Mall.cz hlásí 92 miliónů v tržbách

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Slama  |  04. 03. 2003 21:56

 
Chtěl bych touto cestou poděkovat autorovi článku za jeho shovívavost,
kterou svým názorem na www.datart.cz stránky vyjádřil.
Osobně bych souhlasil i daleko tvrdší kritikou.
Vzhled našich stránek rozhodně neznamená, že Datart prostředí Internetu ignoruje.
Náš plán na jejich kompletní přeměnu byl však v minulém roce vcelku tvrdě konfrontován
s následky řádění vodního živlu, který naší společnosti zlikvidoval polovinu všech
obývaných prostor, včetně vybavení celého IT oddělení.
Ve světle těchto událostí jsme byli nuceni podniknout kroky, které prvoplánově směřovaly
k zabezpečení základního chodu společnosti a ostatní projekty jsme museli odsunout
na pozdější termíny. Dodnes se nám např. nepodařilo plně zprovoznit naše původní prostory.
Mohu vám však slíbit, že na Internet, jeho informační a obchodní možnosti nezapomeneme.
Stejně jako v našich kamenných obchodech budeme nabízet zákazníkům dobré ceny,
široký sortiment a nadstandardní služby.
Věřím, že budeme ostatním obchodníkům plnohodnotným konkurentem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 03. 2003 07:53

Mala nepresnost:

Electroworld zatím nemá ani svou domovskou stránku, po zadání adresy se server snaží přesměrovat kamsi na www.www.electroworld.cz.com,

To se nesnazi presmerovat server, ale prohlizec (mas IE?), ktery pokud nenajde adresu, tak se snazi pripojit ".com" za zadanou adresu, popripade pridat na zacate "www."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Žák  |  03. 03. 2003 11:43

Jistota, s jakou autor uvádí, že z marketingové spolupráce Mall.cz a externích partnerů Kosmas.cz a Multimarket.cz bude více těžit Mall.cz, mě trochu překvapila. Žádný ze zůčastněných obchodů nepatří k malým hráčům a jako zástupce jednoho z nich jsem přesvědčen, že rozdíly v efektu spolupráce nebudou nikterak markatní. Bezpochyby některý ze zúčastněných obchodů ze spolupráce vytěží o něco více než ostatní (který, je těžké jednoznačně říci i po dvou týdnech spolupráce) , to však nic nemění na její všestranné výhodnosti.

Jednou ze stránek spolupráce v rámci Mall.cz je navíc důraz na vysokou kvalitu služeb zúčastněných obchodů, tudíž jsme přesvědčeni, že k nám zavede zákazníky, kteří v nakupování po internetu mají důvěru. To je pro nás nezanedbatelný rozměr spolupráce.

Vypovídací hodnota počtu registrovaných zákazníků, který autor uvádí u konkurenční skupiny, je do jisté míry omezená. Co se týče aktuální "síly" skupiny, byl by na místě spíše počet "živých" zákazníků, tedy těch, kteří v obchodech nakupují opakovaně. Nikterak nechci spekulovat o loyalitě zákazníků konkurence, je to jen racionální konstatování, které je na místě zvláště s ohledem na to, že Vltava a spol. jsou v provozu už dlouhou řadu let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  03. 03. 2003 14:50

a jak se pozná kvalitní obchod? Podle toho, že se jmenuje Kosmas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen Šťastný  |  03. 03. 2003 17:49

Ono stačí už jen tvrzení, že z toho bude spíše těžit mall.cz bez uvedení sebemenšího argumentu.

U "hodnoty" zákazníků bych dával důraz vedle pouze živých duší i na výši tržeb. Údaj o celkovém počtu lidí v databázi je určitě hodně zavádějící a bez vypovídacího efektu.

Evžen Šťastný  (iElektro.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  03. 03. 2003 18:50

Přečetl jsem si diskusi a odpovím spíše souhrnně k té problematice počtu zákazníků (je tu několikrát otíráno o "naši" Vltavu).

- ano, i my rozlišujeme mezi zákazníky nakupujícími pravidelně a jednotlivě. Nedělíme je ale jako vážený kolega na "živé" a "mrtvé", to je poněkud morbitní :).

- jsou prostě zákazníci, kteří pravidelně kupují - to znamená, že náš obchod vzali zcela za svůj a když kupují knihu, cd, dvd, jdou k nám, a jsou zákazníci, kteří nakupují náhodně, podle náhodného impulsu (reakce na banner, na nabídku, na velkou slevu, na akci), nebo i když jsou zvyklí chodit spíš ob dům do knihkupectví, tak si u nás koupí tu knihu či cd, která běžně v obchodě není.

