ovela lepsie spracovane, a takych aut je na trhu dost - Citigo, Up, Spark, Twingo, Picanto, Aygo, C1, 107, Ka...
Na deseti řádcích jsi napsal jediný smyslupný úrivek z několika slov: “Svoj trh to ma”.Zbytek je naprosto zbytečná omáčka bez obsahu a smyslu ze surovin tvého osobního vnímání světa.Takže budeme.
Ano, auta pre 15 rocnych s vodicakom AM svoj trh maju a s autami na ktore treba B si v podstate nekonkuruju. Na tuto Toyotu ale treba 18 rokov a skupinu B, tak ze jej priamo konkuruju auta (vratane elektrickych a plynovych) ktore su na rozdiel od nej schopne jazdy do nakupneho centra na vypadovke a jazdy z jednej strany Prahy, Viedne, Manily, Bangkoku, Tokya, Osaky, Soulu... na druhu.
Proč už po několikáté zesiluješ jednoduché a srozumitelné sdělení: “Svoj trh to ma“Koho myslíš, že zajímá tvůj názor, resp. jaký smysl má tvé opakované sdělení, pro koho tohle auto není, kdo si jej pravděpodobně nekoupí a co se s ním nedá dělat?Ty na něčem jedeš?
Svoj trh maju auta s max. 45km/h pre 15 rocnych so skupinou AM, nie auto pre skupinu B s maximalkou 60 km/h.
Ano, sdělil jsi do světa, že “toto” auto nemá svůj trh. V překladu “nikdo si to nekoupí”.Mám otázku, co je marnější. To auto, nebo tvé sdělení?
To ti tolko trvalo kym si pochopil? Ty si taky pomalsi, ze? No, radsej neskoro ako nikdy.
Zřejmě jsem nepochopil ani teď, neboť na rozdíl od toho auta, které si podle názoru světoznámého výrobce své zákazníky najde, ve tvém sdělení nic přínosného a už vůbec nic k pochopení nespatřuji.
Lebo uplne kazdy model auta od uplne kazdeho svetoznameho vyrobcu aut bol vzdy uspesny, ze? Facepalm.
No pointa odpovědi na takovou otázku spočívá v tom, že to je věc automobilky a jejího vlastního zhodnocení svého záměru a projektu.Nicméně souhlasím s tím, že současný internet umožňuje každému oblábolit cokoliv.
To není pravda, přes Modřice, Chrlice....
I kdyby to nešlo, uvedená obchodní centra nejsou jediným zdrojem možnosti nakupovat. On se z té nenávisti vůči elektromobilům už úplně pomátl.
Hlavne ze v prispevku vyssie pisem ze som zastancom elektromobility, ale ok Alien, mysli si co chces.
Ty ale nejsi zastáncem elektromobilů, ale elektromobility a to je dost zásadní rozdíl a důležitá skutečnost v diskusi o elektromobilu.Viz:“ Som zastancom elektromobility, ale skor tam kde je moznost bez baterii - vlaky, elektricky, trolejbusy. U individualnych aut som skor zastancom zemneho plynu ako eko riesenia.”Takže to není ani tak o tom, co si myslím, ale o tom, co ty sám uvádíš písmem.
Kedze som zastancom elektromobility z dovodu ekologie, som samozrejme zastancom co najekologickejsich rieseni aj u tej elektromobility, a tiez inych ekologickych rieseni mobility ktore nemusia byt zasadne len elektricke (zemny plyn, cyklocesty na dochadzanie do prace...).
A proč mi to píšeš znovu čeho jsi a nejsi zastáncem? Už jsi to tu psal a já o tom vím. Svůj postoj k elektromobilům tím nijak nevyvracíš. Hotovo, není dál o čem diskutovat.
Nie je ti trapne polozit otazku a hned za nou bez moznosti odpovede pisat ze uz nechces diskutovat?Odpoved na tvoju otazku: Preto ze ekologia je komplexny problem s vela moznymi rieseniami a dopadmi tych rieseni. Aj samotna ekologia len vzhladom k mobilite je komplexna vec. Niekde je elektromobilita ekologicka, niekde nie, a ekologicke je ine riesenie, zalezi na konkretnej situacii.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 1. 2021 15:34
🙂Každým dalším příspěvkem se bohužel vzdaluješ od kontextu rozhovoru 🙂 A ten se nijak nezměnil.Nemáš rád elektromobily, doslova ti z nich už hrabe. Díky tomu vymýšlíš neskutečně stupidní příklady proč jsou na h0vno 🙂 O ničem jiném já nepsal. 🙂 Ale nejspíš mi bude zase sděleno, že tě, nebo něco nechápu 🙂Asi ukončíme i toto vlákno, nikam to nevede a Toyota za to fakt nemůže.
Viem ze tebe je ekologia uplne u prdele. Pre vela zastancov elektromobility (vratane mna) je ale ekologia dolezita, preto sa pod clankami o elektromobilite velmi casto diskutuje na temu ekologia v suvislosti s elektromobilitou a celkove dopravou.
No, tak to vieš bohužel h0vno, což mimo jiné potvrzuješ v diskusi pod tímto článkem prakticky nonstop 🙂 Mě na ekologii záleží možná víc, než tobě. Proto neodsuzuji elektromobil jako jakousi chybnou etapu vývoje. A ne jen to, také nehodnotím předem na základě dojmologie budoucnost nějakého auta, které aktuálně představila nějaká automobilka, nemluvě o tom, že se mě to vůbec netýká.Já jen netvrdím, že mám komplexní a měřitelné know-how posoudit co ekologické určitě je a co není. To je bohužel tvoje parketa. Nemám.
Nevíš nic a furt do toho kecáš, ubohý Roman Šrámek, fuj.
Co ty jsi za zoufalce probůh?https://vtm.zive.cz/diskuze/uzivatel/uc-1/def... ...
Ale dle zákona zase nesmíte nesmyslně brzdit provoz. Proto tam, kde je 80 by měla auta touto rychlostí jezdit. Pokud mám na nějakém okruhu povoleno 90, tak bych tam s prdítkem do 45km neměl ani jet (samo, že z vlastní vůle a kvůli bezpečnosti).Zdar Max
Na popojíždění v kolonách to stačí ... 😁
Titulek poněkud zavádějící. Hovoří o elektromobilů a ono je to vlastně e-Velorex. 😉
To je jak auto pro děti. To je snad lepší jet MHD. Nikam tím skoro nedojedete, na dálnici to nesmí, jede to pomalu a nic to neuveze a ještě je to dost drahé.
Do mesta. Cetl si aspon ten titulek, kdyz uz ne clanek? Tyhle veci jsou nakupni taska do mesta, pripadne na blizsi vylet. Ne na dalnici, pro pana jana. Snad si nepredpokladal, ze te to doveze az na mars.
S tím se dá souhlasit, ale pak je pořizovací cena 345000 naprosto mimo. Takovou nákupku nevyváží v celkových nákladech pořízení ani nižší cena za PHM (tj. elektřinu) v rozumné době/nájezdu km. Tak za polovinu by to bylo opravdu dobré...
Vesměs souhlasím ale jako rozvoz pizzy bych si to po nezbytné vnitřní úpravě uměl představit.
Ani k tomu ne. V podstatě nemůžete na okruh a díky 4 kolům (dvě stopy) ani (prozatím) do bus pruhu, cyklopruhu apod. To je fakt lepší ten moped (elektromoped), kterým rozvoz pizzy projede i uvnitř kolony mezi vozy a zaparkuje napříč mezi auta.
Ty námitky můžou platit ve velkém městě, ale v ostatních neplatí, tam to vidím v pohodě. Třeba bus pruh ve svým okolí vůbec neznám a možná jsem ho ještě ani neviděl i když po Česku jezdím dost daleko, ale asi jsem hodně dlouho nebyl třeba v Praze, takže určitě je mnoho měst, kde takový věci nejsou. Ten moped v dešti a mrazu nevidím moc reálně i když ve skutečnosti špatný počasí neexistuje 🙂 Já myslím, že když jsou elektromobily drahý, že je potřeba dělat takový různý varianty jako tohle nebo naopak luxusní elektromobily, aby vůbec mohli vzniknout po česku dobíjecí stanice i mimo velký města a dálnice a aby mohli vzniknout lepší recyklace baterií. Ty specialitky se někde využijí a pomůžou tak celkovému rozšíření, konkurence pak udělá třeba podobný pidi autíčko co se líp vyplatí. Mě by současnosti dávali smysl i menší elektromobily s menším dojezdem a s malou elektrocentrálou na plyn nebo benzín 5 kW, kde dobíjení by trvalo dlouho, auto by jezdilo převážně jen jako čistý elektromobil, ale občas by taková levná nouzovka pomohla třeba pro dovolené v Česku, kde do kempu daleko od větších měst nebo na hory dojedu, ale baterie mě nestačí pro návrat. takový druh hybridu by mnoha lidem nevyhovoval, ale některým jo, byl by levný a tak by šlo o další rozšíření.
Uz vidim jak mopedem rozvazite pizzu v desti a snezeni.
Tady v Praze za deště a sněžení jezdí messengeři na kolech.Jsou to neskuteční borci, nebo možná šílení sebevrazi, těžko říct. Ale potkal jsem je i v podmínkách, ve kterých jsem se ani v autě necítil moc komfortně 😀
Dobře, ale co z toho vyplývá? Souvislost nějaká?
To je další věc, v tomhle minizkr... autu se ten poslíček ani nezahřeje díky minibaterkám. To je fakt lepší ten mopet.
S touhle rychlostí než tu pizzu dovezou tak bude studená.
Spíš na vesnici:pVětší města mají dálniční okruhy, a je dost nepraktické, se jim muset vyhýbat.
Na vesnici a do Prahy, ta taky prakticky nemá okruh.
Nejde jen o vnější okruh, i na jižní spojku smí jen auta, co mají minimálně konstrukční rychlost 65 km/h a jen sebevrah tam pojede méně jak 80 (mimo kolonu). A komunikací, kde se smí jezdit více jak 60 km/h je nejen v Praze spousta a pomalá auta jsou problém, i když tam smí. Někteří lidé jsou k ostatním ohleduplní a nejezdí na nákupy traktorem, i když smí.
Kromě tří největších, která větší města? Takový dálniční okruh, který dává smysl využít pro dopravu mezi různými částmi města? Ne takový, který je použitelný jen jako obchvat pro dopravu tranzitní, jako má třeba Olomouc.
Třeba LA, Abu Dhabi, Osaka
Aha, takže když mluvíte o vesnicích, máte spíš na mysli třeba ty americké? No, tak to jo...
Jaky to ale ma pak vyznam? Asi neni ekologicke mit 2 auta, jedno normalni a jedno na baterie do mesta..
Pre manzelsky par ktory by inak mal dva benzinove/dieselove auta aj ano.Aj ked samozrejme o dost viac ekologicke riesenie je zemny plyn - hori bez emisii + odpada ekologicky najzatazujucejsia cast - tazba (materialov pre), vyroba, a likvidacia baterii. Som zastancom elektromobility, ale skor tam kde je moznost bez baterii - vlaky, elektricky, trolejbusy. U individualnych aut som skor zastancom zemneho plynu ako eko riesenia.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.