MacWorld: Mac za 499 dolarů, iPod za 99 a chyba techniky

Diskuze čtenářů k článku

MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:21

-laciny
-maly
-bezhlucny
-s os
a dalsi by se naslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:23

sorry za to svinstvo - zkousel jsem Amaya 9.0 a jak je videt porad je nepouzitelna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:21

-laciny
-maly
-bezhlucny
-s os
a dalsi by se naslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:21

-laciny
-maly
-bezhlucny
-s os
a dalsi by se naslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:21

-laciny
-maly
-bezhlucny
-s os
a dalsi by se naslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 20:31

jo a aby jste tady jen neslintali jak je to extra taky nezapomente na
http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,7832_12095_12104_12110,00.html
50x15

viz
http://www.zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=119456&CAI=2104

"Personal Internet Communicator (PIC), jak AMD svému návrhu říká, bude stát přibližně 250 dolarů bez displeje. Prozatím známé vybavení sestává z procesoru Geode GX500 x86 se spotřebou 1 watt chlazeného pasivním chladičem, 128 MB RAM od Samsungu, 10 GB pevného disku značky Seagate, zabudovaného modemu a čtyř USB portů.

Jako operační systém slouží Microsoft Windows CE s rozšířeními Windows XP, součástí softwarového balíku jsou aplikace pro práci s krátkými textovými zprávami, přehrávání multimédií nebo prohlížení PDF souborů. Podle mluvčího AMD je PIC schopné nastartovat za 25 sekund a výkon zařízení při práci s texty nebo tabulkami či webem je srovnatelný s výkonem běžných PC."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  12. 01. 2005 21:14

jak muzete srovnavat OSX s winCE??????????
a CPU Geode+128MB s G4 1,4GHz+512MB???
Naprosto nechapu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 22:21

-laciny
-maly
-bezhlucny
-s os
a dalsi by se naslo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  13. 01. 2005 08:30

takze PC, ktere ma polovicni pamet, ctvrtinovy disk, zadnou DVD/CD-RW mechaniku a design plastove krabice na naradi...  to nas ma vic nadchnout jak novinka od Apple???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  13. 01. 2005 13:33

jooo a ma taky polovicni cenu : p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  13. 01. 2005 20:37

cenu polovicni, ALE

Mac mini je porad parametry pocitac,

ten PIC tak jedine prerostle PDA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nautiluZ  |  12. 01. 2005 16:56

Rici ze pocitac ma maly vykon protoze ma jeho graficka karta malou pamet je neuveritelna kokotina a tim tuplem pokud nemluvite o platformach X86 (coz je bezne PC)

Lockheed SPARE computer ma na jedne karte 75 MB shared memory (tedy pameti pro graficke i jine operace) a vykon teto jedine karty je 30 GigaFlopu cemuz, i kdyz SPARE je dnes uz temer prehystorie, se obycejne PC nemuze nikdy vyrovnat a muze mit treba 4 GB pameti jake chce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  12. 01. 2005 16:14

takhle muz aspon 3 roky vypadat domaci a kancelarske pocitace (ne na hry, editaco videa , atp.) hlavne co se rozmeru, hlucnosti a spotreby tyce a to nemluvim o SW ( nemam pac )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2005 14:54

Je to pěkný, cena (teda na v USA) slušná, upotřebil bych to. Škoda, že na to nejsou aplikace, který potřebuju - CAT nástroje, účto, slovníky, zpracování doc ....
 
Proto já už dávno čekám, až něco vyrobí něco podobnýho pro WIN - aby to bylo malý, levný, dostatečně rychlý, bezhlučný, bez monitoru a klávesnice. Dokonce už něco podobnýho slibovali, na trh ale nic nepřišlo, a když jo, tak to bylo předražený. Jen bych vyměnil modem aspoň za další 2 USB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 16:04

Ucto, slovniky jsou - to zpracovani doc nevim co mas presne namysli. CAT asi bohuzel - i kdyz - mozna by se po chvili hledani neco naslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morgan  |  14. 01. 2005 15:02

Na MACA je balik MS Office 2004

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2005 20:08

MS Office je i pro Mac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  12. 01. 2005 14:39

mno, vcelku bych uvital domaci pocitac, klidne o nekolik centimetru vetsi a sirsi. neco co by bylo domaci pc a dalo by se to snadno prenaset a dovnitr by se dal zabudovat standardni HW...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
plech  |  12. 01. 2005 11:58

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/mod_ListOfArticles/ListOfArticlesTITLE_INC.asp, line 42

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  12. 01. 2005 13:57

ty provokatér, priznaj sa že si si tu hlášku vymyslel zo závisti, aby si vrhol zlé svetlo na našpičkejšiu, najmodernejšiu, najpokrokovejšiu a naj-user-friendlejskšiu MS technológiu
:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Noak  |  12. 01. 2005 10:13

Největší tragédií Apple v Evropě a u nás je nedostatečný MindShare. Cílová skupina uživatelů Apple vůbec nezná, nezná iMac mini, natož aby tušila že tato platforma představuje více než schopnou náhradu za jejich PC.

Velký prostor se v médiích dává Linuxu. Dnes už ví skoro každý, že nějaký takový OS existuje a že představuje možnou náhradu za Windows. Po pravdě však tento systém je alternativou většinou jen pro zkušené uživatele, které baví se v systému vrtat. Pro člověka, který se chce kromě běžné práce nastříhat video, spravovat fotky či skládat hudbu, chce to dělat efektivně a jednoduše, je alternativou právě Mac OS X a řada eMaců a iMaců.

Zdá se mi to trošku nepoměr, zmínka a článek o Linuxu na každém rohu a trapné mlčení či článek o Macích jednou za čas. Šokující nepoměr i vzhledem k možnostem obou systémů nahradit Windows a umožnit uživateli práci s Digital Hub.