- dovolím si ovšem tvrdit, že toto je naprosto typické a obvyklé rozložení zákazníků, jejich "gaussova křivka" bude k nerozeznání, ať se jedná o nás, o korunku, o obchodní dům.cz atd.

- takže ve výsledku ten celkový počet zákazníků skutečně má váhu i vypovídající hodnotu. Jestli jich máme 150 000, tak jich např. 30 000  kupuje pravidelně a stále, 80 000 určité sem tam, a 40 000 zcela náhodně a jednotlivě. Pokud nějaký jiný obchod má 1500 zákazníků, tak je rozdělení podobné, jen si odmažte dvě nuly.

Mimochodem, význam zákaznické obce Vltavy se projevuje velmi dobře při otevření nových obchodů či získání jiných obchodů do rodiny Vltavy; její oslovení v rámci pravidelných informačních bulletinů okamžitě přinese prodejní výsledky.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen Šťastný  |  03. 03. 2003 19:31

Dělení na živé a mrtvé možná morbidní je, ale také dost důležité. Věřím, že gaussova křivka bude odpovídat, ale ne tak, jak ji nabízíte vy, ale za zákazníky zaregistrované za poslední např. 3 roky. U těch zaregistrovaných dřív a v době, kdy ještě nebyla "vyspělá" konkurence na trhu už to, troufám si tvrdit, platit nebude.

Evžen Šťastný (iElektro.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  03. 03. 2003 20:52

Tak to jsem, přiznám se, vůbec nepochopil. Proč nebude platit gaussova křivka u zákazníků, kteří se zaregistrovali, když ještě nebyla "vyspělá" konkurence? Mimochodem - jakou "vyspělou" konkurenci Vltavy máte na mysli? Možná mně něco uteklo, ale ať se rozhlížím jak chci, tak nevidím celkem žádnou konkurenci Vltavy, která by stála za řeč, ať už vyspělou, nebo nevyspělou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen Šťastný  |  03. 03. 2003 22:56

Myšlenka toho byla, že až v posledních pár letech se na netu objevují hlavní hráči, kteří si rozdělují trh. Dřív bylo mraky internetových obchodků, z kterých postupně vyrostli právě oni hlavní hráči, kteří ukousnou většinu, mohou si dovolit reklamu a nedovolit podrazy. Ve srovnání s pionýrskými začátky, tedy konkurence vyspělá. Je fakt, že Vltava v oboru konkurenci nemá, ale v bílé technice snad dřív dominoval jen shop.cz. Mimochodem, kdyby ještě existoval, mohl by se pochlubit jistě vysokým počtem registrovaných zákazníků.

Křivka nebude platit proto, že lidi přecházejí ke konkurenci (jak snadné na internetu) a spousta registrací je mrtvých (již neplatné emaily, ani jedna návštěva za několik let) a toto číslo bude vyšší nejen absolutně, ale i procentuelně u starších obchodů. Je to ale jen osobní názor, vy máte k dispozici přesná čísla za Vltavu, takže znáte pravdu. Když ale uvádíte rozdělení k 150000 lidem, tak tam bude dost velké číslo těch, co nakoupili jednou a už se neobjevili.  Jestliže se neobjevili několik let, jsou mrtví a šmitec, u novějších obchodů není o jejich aktivitě ještě jasno a až čas ukáže, jestli jsou mrtví nebo ne. Pro vysvětlení jsem toho teď napsal příliš, takže se nebudu divit, když tomu zas nebude rozumět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  04. 03. 2003 07:45

Rozumím vám, ale můžu uvést pár čísel na podporu svých argumentů. Prodeje na Internetu prudce rostou v posledních třech letech - tedy i počty registrovaných zákazníků se rychle vyvíjejí, rychle rostou až nyní. (Registrovaný zákazník = někdo, kdo nakoupil, nějaké registrace naprázdno se nedělají). Zmínil jste Shop.cz - neznám úplně přesná čísla, ale z toho, co vím, tak ani v době jeho vrcholné slávy nebyl obrat větší než okolo deseti miliónů za rok. To je zlomeček částky, kterou dnes dělá Vltava a další velké obchody, a taky je to zlomeček registrovaných zákazníků v porovnání s ní. Nebo vám posloužím i samotnou Vltavou: před rokem 2000 měla méně než 20 000 registrovaných zákazníků.

Rovněž nesouhlasím, že kdo nenakoupil za posledních několik let, je "mrtvý a šmitec". Dobře to platí zrovna pro bílou techniku. Jak často nakupujete pračku, ledičku, mikrovlnku, myčku? Já jsem například koupil na obchodni-dum.cz před pár lety pračku, a od té doby nic, takže bych měl být "mrtvý a šmytec". Ale nejsem - prostě mám domácnost vybavenou a zatím žádná bílá technika mě nezastarala morálně nebo neodešla, abych ji musel koupit znovu. Ale až ten čas přijde, tak půjdu a nakoupím zase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darebáci  |  03. 03. 2003 11:23

Za chvilku to na internetu bude jako u bank každej láká na svoje víhody jak je velikej a tak dále a pak okrade poctivý lidi. Všechno jsou to zloději! A teď nám na všechno shlíží falešnej Klaus máme se na co těšit!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  03. 03. 2003 17:06

chudáku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
popo  |  03. 03. 2003 10:05

take jste zapomeli na www.avshop.cz , vznikl teprve v cervenci 2002 , a svim obratem 46 milionu v minulam roce slape konkurenci na paty , a to jen jeden priklad z mnoha dalsich ( krom toho , soudni spory vedene spolecnosti provozujici www.bilezbozi .cz , moc na duveryhodnosti nepridaji )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mno :)  |  03. 03. 2003 12:07

Teď už zcela chápu co v Mall.cz mysleli tím komentářem o reálnosti prohlášení různé konkurence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  03. 03. 2003 15:26

Návštěva tohoto obchodu stojí bezpochyby zato. Nejen že se snažili texty okopírovat od bílého zboží, ale navíc je okořenili některými obzvláště pikantními hláškami. Dovoluji si citovat z jejich stránek... VŘELE DOPORUČUJI

Jakou videokameru?

Předem bych chtěl zdůraznit, že nechceme Vám určit co a jak si máte koupit. Chtěli bychom jen abyste se v našem obchodě lépe orientovali a dokázali si jednoduše sami říct a spočítat co vlastně bude pro Vás nejdůležitější. Dobrá videokamera Vám dokáže zachytit spoustu hezkých chvil.

Jakou videokameru?

Na našem trhu je několik výrobců, kteří se zabývají výrobou videokamer. Je třeba však pečlivě zvážit, kdy se vyplatí šetřit! Neznačkový výrobek může poskytnout služby srovnatelné s výrobky značkovými, vzrůstá u nich ovšem riziko poruchovosti a zpravidla bývá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  03. 03. 2003 21:37

v avshopu nejenže neumí počítat (ze 46 mil. by mělo být 46 tis.), ale neumí ani česky, dítě ze základky by to napsalo lépe

a kdyby si něco přečetli o sporu bíléhozboží.cz a bíléhosvěta.cz, možná by jim došlo, že soud soud rozhodl ve prospěch bíléhozboží

dávám jim dva roky, déle ti chudáci nevydrží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  03. 03. 2003 09:55

Mam pocit, ze autor se opravdu tematem do hloubky moc nezabyval. Jinak by mohl tezko prehlednout server www.korunka.cz ktery rovnez neni nezanedbatelnym hracem na ceskem internetovem trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Gottwald  |  03. 03. 2003 09:53

Doplnil bych váš článek určitě o server Korunka.cz - obratu 40 milionů dosáhl tento obchod již za rok 2001, v minulém roce se serveru zajisté dařilo ještě lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
homer  |  03. 03. 2003 09:29
homer  |  03. 03. 2003 09:00

Ale no tak... staci napsat www.eproton.cz a najdete, co hledate...
Skoda, ze si autor takhle snizuje uroven clanku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  03. 03. 2003 14:41

A proč bych měl něco zadávat do nějakých vyhledávačů? Je to snad můj problém a moje chyba, že firma, kde nakupuju, má jinou adresu než na které by jej kdekdo očekával?

Normální zákazník, co zná Proton a nakupuje tam, napíše proton.cz a když to na něj vyhřezne nějakou hovadinu, tak jde nakoupit jinam. Proč by měl zákazník něco hledat? On má přece na výběr, a obchodníci chodí k němu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojza  |  03. 03. 2003 17:12

ono to neni jen o tom, aby se z tebe kazdej posral. Kdyz ti nekdo zaregistruje domenu, (viz. treba oskar, lg, atd. atd) nadelas leda hovno. Tak je logicky zadat do vyhledavace proton a ne vytukat proton.cz a jak ty rikas jit jinam. h?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 03. 2003 08:42

chápu, že pro začátečníka může být rozdíl mezi proton.cz a eproton.cz, ale u Vás bych očekával, že s vyhledávacím serverem si poradíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor