Machine Learning vstupuje do nákupních center. Pomůže rozeznat náladu zákazníků i odhalit zloděje

  • Strojové učení dokáže monitorovat zákazníky v obchodech
  • Systém dokáže zjistit pohlaví, přibližný věk i emoce zákazníků
  • Systém poskytne data pro optimalizaci
Machine Learning vstupuje do nákupních center. Pomůže rozeznat náladu zákazníků i odhalit zloděje

Česká společnost Blue Dynamic představila svůj produkt eMotion, který bude v provozech počítat návštěvníky a rozpoznávat jejich věk, pohlaví a náladu. Jedná se o řešení postavené na cloudových službách a strojovém učení od Microsoftu. Systém tak bude neustále korigovat a zlepšovat své výstupy, aby co nejlépe predikoval chování a složení zákazníků.

Rozpozná návštěvníky i jejich nálady

Prostřednictvím platformy Azure řeší eMotion tři základní oblasti, a to sběr dat, jejich transformaci a následnou vizualizaci. V prvním kroku jsou data sbírána pomocí systému stojícím na Windows 10 IoT Core, který detekuje zákazníky a jejich obličeje. Zde dochází k nepřetržité analýze kamer, které obchodní prostory snímají.

Následná transformace zachycených dat na informace probíhá pomocí cloudové infrastruktury, především Azure IoT Hubu, ale samozřejmě i dalších prvků (pro rámcovou představu viz schéma jedné z prvních demoverzí níže). Výstupem je informace o dané osobě, tedy především již zmíněné emoce, pohlaví a věk.

Klepněte pro větší obrázek
Architektura jedné z demoverzí

IoT Hub v tomto procesu slouží jako zásadní integrační platforma. Zajišťuje spolehlivý management došlých zpráv a jeho prostřednictvím dochází i ke správě připojených zařízení. Umožňuje vizualizovat jejich stav a provádět prediktivní údržbu těch vybraných.

Komunikace z koncového bodu na IoT Hub je zabezpečena pomocí TLS. Každý koncový bod zároveň všechny zprávy podepisuje vlastním sdíleným klíčem nebo certifikátem X509. Díky tomu je možné koncové body, které vykazují poruchu nebo napadení, jednotlivě odpojit bez vlivu na ostatní koncové body.

Díky robustnosti řešení je možné nasadit potřebnou infrastrukturu ve velmi krátkém čase. Ať už se tedy bude jednat o nákupní centrum a jeho obchody, banku, hotel, veletrh nebo třeba stadion, provozovatel bude mít k dispozici detailní marketingová data o struktuře návštěvníků.

Netypické chování může odhalit zloděje

Umělá inteligence vyhodnotí, co poskytované služby u zákazníků v daný čas a na daném místě vyvolaly. Doporučí i vhodnou velikost oblečení, které se jim líbilo, stejně jako posoudí, jestli jste byli spokojeni při placení na pokladně. Prodejce pak může korigovat jednání prodavačů či obchodních procesů v reakci na typické emoce klientů.

Obchodníci zároveň získají přehled o charakteristickém pohybu zákazníků po prodejně a dozví se o reálně nejexponovanějších místech. Pro vyhodnocení změn pak získají heatmapy odpovídající různým obdobím či průběžně prováděným změnám.

Data mohou sloužit i k detailnímu sledování konverze, tedy určení, jak počty lidí a doba strávená u určitého zboží odpovídá jeho reálným prodejům. A samozřejmě je zde možnost hodnotit i prezentaci daného produktu podle emocí, které v lidech vzbudila. Bude tak možné mít stálý přehled o aktuálních požadavcích klientů.

Klepněte pro větší obrázek
Představení demoverze na konferenci CEE Regional Retail EBC 2016

Systém ale umožní snáze rozeznat i podezřelé či nestandardní chování, a tedy například vytipovat případného zloděje. Centrům pak ulehčí sledování nežádoucích, anebo naopak VIP osob. Bude průběžně aktualizovat jejich přehledy a sdílet mezi prodejnami, stejně jako upozorní, že jsou tito exponovaní lidé v budově.

Nabízí se i propojení s IoT, v základní podobě například možností zobrazovat customizovanou reklamu podle pozorovatele. A což teprve když systém vyhodnotí, že někdo velmi podobný, dost možná stejný člověk se už na dané zboží před časem díval – to teprve bude pro prodejce hozená rukavice.

Blue Dynamic se specializuje na IT systémy pro maloobchod, velkoobchod a logistiku. Dodává řešení postavená na kvalitních a prověřených produktech společnosti Microsoft. Při realizaci projektu klade důraz na plné pochopení potřeb klienta, jimž přizpůsobí dané řešení.

Články ze série Microsoft TechNet nevytváří redakce Živě.cz, ale partneři programu Microsoft TechNet. Jsou publikovány v rámci mediálního partnerství Živě.cz a společnosti Microsoft.

Diskuze (16) Další článek: Google ještě nemá komunikátorů dost, představil dvě aplikace Hangouts

Témata článku: Technologie, Microsoft, Internet, Umělá inteligence, I/O, Stejný člověk, Integrační platforma, Koncový bod, Transformace, Zákaz, Pohlaví, Prodavač, Určité zboží, Rukavice, Schéma, Nákupní centrum, IoT Core, CEE, Velkoobchod, Nákup, Demoverze, Nestandardní chování, Vstup, Centrum, Reálný prodej


Určitě si přečtěte

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 35

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 20

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

** EP nařídil automobilkám snížit o 40 % emise CO2 ** EU chce zvýšit podíl elektromobilů ** Výrobci hrozí ztrátou pracovních míst

Karel Kilián | 231


Aktuální číslo časopisu Computer

Odhalte skryté funkce Windows 10

Test levných Androidů do 4 000 Kč

Srovnání úsporných minipočítačů

Změřili jsme rychlost 10Gb/s ethernetu