Zmínka o MWE 2005 je pěkná věc, ale neznalému uživateli názvy jako iLife či iWork nic neřeknou. Maximálně zjistí, že a jsou balíky aplikací, ve kterých je střihový program, něco na správu fotek, jakýsi PowerPoint a textový editor.
Ale co, já mám MS Movie Maker a na správu fotek Easy Kodak cosi co bylo na CD u foťáku. PowerPoint a Word mi taky stačí, nikdo ze známých stejně nic jiného nepoužívá, hej?

Kdyby se redaktoři Živě a podobných serverů zabývali Mac OS X stejně jako Linuxem a uživatelé se dozvěděli výhody Mac OS X (jednoduchost, konzistentní, pěkné pracovní prostředí, žádné viry, spyware atd.) a základních aplikací od Apple a zjistili by, že o svá stará data, poštu, kompatibilitu s Office či o jiné věci nepřijdou, stroje jako iMac mini a Mac OS X by si našly pěknou řadu nových uživatelů i u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 10:29

Na skoro nulovy share si myslim, ze tech clanku je vice nez dostatecne (i kdyz samozrejme nikdy jich nemuze byt dost 8-)) ). Zasadni problem v LInuxu vs. MacOS vidim v nutnosti kupovat Apple hardware nebo to jen na PC made in garage, coz pouziva drtiva vetsina useru v tyhle socialni zemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  12. 01. 2005 11:01

Socialni zeme? Tak podivej panacku, neni ti divne, ze napriklad elektronika je u nas stejne draha, nebo i drazsi, nez v nejbohatsi zemi Evropy, v Nemecku, nebo v nejbohatsi zemi Ameraiky, USA?

Srovnej kupni silu prumerneho Nemce,Amika a Cecha, podivej se na ceny a premyslej, co asi tak Cechy nuti setrit na zeleze formou made in Garage?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 13:00

Oba hovorime o tom samem - samozrejme nizka kupni sila cini z CR tu socialni zemi o ktere jsem psal. Samozrejme ze prumerni obcani/uzivatele PC jsou radi kdyz si naskudli na pocitac co jim vyrobi stryc Pepa s tetou Jarmilou misto toho aby nakoupili at uz Apple nebo treba Dell. Ale tohle myslim neni "vysada" jen vypocetni techniky. Nejak jsem nepochopil co jsi tim chtel rici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 15:14

Chtel ti rici, ze v USA kupujes za stejne penize parametrama jine zbozi. Holt CR neni dost perspektivni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 16:02

Za stejne penize kupuju vsude na svete stejne zbozi - 500$ v CR je stejnych jako 500$ v US. Jen problem je ze v CR se na ne jaksi dela dele, ale to je snad kazdemu jasne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  12. 01. 2005 17:06

Tak znovu: totéž zboží, co v USA stojí 500$, stojí u nás podstatně více. A často to platí i o zboží prodávaném třeba v Německu. A není to (jen) problém cla.
Viz digifoťáky, notebooky...
Kapišto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Disker  |  13. 01. 2005 17:26

Nemas pravdu. Ceny vetsinou urcuji prodejci. Tady taky muzu koupit fotak v Ritz Camera za $300, na Walmartu za $220 a pres internet za $190 (stejnej typ). V Cesku chteji vsichni vydelat co nejvic a trh je maly, takze ceny jsou samozrejme vyssi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  13. 01. 2005 23:55

Můžete. Samozřejmě. Riskujete ovšem problémy s případnou reklamací.
Ceny nejsou "samozřejmě" vyšší. Ceny jsou vyšší. Tečka. Samozřejmého na tom nic nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen  |  12. 01. 2005 11:14

na desktope je ten share zhruba rovnaky (2.7% vs 3.1%), takze je pravda ze clankov je nepomer. hlavne vdaka "hype" okolo linuxu, ale uvidime co stym spravi tatok krpata krabica.
(zdravim linuxakov ktory mi uz pisu jaky som debil, lebo som si dovolil vyslovit slovo linux bez privlastku "uzasny" - pardon.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 11:34

u nas je ten pomer uplne jinde...
problem je v tom, ze linux muze pouzivat kazdy, ja ho mam treba na dualbootu. Mac OS ale na svem PC nespustim a kupovat pomerne drahy pocitac jen proto, abych obcas napsal clanek, to se nevyplati. Pri cene kolem 13-15 000 uz je ale mac mini slusna alternativa k PCjako druhy pocitac do domacnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 12:11

dualboot Mac os ..... no pockat existoval preci projekt darvin...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhu  |  12. 01. 2005 12:16

Jako linuxáka mě mac taky zajímá a souhlasím s nepoměrem článků, ale vychází to asi z toho že apple na nás zatím nějak kašle, kdybych mohl přijít do obchodu a koupit si mac za 500$ tak to tak udělám a pak bude jistě víc článků, lokalizací programů... někde se stala chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  12. 01. 2005 12:19

suhlasim, ale otazka je ci mac mini precalen nieco nezmeni.
pretoze pre bezneho pouzivatela, ktory sa nechce babrat z firewallom, antivirom, atd. a uz vobec ne z konfiguraciou/instalaciou linuxu, je mac mini dost idealna volba by som povedal. dostane naky zakladny softwer a o nic sa nemusi starat.
problem su akorat hry, ale aj tych sa snad zopar najde.

nato aby si normalny dospely clovek stahol porno, napisal milostny dopis, poeditoval nake svoje video prasacinky, to musi bohate stacit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lefti  |  12. 01. 2005 11:41

No sice na desktopu pouzivam gentoo ale s puvodnim nazorem dost souhlasim :). Btw, pouzivate nekdo portage (http://www.gentoo.org/proj/en/gentoo-alt/macos/index.xml aby to nekdo nebral jako blbou narazku) na Mac OS X (nebo jak je to s instalaci software)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 10:45

produktum apple se venujeme, kdzy maji nove produkty, piseme o nich. Apple mini mame prislibeny na recenzi, bohuzel zatim nezname termin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Noak  |  12. 01. 2005 11:26

Ok, to je jedině dobře.
Bylo by fajn, kdyby ta recenze nesklouzla jen k popisu HW, což je časté praxe. U recenze PC HW jiné věci nejsou důležité, ne tak již u Maca.
Myslím si, že u recenze consumer Maca zajímá čtenáře (zvláště potenciální cílovou skupinu) Co se s tím dá dělat, jaký soft dostanu v ceně (neviditelná a často opomíjená složka ceny Maců) a ne Jakou základní deskou je to osazeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 11:32

zatim netusim, kdo to bude delat, ale mame kontakty i na jablickare, kteri by si radi tuhle hracku osahali. Ze, Anicko? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  12. 01. 2005 11:40

Bylo by mi ctí moci jednou na Živě sklouznout od Linuxu směrem k nejlepšímu desktopu na světě .o)

Mimochodem, pokud by redakce souhlasila, nemám problém udělat z linuxových zpráviček unixové zprávičky a psát kromě Linuxu i o Mac OS X .o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nextpc  |  12. 01. 2005 11:54

ano prosim, at redakce souhlasi .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka, anicka  |  12. 01. 2005 13:14

Mno, pár komentářů pod článkem pro redakci bohužel není dostatečně silný důvod pro to, aby to prošlo. Nedá se svítit, na jablíčka ještě nedozrál čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borg  |  12. 01. 2005 12:36

To by bylo skvělé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  12. 01. 2005 12:38

ako zakaznik by som uvital naky mekintosacky korner trebarz od joza remena, aj ked sa snim casto hadam a obcas by mu trocha objektivity nezaskodilo, myslim ze ma co povedat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  12. 01. 2005 12:49

Jozo Remen bohuzial momentalne nema co povedat, lebo je po tejto nadielke STRASNE unaveny a musi pracovat na aktualizaciach stranok :)

Apple, hrom do teba, kvoli tvojim narazovkam nespim uz druhy den :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fa22  |  12. 01. 2005 15:23

o appli tu mr. hlavenka donedavna dokolecka pisal "snusku nesmyslu" v  style ako je apple drahy, na figu a ze urcite do mesiaca krachne
situacia sa sice zlepsila, ale zive bolo vzdy co si pamatam mainstream, v istych okamihoch dokonca akysi "pocitacovy" bulvar - blbost neblbost len nech sa nam reklama taha !
urcite by neuskodilo keby zive trochu zrootovatelo, ale je to mozne bez straty image ?

zaujemci o apple, chodte na:
http://www.mujmac.cz
http://www.maler.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 12:07

a kdo ti brani o macu delat cz web? = nulove naklady na jeho tvorbu

ja treba informuju o Opera prohlizeci : ) ktery ma taky mali trzni podil : p
http://www.opera.unas.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhu  |  12. 01. 2005 12:38

našel jsem zajímavý odkaz http://mujmac.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redswift  |  12. 01. 2005 09:47

nevite nekdo jak tam "narvali" hdd? na strankach apple je fotka jenom te desky s procesorem a pak fotka s nasazenou pameti a slim mechanikou, ale disk nechapu kam schovali? pravdepodobne pujde o 2,5" disk, kdyz ho nabizi jen ve velikostech 40 a 80GB ze? jo a co napajeni, je externi trafo jako u laptopu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fa22  |  12. 01. 2005 15:03

a co chladenie ? ma to ventilator ? (kde?) kade tam prudi vzduch ked je to tak "zahustene"
podla konektoru vzadu bude podla mna zdroj mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nextpc  |  12. 01. 2005 09:47

Chci se zeptat, kdybych chtel distribuovat veci od Mac do CR. Proc proste nejde kontaktovat Mac v USA a rict, ze prodeje jsou tady uplne na hovno, ze slibuju, ze udelam dvakrat tak vetsi obrat. Ze nejaka firma CBD nebo tak nejak, na to uplne sere a ze jestli maji zajem tak do toho pujdu.
Oni maji nejake specialni smlouvy ... nebo proc to proste jeste nikdo neudelal ... ???
Diky vsem zasvecenym o vysvetleni.
K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 10:11

muzes to zkusit . Ale mam obavy, ze obchodni vztahy funguje zcela jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 10:26

Obavam se, ze to je velmi naivni pohled na vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nextpc  |  12. 01. 2005 10:42

...no tak mi to teda vysvetlete. Napsal jsem to zjednodusene, ale nerikejte mi, ze nikoho u apple nezajima kolik se toho ve stredni evrope proda
... napiste priklady, proc to nemuze jit, vzdyt na to jsem se ptal.
K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 10:56

co treba zajisteni uzivatelske podpory, servisu, lokalizaci, skoleni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 15:16

To tu kdysi davno fungovalo. Ne nahodou nektere skoly mely Macintoshe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  12. 01. 2005 11:19

myslim, že by tě odkázali na Apple Europe a šmitec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucka  |  12. 01. 2005 12:14

Mám pocit, že Quentin (www.quentin.cz a www.dtpobchod.cz) mají svůj kanál. A prodávají bež českého Mac OS X. Ale ceny samozřejmě tlačit dolů nebudou, takže je mají podobné jako to, co jde přes zlodějskou a neschopnou CDS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GArfield  |  12. 01. 2005 12:29

Ale presne tak to je: Apple skutecne moc nezajima, kolik jeho veci se proda ve vychodni Evrope. V porovnani s USA nebo Francii a Britanii jsou to opravdu jenom drobty. Taky proto v zadne "neprivilegovane" zemi vcetne CR nema treba na rozdil od MS oficialni zastoupeni. Jenom organizace jako CDS, definovane jako samostatna byznys jednotka, jestli si to pamatuju dobre. Tedy cesky receno obchodni firma, ktera dostala pro dany stat monopolni povoleni Applu nakupovat zbozi z jeho distribucnich skladu a pak ho v danem regionu rozprodavat.
Cimz vznika zacarovany kruh: treba problemy s pocestenim systemu, ktere je samodomo delane u nas, ale programatori maji od Applu vyslovene zakazano sahnout hloubeji do systemu, aby odstranili zasadni nedokonalosti v chodu pocesteneho OSX. Neexistuje zadny poradny kancelarsky balik v cestine. Open Office se - sorry - neda pocitat s jeho pomalosti a nedokonalou kompatibilitou. Kdyz jenom tohle zjisti bezny uzivatel nepocitacak, tak da od Applu rychle ruce pryc. Takoveho cloveka moc nelaka, ze sice vznikaji lokalizovane verze aplikaci ze zakladni vybavy, ale musi si to sam hlidat, stahovat desitky MB odnekud z Internetu, sam instalovat presne stanoveny zpusobem, dokupovat ke kazde nove verzi OS jeste za petistovku CD s pocestenim, opet doinstalovavat... Na to se kazdy vy... a radsi poridi Wintel i se vsemi jeho chybami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 15:18

S tim souhlasim. Bohuzel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MilanM, MilanM  |  12. 01. 2005 08:34

Výkon CPU PowerPC je pěkný, v porovnnání s Intelem, který má takté 1,2GHz, výrazně vyšší.
Mě spíš na sestavě mrzí: absence 1Gbit ethernet a že neobsahuje standartně WiFi
a není tu zmíňka o přesném typu CPU, zda jde o PowerPC 74xx nebo PowerPC 7447A = pokud má tento CPU, dám si ho dovést z USA.
 modem si v sestavě mohli odpustit.
Očekávám, že bude brát méně energie než VIA barebone.
Otázkou je, zda se mi spíš pak nevyplatí jít do notebooku, než tohle.
 
  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul, Ghuul  |  12. 01. 2005 09:59

WiFi zamrzí, 1Gb ethernet valná většina uživatelů stále nevyužije...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  12. 01. 2005 13:32

Vzhledem k frekvenci a 512 kB cache by to mel byt 7447A.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2005 19:55

pěkná wifi síťovka:
http://www.levi.cz/clanek.php?kod=EIL1110

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MilanM  |  18. 01. 2005 14:32

Myslíš, ťoto WiFi by fungovalo pod MAC OS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  12. 01. 2005 08:24

To se mi fakt líbí. Pro známý, co maj compa jen na multimedia a běžnou práci je to podle mě fakt vychytávka, i co se ceny týče... Pěknej článek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KarolL  |  12. 01. 2005 08:12

a ajhla, kde pripojim tlaciaren ? mam len dva USB porty. samozrejme mozem pouzit wireless mys a klavesnicu od apple ale budem potrebovat internal bluetooth module. trochu nedomyslene. ak sa jedna o pracovnu stanicu kde tlacim na printserver nevadi ale to mam mat doma s tym ze si dovleciem 3 USB komponenty (klavesnica, mys, tlaciaren) budem dost prekvapeny. Na taky detial by ma asi predajca neupozornil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 08:25

Mys zapojis do klavesnice a druhy USB port ti zustane pro tiskarnu a Bluetooth pokud je zajem nechas dat interne za 50$ a nebo si koupis USB rozbocovac - moznosti je spousta. Za ty penize - DVI,FW - mi konektivita prijde vice nez v poradku. Uz od vcerejska se trapim premyslenim k cemu bych to potreboval, kdyz uz jablecnou domacnost mam, protoze se mi to mooc libi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 08:49

Vyuziti? co tak treba na WC v panelaku povesit na dvere s LCD, pres wifi napojit na internet a clovek si hned nemusi tahat sebou noviny :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 09:44

Uznavam, ze tolik fantazie jsem nemel 8-))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mti.  |  12. 01. 2005 10:09

jeste ze jsou v panelaku male zachody. Pak by si tam clocek dal jeste maliu lednicku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KarolL  |  12. 01. 2005 11:18

ups nevedel som ze USB klavesnica ma v sebe aj USB hub :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marconi  |  12. 01. 2005 15:31

jak si myslis ze ma Mac zapojenou mys? preci do klavesnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 21:24

odjakziva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milanek  |  12. 01. 2005 09:56

Tiskarnu preci pres AirPort (Wi-Fi) - na co tahat dalsi draty? Staci jen jeden, 220v

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Equica  |  12. 01. 2005 11:18

ten druhej kabel odstranil Tesla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 11:55

ty ses skudla ani zobrazovaci zarizeni nekoupis... : p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2005 17:09

Od ČEZu jsme dostali bonus 10 V, proto nyní máme 230 V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fa22  |  12. 01. 2005 14:54

demaskoval si fakt, ze si v zivote navidel maca, nepotrebujes nic wireless
mysi sa pripajaju do klavesnice (takze nemas kilometrovy tazky kabel) a tak to bolo a je este od cias pouzivania ADB
bezne pecedlove klavesnice maju v sebe usb hub
ak to chceli urobit tak male, fyzicky im tam vela priestoru pre akykolvek dalsi konektor neostavalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Disker  |  12. 01. 2005 03:51

nechapu, proc se dneska jeste delaj prehravace s HDD, kdyz pametove karty jsou cim dal vetsi (kapacitou) a ceny jsou opravdu zanedbatelne. Myslim, ze 256 MB stoji na Walmartu kolem 15 babek. Dokonce jsem videl CF 512 MB za 19.99 (po rebatu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  12. 01. 2005 06:26

Predevsim cena. Ono udelat treba 40 GB prehravac z Flash pametmi by vyslo krapet draz, nez s HDD. A co se tyka tech levnejsich - nevim, jake zkusenosti mate vy, ale ja uz do niceho takoveho nejdu. Casto se mi stavalo, ze byl problem se ctenim ci zapisem a muselo se preformatovat. Radeji si priplatim, nez abych porad resil nejake problemy a prichazel o data...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2005 19:49

no, to že se ti ztrácely data bylo kartou, né přehrávačem. Taky jsem měl tento problém a vyřešil jej reklamováním MMC karty (nikdy nekupujte king max)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Brezina  |  12. 01. 2005 03:28

Pane Schöne, byl jste osobne na keynote nebo jste psal clanek jen podle reportazi ostatnich informacnich serveru? Podle drobnych chyb bych tipoval na druhou variantu. Byl jsem osobne na keynote Billa Gatese na CES 2005 a dnes i na keynote Steva Jobse na MacWorldu. Pokud budeme presni, tak ani jeden ze zminenych panu letos chybovou hlasku operacniho systemu nevyvolal. Billovi vubec nereagoval ovladac pro MediaCenter ani na druhy pokud a modrou obrazovku dostal produkt manager XBOXu. Na keynote Steva Jobse chybova hlaska nebyla zadna, pouze Steve evidetne necekal reakci SpotLightu, ktera byla pomerne korektni - minimalne na to, ze jde o betu ...
 
Dale by me docela zajimalo, kde jste nasel informaci, ze Keynote 2 podporuje HD video? Nikde jsem tuto informaci nenasel a na primy dotaz na stanku Apple se na me divali dost divne. Mozna jde o chybnou interpretaci Stevovy informace, ze poprve v historii jede keynote ve vysokem rozliseni. To se vsak tyka vystupu a projektoru, nikoli podpory HD videa v aplikaci.
 
A na zaver jeste jedna drobnost. iPod Shuffle prehrava pisnicky bud nahodne nebo v poradi danem synchronizovanym playlistem. Coz nemusi byt nutne abecedni poradi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 11:56

si jim to nandal : )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Novák  |  13. 01. 2005 12:39

Cau Honzo, i kdyz si myslim, ze je to mimodek, tak bude mit asi pan Shon pravdu. Keynote pouziva QT a pokud bude v iMovie nebo FCE podpora pro HDV, tak to zrejme znamena, ze ho bude zvladat i QT, takze by to ciste teoreticky melo fungovat. Btw, zrovna testuju tu HDV kameru od Sony a i kdyz je to vynikajici stroj, tak HDV je diky MPEG-2 kompresi pro jakekoliv pocitacove zpracovani abslotune nepouzitelne. Hned po natazeni do pocitace se to stejne musi prenest do nejakeho rozumnejsiho formatu a pak se s tim da teprve pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mara  |  12. 01. 2005 03:19

Jen k te chybove hlasce - Tiger se zachoval ponekud nestandardne a udelal neco, co Steve Jobs puvodne nezamyslel (otevrel obrazek pres full screen), coz Steva troch zmatlo, ale chybova hlaska se neobjevila, system se nasledne pouze zeptal, v jake aplikaci chce obrazek otevrit (default nastaveni), coz neni chyba, ale system se tak chova, pokud soubor s neznamou priponou otevira poprve. Druhym detailem je fakt, ze Tiger je porad v betaverzi, takze se podobna chybka da imho tolerovat. Bill Gates byl v tomto smeru ponekud stedrejsi a chybek si dovolil mnohem vice, alespon pri posledni keynote na CESu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Pavlas  |  12. 01. 2005 10:33

Pokud vim, tak Gatesovi windows neudelaly "chybovou hlasku", ale klasickej modrej BSOD (jsou z toho nekde na netu screenshoty), takze se rebootovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx, Sphinx  |  12. 01. 2005 12:58

rikas klasickou modrou modrou obrazovku smrti? nebo displej z tekutych krystalů LCD?kdyz neznas vyznam zkratky tak ji nepouzivej, ju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2005 15:07

Byla to BSOD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  12. 01. 2005 15:58

A nebyl to zase jenom forek? Videl jsem nejakou prezentaci (nejspis starsi), kde se Billovi sice zobrazila BSOD, ale byl to jenom forek pro novinare - po stisknuti libovolny klavesy zmizela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  12. 01. 2005 16:45

Vím o dvou BSOD - jedna z prezentace Win 95 a ta druhá aktuální z Win XP Media Center Edition. Nevím, která byla vtípek (asi ta první).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Novák  |  13. 01. 2005 12:25

Predevsim je tady ale jeden zasadni rozdil. Zatimco Windows XP Media Center Edition jsou hotovy produkt, Mac OS X 10.4. je stale ve vyvoji a zdaleka neni dokonceny, takze pripadna chyba je u nej vcelku pochopitelna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  14. 01. 2005 12:25

Zajímavé, ale jak to souvisí s příspěvky výše?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  12. 01. 2005 02:01

Konecne budu mit co doporucit "netechnickym" znamym ...a pratelum abych jim pak nemusel delat servisaka, pres viry a spyware, a jak se dela to ci ono. myslim ze hodne velka sila bude v eleganci rozhrani pro uzivatele a bundlovanem software pro vas "digitalni" zivot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GArfield  |  12. 01. 2005 12:12

:)))
Tak to uz te dopredu lituju. Protoze jakmile prijde prvni problem - a ten zarucene prijde - tak poznas, ze editovani registru nebo vypinani sluzeb ve Windows neni nic proti reseni problemu s MAC OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 12:52

Specifikuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fa22  |  12. 01. 2005 14:45

to je vyzva - sem s nejakym problemom ;)
(a pls vynechat pripojenie telefonu s modrym zubom a podobne "dolezite" veci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 01. 2005 15:57

TO je mimochodem pro spoustu useru dulezite a je to otazka tak 5ti minut vcetne zaslani wap nastaveni z webu vyrobce telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  13. 01. 2005 00:37

No me napriklad nefunguje synchronizace s SE P910. iSynch ihned po startu vyhodi chybove hlaseni a zastavi se. Dost otravna zalezitost. PowerG5, 10.3, vsechny aktualizace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  13. 01. 2005 10:06

Spravne nastaveni firewallu ? iSync (3004) povoleno ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 01. 2005 21:03

Ty ses uplnej magor, kterej o Mac OS X nic nevi co?
Chudaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 00:43

myslim, ze bude stat tak do 14tis. a potom nechapu nac ten plac nad grafickou kartou protoze ona integrovaná grafická karta od Intelu se sdílenou pametí, bezna v teto cenove hladine u PC neni zadny zazrak :). navic napriklad autocont u pocitace za 13tis nedodava ani cd mechaniku, ale zato hrde vypisuji asi 10 verzi ucetnictvi, kde lze v kazdem udelat asi tak 10 faktur, pak je treba je koupit :)))) Zpracovavani dokladu je idealni zabavou do domacnosti na dlouhe zimni vecery. U Apple dostanu hromadu fungujicich programu pro mp3, hudbu, fotky, video a dvd, kancelarsky balik a nejake ty hry... a to nepocitam atraktivni MACOS X. staci se mrknou na www.apple.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 00:46

rozhodne jsem nechtel rict, ze je to neodpovidajicim zpusobem vybaveny pocitac za tu cenu, ale co se tyka ceny v cr, tak jste myslim moc velky optimista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 00:51

420 EUR v nemecku bez DPH, coz je necelych 13tis. V Nemecku ipod 20GB je za 283EUR coz je 8600 u nas 9500,-. Tak myslim, ze by imac mini mohl stat kolem 14-14.5tis. No nebylo by to pekne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 01:00

too good to be true pri pohledu na ceny jinych veci od apple v cr, ale pokud ta cena bude pod patnact, tak by se jihc tu mohlo par desitek prodat, vypada fakt skvele a pokud je opravud nehlucnej, tak je velka skoda, ze chybi tv outu :( zkusime ziskat jeden na recenzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 01:18

na tv out je prece redukce za 20USD, tady: http://www.apple.com/macmini/accessories.html a pak tady je detail: http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=M9267G/A :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 01:31

timhle  stylem budeme hodne rychle na cene nabuseneho pc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.G.  |  12. 01. 2005 11:45

Zkuste si ho upgradovat na 1 GB paměti, stojí to skoro stejně jako celej Mini, přes 400$, jinak skoro každý doplněk stojí okolo 100$.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 11:50

ramku apple pouziva srandardni,a le mate pravdu, ceny doplnku pro apply obecne jsou drahe, vyhodou al eje moznos tpouzivat standardni ramku a veci okolo pripojite pres usb nebo firewire, treba externi disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GArfield  |  12. 01. 2005 12:02

Zase tak standardni ta RAM neni, Apply jsou nekdy mrchy pekne vybirave a nic nez Kingston moduly nebo podobna znacka jim nevoni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Köhler  |  12. 01. 2005 12:23

ale to neni pravda, mam zkusenosti s ruznymi vyrobci a ted mi uplny noname 1GB jede za 4tis bez DPH jede v 20" imacu a po mesici zadny problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjj  |  12. 01. 2005 14:04

Pamet nekupujte od Apple, treba do iBooku vam proda 512MB za 200$ a na memoryonthego nebo jak se ten kram jmenuje vam prodaji tu samou za 97$. A to jsou vzdy pameti zkousene ze chodi s modelem ke kteremu je doporucuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GArfield  |  12. 01. 2005 14:10

Dulezite tam bylo to sluvko nekdy... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Novák  |  13. 01. 2005 12:34

Pamet je naprosto standardni a pripadne kompliace nesouvisi vubec s jejim vyrobcem. Problem je pouze v tom, ze sposuta lidi ignoruje presnou specifikaci a koupi si RAMku, ktera neodpovida pozadavkum. Bohuzel nejsem technicky natolik zdatny, abych vedel, co presne znamenaji parametry buffered/unbuffered nebo registered/unregistered, ale i presto jsem natolik inteligentni, abych si v dokumentaci k pocitaci precetl, jake STANDARDNI pozadavky musi RAM modul splnovat, aby spolehlive fungoval a podle toho si ho pak v obchode koupim. Apple samozrejme chodi i s nejlevnejsimi pametmi, ale problem je v tom, ze kdyz kupujete RAMku z nejakeho levneho inet shopu, tak vam nikdo presne pararametry nerekne a pak muzete byt nemile prekvapeni. Proto si rada uzivatelu radeji koupi znackove pameti, u kterych jsou vsechny parametry presne zname a maji jistotu, i kdyz zaplacenou. Kazdopadne to ale neni zadna vybiravost Apple hardwaru, ktery by zjistoval, jak drahou RAMku mu cpete a podle ceny se pak rozhodoval, jestli se s ni bude kamaradit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  12. 01. 2005 14:33

a treba dodat, ze to giga velmi velmi vhodne a 256 mega je malo aj pre pouzivanie stroja na iWork+iLife

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  12. 01. 2005 20:02

tak jsem to koupil za $753 + ta redukce na svideo
Pijdem mi to za 1.4;512MB;80GB;Wifi docela dobry jestli to navic bude uplne tichy a ta redukce na SVIDEO bude funkcni tak mam pidi nastroj na ladeni webu na Safari + naprosto sqvelej DivX prehravac do kteryho muzu posilat bezdratove filmy
Moc me nastvalo ze to ma jen 1 DIMM ta RAM od Apple je celkem draha :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaReK  |  12. 01. 2005 06:47

Da se koupit redukce pro pripojeni k TV, ale tim asi investice konci.
Je to PowerPC, nepomerne efektivnejsi platforma, nez x86. Dovedu si predstavit, ze to mam doma pripojene k TV, pouzivam to i jako server pro vyvoj (Apache+PostgreSQL) a jeste to pocita ve volnu S@TIho. Co dovedu si predstavit, hodlam to zrealizovat. MacOS X je v podstate pod tema okynkama FreeBSD, takze jsem spokojenej a netreba instalovati Linux, bych byl ve znamem un*xovem prostredi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panho  |  12. 01. 2005 08:22

neefektivni mozna , ale to maz jak s microsoftem nejde o to co je "lepsi" jde o to co vydelava a ceho se prodava hodne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaReK  |  12. 01. 2005 08:54

To je pruser marketingu, staci si vzpomenout na Amigu (rok 1992, na 1200 v pohode vokynka a pouzitelnej multiasking a kdo mel v ty dobe doma 486 myslel si co nema a to mohlo jen vzdalene koukat, co Amiga zvlada), ale celkove se mi Apple libi, byt bez emulace je s Win kompatidebilni. V Americe je Apple pomerne beznej, v Evrope, nedejboze v Cesku je to exot. Taky jsem citaval, jak pro Linux neexistuji aplikace a ono tomu tak neni, Apple je na tom stejne.
Napsal jsem, ze pro nej vyuziti mam... Nezalezi mi na konkretnim zeleze, protoze jsem naucen vetsinu aplikaci sam kompilovat a tim optimalizovat na dannou sestavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  12. 01. 2005 11:57

Tak tomu se mu jedine smat. Sam si kompilujes aplikace? a jeste je optimalizujes  To by byl opravdu "velice efektivni" zpusob prace s pocitacem, ale my vsichni vime ze jen tak mluvis z hladu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  12. 01. 2005 12:27

No, ja si tiež sám kompilujem a optimalizujem aplikácie. Celý tento náročný postup spočíva v tom, že napíšem príkaz
emerge meno.programu.
Ono sa to stiahne, skompiluje a pri kompilácii sa využívajú optimalizačné nastavenia (typ procesoru, miera optimalizácie, podpora a nepodpora rôznych vecí, a niekoľko iných možností) ktoré som si nastavil do konfiguračných súborov pri inštalácii systému. Veľmi pohodlné - žiadne behanie po nete a hľadanie a sťahovanie a ručné inštalovanie.  
Samozrejme toto nie je vhodné pre bežných úžívateľov, tí ako je všeobecne známe s príkazovým riadkom nevedia pracovať, iba klikať s myšou. :) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  12. 01. 2005 12:33

Myslis treba takle: emerge.MS office 2003 nebo emerge.Internet explorer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  12. 01. 2005 13:09

syntax je "emerge program" - bez bodky :)
To je skôr otázka na používateľov windowsov alebo priamo na MS. Pravdepodobne to MS nezaviedol, lebo správne odhadol, že je to na jeho uživateľov príliš zložité. :)  No ale vážnejšie - tu je problém, že ako by sa riešilo platenie za tieto programy + MS nevyhovuje, že by sa to distribuovalo v zdrojových kódoch. No ale to už nie je môj problém. Svojim príspevkom som len chcel povedať, že "kompilovať a optimalizovať" znie síce ako niečo extra, ale aspoň na takejto úrovni si to nevyžaduje takmer žiadne vedomosti a námahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 15:04

Tak co decka? Skola uz skoncila?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  12. 01. 2005 17:06

No už pred pár rokmi - teda mne. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AppleReseller  |  12. 01. 2005 07:22

Bohužel jsem dealer Apple a tak vase nadseni nesdilim.
V Cechah je jedna firma, ktera se jmenuje CDS a ta si hraje na mistni zastoupeni Apple. Sidlo ma na Britskych panenskych ostorovech. Je to ta nejvetsi banda zasranejch curaku, co jsem kdy videl. Verit se jim neda ani slovo a dik nim je tady Apple uplne v prdeli. Marketing = 0, technicka podpora = 0, obchodni podpora = 0. Dokazou posrat uplne vsechno, takze od nich nic necekejte.
Jsem rad, ze to takhle vidi i zastupci odbornych medii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  12. 01. 2005 08:56

Ceny Apple jsou u nas opravdu zcela jinde, nez kdekoliv na svete. U nas je cena tak 1,5-2,0x vyssi nez v prepoctu z cizich men a taky se cokoliv velmi, velmi tezko shani.
Beru, ze lokalizace neco stoji, podpora,.... ale cena nesmi byt premrtena a podpora musi fungovat. Znamy si tu chtel poridit G4 na video a kdyz zjistil ceny, tak si ho nechal poslat z USA  a vyslo ho to vyrazne levneji, nez kdyby ho kupoval tady.
Holt u nas nema Apple na ruzis ustalano diky blbe distribuci. Skoda.
 
Za tech 15 tisic bych ho taky koupil, ale tipuji cenu u nas tak kolem 20-22 tisic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iVapno  |  12. 01. 2005 12:33

To je hloupost. To tady stojí eMac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 01. 2005 19:00

Ale nejnizsi verze (hw shodna s Mac mini - az na monitor) a jeste bez DPH! P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DK  |  12. 01. 2005 01:02

Pekne .... ale to by musel stat tak 3x menej aby si ho dakto U NAS vsimol. Pretoze v europe je apple znamy asi tak ako GM,LG a pod. ..alebo z druhej strany ako bryndzove halusky v amerike...ale dolezite je to ze nik si nekupi pocitac ktory nebude s nicim softverovo kompatibilny... (nik je tvrde slovo.. hovorme o "vacsine")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  12. 01. 2005 01:23

Ja si myslim, ze to vidis moc cierne - zakladna sada aplikacii je dodavana s pocitacom, nejaky ten NeoOffice (OpenOffice.org pre OS X s lepsim rozhranim) je tiez zadara, kopa softu sa da zohnat zadara v spickovej kvalite (shareware/freeware pre OS X je oproti Windows softu nadhera).

A beznemu cloveku vacsinou viac netreba - net, kancel, multimedia. Myslim, ze s Mac mini sa da v pohode zit bez dalsich investicii do software

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  12. 01. 2005 10:53

"A beznemu cloveku vacsinou viac netreba - net, kancel, multimedia. Myslim, ze s Mac mini sa da v pohode zit bez dalsich investicii do software".

Definuj pojem "bezny clovek". Je to soukromnik, pouzivajici PC k praci? Nebo clovek, ktery si ho poridi jako centrum domaci zabavy (MP3, filmy, video, foto) a jako HERNI platformu?

Ano jeden z techto lidi si Mac mini neporidi. Kdo si vlastne bude u nas chtit toto zelezo poridit? Vidm to skutecne na par desitek nadsencu, takze se tu vlastne bavime o nicem (IMHO si myslim, ze za ty prachy je lepsi si poridit nejaky solidni barebone system a na nem rozjed Win nebo Linux).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander  |  12. 01. 2005 19:42

jako centrum domaci zabavy (MP3, filmy, video, foto)
tady si ho dokazu predstavit, ovsem ne v nasich podminkach, ale v USA

Jsem zvedavy, kde za ty penize(500$) poridis barebone plus odpovidajici software(ted myslim koupit, NE "koupit" na DC++), Apple dodava solidni soft pro multimedia.
A u linuxu, ano, vse je zadara, ale tomu mnohdy odpovida uroven programu na editaci filmu apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  12. 01. 2005 22:23

Jsem zvedavy, kde v CR koupis Mac mini za 500$.
Bavme se laskave o stejne prodejni cenove hladine v CR, ktera evidentne nebude 500$, ale minimalne 600$. Za to koupis barnone naprosto bez problemu a nebudes mit naprosto zadne problemy s jeho budoucim rozsirenim, vynou komponent apod. a to za normalni ceny, nikoli za ty silenen palky, ktere se plati u proprietarniho HW.

Co se tyce SW. Muzes pouzit linuxove aplikace, ve kterych se ale popravde receno nevyznam, takze o nich nechci mlzit. Exituje ale i freeware a shareware, ktery "beznemu uzivateli" dokaze splnit vse, co potrebuje. A nelzeme si do kapsy: ten slavny bezny uzivatel si SW stejne sthane z netu i s crackem, takze cenu SW neni nutne resit (to je proste realita, at se komu libi nebo ne).

Jinak se mi libi to nevyrcene opovrzeni "beznymi uzivateli" v podobnych diskusich na netu. Laskave si uvedomte, ze novy HW i SW se dela prave pro masy, protoze ti to zaplati, ne par tisic nadsencu, kteri do teto problematiky vidi dukladneji. Proto je dnes SW i HW takovy, jaky je, a ne takovy, jaky bychom ho chteli. Proto se v CR Apple neprosadi, dokud nenabidne stejne podminky, jako PC-Lenovo kompatibilni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 01:26

nevim jestli bryndzove halusky pronikaji na stranky americkych novin nebo zpravodajskych serveru, tak jako se to stane mac mini u nas a na zive.cz uz stalo. Pocitam, ze do 2 dnu bude Jobs s macem mini v Dnes i HN :) Mam dokonce obavy, ze halusky nejsou v US ani na posledni strance :)))). A by the way okolo me je spousta lidi, kteri by si radi koupili neco na cem nepobezi viry, spyware a jine sragory. Takze myslim, ze mac mini prichazi prave v dobe, kdy nastvanost lidi na problemy windows kulminuje a mohl by se spustit podobny humbuk jako je v posledni dobe kolem Firefoxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 13:18

na http://www.ceskenoviny.cz/index_view.php?id=109766 uz pisi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  12. 01. 2005 00:27

G4 s taktem 1,25 GB - co s tim lidi porad mate???

mac mini - pulka barebone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  12. 01. 2005 00:47

kdyz sedim u pc tak mam dojem, ze od 1GHz je pri beznych operacich internet, posta, office, fotky, mp3 jedno jaka je frekvence, stejne to vsechno bezi opticky stejne rychle. Tak proc ne 1.25GHz, tam kam ten pocitac smeruje to staci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  12. 01. 2005 00:57

to byla vytka k obsahu, ne k rychlsoti, misto GHz jsem tam mel GB, ale zase mame clanek uz ted

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  12. 01. 2005 01:42

Jeste tam mate jednou misto GHz napsane GHZ (s velkym Z).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paranoik  |  12. 01. 2005 01:13

hlavne je si potreba uvedomit ze frekvence neni vsechno .... a PowerPC je znatelne rychlejsi nez x86 na stejne frekvenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxxxxxxxx  |  12. 01. 2005 17:35

no tak neni no, a hlavne MACOSX je silene pomalej proti windows, precti si recenzi dual maca na anandtechu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 01. 2005 19:32

není to pravda, mac os běhá pěkně (akorát když máš otevřených > 20 aplikací, tak explose neni 100% plynulé, ale rychlostně stále v pohodě).

Zobrazení nabídek - okamžité
Přesun okna - plynulý
Resize okna - mírně se cuká (trochu pomalejší než wine)

možná máte verzi 10.0, zkuste upgradovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morgan  |  14. 01. 2005 10:20

jenomze G4 na 1,4 GHZ je asi tak stejně výkonná jako PVI na 2,8  - 3giga hertzích. Na střih videa i o polovinu rychlejší :))). PC je nejméně efektivní k frekvenci na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
morgan  |  14. 01. 2005 10:20

jenomze G4 na 1,4 GHZ je asi tak stejně výkonná jako PIV na 2,8  - 3giga hertzích. Na střih videa i o polovinu rychlejší :))). PC je nejméně efektivní k frekvenci na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor