Málo peněz ve Wi-Fi

Diskuze čtenářů k článku

Error  |  03. 05. 2003 01:10

No a co by jste chtěli, když to má dosah pár metrů. Jde o nesplněná očekávání, která třeba jen do česky mluvícího světa kreténsky vyřvala média jako je technet, živě, lupa a pod, jen aby měli o čem psát. Když zjistili, že to je na nic (resp. jen na pár metrů), tak otočili, poplivou to a budou psát o další hovadině. Bylo by to krásné pokud by existovalo něco, co jede aspoň na 100 km, rychlostí 100MB a s takřka libovolným počtem kanálů... Pak už by ale nebylo o čem psát...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GinnFizz  |  03. 05. 2003 07:27

a mohlo by to bejt zadarmo a hrat a svitit aby si moulove jako ty videli aspon na spicku vlastniho nosu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  04. 05. 2003 09:58

Chlape, ty jsi fakt Error :) O rádiových technologiích moc nevíš, protože neexistuje v podstatě nic, co by mělo dosah 100 Km a rychlost 100 MB a libovolný počet kanálů. A z principu ani jen tak existovat nebude.

Je lepší mít něco, co funguje, byť s omezeným dosahem, ale s levnou technikou, než něco, co nefunguje a jen tak to nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  05. 05. 2003 08:02

w mnestske zastavbe vic nez par metru nepotrebujes. Co se tyce nakladu na instalaci tak v hospodach a v letistich nema vyznam pouzivat externi anteny mnohem lepsi je koupit par AP navic.

Co se tyce vetsiho poctu kanaly & vetsiho rozsahu tak to je reseno ve standartu 802.11f

Jinak pokud by eurotel umistil 4 sektorovy AP na vsechny sve BTS tak pokryje signalem celou ČR za zhruba 250 000 000Kc (klienti by pouzivaly smnerove anteny) jen by se muselo zapracovat na rozsireni WiFi HW mezi lidi - tj zajistit dovoz/vyrobu anten ktere si lidi muzou dat za okno  se zhruba 4m  kabelem primo do PC  a snizeni cenu externich anten

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  02. 05. 2003 20:06

http://www.theregister.co.uk/content/64/30533.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  02. 05. 2003 13:47

Podle mne hlavním problémem WiFi je malý dosah. Takže pro bezdrátovou síť v rámci firmy/bytu/hotelu... je to ok, ale jako náhrada GSM sítí je to (zatím) nevhodné. Já očekávám, že se za pár let objeví technologie s vyšším dosahem a propustností a ta se pak velmi rychle rozšíří po celém světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  02. 05. 2003 21:19

pokud byste od wifi chtel vetsi dosah tak byste musel zvysit vysilaci vykon (ptak proleti kolem anteny a upece se), problem je ze pri tak vysokych frekvencich uz by mela byt mezi klientem a AP prima viditelnost (paseku dokaze udelat i strom na 400m)

wifi se hodi bud pokryt male uzemi nebo propojit dva body (ve sve podstate je wifi jen ethernet se vsemi svymi vyhodami a nevyhodami, kde je misto kabelu pro prenos dat pouzity vzduch) principielne je wifi LAN a na velkoplosne pokryti uz by bylo nutne pouzit WAN technologie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxius  |  02. 05. 2003 23:04

to mi hovor, mal som doma mikro, nemal som priamu viditelnost, bol som pod apeckom, ale vsetko fungovalo ako ma, lenze to bolo ked neboli listy na stromoch, ked listy narastli, presiel mi tak 5 ping, proste bolo to neriesitelne, tak som musel dat mikro ku kamosovi, ale nastastie mame lanku, takze to nebol az taky problem, vzdialenost asi tak 200-250m. Len som este nezistil ako sa da regulovat vykon modemu, ak niekto vie rad sa necham poucit sparklan wx-1590

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.X  |  02. 05. 2003 09:23

Ty kavarny mohou Wi-fi pouzit i pro sve ucely, pak se nejedna o takove naklady. Mimochodem v okoli tech kavaren bude napriklad spousta lidi, kteri by meli o prime pripojeni zajem, proc jim ho za nejaky poplatek, ktery by uhradil jen naklady s tim spojene nedat?

BTW internetova bublina nepraskla, na internetu se vydelat da, ale musi se na to opatrne. Nemuzete cekat, ze se vam vrati obrovske naklady, proste musite mit male naklady a vysoke prijmy, ja vim je to tezke, ale jde to, i samotny cpress to dokazuje, proc by jinak provozoval tolik webu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  02. 05. 2003 08:48

"Vybudování přístupového bodu Wi-Fi kleslo z tisíce dolarů (30 000 Kč) před třemi lety na 70 dolarů (2000 Kč) letos, a nadále klesá."

Odkiaľ čerpáte tieto informácie??? 2000 Kč na vybudovanie prístupového bodu? Veď len samotný AccessPoint stojí minimálne 5000 Kč! A to ešte nerátam potrebnú externú anténu a kabeláž. Prosím vás, pošlite mi link na takého lacného dodávateľa. Ďakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  02. 05. 2003 11:32

Tam se mluví primárně o dolarech, ne korunách. V Čechách jsou věci díky daním a "schopným" českým podnikatelům asi 2,5x dražší. Slušný access point s 100Mbit switch a routerem se dá opravdu pořídit okolo $100, samotný access point ještě levněji (samozřejmě + doprava do Čech, což bývá tak $20)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimir Vlach  |  02. 05. 2003 18:17

Dnes jsem na ebay koupil novy SMC Wireless AP + 100Mbps switch za $35 o kterem se nedavno psalo za zive. V Fry's stoji opravdu nejakych $60-$70 za siemens.

Ale k tomu Starbucks - ja si take myslim, ze to ma co delat spise s reklamou a rozhodne ne nepovedenou. HP inzeruje, jak nasadili Wi-Fi. Znam nekolik lidi, kteri chodi do Starbucks na zahradku, travit odpoledne s laptopem a vyrizovat svoje maily. A jaky je rozdil, kolik toho zkonzumujete kdyz jdete okolo, nebo kdyz sedite na zahradce. Ale tak ci onak to chce cas, aby si lide zvyknuli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simeon  |  02. 05. 2003 22:04

D-Link Wireless router s 4-portovym switchem za $30 a D-link pcmcia wlan karta za $25. Chapu ze v cesku to asi muze bejt dost penez, ale tady jsou to drobny ktery vylovite v kapse a zridit si malou wireless sit doma neni problem. Az v CZ taky takhle spadnou ceny tak pujde taky wireless kazdej....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 05. 2003 10:45

jak se dá nakupovat přes ebay v čechách ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimir Vlach  |  04. 05. 2003 18:59

Jiste, ale tak jak bylo uvedeno vyse je nutno pripocist: 22% DPH, Clo, postovne a to, ze v podstate nikdo neakceptuje ceske kreditni karty - takze obtizna moznost platby zvlaste levnych veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PanCena  |  09. 05. 2003 09:29

ked mas VISA alebo MASTERCARD, pripadne American Express, tak to je jedno, ze kde je karta vydana, pouzivat ju mozes na celom svete ...

samozrejme karty ako Visa Electron, Maestro, atd. su len na lokalne pouzitie, ze ides do bankomatu a vyberies si dve stovky ...

-----------------------------------
http://canon.pancena.sk

Canon A70       za 14999Sk (400USD)
Canon ixus V3  za 16999Sk (460USD)
canon ixus 400 za 20999Sk (565USD)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  09. 05. 2003 18:08

některé internetové obchody karty neberou, když jsi ze zahraničí. musí se platit převodem z účtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimir Vlach  |  09. 05. 2003 21:04

Toto je teorie... Ano v obchodech, ATM. A Internet? Vzhledem ze CZ je velmi nebezpecnym trhem pro billinggove spolecnosti, drtiva vecina Interentovych plateb z nasi krasne zeme neni povolena, nemo musis provest proceduru overeni, ze fyzicky drzis kreditni kartu (ale u nas pokud mas VISA nebo Mastercard nema s kreditni kartou nic spolecneho - kreditni je od toho, ze mas kredit na cerpani). Ale PayPal, C2IT, ePassporte a dalsi billinggove spolecnosti proste z CZ tyto karty neakceptuji - vysoke procento podvodu. Muzes zavolat obchodnikovi, dam mu cislo kreditky, poslat fotokopii tveho pasu a karty, pak ti to mozna zprocesuji. 

To je duvod, proc mam v US vlasni ucet a americkou kartu - zadny problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simeon  |  02. 05. 2003 04:55

Ja si myslim ze wifi ve starbux ma spis co delat s reklamou nez s aktivitou ktera by trvale mela prinaset zisk. Ja chodim do Starbucks na frapuccino s laptopem jenom abych byl cool . Urcite by se podobnej krok vyplatil treba fastfood retezcum, treba mc nebo bk, mohli by se pak chlubit, ze primeli tisice geeku jako sme my vyrazit se svejma laptopama mezi lidi na obed misto objednavani pizzy pres phone. A tomu uz se rika sakra revoluce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor