Je to názor ryzího neználka, který nikdy neřídil auto a nedovede si představit jízdu autem.
IMHO v současné době mi ta elektrifikace připadá jako drbání se levou rukou za pravým uchem, taky to jde. A teprve budoucnost po spoustě práce na vylepšeních ukáže, jestli ta cesta někam povede nebo jestli se dopracujeme k závěru: "Tak tudy ne, přátelé".
...Majitel Seznamu Ivo Lukačovič: Lidé si elektromobily nekupují kvůli ekologii, většímu rozšíření brání jen cena ...A wo tom to je. Až mi doslouží auto co jsem si ho koupil jako nové v solidní výbavě za necelých 1/4 milionu před třinácti lety a budu chtít koupit zase nové, pokud mi to konto dovolí, určitě se nebudu zajímat o e-auta. Kdybych byl majitelem prosperující firmy, určitě by v mém autoparku nějaké to e-auto už bylo.
Docela beru že naznačuje jak pro některé lidi je EV prostě póza. Ale odkaz na historii díky koním je trochu mimo. V minulosti totiž žádný feudál, nebo vláda nezakazoval chovat , prodávat a jezdit na koních nebo s povozy.EV je ideální do města, ale formou autobusu. Poměr přepravených lidí nedělá pohon, ale počet na metr čtverečný. A MHD je řešení. Individuální doprava patří leda cyklo dopravě a pár milionářům kteří v budoucnu budou mít na to mít svoje auto.
Víte prd, co všechno feudálové v minulosti zakazovali. A nikdo z nás by to nechtěl zažít na vlastní kůži.Také nelze ignorovat, že tehdejší feudálové věděli o ekologii a devastaci životního prostředí prd.Lukačovič to řekl naprosto přesně. Popsal realitu tak jaká skutečně je.
Ak je niekto bohatý neznamená že nepovie blbosť. Lukačovič je dôkaz že dokáže povedať primitívny naprosto od veci argument aj keď má peniaze a niečo vie. Dnes sú elektromobily neekonomické, neekologické a neefektívne!!!! Tak nehrajte divadielko že to nie je pravda. Nik nie je proti niečomu čo mu ušetrí čas a peniaze. Elektroauto to dnes nie je!!!!
nemas pravdu ani v jednom a ani 5 vykricnikov ti to nezachrani
Výborná argumentace. Tak na úrovni pětiletého dítěte.
Čas a peníze ale v ekologii hrají už jen druhé housle. Člověk už to konečně začíná chápat, že jsou důležitější věci, než efektivita vydělávání peněz.Svět se mění a budoucnost má posunuté preference. Konečně.Ze dvou řešení, bude vybráno to ekologičtější, nikoliv to levnější.Sorry, taková je budoucnost pro nás pro všechny.
Kuberovův výrok krásně demonstruje vidět co to je populistický dogmatismus.
„Dnes jsme v zajetí posedlosti elektromobility, o které už všichni vědí, že je to slepá cesta, jen se to bojí říct nahlas,“
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-nejsilne... ...
Naprostý nesmysl který nemá s realitou nic společnýho.-rychlonabíječky se používají jen na dlouhých trasách. Z 90% se elektromobily nabíjí doma pomalou nabíječkou kdy je jak ekonomicky nejvýhodnější a pro auto nejšetrnější.-do roku 2030 se odhaduje že bude cca 200-250 000 elektromobilů u nás. Pokud by z 10 % nabíjely 350kw tak to nikdy nebude ve stejnou chvíli ,ale bude to rozložené do celého dne a to pro i dnešní elektrárny nepředstavuje problém-rozšíření elaktromobilů dojde postupně pomalu a stím se budovat i infrastruktura
aha tak to už vidím ty zodpovědný řidiče jak jdou v 1 ráno si na 1/2 hodinky dobít auto a dělají si pořadník aby to bylo pěkně rozložený na celý den a že těch idiotů na sídlištích a po celým městě kteří nechávají moknout auta venku když přece můžou všichni mít auta v garážích a tam si v pohodičce dobíjet autíčka.😀Se prober .Okresní město 25k lidí cca 12k aut(optimista) 1x za týden nabíjení to potřebuješ 2000 nabíjecích míst na 1 okresní město na den.I Kdyby 1/2 lidí měla možnost si to dobít doma furt je to 1000 aut na 24h ale naprostá většina chce dobíjet než někam jede nebo z někama dojede.Takže furt je to 500 míst při 1h dobíjení na 1 okresní město.To aby u teho dělaly i noclehárny přece nepůjdeš 1/2 hodiny přes město jen aby sis doma odložil políbil manžela/u a cupital si pro dobitý auto.
Kdy bude v 25000 městě 12000? Elektromobilů. Za 30-40 let? Schválně se podívej kolik se prodá nových aut u nás.-drtivá většina v průměru najede za den cca 40km přijede dom a připojí auto na nabíječku a bude nabíjet pomalu. Nebo ho nabíjí jen 2x do týdne, prostě jak mu to vyhovuje. 40 km dobije bezproblému i doma na pomalé nabíječce. Je to pro něj jak praktické ,tak i ekonomické. Nikdo nepoužívá auto 24hodin v kuse ,ale u většiny lidí je většinu někde zaparkované.Proboha proč by všeci používali při každým nabíjení rychlonabíječku? Vždyť k tomu není žadný důvod. A ještě k tomu ve stejnou chvíli!Pokud nemá někdo možnost nabíjení doma případně na jiném vhodném místě tak si ve většině případů elektromobil nepořizuje, není pro něj vhodný.Zas odpůrci elektromobilů vymýšlí nereálný scénaře....Znova:Rychlonabíječky se používají na dlouhých trasách kdy potřebuji rychle nabít a jet dál! Nikdo si domů na normální nabíjení nepořizuje 350kw nabíječku je to ekonomický nesmysl.... Jak často průměrný řidič jede trasu delší než 500km v kuse?
Aha takže dnes je v Česku je 5,8 milionu aut a v roce 2030 jich má být 200-250t takže 3%.To si jako maluješ jak ?Jako že do roku 2030 výrobci aut budou dělat co ?Prostě odedneska nic nebudou vyvíjet nechatí to dojet pak to 1.1.2031 vyhrnou páč mají nějaké vlády nápad zákaz prodeje? Nebo se budou třepat na ty 3%?Nerozumím řeči tvého kmene jakože v ČR se ročně prodá 200k eaut? Nebo je představa že pro EU budou vyvíjet eauta a pro zbytek světa auta?
Oficiální odhad počtu elektromobilů v Čr v roce 2030 je cca 200 - 250 000 . Zbytek (cca 5,5 milionu) budou dál klasická auta se spalovacím motorem. Co je na tom nepochopitelného? Klasické auta se budou prodávat a používat dál, nástup elektromobilů bude postupný....
to je jak přesvětčovat výrobce crt monitorů,Blu-ray mechanik ,klasické pevných disků že to je perspektivní odvětví at do toho vráží prachy.To není o tom postupným nástupu ale o nařízeným.Si to pleteš je nějaký technologický a direktivní nástup.Klidně at euta posilují ,já mám jen problém z nařizováním.Třeba LPG auta menší problém se zabudováním,menší emise ,levnější cena a nijak se neprosadilo a najednou vyvalený oči z eauta daleko víc problémů a budem to prosazovat.
autoforum? To su elektro hejteri, nemaju ziadnu kredibilitu a informacie, ktore zverejnuju by som nebral vazne
Michal Salaj je hlupák a elektroidi0t, nemá žádnou kredibilitu a na jeho názor mení nikdo zvědavý.
fúzní reaktor do každého auta
Ani nemohou, protože ekologické nejsou a hybridy ještě méně. Ty jsou prakticky z výroby na tom stejně nebo hůře než přímo vyrobený vůz se spalovacím motorem se sníženými emisemi. A elektromobil zase dosáhne lepšího poměru emisí až ke konci životnosti baterie (po 6 letech nebo 150k najetých km), takže další osud baterie je nejistý (mnoho uživatelů nebude akceptovat snížení dojezdu o 20% a více) což potvrzuje také přístup Tesly, která hodlá nabízet nové za ~ 200k v Kč, o čemž dost pochybuji, protože cena baterií neklesá a kobalt je stále méně dostupný (zdražuje).
