Historie okolo taxy, půjček, operátorů a ještě jiných témat se dostala do takové úrovně, že se dostavuje ono ...vyhání čerta ďáblem...Uber bez pravidel je stejně špatný, jako "klasické" taxy okrádající taxi. Jenže Uber je 100% bez pravidel, za to 100% taxy neokrádá.... :-/
Zacal jsem Uber docela slusne znehodnocovat.Kazdemu ridici automaticky davam negativni hodnoceni a pozaduji vraceni penez.I bajna technologie Uberu se da neomezene zneuzivat.
jestli děláš to jsi napsal tak jsi kretén 🙁
To záleží na konkrétní realizaci. Pokud některý z řidičů Uberu jezdí bez řádné koncese, je to z jeho strany podvod a špatné hodnocení si zaslouží. Pokud jezdí v souladu se zákony, potom si zaslouží klidně dobré ohodnocení.
Chápu, že Uber obhajují především demagogové a mentální pubiši, kteří operují fádními argumenty, jakože taxikáři kradou, že se jedná o "moderní" službu. Ne, oni taxíkem evidentně v životě nejeli. Smysl je přece úplně někde jinde, ale souběžně to provozovat nelze. Podle tohoto vzoru za pár let budou prskat, že si musí vůbec dělat papíry na auto. To je taky licence a to jim asi zatim nevadí...
Uber využíva diery v zákonoch a dáva ľuďom to čo sťu čo im mohli a nedali iný Problém je v tom že pajáci v kreslách namiesto aby využili svoju moc prospech ľudí na to j.bú a zakazujú namiesto toho aby prispôsobili zákony neustále sa meniacemu sa trhu a modernej dobe čo ako že pred 20r boli zákony vyhovujúce ale dnes už nie ale dá sa ľahšie okrádať
Chápu, že Uber obhajují negramotní demagogové Vašeho typu 😀
Můžou si zakazovat co chtějí, technologie všechno převálcuje. Opravdu mě nezajímá, jestli mají nějaký licence, jestli platí daně atd.. Já se chci dostat z bodu A do bodu B za co nejlepší cenu, chci přesně vědět kde taxík je a kdy dorazí. Toť vše.
Opravdu mě nezajímaj každej rok školení každý dva roky strávit tři dny na polygonu každý tři roky skládat zkoušky po každé odvedené práci dát nažrat revizákovi platit daně pojištění parkovný povinný ručení technickou emise nechci drahou naftu a drahý cigára.... Chci jen zapojit lustr aby svítil... je jedno jak?
Cigára ať stojí desetinásobek, idioti, který si ničí zdraví si to rozmyslí. Řidičák samozřejmě mít musí, to že nezná každou ulici mě fakt nezajímá. Skrze Uber jsem projezdil New York a Vegas a nic jinýho už nechci. Klasický zlodějský taxi měli už dávno chcípnout.
Negramotnost nade vše! 😀
opravdu ma nezajima ze chces zit, pretoze ja chcem vsetkych Dupl3xxov mrtvych. logika jak svina. alebo skor jak pi*a
V tom případě jsi lidský odpad a psychopat a měli by ti sebrat OP 😉
Uber musí začít dodržovat stejný pravidla jako taxikáři (daně, licence, zkoušky,...) a taxikáři musí přestat krást. Dokud Uber a Airbnb neplatí daně nemůžou být legální. Všechny služby s provizí 30% do firmy za mořem jsou pro Evropu cesta do pekla.
Postkomunistický státy (včetně nás) chtějí stále něco vytěsňovat, zakazovat. Lobby, korupce, stále stejný příběh
Á pán je anarchista žádná pravidla a zákony. Až vás poveze jouda co má řidičák dva dny nezvládne krizovou situaci a z vás bude mrzák tak vás chci vidět jak brečíte že vás vezl jouda bez zodpovědnosti...
a nebylo by právě lepší než Uber zakazovat, tak se dohodnout na kontrolách řidičů? ... není třeba anarchie, stačí používat mozek při řešení problémů
Tak určitě... Uber bude u nás danit zisky platit pojištění školení řidičů dohlížet na dodržováni všeho možnýho atd. a stále bude levný muhehe
On ale není levný. Nevím proč jezdit s někým kdo je dražší, má hnusné auto a bez pojisteni odpovednosti a podporovat tim navic monopol = zvys cen bez konkurence.Nene, radeji si najdu taxik taky pres aplikaci a taky vidim kolik to bude stát. (PS taxikar fakt nejsem)
Jo, bylo.Jenze to Uber nechce, protoze pak mu nikdo nebude chtit jezdit.Prilezitostni ridici totiz o zadne zakonne obstrukce nestoji, jako je treba zivnostensky list, ucetnictvi, prezkouseni ridicu kazdy rok, placeni silnicni dane, nebo pravidelna technicka kontrola vozu, pouzivaneho k preprave osob.
