Přečetl jsem si diskusi a odpovím spíše souhrnně k té problematice počtu zákazníků (je tu několikrát otíráno o "naši" Vltavu).
- ano, i my rozlišujeme mezi zákazníky nakupujícími pravidelně a jednotlivě. Nedělíme je ale jako vážený kolega na "živé" a "mrtvé", to je poněkud morbitní :).
- jsou prostě zákazníci, kteří pravidelně kupují - to znamená, že náš obchod vzali zcela za svůj a když kupují knihu, cd, dvd, jdou k nám, a jsou zákazníci, kteří nakupují náhodně, podle náhodného impulsu (reakce na banner, na nabídku, na velkou slevu, na akci), nebo i když jsou zvyklí chodit spíš ob dům do knihkupectví, tak si u nás koupí tu knihu či cd, která běžně v obchodě není.
- dovolím si ovšem tvrdit, že toto je naprosto typické a obvyklé rozložení zákazníků, jejich "gaussova křivka" bude k nerozeznání, ať se jedná o nás, o korunku, o obchodní dům.cz atd.
- takže ve výsledku ten celkový počet zákazníků skutečně má váhu i vypovídající hodnotu. Jestli jich máme 150 000, tak jich např. 30 000 kupuje pravidelně a stále, 80 000 určité sem tam, a 40 000 zcela náhodně a jednotlivě. Pokud nějaký jiný obchod má 1500 zákazníků, tak je rozdělení podobné, jen si odmažte dvě nuly.
Mimochodem, význam zákaznické obce Vltavy se projevuje velmi dobře při otevření nových obchodů či získání jiných obchodů do rodiny Vltavy; její oslovení v rámci pravidelných informačních bulletinů okamžitě přinese prodejní výsledky.