zdroj tych udajov ktore si napisal? Minimalne cena bateriek klesa, a to razantne (aspon tie v Tesle)
Hele, je to úplně jedno, zda je elektrika ekologická nebo ne. Protože rozdíl mezi tisícovkou spalováků na magistrále a tisícovkou elektrik pozná nosem každý, kdo tam bude stát. A vo tom to je... B-]
Dolphův zdroj??? Láhev burbónu případně to vyvěstil z kouře dobře vykouřeného doutníků Habana
V 50letech věřila naprostá většina lidí, že budoucnost je v jaderné energii,budem lítat na dovolenou na měsíc a auta budou lítat.A ono je to pravda.Jaderné elektrárny jsou,lítající auta taky a tu dovolenou na měsíci si možná taky někdo brzy dopřeje.Je jen otázka kolikati lidí se to týká.Auta na baterky za 1M(Volkswagen e-Golf 960 000 kč dojezd 200km) na ježdění 40km denně jak tu někdo zmínil je cca15k ročně x 10let 150k /km a to je trochu luxus .Ano e auta jsou budoucnost ale pro kolik % uživatelů nikdo dnes nemá představu ,jen politici mají ve všem jasno tedy do voleb.A život existuje i mimo velká města a bohaté státy.Jen tak ze zvědavosti jsem dnes nahlídl na ceník nějakých zdílených e-aut v praze.6kč /min to by mě stála cesta do práce těch 10km 60kč děkuji to dojedu na kole a v zimě autobusem za 17kč
V roce 2016 stál E-Golf cca 1 000 000 kč s baterií 24,2 kWhOd roku 2017 už má 35,8 kw a je o cca 100 000 kč levnější2020 přichází na trh ID3 s baterií 45KW za 760 000 kč a bude se dělat i verze s 77kw baterkouPodobně je to u všech automobilek...Takže si ještě nějaký rok počkej a cena půjde dolů a dojezd půjde nahoru. Každá novinka je ze začátku drahá a cenově nedostupná pro většinu lidí.
Beru jen náhodně vybrané ceny aut.Ale když jsem si vzal náhodně egolfa tak na mě vypadla cena od 882 900,- Kč.A porovnám z golfem Cena od 452 900,-Kč .Cena motoru v golfu 150-200k kč. Z toho mě vychází ,že auto v ceně 450k má pro automobilku zisk kolik cca 30-50k zisk? Takže ušetříme 150-200k kč v egolfovy za ten motor ,kastla +- stejná takže na ceně egolfu se dnes podílí el výbava 700k Kč? Jen přemýšlím nahlas kde a o kolik by mělo musí něco na tom zlevnit aby na tom začala automobilky vydělávat .Něco dotovat lze jen po nějakou dobu.A že třeba na tom egolfu dnes i neco vydělají si nemyslím spíš naopak.On by každý chtěl levné eauto ,levně tankovat ale bojím se že realita tomu bude na hony vzdálená.Mě je 50 a tyto starosti mě minou na 100%
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-... ...
opinion=názor
Agentura Bloomberg se podobnými názory docela dobře živí, tak asi na tom něco bude.Ale klidně sem dej nějaké data která tvrdí opak.
Pokud nekdo tvrdi, ze nejlevnejsi Tesla ma jizdni vlastnosti lepsi nez nejlepsi BMW, tak to jen znaci, ze o autech vi prd.
Vzhledem k faktu, že má suverénně nejlepší možné rozložení těžiště a to jak celkově, tak především na hnací soustavě, je to velmi reálné a vyrovnají, nebo překonají to jen opět speciálně upravená sportovní A neseriová auta.Ve stejné cenové kategorii je pak Tesla v tomto ohledu (jízdní vlastnosti) naprosto bez konkurence.
pozri si nejake porovnanie na youtube, tie auta su si minimalne rovnocenne
Myslim si, ze opet jde jenom o nepochopeni a technickou neznalost - chlapec at se radeji drzi toho, cemu rozumi a nedela ze sebe idi0ta. Proti pohonu elektromotorem nikdo nic nema. Problem je v baterkach jako zdroji energie. BEV je technologicka, ekonomicka i ekologicka katastrofa. Tak to bylo pred vice nez 130 lety a nic se na tom dodnes nezmenilo.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2020 17:52
Neskutečně mě irituje to, jak všichni básní o elektromobilech a jak mají nahradit spalovací motory, ale nikdo si asi neuvědomuje, co všechno předchází takovému provozu elektromobilu. Z čeho se asi vyrábí baterie??? A jak se likvidují? Odkud se bere ta elektrika, která je pohání??? Na světě je nejvíce tepelných elektráren a ty určitě neprodukují emise, protože to je 100% eko :) nebo oni to chtějí vlastně nabíjet z obnovitelných zdrojů jako je voda, slunko nebo vítr? Jo aha, tyhle elektrárny totiž dokáží dodat tolik energie, aby to stačilo za předpokladu, že by každý třetí člověk co teď má auto měl elektromobil.. Ono vlastně ani teď by to nestačilo!!! Rozvodné sítě tohle prostě nedokážou unést! Ti eko maniaci a stejně tak EU by se konečně meli vzpamatovat a uvědomit si, že tímto směrem nás akorát tlačí do záhuby... ale co, škoda slov.
Další takový 😀😀😀Zkoušels sis to spočítat? Nebo jsi další který papouškuje nesmysly ,aniž by aspoň trochu logicky uvažoval....schválně se podívej o dva příspěvky výš na vlákno "martin Oscipovsky".
Typický přístup. Benzín dostanu u pumpy, ale elektriku počítám od uhelného nebo uranového dolu. Aby to bylo spravedlivé, neměl by se ten benzín taky počítat od ropného vrtu?Moc neprohádám, když budu tvrdit, že v naší republice to máme zhruba po třetinách (uhlí, jádro, voda), přesnější čísla má na svých stránkách čeps.Baterky jsou trochu problém, ono kdyby opravdu bylo potřeba tolik aut, tak se zjistí, že tolik lithia nemáme, což trochu tu elektromobilizaci zbrzdí, ale zase namotivuje k recyklaci. Před asi 10 lety se tvrdilo, že neni dostatek neodymu na permanentní magnety (15 kilo na jedno auto), už jsem dlouho neslyšel o tom nic, možná se používají jiné motory, kde neodym neni potřeba.Osobně jsem taky spíš pro přirozený vývoj, jakékoliv dotace nebo popohánění se nevyplatí. Viz třeba zákaz žárovek, místo kterých bylo nutné používat nízkotlaké rtuťové výbojky tedy zářivky (stačilo by 5 let počkat a plynule se přejde na ledky, už tehdy bylo jasné že ty jsou budoucnost) a dneska je problém pochopit, proč se tyto ekologické zdroje světla mají zakazovat (předpokládám, že z roku 2019 sešlo, nebo to proběhlo v utajení, aby se lidi nepředzásobovali).
Elektromobilita je budoucnost, možná trošku uspěchaná (malý dojezd, dlouhé nabíjení), ale budoucnost. Levné ropy začíná být málo a je v nestabilních regionech. Západ je ropou snadno vydíratelný. Ekologie a žádné lokální emise jsou příjemným bonusem. Jakmile se průběžně posílí přenosová soustava (posiluje se neustále), tak bude síť daleko stabilnější než nyní. Co jsem poslouchal pána z EONu, tak u každé nabíječky ve městě bude bateriové úložiště, které bude jak ze sítě brát, tak do ní dodávat a tím ji bude stabilizovat lépe než nyní. V Austrálii to funguje ve velkém a ještě na to vydělávají, protože úložiště nakoupí elekřinu za levno a ve špičce draze prodají.
Taku sracku a uhol pohladu moze vypotit len hlupak...nemam slov. Celkom by ma zaujimalo aku ma predstavu ze odkial sa ta energia na dobijanie baterii vezme. Zjavne ani nema sajn o tom ake odbery idu zo siete ak pripojite len zopar takych pack baterii naraz, my sa tu baviem globalne o milionoch ktore budu v sieti po veceroch. Energeticka siet tak ako je postavena teraz by okamzite skolabovala. Zaplati prebudovanie infrastruktury on alebo kto vlastne?
Nechápu na koho reaguješ. IL napsal, že ekologii si to lidi nakupují a je to drahé. A ty mu na to argumentuješ elektřinou z uhlí a drahou infrastrukturou??? Nezdá se ti to divný?
Odhady mluví o cca 200-250 000 elektroaut v ČR do roku 2030, Vezmi v úvahu průměrný denní nájezd(40km?)a opraš matematiku základní školy a zkus si to spočítat. A pak mě prosím vysvětlit důvod proč by to mělo být pro energetickou síť problém.DěkujiPS: TO že energ. infrastruktura se neustále vylepšuje a v roce 2030 bude úplně někde jinde klidně ignoruj....
vemu průměrnou spotřebu 250Wh/km, pak při nájezdu 40km 10kWh, na 250tis aut to je 2.500.000kWh => 2500MWh denně. To vyrobí Temelín za hodinu a čtvrt.
ještě k tomu pár poznámeka) 250tis auto je strašně málob) složitá bude adaptace infrastruktury aby zvládala vysoké aktuální příkony v místě (rychlonabíjení)c) pokud vezmeš statistickou ročenku, převedeš spotřebuju nafty a benzínu na energii, uděláš potřebné operace (koef efektivnosti atd), tak ti výjde, že je třeba postavit minimálně 2 temelíny jen na elektromobilitu, ale spíš víc (nerovnoměrnost v čase)
Jenže ta nerovnoměrnost v čase je právě pro elektroauta výhodná. Tedy, pakliže budeme elektroauta nabíjet správně v noci, levnou elektřinou, kdy je jí přebytek, tak by bylo vše ok. Neřešili bychom vysoké aktuální příkony, ani nerovnoměrnost v čase. Spousta lidí se mylně domnívá, že správný způsob nabíjení elektroauta je u rychlonabíječky a že je tedy problém, že je jich málo. Rychlonabíječka má sloužit jako rezervní řešení, případně řešení v těch několika málo procentech cest elektroautem, kdy dojde k vybití celé baterie.
no myslel jsem pro přídat, že by se auta ideálně rovnoměrně nabíjely v průběhu 24hod, tak musíš mít 2 temelíny, kde tu elektřinu vyrobíš. Pokud by si nabíjení omezil jen na 8hod denně ( např. přes noc), musel by si na tu noc rozet 6 temelínu, aby se vzládlo vyrobit dost elektiřny na nabití aut.
Stačí základní počty, abyste věděl, že přeháníte.Při průměrné nájezdu v ČR něco přes 10 tisíc km ročně, spotřebě do 20 kWh/100km, tak plus minus autobus jeden milion EV spotřebuje za rok 2 TWh elektřiny. Za 2019 jsme vyvezli z ČR 13 TWh. K čemu stavět 2 nebo 6 Temelínů? Vážně si myslíte, že se reálně dožijete situace, kdy tu bude jezdit milion elektrik?
nepřeháním, počítal jsem to pro případ, že se fosilní mobilita nahradí elektromobilitou v ČR. Už jsou "plány" na zákaz spalovacích motorů v poměrně krátkým horizontu desítek let, třeba v UK. Nepočítal jsem to na milion EV. Vzal jsem energii spotřebovanou v nafta/benzín za rok v čr a spočítal nutný počet elektráren, co ji jsou schopné vyrobit v elektřině a zvažoval jsem přitom rozdíl efektivity motorů.
Počítáte scénáře, které tu v dalších 50 letech určitě nenastanou. Vůbec neberte v potaz politiky, kteří chtějí něco zakazovat v horizontu 15 a více let. Politikou neohnete fyziku. Jakýkoliv dnes zavedený zákaz na rok 2035, atd. lze za 10 let klidně zrušit. 😀Elektromobilita se v dalších 20 letech týká prakticky jen osobních aut. Jestli tady za 20 let bude 30 % aut v elektrice, tak to bude hodně extra velký úspěch. A na to tady zdroje máme. Vyvezeme z ČR výrazně více, než budeme potřebovat pro tyto auta.
vůbec nevím, proč bych nemohl počítat variantu kompletního nahrazení mobility za elektrickou, byť je to hypotetický, chápu, že to nebude zítra. A proč mě za to mínuskujete?
Tak počítat můžete, to Vám nikdo nebrání. 😀Sám jsem nadšený elektromobilista, moje další auto bude opět elektrika, ale elektrika není všemohoucí a všenahrazující a nedomnívám se, že má cenu počítat s více jak 30% podílem elektrik za 20 let. A u nákladní dopravy spíše vidím budoucnost v LNG či v H2.A já rozhodně neplusuju, ani nemínusuji, to mě fakt nebaví. B-]
c)Ale situace kdy 100% fosilní paliva nahradíš elektrickou energií pravděpodobně nikdy nenastane. A pokud ano tak za 50-100let a v té době budou dnešní zdroje energie dávno nahrazené novýma modernějšíma(např. fůzí).Vždyť první primitivní automobil se objevil už v 18 století a trvalo honě dlouho než automobily nahradily skoro 100% koně.
Bral jsem v potaz jen naftu/benzín, bez plynu a uhlí. A stoprocentní nahrazení nafty a benzínu asi jen tak nebude, šlo spíš o představu.
Církev všespásné fúze. Už jsi členem?
U té fúze trochu pochybuju, to je budoucnost už mnoho let a jestli za 50 let bude nějaký prototyp budeme mluvit o úspěchu. Poslední koně v dopravě jsem vídal ještě před revolucí, už to bylo ojedinělé, ale normálně vozili třeba zboží do krámu (ne jako dneska turisty). Myslim, že dneska (posledních 30 let) definitivně koně jako nástroj už nikde neuvidíme, ani na statcích - traktor je přecejenom praktičtější. Podle mě spíš je důležitějších 50%, tedy něco jako poločas výměny, než to, kdy budou nahrazené i poslední zapomenuté exempláře.Konec fosilních paliv má nastat za nějakých +-30 let (myslím že ten interval byl mezi lety 35-50, omezeno to má být produkcí CO2, takže si asi příslušné hlavy pomazané předem řekli, kolik se smí ještě spálit). Pak už nezbyde než benzín a naftu vyrábět z obnovitelných zdrojů (což bude pravděpodobně dražší). Ale tak to jsou věci, které se dají měnit, plánovat v roce 10 (tehdy jsem o tom slyšel) co bude v roce 35 nebo 50 je šílenství (i když nějaký dlouhodobý plán zajisté potřeba je).
trvalo to presne 13 rokov, vid tato prednaska: https://www.youtube.com/watch...
Průměr 250 Wh/km je odkud? Jestli má Tesla Model 3 kapacitu baterie 74 kWh a dojezd 523 km, tak jsme na 141 Wh/km. Dobře, nejezdí se v ideálních podmínkách, takže berme třeba 180 Wh/km.Zkusím výpočet z jiné strany. V roce 2018 Česká republika exportovala 25,5 TWh elektrické energie. Zdroj: https://faktaoklimatu.cz/infografiky/elektrina-cr... Když beru denní nájezd 40 km a spotřebu 180 Wh/km, jedno auto za rok pak potřebuje 2,6 MWh. Český export elektřiny by u takového nájezdu stačil pro 9,7 milionů elektromobilů.U ročního nájezdu 20 000 Km by export stačil na 7 milionů aut.V celém Česku je 5,8 milionů osobních automobilů. Kdyby se všechny změnily na Teslu Model 3, ročně by jen za to, co exportujeme (tedy bez nutnosti výstavby dalších elektráren) mohlo každé ujet přes 24 tisíc kilometrů.(To zní ale až příliš pozitivně. Nespletl jsem se někde při převodu řádů?)
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2020 15:32
Ještě upřesnění. Od 25,5 TWh exportované elektrické energie je potřeba odečíst 11,6 TWh importované. Takže nevyužitý čistý export je kolem 14 TWh.S tím by 5,8 milionu současných osobních automobilů při změně na Teslu Model 3 mohlo ujet 13 400 kilometrů za rok.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2020 16:25
Ty pocty asi sedi... kdyz to vezmu z jineho pohledu, tak 1l nafty/benzinu odpovida hodne zhruba 3kWh(zapocitana ucinnost spalovaciho motoru)[1][2]. V CR se rocne spotrebuje zhruba 8 mld litru pohonnych hmot[3]. K nahrazeni benzinu a nafty by tedy rocne bylo potreba 24 TWh elektriny, coz nevypada jako nerealny cil. Jenze je tu spousta ale...[1] https://deepresource.wordpress.com/2012/04/23/energy-related... ... [2] https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency... (petrol)_engines[3] https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/spotreba-benzinu-a... ...
"S tím by 5,8 milionu současných osobních automobilů při změně na Teslu Model 3 mohlo ujet 13 400 kilometrů za rok." Jsem za, lusknutim prstu zmenit vsechna auta jak rikate, ale v tu chvili zhasne jak Nemecko tak Rakousko, a mame tanky jezdici na tu zpropadenou naftu na hranicich 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 22. 2. 2020 10:01
Tak luskněte.
250Wh/km je vcelku realistická spotřeba, tesla 3 je velice úsporná, ale ty dojezdy jsou za optimálních podmínek, rychlost do 90km/h, bez topení, za sucha, bez protivětru atd. Sleduji kanál teslabjorn, když budete taky, tak se na těch 250wh/km shodneme jako na dobře stanovené orientační hodnotě. B-]
a kámoš má hybriidní volvo a tam má spíš ke 300Wh/km, jako ne všichny EV jsou tak efektivní jako tesla3, což je i vlastně menší auto. rada S bude mít určitě přes 200 a X-ko ještě víc.
Lenže všetky EV nebudu vykonovo na úrovni Tesly. Model 3 nie je mensie auto. Ale skôr taký veľkostný priemer.
Volvo je hybrid, el. motor je slabší, tuším něco jako 80koní. Jde spíš o váhu auta a aerodinamiku. To volo je SUV, takže velká váha a aerodynamika naprd. Jsem s tím jezdil jen po městě, předpisově a prsotě ta váha si vybere svoji daň. Na dálnici to prý jede vpodstatě jen na benzín jako každý jiný auto, SUV/benzín/dálniice => 12litrů/100km. A tesla 3 není úplně nejmenší auto, ale je to menší, i ve modelové řadě tesly je to nejmešní auto., takže opravdu to není žádný koráb.
oprava: aerodynamiku, aby mě tu někdo nepranýřoval 😉
Tady máš 500km dojezd v reálných podmínkách:-V zimě se zapnutým topením-naložené auto(4 dospělí)-reálný provoz na různých typech silnic-Jízda max. povolenou rychlostíhttps://www.youtube.com/watch... Ano pokud budu ho používat jako sportovní auto na po prázdné německé dálnici tak těch 250wh dosáhnu. Ale to nejsou reálný podmínky jak většina řidičů jezdí
no jedou max 70, ale většinou 50. ale i 40. To jeli s hodně lehkou nohou a vybrali si useky s omezenou rychlostí a bez semaforu. Ano, pak se dá najet 500km. Ale normálně najedeš většinou míň. A tesla 3 je šampion spotřeby, většina EV, hundai, nissan, audi, jaguar, MB má spotřebu nad 200wh/km, spíš 220-230wh/km.
Je to reálný provoz není to závodní okruh! Jeli kolem prahy je tam i mapa, jsou tam různé druhy silnic a průměrná rychlost byla jestli si dobře pamatuji přes 80km/h.
Pro Ty, co jsou proti EV.Vůbec nevíme, kolik budou stát EV za 5 let.Uvědomte si, že EV jsou výrobně značně jednodušší než spalováky.Je skutečně baterie tak drahá? Třeba spalovací Corsa za 300 000. EV Corsa, která je výrobně levnější (kromě baterek) za 800 000.To jsou skutečně ty 50kWh baterky v Corse za 550 000 a navýší cenu auta x3?
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2020 14:32
Jednoduchšie možno hej, ale to je nepodstatné, keď batéria dostatočnej kapacity je drahá!
Tak on ten vyvoj baterii nekdo musi zaplatit.
cena Tesla bateriek sa pomaly blizi k 100 USD/kWh
No, tak já si troufnu tvrdit, že za 5 let bude VŠECHNO dražší. Schválně se mrkněte, co za posledních 5 let zlevnilo. 😉
Ja bych řekl, že ještě lepší by byla vznášedla - to by byla teprve jízda. Bohužel jejich rozšíření brání cena.
Bohužel jejich rozšíření brání cena ... a brzdná dráha 😀
Brzdnou dráhu se za posledních pár let podařilo zkrátit a brzy bude srovnatelná s normálním autem. 😀
možná tak pokud zastaví o to normální auto před sebou 🙂 A ještě jsem zapomněl na druhý problémek, když zkoušeli se vznášedlem na dálnici předjíždět kolonu náklaďáků, u každého je boční vítr střídavě hodil na svodidla a zpátky na náklaďák. Po pár kilometrech bylo vznášedlo celé pomačkané, naštěstí za kopcem se vítr obrátil, takže jim to otlouklo symetricky i druhou stranu. Ale kdo nejezdí po dálnici, může to vidět jinak. Teda kromě serpentin bez svodidel, to je člověk v údolí ani neví jak ...
Ano, jsem si jistý, že intenzivním vývojem a s ekologickými dotacemi se to jistě podaří! 😀
elektromobily dnes jsou jen módní ekovlna, ale elektromobily zítra budou nutnost, pokud se nechceme vrátit ke koním. Bohužel výroba elektřiny pro ujetí 100 km bude vždy dražší, než to co teče z vrtu někde v poušti. Takže si připlatíme a auto už nebude mít každý. Z vašeho hlasování jsem si tedy nevybral nic.
Tohle je blábol roku 2020 - "Bohužel výroba elektřiny pro ujetí 100 km bude vždy dražší, než to co teče z vrtu někde v poušti." 😀
nechapes? Skutecna cena elektriny se ukaze, az dojde levna ropa. Az vyjedou elektricke traktory, buldozery a vzletnou prvni dopravni letadla a vypluji trajekty. To pak budes koukat...
Nechápu. Holt na tvé katastrofické představy nemám sílu. 😀Když bude větší poptávka po elektřině, tak se postaví zdroje. Vždy se najde nějaký hráč na trhu, co se bude chtít přidat a prodávat elektřinu.A skutečná cena elektřiny je tržní. Takže i stávající tržní cena je skutečná cena.Klidně si u těch svých představ zůstaň, já si zůstanu u těch svých.
katastrofa to doufám nebude 🙂. Pokud ti dělá problém velikost, představ si svět jako malé město u velkého jezera. 200 let přiváželo jen pár desítek rybářů dost ryb pro potřeby celého městečka, takže se rozvíjelo a vznikaly další profese. Když vše vylovili, museli založit sádky. O ryby se začala starat (pracně) spousta dalších lidí, získali sice práci a plat, ale ryby na trhu už nikdy nebyly tak levné jako kdysi. Pokud populace rostla, problém s cenou dále narůstal. O tom jsem psal, o ceně. Bohužel o ceně tentokrát promítnuté (na rozdíl od těch ryb) do ceny úplně všeho ... včetně ryb 🙂
Hezký příklad, ale na výrobu elektřiny to moc nesedí. Protože třeba FVE vyžadují prakticky jen prvotní investici a poté jen vyrábí elektřinu s minimální pracností.Elektřina má tu výhodu, že se dá vyrábět mnoha způsoby (ryby ne), kde si dost často můžete vybrat mezi nízkými počátečními investicemi a nákladnou výrobou a mezi vyšší počáteční investicí a nižší cenou výroby.Nehledě na to, že i ve vašem příkladě lze ryby zlevnit, protože masová výroba rozloží náklady mezi větší množství zboží. Proto třeba masový rybolov (s mnoha investicemi v podobě lodí, mrazáků, kamionů, atd.) vám zlevní rybu oproti sádkovému chovu, kde se o to stará pár desítek rybářů.
Samozřejmě, že tomu brání cena. Ono totiž auto s tak nízkou užitnou hodnotou nemá smysl kupovat za vyšší statisíce či miliony
Můžeš mě říct v čem spočítá nízká užitná hodnota moderního elektromobilu s reálným dojezdem cca 500km a spoporou rychlonabíjení např. Tesla 3?
např. pro mne, který bydlí v paneláku a nemá kde nabíjet je Tesla na nic, i kdyby byla zadarmo. Pro cesťáka, který najede denně 2x200 km je to také riskantní (v zimě raději netopit a v létě neklimatizovat). Pro majitele přívěsu je takové auto také k ničemu. Zapomněl jsem na někoho dalšího?
Na dalších minimálně 90% populace, která dnes vlastní osobní automobil. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 2. 2020 12:55
ČR bydlí cca 45% lidí v rodinných , tam případě nabíjení nevidím problém. A lidé v činžácích? Mnoho z nich má garáž, v případě nových bytovek např. podzemní garážové stání. Tam se též dá dobíjení vyřešit. V případě venkovního stání je nutno dobudovat infrastrukturu. Ano stále zůstane stále tu zůstane pár desítek procent lidí kterou tuto možnost nemají ,ale není do 90%!
Ze mas garaz jeste neznamena, ze si muze cela vesnice pichnout elektromobil do nabijecky.
A kdy bude mět celá vesnice elektromobil za 50let? CO víš co bude za 50let, jaká bude infrastruktura apod...
Ano pokud nemáš kde nabíjet tak je pro tebe nevhodné. Ale velká část národa tento problém nemá. A pokud děláš dlouhé nájezdy každý den bez možnosti dobití během dne tak taky nemá smysl. Ale zas kolik lidí tolik najede?Např. Tesla 3 nemá problém najet na jedno nabití v případě české zimyzapnutý topení), v reálným provozu s naloženým autem a s max povolenou rychlostí 500km. Takže tvůj požadavek by teoreticky s rezervou splnila. A už teď se chystají další modely s ještě větším dojezdem.viz:https://www.youtube.com/watch...
ale jo, věřím že u cca 50% populace by ta Tesla byla pro jejich potřeby akceptovatelná, tedy kdyby nestála mega a kdyby v případě, že by se v té jejich podhorské vesničce připojí navečer na nabíječku 10 Tesel nevyhořel v obci transformátor nebo přívody k domům. Prostě vezměme si úvěr dvojnásobku HDP, postavme 2 Temelíny, zvedněme cenu elektřiny zdaněním na dvojnásobek jako u benzínu, zrenovujme a posilme rozvody a dejme lidem šrotovné 500.000 na jedno auto a věřím, že tu elektrifikaci vozového parku pak nějak dáme. Máme na to možná 50 let, tak to už tady nebudu ...
to som nepochopil preco by pripojenie 10 tesiel mal byt nejaky problem... Teslu mozes nabijat na 230V zasuvku, alebo 400V 3 fazy 11 kW.
To já bych věděl, kde může být problém... 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 2. 2020 11:48
Zapomněl všechny majitele aut, které mají jedno univerzální auto na dovolené a běžné týdenní ježdění a cena druhého auta na elektřinu použitelného jen na pojíždění po městě jim přijde zatím přemrštěná.A nebo mi rodinné elektrické auto se kterým budete cestovat na dlouhé vzdálenosti (700km a více) průměrnou rychlostí 100km/h. S běžným autem je to v případě, že nejsou kolony běžné. Tj. ukažte mi cenově dostupné (400 000-700 000kč) rodinné elektrické auto, se kterým si zajedete třeba do Francie na lyže nebo na jih k moři a budete mít šanci tam dojet v rozumném čase.
budes si musiet trochu priplatit za Teslu 3, ale vrati sa ti to v usetreni za palivo
Tesla 3 rozhodně pro lidí s většími nároky není rodinné auto. 😀 Možná tak Tesla X.
X je už naozaj veľké auto. Pre priemernú rodinu 2+2 by model Y mal stačiť.Model 3 je tiež Ok, pokial človek už nepotrebuje veľký kufor.
"pokial človek už nepotrebuje veľký kufor" - což právě toto je jedním z důvodů, proč existují rodinná auta - potřebujete velký kufr. 😀
Kolik má mět rodinné auto objem kufru? Tesla 3 má vzadu 425l+ cca 80l vepředu. To se mě zdá docela slušná hodnota. I kočárek s korbičkou do toho kufru bezproblému dáš. Pro srovnání Octávka má cca 520l.Pokud se ti to zdá málo máš i Teslu S a X. Případně během pár měsíců přijde Tesla Y která má prostoru ještě podstatně víc a cena bude podobá jak u 3....
Já mám momentálně 500l kufr a do něj bezproblému dáme zavazadla pro 4-členou rodinu na 10-14dní. Nepotřebuji rakev a v kabině auta jsou jen příruční zavazadla, Vše ostatní se vleze do kufru...
Když jedeš na koupák, tak to asi jo. Ale jak do 500 l kufru naskládáš 4 páry lyží, kompletní výbavu, atd., to by mě fakt zajímalo. 😀Pokud bys byl z okolí Plzně, klidně bych k tobě zajel a vyzkoušel.
To je asi jako se zeptat, od jakého zrychlení je auto sportovním modelem. 😀Z mého pohledu proti rodinnému autu u Tesly 3 patří menší kufr (nezachrání to přední kufr, protože dost často potřebuješ jeden prostor pro objemnější věci pro naskládání), a i ta Octávka má o 20% větší kufr, dále malý otvor (sedan) a nemožnost případné rakve. Když si představím celou naši rodinu, 4 páry lyží, kompletní výbava na lyžování (už jen lyžáky, kolik zaberou místa dohromady), tak nevím, jak to tam pohodlně naskládat a vyrazit do Alp.Ale jelikož si budu Teslu 3 do několika týdnů objednávat, rád tě příští jarňáky pozvu k nám domů a můžeš mi to předvést, jak to tam komplet naskládáš. Neboj, v záloze budu mít GLS nebo V-Klasse, když neuspěješ. B-]Poslední odstavec je mimo mísu, o X, S a Y samozřejmě vím, ale diskuze je o 3. Právě ta Y mi přijde praktičtější, protože to bude hatchback, takže přístup do kufru bude 100x lepší než u 3.
Pod pojmem rodinné auto si každý představuje něco jiného. Některým rodinám nestačí pomalu ani VW transporter, jiným stačí Fabia.... Ať si každý koupí co potřebuje a vyhovuje. Jen jsem chtěl napsat že Teslu jako rodinné auto bych nezavrhoval...PS: Jinak Tesla 3 umožňuje střešní box....
Ano, máte pravdu, beru to spíše jako měkké kritérium, kdy pro obecnou diskuzi beru většinový názor. A když se hodně lidí zeptám na Fabii, tak většina mi řekne, že to pro ně rodinné auto není. (já mám třeba V-Klasse jako rodinné auto, byť pro mnohé to je overkill)Jinak Teslu bych také nezavrhoval jako rodinné auto. Pokud se bavíme třeba o Tesle X... 😀Že Tesla 3 může mít roof top bars je pro mne nové info, děkuji za to. To bude první věc, co objednám. Ze začátku to totiž Tesla neměla v nabídce, teď jsem to hodil do Googlu a vylezlo to na mne hned v prvním odkazu.
Mohu vědět, v čem tkvý to šetření?I kdybych měl elektřinu kdykoliv a kdekoliv zadarmo, musel bych s onou Teslou 3 ujet aspoň 250 000km aby se rozdíl pořizovací ceny dostal na úroveň ceny za spotřebovaný benzín. A to bych musel pominout mnohonásobně nižší užitnou hodnotu v podobě menšího prostoru pro posádku a bagáž.Ostatně pořád bych chtěl vidět s tou Teslou 3 průměrnou cestovní rychlost 100km/h na vzdálenost 700km+ (berme v situaci 80% cesty po dálnici bez kolon a střídání 2 řidičů. Tj. co 200-400km 15minut přestávka - natankovat, protáhnout se, ulevit, případně prostřídat za volantem a pokračovat dál.)
Elektromotor je samozřejmě skoro ve všech parametrech lepší než spalovací motor. Co se ale za více než sto let existence elektromobilů nepodařilo uspokojivě vyřešit je zdroj energie. Baterky jsou prostě moc těžké na to kolik energie se do nich vejde. Proto taky nejúspěšnějším elektromobilem je elektrická lokomotiva.Už to není taková tragedie jako s olověnými akumulátory, ale pořád to není ono. Stačí se kouknout kolik váží Tesla oproti srovnatelnému benzínovému autu, kolik to ujede na jednu nádrž/nabití a kolik času zabere energii doplnit.A to se ani nezmiňuje, že s přechodem na elektromobilitu bude náš svět mnohem zranitelnější. Při blackoutu jezdí auta, některé vlaky, fungují generátory, svítí petrolejky. V kompletně elektrickém světě bude black out prů...r galaktických rozměrů.
Baterie se rok od roku zlepšuje jak kapacita, tak životnost. Za dobu masivní výroby Lion se kapacita jednotku objemu zvětšila skoro 3x. A počet nabíjecích cyklů o minimálně o řád.Už teď dnešní baterie umožňuje skonstruovat elektrmobil s dojezdem přes 500km aniž by zabírala užitný prostor. Baterie je umístěna v podlaze takže užitný prostor je minimálně srovnatelný ,ale i často větší(přední a zadní kufr) jak u obdobného auta se spalovacím motorem.
Tak mi to nedalo a zkusil jsem po domacku zmerit zlepseni kapacity Lion baterii za poslednich cca 15 let. Nasel jsem nekolik baterii z roku 2004: 0.177Wh/g a z roku 2018: 0.226Wh/g, coz je narust o krasnych 27%. Zajimaly by me zkusenosti ostatnich, resp. cisla.Mimochodem, ty baterie z roku 2004 jsou v naprosto katastrofalnim stavu. Jsem zvedav, jak soucasne baterie budou vypadat v roce 2034.
Jí jsem to bral od roku 1991, kdy se zacaly vyrábět.A jejich dnešní životnost:https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-... ...
Baterie se nepochybně zlepšují, ale každá technologie má nějaké limity a nad každou extrapolací grafu by se měl člověk zamyslet. Z toho zlepšování by vyšlo, že jednou nebudou baterky vážit nic a mít nekonečnou kapacitu.Pro srovnání Tesla model S je skoro o tunu těžší než stejně velké klasické auto. A ta tunová baterka (mrtvá hmota) vystačí ideálně na 500km. Moje auto dojede za 35kg paliva (50l benzinu) 700km. Takové účinnosti se baterka nikdy nemůže ani přiblížit. Chemická energie v palivu je prostě něco neporovnatelného s elektrickým nábojem v baterkách. Elektromotor? Super. Baterka? Slepá ulička. Až tam místo baterky budem pálit vodík nebo nějaké jiné palivo, bude to konečně to pravé.
Trocha si si zaprehanal. Batéria v Tesle určite nemá 1tonu.
Hmotnost 75KW baterie je cca 500kg(údaj tesla3, tesla S to bude podobé) na druhou stranu je elektromotor s převodovkou lehčí než spalovací takže ten nárůst hmotnosti je nižší... Model 3 odpovídá velikostí oktávce , S by měl odpovídat Superbu... Jinak souhlas....
Ta trojka spíš odpovídá superbu. Podívejte se na hodnoty rozvoru, šířky apod. Ono ty škodovky to honí kufrem, ale třeba škodovka nemá v nabídce jedině auto, které by výkonem konkurovalo základnímu modelu Tesly 3.
Nie. Trojka ma skoro presne rozmery Octavie.Aj vnútorný priestor.
Ne. Rozvor mm: O3: 2686 T3: 2880 Sup: 2841Šířka mm: O3: 1814 T3: 1850 Sup: 1864Délka mm: O3: 4659 T3: 4690 Sup: 4861Všude je Tesla 3 řazena do D-Segmentu. Mezi Mondeo, Passat a Superb. To že Octavii pověsíte na zadek baťůžek ji nepřesune do vyššího segmentu.
Tak neviem. Mam Octaviu a chcel som kúpiť M3. Mal som testovaciu jazdu. Skúšal som detské sedacky atd. Všade rovnako priestoru. Superb bol zvonka aj zvnútra o dosť väčši.
Tak to bys byl úplně unešenej z Multiply. Ale auto přeci jenom nejezdí na vnitřní prostor. Ta tabulka je hezká, ale jenom opakuje to co říkám. Škodovky mají velkej kufr. Stejně se bavíme čistě akademicky, Škodovka nemá moc co by mohla postavit proti Teslám. Trojka v základu je zadokolka s 211kw. Takže začíná tam, kde Škodovky s výkonem končí.
Pozri, mal som tie auta postavené vedľa seba a priamo porovnaval čo sa týka rozmerov. Hlavne zvnútra. Rozdiel v podstate nula.Kufor bol až druhorady. Výkon atd sa samozrejme porovnávať neda.
https://imgur.com/goYELDr...
nic take dobre ako beznzin uz nebude, s tym treba pocitat a treba to akceptovat. ale to neznamena zeby sme sa mali benzinu drzat donekonecna
To s tim blackoutem je pravda. Na druhou stranu v pripade kratkodobeho (par dni) vypadku se da takove elektroauto pouzit jako nahradni zdroj pro domacnost.
Ne, není. Je to výmysl.
On to taky celých těch 100 let taky nikdo v podstatě neřešil. Elektromobilita byla zcela mimo zorný úhel pohledu osobní dopravy, takže se nikdo zásadním způsobem nezabýval řešením akumulace energie v podání baterie.Celé to znovu probudil až Musk s Teslou. Takže mužeme klidně říct, že to začalo znovu teprve před 10-ti lety.A ten skok za těch 10 let je neskutečný.Co teprve za 50 let.
Tak to jsou naprosto největší bláboly zde. Akumulaci energie řeší desetiletí vesmírný program, armáda, s spotřebitelská technika a za 100 let se pohlo jen o fousek. A od příchodu Li-Ion se pkročilo o pád procent ty neskutečný skoku.
Ceny baterií za posledních 10 let klesly až neskutečně. Nicméně jsou ještě drahé. Chce to čas.
Myslím, že o podobných expertech, jako je jjfb, psal v původním twitter komentáři pan Lukačovič. Máte ke svému tvrzení nějaké fakta, nebo je to jen největší blábol tady? Za 100 let že se to pohlo jen o fousek? Mrkněte prosím na níže uvedený odkaz s vývojem energetické hustoty baterií a také jejich nákladů a pak se prosím omluvte všem tady za váš naprosto lživý a zavádějící komentář. Děkuji:)Zdroj US Department of Energyhttps://www.economist.com/sites/default/files/20170... ...
Kapacita LIOn za dobu od doby co se začala vyrábět se zvětšila skoro 3x při stejném objemu!
Ucinnost spalovacich motoru se od doby co se zacaly vyrabet zvysila 30x.
A pořád je to na nic, co? 😀
neskutečný skok za 10 let a co teprve za 50 let ... tyhle optimistický extrapolace nemusej nic znamenat. Od Sputniku to trvalo k prvnímu pilotovanému letu na Měsíc dvanáct let, a to bylo před padesáti lety. Dnes nejsme ani tam co tehdy.
To že nelítáme na měsíc neznamená že kosmonautika stagnuje. ALe vývoj jak raket, kosmických stanic nebo družic dál postupuje a je úplně někde jinde než pře 50 lety...
Ale přesně o tom já přece píšu.Kosmonautika v mnohém celá desetiletí neposkočila, protože dobývání Měsíce bylo Zrušeno.Aktuálně je Kosmonautika v nejvyšší rychlosti vývoje, protože se na tom znovu začalo tvrdě makat, jelikož byly vytvořeny nové plány a cíle.To je právě ten hlavní důvod, kdy technologie překvapují "každý den".Když je nový cíl, aktivita a tlak na výsledky.A ty jsou teď na elektromobilitu suverénně nejvyšší v celé historii elektrického pohonu.
Spalovací motor - jediný parametr který mě napadá, že je lepší než elektromotor je velká produkce odpadního tepla pro vyhřívání kabiny. Ale když se nad tím zamyslíte, ona to vlastně výhra není...
Black out, když pominu že je v Evropě nepravděpodobný , tak co se stane:Spalovací auta:Pochybuji že má doma někdo zásoby benzínu v kanystrech. Ale bude odkázán na veřejné pumpy a bez elektřiny silně pochybuji že budou otevřené.Elektro auta:Na (nejen)rodinných domech už nejen na západě je fotovoltaika masivně rozšířená a tak velká část elektromobilistů bude moct fungovat i v případě dlouhotrvajícího blackaoutu.Upozorňuji že v Evropě s kvalitní a moderní elektrosoustavou je dlouhodobý blackout silně nepravděpodobný.
Naopak blůackouty v Epropě jsou každým dnem čím dál pravděpodobnější. Dokonce se plánuje, že Evropané budou mít pravidelné vypínaná elektriky denně, jelikož se prostě nestavbí žádné nové spoelhlivé elektrické zdroje. A jako cvičení doporučuji si spočítat, jak velkou plochu FVE potřebuješ na nabidtí jednoho auta, a tovynechám to, že nabíjíš v noci.
Kolik bylo v Evropě blackoutů za posledních 20let? 0? Víš vůbec co znamená Blackout? Fakt myslíš že majitelé energetických soustav jsou tak blbí a nic nedělají. Celá soustava se neustále vylepšuje a posiluje, aby dokázala dál svou úlohu.
Pane vy máte opravdu na každé řešení alespoň pět problémů. Co vaše ego, je spokojené, že elektroauta ještě nevedou v prodejích a vy pak můžete psát na diskuzích takového nesmysly a dostáváte lajky od podobně laděných expertů? Jak jste se popral s tím, že Tesla ještě nezbankrotovala a je druhá nejhodnotnější automobilka na světě? To muselo bolet předpokládám. A co až rozjede výrobu Modelu Y, až jim povolí Robotaxi, až začnou s výrobou vlastních baterek a otevřou továrnu v Evropě a Gigafactory v Číně pojede na 100%? To budou krušné chvíle odhaduji...:)BTW: Přes den si bude člověk nabíjet powerwall (např. z vyřazené autobaterie Tesla) a v noci bude nabíjet elektroauto. V případě blackoutu bude pak tato domácnost lépe chráněna....
Black out je naopak čím dál pravděpodobnější z důvodů zapojování čím dál tím více nevyzpytatelných zdrojů energie (solár,větrníky) do sítě, zejména v Německu.Zásobování palivem lze provádět prakticky nezávisle na elektřině, ostatně všechny armády světa to tak odjakživa dělají. V nějaké nouzi se dá přečerpávat i z kamionu nebo vagonu.Co se týká fotovoltaiky - je to super záloha, uživí to na chatách televizi a notebook, ale co se týká blackoutů nebo i jen na pár dní blbého popadaného vedení po vichřici, tak bych se přimlouval, aby to nastávalo výhradně v létě, přes den a za slunečného počasí, protože v zimě a pod mrakem si možná dobijete tak mobil.
to povedz ludom, co idu komplet na solar a nabijaju z neho aj 2 elektromobily a este aj dodavaju zvysok do siete
S obyčajným solarom ťažko. Jedine s kombináciou solar a baterka.
Jo. A ještě v noci, co? 😀
Teď v době pod mrakem, dává jeden panel 120-160 w cca 1,6 m2
Pokud budete mít dost solárích panelů, domácí baterie a elektromobil, tak naopak můžete být v určitých částech roku nezávislí jak na distributorovi elektřiny, tak na benzínkách.
Abys byl nezávislý na distributorovy elektriky, musel by ses nejdříve trvale odpojit od jejich sítě, otázka zní: dovolí ti to vůbec v zešílevší Euánii?
On ti snad někdo zakazuje shodit jističe a být tak odpojen od distribuční sítě? 😀
Jo. Pokud Elektro auto bude mít spotřebu ve Watech jako Váš iPhone!
Zcela souhlasím, až na tu poslední část.Ono s tím dlouhodobým totálním výpadkem (blekautem) to neni tak jednoduché. Plná nádrž opravdu vydrží déle, však také mizerný dojezd (byť na řadu aplikací naprosto dostatečný) je jednou z nevýhod elektromobilů. Ale v momentě kdy dojde a nejde elektrika máte úplně stejnou smůlu. Benzinka má benzín v podzemních nádržích a jak myslíte, že se asi dostane do tankovací pistole, asi tušíte kam mířím - jasně elektrickým čerpadlem (proto se tomu také říká čerpací stanice). A elektrické čerpadlo logicky funguje na elektřinu. Když neni elektřina, může mít benzínka skladem klidně tuny paliva, ale neni schopná je nikomu načerpat. V naší republice je údajně ještě několik čerpacích stanic na kliku, jedná se až na jednu výjimku o podnikové stojany (nevím jestli nám dotyčný neprozradil, kde se nachází nebo jsem to zapomněl, ale tipoval bych nějaké bohem zapomenuté končiny).To údajně zjistila pracovní skupina, která se právě zabývala blekautem (pokaždé přijde s nějakou novinkou, na kterou nikoho nenapadlo myslet), že záložní agregát je sice dobrý, ale jenom dokud mu nedojde palivo, které při totálním výpadku není jak doplnit. Benzínky nejenom, že nemají záložní zdroj, ale i když hasiči nabízeli, že přivezou svůj a připojí, nebylo ho kam připojit (teda mezi náma, aby se v kritické chvíli nenašel nějakej českej šikovnej mechanik, co by nedokázal najít příslušné dráty a dočasně je přepojit na záložní zdroj moc nevěřim, při cvičení to asi nikdo tak neprožíval). Samozřejmě toto závažné zjištění vedlo k tomu, že jeden polostátní řetězec své pumpy začal vybavovat příslušným způsobem, ale ostatní ne (nikdo jim to nezaplatí a pravděodobnost nějakého většího výpadku nebo dokonce blekautu je mizivá) a nemyslete si, že takové benzinky budou pro lidi, ty budou pro vyvolené.Ano skutečně všechno je na elektriku. Když ta nebude, nepoteče voda, nebudou se odvádět splašky, nepůjde plyn (zní to sice na první pohled nesmyslně, ale expanze plynu z vysokotlakého rozvodu potřebuje teplo a to se zase vyrábí z elektřiny, jinak by plynovod zamrznul), nepůjdou telefony, vlastně vůbec nic. Navíc rozeběhnout rozvodnou soustavu ze tmy není vůbec žádná legrace a má to trvat několik dnů (nikdo to nikdy nezkoušel, vychází se jen ze simulací). Takže doufejme, že nebudeme něčeho takového svědky a že toto všechno jsou jen akademické úvahy.
U benzinky je vetsinou moznost tankovat manualne. Ze je to zamestnanecke tabu je vec druha.
Tvůj problém stále řeší tebou zmiňovaný dieselagregát. Že při cvičení to neměli jak napojit, tomu rozumím. Kdo by kvůli cvičení se chtěl hrabat v rozvaděči. Nicméně v případě opravdového blackoutu opravdu není problém rozplombovat skříňku s hlavním jističem, poshazovat v rozvaděči větve, které nejsou potřeba a napojit agregát na hlavní dráty objektu.
Jenže koňská spřežení nikdo nepokutoval aby prosadil auta - důvod zdražení všech modelů aut od ledna 2020 v obrázku.https://img2.auto.cz/img/29/full/5955519_v0.jpg... Nikdo neříkal, že nedovolí koňská spřežení kvůli limitu prdů.Nikdo netlačil automobily tím budou oproštěny od platby za používání silnic, že budou mít zvláštní pruhy a vyhrazená parkovací místa.Bylo to opačně, auta byla v nevýhodě a prosadila se, protože byla lepší.Elektromobily v dnešním podání ne.
Přesně tak, elektromobil je lepší jen ve scénáři "nabíjím doma, jedu do práce, na nákup a domů" ano v tom vychází lépe provozně ekonomicky i ekologicky, ale furt je to tak omezený scénář, že víc než 300k za takové auto nemá smysl dávat.
Elektromobil dává největší smysl taxikářům, rozvozcům pizzy a zboží, autobusům MHD.Pro lidi, kteří bydlí doma je jezdí do práce se zatím elektromobil ještě nevyplatí (počítám bez dotací). Nicméně tito pravidelně dojíždějící mají velký nájezd a v budoucnu až baterie zlevní, tak je jim elektromobil vyplatí. Neomezoval bych cena na 300k, nesmíte zapomenout, že dobíjíte asi za 2,5 Kč/kWh, takže kilometr vyjde na 0,4 Kč a u benzínu je to 2 Kč/kmPro člověka, který nemůže dobíjet doma bude elektromobil ještě dlouho nesmysl. Veřejné nabíječky jsou drahé, je jich málo a nikoho nebude bavit trávit čas na nabíječce.
Dneska uz v boha veri malokdo. Zastaral.Elektromoobil je neco noveho, asi 100x lepsiho nez bezne auto.Kdyz mu pridas autorizeni a moznost ridit dopravu mesta centralne. A kdyz lide jezdici do prace budou pouzivat smoriditelne mestske taxi, tak se snizi emise diky snizeni poctu automobilu asi na 70%. Nepotrebujes mit vetsinu casu svoje auto na parkovisti. Muze to byt taxik, ktery rozvazi lidi po meste a pak se pro tebe stavi. Mesto dela i servis, o nic se nestaras. Kdyz se to rozbije, sam prijede dalsi. Podivej se na Amazon. On ma neco jako postovni sluzbu, PPL. A vetsinu prace tam odvadeji roboti. A nejezdi na naftu.
Elektromobil je stále jen auto, přepravuje mne z místa A do místa B. Samoříditelná auta jsou snem budoucnosti.
Počet potřebných aut neklesne zas tak moc, protože lidi jezdí do práce z velké části ve stejný čas, naopak samořiditelná auta mají potenciál situaci ještě zhoršit, protože samostatně autem budou jezdit i lidi co dnes nemohu (důchodci kteří už nemají řidičák a děti kteří ještě nemají a ty mimochodem jedou do školy zrovna v časech kdy dost dospělých jede do práce a ostatní uživatelé MHD též).Co se týče snížení emisí, stojící auto neprodukuje nic, pokud auto někam jede, třeba vyzvednout někoho kdo by dnes jel MHD, tak elektřina se někde vyrobit musí...Osobně jsem příznivcem elektroaut, ale to proto že mi vyhovují jejich vlastnosti (nejezdím mimo dojezdové vzdálenosti (tam a spět) tesly a bohatou rezervou na degradaci baterky) a prostě mi příjdou cool
Nic z toho vůbec nesouvisí typem pohonu.
Už jsem to tady jednou psal. V televizi běžela reportáž z Norska, kde taxikář s Teslou půl pracovního dne jezdil a půl dne čekal ve frontě před nabíječkami...
Hoď odkaz, když vezmu v úvahu dojezd Tesly ve městě až 680km(Tesla 3) plus že velkou část směny stráví taxikař čekáním na zákazníka. Tak že by během 4hodin(8-hodinová směna) vybil celou baterku ani v případě extrémních podmínek(mráz) mě to moc nevychází....
Jak mám házet odkaz z TV? Bylo to takové to hyperkorektní a superzelené vysílání pro zahraničí Deutsche Welle, které běží i ČT24. Takže ho možná najdete i v ivysírání. :)Ještě přidám, že si taxikář stěžoval na mizerný servis Tesly, jak pro auta, tak pro nabíjecí stanice, kde polovina nefungovala.
Aspoň napiš co to bylo za Teslu s jakou baterií atd...) Prostě je to jak to podáváš je to nesmysl, nevychází to.... Buď tu Teslu používá 24h denně víc šoférů a nebo je to nějaká stará ojetá mrcha s malou a ještě k tomu silně opotřebovanou baterkou.
Velikost baterie a typ auta se fakt neřešil :) Nejspíš díky těm frontám prostě nenabíjel na plno...
Nebolo to náhodou toto?https://youtu.be/zfr9-g-7CiM...
Asi ne, neumím německy a tohle je nejspíš z Berlína :) Jak říkám bylo to z Norska...
EV maju vyhody ktore sa ale neprejavia bezprostredne. vacsina ludi nieje dostatocne inteligentnych a vzdelanych aby to ocenila.
A nebo obráceně. 😀
To není tak docela pravda. Konšká zpřežení byla v provozu omezena velmi rychle po zahájení nástupu automobilizmu. A nechápu proč by se měly omezovat kvůli prdům, copak tehdy někdo ekologii spalováků vůbec řešil? Nikdo neměl nejmenší tušení, co šlověk vytváří za ekologickou příšeru.Člověk ale prozřel a dnes ekologii řeší. Takže se také podle toho vymezuje.
A i přesto že benzín se dal sehnat jenom v lékarnách a nebylo žádný technický zázemí jako servisy, silnice a podobně, tak se auta se spalovákem rozšířily bez dotací a lidi je chtěli protože auto bylo lepší než kůň. A trh se postaral aby o auta bylo pečováno. Proč se to samý neděje s nástupem aut na baterky? Bez dotací by o ty auta byl minimální zájem.
Tenkrát byl provoz auta ve městech mnohem čistější oproti běžně používaným zvířecím potahům. Když prý jezdily třeba ve velkoměstěch jako New York tisíce koňských povozů, drožek a kočárů, tak prý byla v ulicích docela slušná vrstva hnoje, kterou nestíhali uklízet. Potrava pro takové množství zvířat vyžadovalo také přepravu a skladování ohromného množství krmiva. Jinak benzín prý prodávaly spíš drogerie než lékárny.
Jak jste, prosím vás, přišel na to, že je 100% korelace mezi emisními pokutami a nástupem elektromobility? Chcete snad říct, že pokud by elektromobily neexistovaly, tak by neexistovaly ani emisní limity? 😐
Emisní limnity by byly, ale buď by byly automobily dražší o ty nesmyslné pokuty, anebo ty emisní limity by byly nastavny tak, aby se daly dosáhnout.
A to pred prvnimy vozy musel behat chlapec s praporkem, aby zajistil bezpecnost neznalych jedincu. Kdo vi, jestli by to same nemelo byt zavedeno u elektromobilu.
Tak řekni, mělo?
Možná by takový moderní praporkový zákon vyžadoval určitou modifikaci pro 21. století. Že by třeba před každým elektromobilem musel jet cyklista s praporkem? 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.