Oculus nedávno podstatně vylepšil svou populární aplikaci pro brýle Rift - výtvarný software Medium. Ten se přehoupl do své druhé generace. Vývojáři oživili uživatelské rozhraní, přidali ovládací prvky pro kreativní tvorbu 3D objektů a podporu pro Vulkan API pro lepší grafickou optimalizaci.
Tou nejzajímavější novinkou je možnost všechny své kreace vystavovat ve virtuálním bytě či jiném prostoru a udělat tak virtuální expozici v simulovaném prostoru.
Medium se dá zjednodušeně popsat jako prostorové malování a tvorba, je ale pojato mnohem profesionálněji. Druhá generace softwaru nabízí podporu až 100 vrstev, prostorové osvětlení z několika úhlů, jednoduchý přenos objektů mezi kreativními softwary a další inovace.
Autoři zjevně cílí na možnost profesionálního využití virtuální reality nejen při vizualizaci, ale i samotné tvorbě různých architektonických, technických či uměleckých návrhů.