pražský taxi je spolek lidskýho odpadu, tolerovaný zkorumpovanými úředníky. jestli má s taxikářem někdo větší jistoty či dobrý pocit z odvodu nějakých daní, aď jezdí taxíkem ..
Estonsko bylo do roku 1991 součástí SSSR.Polsko bylo komunistické do 1989.Francie zakázala Uber v 2015.Nemecko zakázalo Uber v 2015.V tomto kontextu bych byl vděčný, kdyby se zbytek světa zachoval jako postkomunistická země Estonsko. 🙂
Názor byl 2× upraven, naposled 14. 5. 2016 12:20
Už se těšim na alternativní služby např. Dentista nebo elektrikář a co že musej skládat zkoušky atd. máme přeci internet a tam se odborník vždy najde s vrtačkou nebo kombinačkama přece umí každej...
Řidiči Uberu stále musí vlastnit řidičský průkaz. Vše ostatní zabezpečí aplikace. A mnohem lépe než jakákoliv zkouška a regulace.
Vždyť to píšu plus a mínus zná každý z hodin fyziky zbytek najde na netu a rázem je levný elektrikář jak jednoduché
Naprosto nesrovnatelné.S tímhle pohledem na svět byste potřeboval papír i na to abyste si vytřel zadek. A nemyslím toaletní. 😀
Je to srovnatelné.Papíry (zkoušky, regulace) zajistí určitou garanci, že něco půjde tak jak má. Udělat elektroinstalaci by uměl každý. Co je složitého na tom natáhnout pár drátů, zapojit kontakty apod. Prostě obyčejný elektrický obvod, který se učí od základní školy. Což je ekvivalent řízení auta. Co je složitého na tom přenést člověka z jednoho místa na druhé?To podstatný jsou ale právě ty byrokratické blbosti. Přezkoušený elektrikář zajistí, že ta elektroinstalace bude splňovat normy - tedy hlavně bezpečnost - správná elektroinstalace by neměla způsobit požár nebo někoho smrtelně zranit. A u taxi služby je to stejný. Při přepravě osob je potřeba zajistit, aby se osoba dostala do cíle včas a v bezpečí. Při přezkoušení se právě takto zjistí, zda ten řidič splňuje požadavky. Což u UBER nelze. Tam nekontroluji, zda má řidič zeměpisné znalosti (riziko, že zabloudí) nebo je to nebezpečný maniak. Prostě u UBERu a jakékoli neregulované činnosti není záruka, že to bude fungovat tak jak má.
Tato zkouška ale již existuje. Od toho si děláte řidičák. Zeměpisné znalosti nejsou v této době již potřeba díky navigaci. Pokud bude řidič jezdit "blbě" tak se sám díky systému hodnocení z Uberu vyšachuje.A zkouška na to že řidič není manik? To si děláte doufám srandu. S takovýmto názorem se musíte bát vylézt na ulici. Nebezpečný maniak skutečně auto nepotřebuje, aby mohl udělat škodu.
Ale takto to nelze brát. Zde ten řidičák je podstatě totéž co vysvědčení. U toho elektrikáře je řidičák to samé jako výuční list nebo maturita. Má znalosti, ale to ho ještě neopravňuje k činnosti. Aby mohl dělat skutečnou elektrikařinu, tak potřebuje paragraf. A analogicky. Pokud chce někdo dělat taxikařinu, tak musí mít licenci. Tedy řidičák ještě neopravňuje k tomu, aby někoho vozil.Jasně. Budu se spoléhat na neschopného řidiče, co se musí spoléhat na navigaci. Budu se spoléhat na neschopného jakoelektrikáře. Až mi shoří barák kvůli blbé elektroinstalaci, tak ho také jednoduše vyšachuji. Ta byrokracie je právě kvůli tomu, aby se těmto věcem dalo předejít. Tudíž ta byrokracie zajistí, že ten neschopný řidič se do oběhu nedostane.
Proboha, vy jste jako kolovrátek. Řidičák = je schopen bezpečné jízdy. Nic víc nepotřebuje. Elektrikář samouk vás může ohrozit na majetku a životě. Člověk s řidičákem prokázal přesně dle vašich zásad, že ne.Systém Uberu řidiče, kteří nejsou schopni vás dovézt v inteligentním čase na místo určení, po pár jízdách odstraní a vrátí vám peníze, pokud se ozvete kliknutím na připravené tlačítko. U taxi se tohle nikdy nestane. Tím je dokonce Uber mnohem efektivnější a bezpečnější.
To jsem nevedel, ze kdo ma ridicak tak automaticky jezdi bezpecne.Je skutecne neuveritelne jak si obhajci Uberu dokazi ohybat jednouducha pravidla a fakta.
Ano, to řidičák skutečně zaručuje. Znáte pravidla a umíte ovladat vůz. Individuálně se samozřejmě můžete chovat jako idiot, ale před inspektorem jste prokázal, že co máte umět, umíte. Možná je to ale geniální příklad, jak jakákoliv státní licence nezaručuje vůbec nic, kromě hromady peněz různým inspektorům.
Jenze ono je obecne znamo, ze ridicak nezarucuje vubec nic.Viz cca 100 tis. dopravnich nehod rocne, cca 1000 mrtvol, desetitisice zranenych, miliardy skod, ale kazdej mel ridicak.Praxe totiz prokazala, ze drtiva vetsina ridicu si po dvou letech nepamatuje polovinu vyhlasky a po 5-ti letech ani desetinu.Naopak se ukazalo velice prinosne kazdorocni skoleni a prezkouseni. Protoze na skoleni dojde k opakovani, nahledum do praxe a prezkouseni znalosti. A to je prece pro prepravu osob to nejlepsi mozne reseni.Kdyz jezdis sam, bud si blbej jak chces. Ale kdyz se chces zivit tim, ze vozis druhe, tak splnuj vyssi pozadavky.Je to slozite?
Celosvětová popularita Uberu značí, že služba řeší problémy, které stát řešit nedokáže. A naopak, problémy který zmiňujete nejsou podstatné, jinak by služba popularitu neměla. Společnost službu vyžaduje, lejstra jsou přežitek.
Jenze ty nemas nejmensi tuseni o podminkach provozu v zemich, kde je povolen a popularni.
Komiku.Jak mi nejakaaplikace asi zajisti bezpecnost, k tomu navic profesionalitu ridice?No nijak! Je to jen reklamni blabol.
Bezpečnost vám nezaručí nic. Určitě ne žádná zkouška nebo razítko.Profesionalitu vám zaručí fakt, že po pár řidičových excesech si už nezajezdí. Aplikace vás donutí ohodnotit jízdu a jedním tlačítkem i reklamovat. Geniální samočistící mechanismus. Zkuste si to samé u taxi. Před dvěma týdny jsem měl krásné srovnání. Profi taxislužba - nehoda na dálnici, špatné vyřešení situace a boj o vrácení peněz.Uber - nastal problém s řidičkou a účtováním, jeden klik tlačítka a peníze zpět i s omluvou.Taxislužbu skutečne už nikdy.
Jaky problem s ridickou a uctovanim? Veril bys, ze jsem v Brne nikdy nemel zadny problem s taxi?Je celkem pozoruhodne, ze problemy s klasickymi taxikari maji vyhradne jen zastanci Uberu 🙂
Podívejte se na Streamu na seriál Praha vs. Prachy. To by se s Uberem nikdy nestalo. Díky technologii, a díky tomu, že na na službu není napojena zkorumpovaná vláda. Jezdit taxíkem někde, kde to neznám, je ve světle takovýhle informací sebevražda.
praveze v tom serialy dokola opakuju, ze problem je iba s tymi par taxikarmi o ktorych to je. taxikarov su tisice, tu ide o desiatky specifickych.
Tak jasně. Berete si zrovna jeden konkrétní medializovaný případ a automaticky to házíte na všechny taxikáře.Typická omezenost jedinců. Vidí problém u jednoho a automaticky to hází na všechny.
Co mi to vkládáte do úst? NIKDY jsem toto neřekl. Dal jsem to jako jednoduchý příklad toho, že s moderními technologiemi se nemusíte bát. Řeší totiž skutečné problémy, které lidé mají a které vláda vyřešit nikdy nedokázala.
ALE TU NEJDE O NOVU TECHNOLOGIU, ALE O NEROVNAKOST PODMIENOK A OBCHADZANIE ZAKONA.
Je to primárně o technologii. Technologii, která dokázala znepotřebnit stávající legislativní úpravu.Státní aparát je pomalý, zkostnatělý a zkorumpovaný. Jediná možnost byla rychle uvést koncept do praxe a dokázat jeho chtěnost a životaschopnost... Jinak by nikdy k potřebným legislativním změnám nedošlo a technologický pokrok by byl zabržděn díky pár odstavcům napsaných v jiné době pro tehdy jinak neřešitelnou situaci.
zakon slo predsa obchadzat aj pred internetom. proste vylepis si po meste plagaty s cislom a ak mas auto, mozes taxikarcit.nie, nieje to o technologici... na cz/sk su taxisluzby s internetovym dispecingom a proti nim odboj, tak ako proti uberu nieje. tak predpokladam ze oni maju vsetko podla zakona, aj napriek pokroku.
NE!O technologii to neni vubec.Tu Uberackou pomalu zavadeji klasicke taxisluzby, takze je dostupna.
Fajn. Pokud se budeme držet té technologie, tak mám pro Vás novinu. I s Uberem se to může stát. Ta jejich podstata je krásným příkladem, jak se to dá zmanipulovat. Neoznačené auto, řidič, který s uberem má leda tak jen dohodu, ale není to jeho zaměstnanec. Ten jejich systém je fajn, všichni vidí všechno. Ale je taky krásným příkladem, že UBER má páky, jak to jednoduše zahrabat pod koberec. Ten příklad s řidičkou je sice pěkný, ale pokud řidič UBERu způsobí vážnou nehodu, při kterém zemře zákazník, tak co brání UBERu to ututlat? Stačí jen vymazat ze systému záznam o cestě a odstranit řidiče. Takže při dotazu policie, bude dělat jako že nic a všechno to hodí (odškodnění) na řidiče. Řidič může nakecat, že pracoval pro UBER, ale nebude mít žádný důkaz.On ten UBER není zase tak čistý, jak si myslíte. Když musel poskytnout data, tak se zjistilo, že nepatrná část dat chyběla. Prostě to co dodali, neodpovídalo skutečnostem.Takže i na první pohled fajnová služba se dá zmanipulovat.
To je zajímavá teorie, nicméně ještě existují druhotné cesty ověření přes smlouvy, emailové notifikace a pohyby peněz, na které se Uber nedostane. Smazat tak může leda tu jednu konkrétní cestu, ale důkazů zbyde jinak okolo plno.
taxikari niesu zrovna moja oblubena skupina ludi, ale tiez som s nimi nikdy ziadny problem nemal (bratislava)
Takže Uber vyřešil problém taxikářů, kteří kradou. Elegantně, celkem levně, přehledně pro uživatele. Místo toho, aby s ním města spolupracovala a využívala jeho výhod ho budou zakazovat. A tím vlastně podporovat taxikáře zloděje...
zaujimave ze malokto je schopny pochopit neferovost velmi odlisnych podmienok. taxikar toho musi splnat omnoho viac, pritom obaja poskytuju tu istu sluzbu.nieje divu ze svet vyzera ako vyzera, ked malokto ma zmysel pre spravodlivost
Možná právě i tahle přehnaná regulace (byť je od r. 2016 mírnější) je také důvodem pro tohle všechno a mělo by to být signálem, že je něco špatně.
lenze v diskusiach nevidim ze ludia chcu zmenu regulacie. to by bolo perfektne v poriadku. ja v diskusiach vidim ako vsetci tlieskaju uberu a nikoho neznepokojuje nerovnost podmienok.
Průměrný obyvatel ČR ani netuší, jaké ty podmínky vlastně jsou. Chce jet z bodu A do bodu B. Pokud použije taxíka, nechce být obrán. Tak použije takový taxík, který ho neokrade. Kdyby taxikáři nekradli, nebude Uber.Tím samozřejmě nikterak neobhajuju počínání Uberu. Jenom konstatuji, že by se lidé na odpovědných místech měli zamyslet nad tím, proč lidi používají Uber a na taxíky prděj. Třeba by se mohli zeptat turistů, co jeli v Praze z letiště do hotelu...
taxikari nekradnu. maju taxametre. na odhad ceny sa mozes spytat na zaciatku a na konci dostanes uctenku. ak nie > policia.tych co spominas je specificky problem, je ich iba maly zlomok.nic z toho nedava uberu pravo porusovat zakon a ziskavat tak neopravnenu vyhodu.
kolko ludi z minuskarov sa vobec niekedy viezlo taxikom? 😃
Nemohu se zbavit nutkavého pocitu že i ty jsi taxikář 🙁
ani nahodou. iba som jeden z tych mala ludi ktorym zalezi na spravodlivosti
Máš na mysli "spravedlnost" Jánošíkovskou?Bohatým (šikovným/pracovitým) brát a chudým lemplům dávat?
nepochopil si poinstu. ale nemusis stresovat, malokto ju pochopil.
Plííís, slituj se nad námi duševně nedovybavenými, pokus se utrousit ze své bohaté zásoby nějaké moudro a nějakou tu tvou pointu nám srozumitelně sděl.Nebuď sobý hnusec 🙂
prepac, superschopnost pracovat s debilmi zial nemam :) takze bud si diskusiu necital, alebo si jednym z nich, pretoze to tu bolo napisane mnohokrat
Za toho "debila" jsem ti nesmírně vděčen, jsi odvážný mladý muž, ba co dím, přímo anonymní dálkový hrdina.Tož tedy ve stejném tónu – jak má někdo tušit, kterou z těch kokotin cos napsal považuješ za pointu?
na to je iba jeden postup:1. nebyt debil2. pochopit😀
zlodejina uberu je tzv. "surge prices". Ale to ty asi nedokazes pochopit.
Nejak nechapu duvod, proc by mela mesta (ci cele staty) podporovat sluzbu zalozenou na vyhode vznikle ignorovanim zakonu. Spis se divim, ze na ne jeste nevyrazily jednotky pro boj s organizovanym zlocinem. Presne to je totiz Uber, sluzba podporujici, organizujici a zneuzivajici obchazeni zakonu v masovem meritku.
Nebylo by lepší upravit dnes již nevyhovující zákony tak, aby odpovídaly dnešním potřebám a vývoji technologií?
Co jsou to ty "dnesni potreby"?Jake technologie mas na mysli?
Urcite by bylo dobre legislativne umoznit mereni ujete vzdalenosti pomoci gps. Fakticky stav je ale takovy, ze to zdejsi zakony neumoznuji a resenim urcite neni naprosto ignorovat prislusny zakon. Zakony jsou pouhym spolecenskym kompromisem: nemusi vyhovovat vsem, ale plati pro vsechny. Kdyby to tak nebylo, ve vysledku by vznikla nejspis jen obycejna anarchie, ktera by nevyhovovala nikomu. Nebo by snad bylo v poradku, kdybych jako podporovatel eutanazie zacal vrazdit nevylecitelne nemocne s tim, ze to sice zdejsi zakony neumoznuji a hodnoti to jako vrazdu, ale muj nazor je jiny, tak mi to dava pravo to udelat?
Máš pravdu, je lepší omezit pokrok a podporovat taxikáře zloděje, kteří používají turba, okrádají turisty a neznalé lidi. Ty jsi mi ale moudrá hlavička!
Naopak, podporujme pokrok!Ale nedodrzovani zakladnich logickych pravidel neni zadny pokrok, ale jednoduche neopravnene zvyhodnovani.V podstate jde jen o to, ze klasicke taxisluzby v drtive vetsine jeste nepresly na moderni system objednavek a plateb.Nicmene zmeny jsou i zde celkem rychle, vetsina taxisluzeb uz ma online objednavky a i v cesku existuje hned nekolik aplikaci se stejnymi, nebo podobnymi funcemi, jako ma Uber, ale pro klasickou taxisluzbu.Napr. Liftago, nebo AAAtaxi, Chyťsitaxi a pod.
Poslechni.Aplikace na objednani klasickeho taxi v CR se jmenuje treba "Liftago". Nepotrebujes hotovost, predem znas cenu, staci jen objednat jako v Uberu a taxik prijede presne dle objednavky.Jen s tim rozdilem, ze prijede skutecne taxi, tedy oficialne kontrolovana prepravni sluzba v CR. Tedy zadne okradani!Temer kazda vetsi taxisluzba ma dnes objednavku online, takze jsme zase na urovni Uberu, navic s bonusem legalnosti.Takze proc bychom meli zakonem podporovat sluzbu, ktera je daleko za hranicemi zakonu v CR a v pripade, ze by muselazakony dodrzovat, nikdo by pro ni nechtel jezdit?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.