Baví mě opět ty různé hysterické výkřiky nicek, jaký je to šmejd ten Air a jak je předražený a tak. Jistě, nemáte-li na kvalitní notebuk, nic Vám nebrání koupit si nějakej vergl s Windousama za 15 tisíc. Budete furt na všechno čekat, ob den dělat aktualizace, hlídat antivir a výkon nebudete mít ani na kancelářskou. Vaše volba. Apple je vyladěný stroj s dokonalým designem a proto něco stojí. Když si koupíte pořádnej notebuk s podobnými vlastnostmi třeba od Dell, bude stát stejně. Vím to, potřebuju oboje. Vážení, novej Air mám týden a je úžasnej. Ve všem.
Nemít Air M1 tak hned kupuju.. takhle to vidím na upgrade až bude M3.
M1 je úplně safe, dělám na tom denně. Respektive M1 Pro, ten stroj je se nezadejchá, nechci to nějak nadnášet, ale neubráním se že je méďzik. Dovedu si představit že by mi stačil i Air. Páč iMac s i7 6core 2020 a s 16GB amd grafikou je proti M1 ořezávátko.
V dnešní době těžce nedostatečných 8 GB RAM v základu, to mluví za vše ...
Jenže to platí pro wokna s intelem. Na macbooku to úplně nepoznáš, teprve až mu dáš pořádně zatopit. To okýnkáři nepochopí dokud opravdu nevyzkouší.
Mám Windows s 8GB (Surface) a v pohodě. Teď většinou používám (pro vývoj) MacBook s 8GB a taky v pohodě. Největší žrout paměti je prohlížeč, bez ohledu na to, jestli jede na macOS nebo Windows. Nic víc v tom není.
No je i není, rozdíl je v tom jestli používáš chrome nebo safari, a souhlasím, prohlížeč dokáže nejlépe otestovat RAM. Ale obecně, na Intelu s WIN nemůžu mít otevřených tolik aplikací jako na macos. A když přímo srovnám můj iMac 27"(intel) 2020, cca za 120K s 64GB RAM, a můj macbook Pro M1 14" za cca 75K s 16GB RAM, je to nebe a dudy. Macbook se nezadejchá, třeba jen takové velkofotmátové .pdf 200MB plné vectorů otevře a vykreslí mrknutím oka. iMac přemýšlí jen aby nastartoval samotnej Acrobat DC. To stejné třeba otvírání 5GB .psb, to udělá mrknutím oka. No a takhle když pootvírám prohlížeč a dalších bambilion aplikací, tak mi v pohodě po půl dni práce na iMac zahlásí Photoshop že nemá paměť. Macbook jede jako bych jen upravoval jednu tabulku. A to s tím ani tedy nesouvisí, ale za celej den nezapne větrák. To iMac zapíná co pár minut různě intezivně.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 6. 2022 12:57
Air je určenej na lehkou práci, pro studenty, ženský a tak podobně. Programovat nebo stříhat video na něm nikdo nebude, takže paměť by měla stačit. Navíc s ní hospodaří dobře, takže v tom bych problém neviděl. Apple to dělá jen z důvodu marketingu, aby měl příplatky, to je všem jasný, nicméně za tu cenu jsou ty notebooky pořád parádní. Základní Windows notebooky taky nemají 16 GB paměti.
Programovat? Bez problemov. Na to fakt vela RAM nepotrebujes.A 8 GB na macOs pod ARMom postavuje. Na beznu robotu mimo video, hudbu urcite.Problem by som skor videl v naslednom predaji takehoto stroja, tie 16 GB budu na bazaroch podstatne vyhladavanejsie za par rokov
Baví mne, že jsem právě zrestauroval starý Aspire One 722, nainstaloval na něj Google Os Flex a teď si na tom čtu v pohodě článek o takových dělech a za takovou cenu... :). Nebojte, stříhat video na tom nemíním ;)
Jak vubec muzete prezit bez Thunderboltu 24 a 137K rozliseni?! Chudaci frikulini tak sokujici informace vubec nemuseji prezit.
Zkuste si ten MacBook a pak budete mluvit obráceně, "jak jsem mohl na tom shitu od Aceru s Windows vydržet ty roky" :)
Mne sa tu vala funkcny Macbook Pro 17” neunibody z roku 2008. Na lahsiu kancelarsku pracu a browsovanie to furt staci a funguje. Jo, VSCode kedze je v elektrone sa na tom trosku vlecie ale robit sa na tom kratkodobo da.
Nikdo tě nenutí si to kupovat, rozjet textový editor se dá i na 386 po tátovi :)
Tak Macbook Air urcite nema Thunderbolt 4 ale len 3. Pan redaktor nedaval pozor zjavne.
😀 Arogantní blbové z Apple si zase z lidí dělaj srandu.
Názor byl 3× upraven, naposled 7. 6. 2022 17:29
37 000 Kč za nejzákladnější model. S vyšší konfigurací za 80 000 Kč.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 6. 2022 18:47
To je klasická ukázka arogance těchhle zasranejch hispterů 😀
Znas pohadku o lisce a kyselych hroznech? Ty jsi primo ucebnicovy exemplar.
Apple prostě asi nemá rád konektory. Opět jen 2x USB C (Thunderbolt) a ještě ke všemu na jedné straně. Asus jen do o něco silnějšího ExpertBook umí nacpat i HDMI, USB A a RJ45. Při použitelné konfiguraci cena skoro 60k to bych entry level kompem fakt nenazval. I když chápu, že iOvce to rádi předražené.
Když ještě Apple jel na IBM PowerPC, tak to fungovalo. S Intelem přišla doba temna a veškerá optimalizace HW/SW šla do háje natolik, že PC byla ve stejný konfuguraci 4x rychlejší. A to je tristní.
Tak 60hz stačí, víc je pro herní ovce. Ale to že nemá konektory je tristní (kromě usb-c), ano usb-c....Takže když chce hipster z vude pustit prezošku někde ,tak potřebuje dongle.A hádám že airy budou mít oasivní chlazení
Ne má to Thunderbolt porty.. výše jsem psal že notebooku s 4x USB, HDMI, čtečkou karet, LAN a nabíjení ve skutečnosti nemá takovou konektivitu jakou dostaneš přes jeden Thunderbolt port. Vadí mi že není z obou stran po jednom, mohl bych připojit kabel tam kde se to hodí víc.A 60Hz u entry level desktopu pro studenty (některé školy dávají Macbook Air a iPad při nástupu studentům jako školní pomůcku a po zkončení školi si to za dolar mohou odkoupit) Pokud chceš 120Hz a hlavně adaptivních, máš 14 a 16 MBP nebo iPadPro
No Entry level ale cena jako High end 🤣
cena je vec nazoru. Ked na to nemas, proste to nekupis. Mne sa to zaplati za dva tyzdne, preto neriesim cenu. I ked cielovka na Macbooky nie som, nepotrebujem notas.
High End za 1200,- USD?Už je tedy jasné odkud pocházíš 🙂
tak dako 😃High End, aj u Dell ci inych zacina niekde pri 2500 Eur. Podotykam, ze zacina.
Nesmysl.
No daj ten tvoj high end za 1000. Pobavime sa.
Konektor pro thunderbolt je usb-c, takze klidne tomi rikejte thunderbolt 3 konektor mi to pochopíme
Klasicky nejvíc nablito od lidí, kteří viděli macbook jen na letáku místního datartu 👌
Jak už někdo psal, zkuste si ten notebook nejdřív, než budete plácat klasický klišé, že chybí konektory. Air není určenej pro zastydlý ajťáky nebo podivíny, aby si k němu připojovali VGA projektor nebo obstarožní USB-A propriety. Je to stylovej lehkej notebook pro studenty a nenáročné uživatele. Nejste cílovka.
Tohle nejsou notebooky, ale tohle jsou netbooky! Hodí se to jenom na jednoduché blbosti, ale ne na pořádnou práci.Jak mám asi programovat na 13" chudáčkovi? Samozřejmě "nějak krkolomně" by to šlo, ale rozhodně to není příjemné ani pohodlné. Pro normální práci potřebuji notebook s displayem alespoň 17".Je škoda, že Apple tento segment už dlouho úplně ignoruje, ostatně jako i jiní výrobci, kteří dělají maximálně 17,3". Přitom rád bych si koupil i větší...Vůbec mi nezáleží na tom, jak je notebook velký nebo těžký, pokud se dá dostat do batohu. Stejně s ním nechodím nějaké túry, ale maximálně pár set metrů přenesení mezi budovou, dopravními prostředky a zase další budovou. Takže čas, kdy jej nesu, je minimální, ale když jej pak rozložím, tak na něm dělám dlouho.A velký display znamená pohodlnější práci mnohem bližší stolnímu PC, navíc je tam místo pro numerickou klávesnici. Sám jsem si k tomu ještě vždy nosil i normální plnohodnotnou myš a podložku, takže kdekoliv jsem si notebook během chvilky rozložil, měl jsem to jako normální pracovní místo.Celý dnešní trend mi přijde ujetý jako by jediná cílová skupina byla "Latte liberal", pracující jako vyšší administrativní pracovníci (projekťáci, marketingoví vedoucí), kteří na notebooku nedělají skutečnou práci, ale především jen konzumují obsah a sami jen změní občas nějakou kolonku v tabulce nebo k něčemu připíší krátký komentář či dají "lajk" - takže potřebují malinký notebooček, aby když si jej budou nosit v kabelce nebo "vystajlované příruční taštičce pro muže" mezi kavárnami, obíháním obchodního centra a různým jiným "cangáním", tak je moc nezatěžoval, ale zároveň, aby uměl přehrávat 4K videa ke "kafíčku", byl rychlý a vypadal cool.Je to podobný nesmysl jako když mi před lety knihovna tvrdila, že audioknihy jsou jenom pro slepce a proto, pokud mám zrak, na ně nemám nárok.Začněte někdo vyrábět notebooky pro práci i ve větších úhlopříčkách displayů!!
Ono standardně tyhle notebooky se na pracovním místě dají do doku a pak se pracuje na externim monitoru, klavesnici a myši. On větší display u pracovních notebooků se dělá tak max u mobilních workstationů jako napr Thinkpad P a precision 5750, nebo jít do nějakých consumer, ty ale nejsou konstrukčně moc dělaný na každodenní přenášení, takže hrozí vylomení pantů.
Jak mám pracovat na 13" chudáčkovi, stejně jako na 17" chudáčkovi, když jsem zvyklý mít před sebou 32" 4k displej, samozřejmě v nativním 4k bez škálování... Případně 5k2k 38" UltrawidePokud na tom potřebuješ pracovat u stolu tak máš ten stůl vybavený, přijdeš, zapíchneš kabel, používáš velké periferie, odpojíš kabel a jdeš pracovat třeba do kavárny nebo do chill zóny, třeba si lehneš do hamaky...Osobně raději malé přenosné zařízení, Macbooky jsou ale ještě dost těžké, íbí se mi některé x86 ultrabooky s hmotností pod kilo, nebo ještě lépe, takový MS Surface Pro X, škoda že to má větrák... ale takový Apple Surface s pasivně chlazenou M1/M2 by byl no brainer a okamžitá koupě.
Pokud mám vybavený stůl, tak tam mám i mnohem výkonnější stolní počítač a notebook tam nepotřebuji. O synchronizaci dat se mi starají cloudové služby, Git, Docker...Pokud mám notebook, tak ten mám, logicky, na práci jinde než u mého běžného stolu, ale chci po něm, aby se mu co nejvíce blížil, takže bych si klidně koupil i 21", což se do vhodného batohu na tento rozměr vejde v pohodě, ale stále se to dá přenášet. Typicky jsem jej používal například při práci ve vlaku, kdy třeba vůz Regiojet Internet Cafe má normální pracovní stůl a můžu si na něm rozložit cokoliv, takže je dost místa i pro jakkoliv velký notebook + myš s podložkou. Používal jsem jej taky třeba u někoho na delší návštěvě - když jsem jel třeba k rodičům nebo ještě k bývalce, s kterou jsme nebydleli spolu...Zkrátka je příjemné, když má člověk třeba hodinu, dvě času o samotě, který by jinak byl zabitý nějakou kravinou, když si může rozložit velký notebook a pracovat na něm podobně jako na stolním PC.Paradoxně mi v tomto COVID velmi pomohl, protože vzdálená práce se stala standardem, takže nyní mám jenom stolní počítač, pracuji z domu a nikam jezdit nemusím. Jako jediné přenosné zařízení mi pak stačí iPhone.Kdybych ale chtěl notebook, pak jedině co největší. Ono to totiž bude souviset hlavně s "dress code", protože lidé, kteří preferují malinká zařízení je téměř vždy tahají v rukou a nenosí batohy.Naopak já jsem zvyklý chodit prakticky a kašlu na nějaké "dress code" a "trendy", takže si jdu v tričku, kraťasech, sportovních botách a s batohem, co největším, abych do něj případně dal co nejvíc věcí a je mi tedy šumák jestli má notebook 0,5kg nebo desetkrát tolik, protože na zádech na těch pár minut v tom pro mě není rozdíl. Stejně tak mi je jedno jestli v tom batohu mám 13", 15", 17" - cokoliv, co se tam vejde, tak je OK.Zkrátka lidé neuznávající současnou kulturu košilek, latéček a kaváren, jsou diskriminováni i výrobci zařízení.
Proste notebook nepotrebujes, ak chces 20" displej a nevadi ti ze to ma aj 5 kg.Nie si cielovka a je to v poriadku, pracujes na stolnej masine (ako aj ja)
Boze, to su zase uvahy. Vzdy ma bavi, ked niekto pouziva nieco nejakym sposobom a vsetko ostatne je zle. Aktualne mam 1 NB, pracovny. A vlastny desktop. Pracujem z officu, domova a od rodicov. Na kazdom z tychto miest mam pracovny stol, klavesnicu, mys a velky monitor. Teoreticky by mi stacilo max prenasat pracovny NB tam kde chcem, ale aktualne (kedze pracovny nie je extra vykonny) obcas pouzivam aj desktop. A stale mam pracovny NB ktory mozem pohodlne pouzivat kdekolvek, aj ked ano, je to trochu menej pohodlne nez mat k tomu aj velky monitor.A teda ako ... 17" NB som mal na vysokej a oproti 13" je to mozno o nieco pohodlnejsie, ale robit z toho skoro desktop zatial co 13" je na pracu nepouzitelnych ... to je teda ulet ... :)
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 6. 2022 13:55
Dalo se to čekat výkon bude posun to je jasné ale ten zbytek a ta konektivita a ceny.. Jo jdou nahoru ale dalo se to očekávat i iPhone po dlouhé době zdraží a ke všemu 14 a 14 Max má mít stejný procesor a tím pádem výkon jako 13ka ale za vyšší cenu.
Konektivita MBA je lepší než u spousty x86 laptopů, zvláště těch vybavených procesory AMD.2xTB poskytuje 80Gbit/sNotebook co má 4x USB (je jedno jestli A nebo B, protože levnější mají stejně jen USB 3.1 porty - 5Gbit/s), k tomu HDMI (často 1.4) a nějakou pofiderní čtečku karet.4x 5 = 20Gbit/sHDMI = ... počítám ne víc jako 20Gbit/sčtečka, v lepším případě UHS-I = 1Gbit/s maxLAN = 1Gbit/s, možná 2,5Gbit/sSoučet 43,5Gbit/s o 37,5 Gbit/s méně než Air. To výše je 8 konektorů (USB, HDMI, sluchátka, nabíjení, díra na kartu). 8 drátů které budu 5-10x denně připojovat/odpojovat když jdu na meeting apod... Takhle mi stačí jeden TB port který připojím do monitoru, bude se to nabíjet, bude přes to klidně 10Gbit LAN, bude přes to obraz, další USB zařízení, sluchátka...Víc portů neznamená lepší konektivitu. Ano bezdrát by mohl mít Wifi 6E, ale... kde v kavárně, knihovně, kanclu nebo i doma využiješ možností Wifi6
Dobrá exhibice matematiky, ale i to víc ti ujíždí vlak s logikou:Z 40Gbps je jen na data dostupných jen 21 (nyní asi víc 31)Jak do jednoho portu zapojíš 5 zařízení? Je itřeba donglHDMI prenos jen jednim směremThunderbolt je sběrnice (40Gbps pro oba směry ↑↓ ale na oba porty)I usb je sběrnice takže platí limit 5Gb/s (na počet root hubů)Tím neříkám že není super...
Ne 40Gbit má každý Thunderbolt samostatně, jinak by nemohl mít označení Thunderbolt, to označení totiž vyžaduje 40Gb/s, na data je samozřejmě dostupných celých 40Gbit, jak bys chtěl vytlačít 3GB/s z SSDčka když bys měl 20Gbit/s? I hloupé USB 3.2 gen 2x1 ti umožní disk s rychlostí 1GB/s. pokud přenášíš obraz, tak se to sníží, záleží jak se přes signaling dohodnou zařízení...A já připojuju jen jeden kabel, tím připojím monitor který to nabíjí a monitor slouží zároveň jako hub pro další zařízení, reáně ale stačí externí time machine disk a možná LANka, zbytek BT..
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 11:10
Mno hlavně nechápu když Apple vydal svůj kabel Thunderbolt 4 za 4 tisíce proč to nemá air a má jen 3ku? 🤣
"a displej ozdobil výřezem" ????? 😐Slovo "ozdobit" asi získávánový význam. "výřez" a ta cena za základní Air to je doslova na blití.
Je to myšleno ironicky, pan Václavík tenhle druh humoru používá často .) Výřez je samozřejmě velká kaňka na designu (viz screen kde nabídka pokračuje za výřezem nebo zajíždění kurzoru pod výřez - fuj!!!), a i to zakulacení hran ve větším rádiusu působí zastarale. Nejsem fanda tohoto designu, ale dá se to, ve skutečnosti bude hezčí asi. Jinak má Air fantastické specifikace a bude to hit. Už nemá od minulé verze M1 ten šitovej TN displej, to byl roky hlavní problém Airu.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 6. 2022 22:45
Ten vyrez je radost, az tam clovek pusti treba klienta rdp/teamviewer apod., co maj presne v tomhle miste ty zasadni ovladaci prvky.
MacOS tam nemá nic, aplikaci spustí pod notchem, do něj nezasahuje. V notchi je pouze řádek s jabkem
MacOs tam nemá nic, ale jak bylo napsáno např. Teamviewer a RDP tam má lištu. Pokud by to se to mělo zobrazit pod tím tak tomu říkám opravdu geniální úspora místa.. Magoři.
Jaká úspora místa? Displej byl zvětšen z 13,3 na 13,6, má jiný poměr, jinými slovy proti předchozí generaci ten notch je tam navíc a zobrazuje pouze apple věci. Jak funguje TW nebo RDP se můžeš podívat sám, apple už notch notebooky prodává.
O jaké liště v RDP mluvíš? Má to normální menu a v případě fullscreen zobrazení normální ovládání MacOS okna vlevo. Při fullscreenu ti ale okno vůbec nemusí do prostoru notche lézt pokud to nechceš. Jestli myslíš takovou tu modrou lištičku co ti vyjede, tak1: tu jde přesunout, zvětšit/zmenšit2: přidává ji Windows klient abys mohl ovládat RDP ve fullscreenu. MacOS RDP klient to nepotřebuje a ani nic takového nedává, menu i ovládání okna máš k dispozici ve full screenu, stačí myší "vyjet" nahoře na okraj obrazovky a zobrazí se ti jak menu, tak ovládací prvky okn jako u každé jiné fullscreen aplikaciA není to úspora místa, naopak implementace notche místo přidalo... 2560x1600 bez notche, 2560x1664 s notchem...Než něco začneš pomlouvat tak to aspoň chvíli používej, zjistíš že notch sice hned vidíš a registruješ ale po chvilce o něm přestaneš vědět a zjistíš že reálně ničemu nevadí
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 10:29
Fakt? Jaké ovládací prvky RDP tam na Macu jsou? RDP na Macu používám denně už bezmála dva roky a žádné v tom místě nemám, jsou vlevo tak jako u každého jiného okna. Ale hlavně, ten výřez ničemu nevadí, naopak přidává ti prostor navíc, o ten notch se totiž navýšila výška displeje, není to už 16:10 ale 16:10+pixely na notch. Pokud se nepletu je možné zapnout režim kde se prostor nad notchem nebude používat a pak máš to co tu bylo dřív 16:10 nerušený display. Osobně raději budu mít ten rpostor navíc, krásně se tam vejde menu, můžeš si nastavit že menu bude zobrazené i při fullscreenu, abys měl jistotu že ti tam nic nevleze.
MagSafe byl dobrý nápad, ale v podání Applu (kvalita kabelů) naprostá katastrofa.. Nebyl problém aby se napájecí kabel zničil za půl roku vlivem velmi nekvalitního materiálu. Příchod USB-C jsem naopak uvítal, prorože můžu používat Lenovácké USB-C zdroje které stojí čtvrtinu a vydrží podstatně více.
USB-C napájení můžeš používat i nadále. Já jsem MagSafe zdroj ani nevybalil z krabice, protože v práci i doma nabíjím z připojeného externího monitoru přes USB-C.
Mam doma vice nez 15 let stare nabijecky s MagSafe pouzivane denne a kabely jsou uplne v cajku. Jo, bila uz neni tak bila, ale jinak zadny poblem.
Stastny clovek, ja na starom MBP z roku 2016 menil 3x adapter :) ktory proste rad lubil urobit PUK, vydrbal istice v byte a bol na odpis 😃 3x za 5 rokov...
to by som si prekontroloval elektricke rozvody, ono po tych panelakovych bytoch sa to setsakra vyplati. Clovek by neveril, coho vsetkeho boli vtedy schopni (a aj dnes).Lebo zhorene adaptery rozhodne nie je nieco normalne. My sme tak prerobili instalaciu uz pred 15 rokmi, pretoze nebyt doma, 2x vyhorime.
Jen trikrat, to je slabota...
Podpora pouze jednoho monitoru u M2 je k smíchu a pro mě důvod, proč si nový macbook nekoupím.
Kolik moniotůr potřebuje cílová skupina Macbooku Air - notebook pro studenty, pro děcka, pro konzumaci obsahu a obecně lehký přenosný stroječek.Air je reálně "low end". Spousta jiných notebooků nepodporuje víc jak jeden monitor i když to umí procesory, nemají ale patřičné výstupní porty. M2 podporuje jen dva displeje a jeden z nich je ten integrovaný.Můžeš ale použít iPad jako další monitor, můžeš použít dokovačku s Display Linkem - přidá podporu až 4x 4k monitorů.... Celkem tedy k airu dokážeš připojit 1x6k, 4x4k externě, QHD interní a sidecar na iPad.. 7 obrazovek u entry level zařízení je víc než dost.Osobně jsem míval 4 monitory, 3x FHD a nad tím 1080 Ultrawide... dnes mám jen jeden 32" 4k, prostor v podstatě identický
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 10:07
A co je potom MBP13, taky notebook pro děcka? Vůbec s tebou nebudu diskutovat o tom, kolik kdo potřebuje monitorů a už vůbec mě nebaví, že to tahle prohnilá společnost určuje za své uživatele.U M1 jsem to bral jako porodní bolesti, ale u M2 jim to neodpustím, to je něco tak odpornýho, co se svým marketingem předvádí, prostě děs. Jen tak mimochodem Air s intelem podporoval tři.A rozhodně tu netřep tu ohranou frázi, že na víc monitorů je potřeba výkon a větší macbook s lepším cpu apod kraviny. Na to, abych se s dvěma monitorama připojil k serveru nebo přes RDP na pracovní mašinu fakt nepotřebuju heroický výkon.
Co řešíš, tak si kup 14 PRO. Úplně plýtvání tady v diskuzi, si můžeš koupit HP, Dell s Intelem a být štastný s 3 monitory.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 11:41
Absence podpory dvou monitorů u MBP13 je pro mě taky stopka v upgradu ze současného intel MBP13. 14 PRO není řešení, protože je velký, hnusný, drahý a zbytečně výkonný. Nepotřebuji žádnou super výkonnou grafiku a CPU na stříhání videa, úpravu fotek a podobné věci čím se apple furt chlubí ani jedno z toho nedělám.
Přesně, hlavně je to s kanonem na vrabce. Budu si kupovat notebook za 60 tisíc, abych se mohl připojovat s dvěma monitorama na desktop za 100 tisíc, takže se ten notebook za 60 bude flákat na 0,01%. Naprostý nesmysl.
Asi to půjde vyřešit nějakou redukcí, ale je to pravda, že Pro verze by měla dva monitory umět. Do Pro verzí by neměli vůbec dávat základní M1 nebo M2, to je základní chyba, ale jen verze Pro čipů. U toho 13 MBP to ještě chápu, protože to je notebook spíš pro mobilní práci, než náhrada pracovní stanice - sám jsem k 13ce Pro nepotřeboval monitor, natož dva nikdy připojovat - ale Apple by tu schizofrenii měl trochu vyřešit. Nechávají předchozí design s touchbarem u 13 MBP, ale mají už 14 MBP v novém "retro" designu s výřezem... je to zvláštní. Ale na jedné straně jsem za to rád, protože 14 MBP Pro není hezký a starší design je hezčí, takže bych svůj Intel 13 MBPvyměnil za M2 13 MBP ve stejném designu asi rád... :)
Já nepotřebuju ani ty dva monitory, takže upgrade pro mě dává smysl kvůli vyšší efektivitě M2 proti Intelu hlavně. A je dobře, že nový MBP13 má furt ten starší design s touchbarem, to je skvělý, protože MBP14 je ošklivější, moc velký, moc drahý a moc výkonný - s tím souhlasím.
Tak verim ze na trhu je dostatok alternativ, co tvoje poziadavky splnia.
Opravdu? A mají macOS?
Chapal som to tak ze ti Apple produkt nevyhovuje. Pokial ale mas poziadavku na macOS tak to mas zlozitejsie.
Mě nevyhovuje Apple hardware, software naopak mají špičkový
Air je jejich entry model, ale určitě bych si ho nedovolil označit za low end. Asi to opravdu moc lidí nepoužije, ale u notebooku s takovouhle cenovkou by to měla být samozřejmost. Když přijdu do Mercedesu, tak se taky nechci bavit s dealerem, jestli to má klimatizaci. Prostě má. Na nějaký výbavový stupeň Arctica nechť si hraje Dacia.
Přesně, jako dojít do MB a dealer by ti řekl, že klimatizace je jen v GLS za 3 miliony. Přitom konkurence to má i v základní Fabii.
Také jsem si na to ze zvyku zanadával. Ale když se dívám na svůj pracovní počítač, tak k němu mám připojeny pouze jeden 32” UltraWide monitor a víc ani nepotřebuju. A znám lidi co pracuji ve firmách na 27” iMacu a taky jim jeden monitor stačí. Tak to asi u Macbooku Air taková tragédie :))
Dokovaci stanice s Display Link, problem vyresen.
Ta věc bude mít jen MagSafe, nebo to půjde zároveň nabíjet i přes USB-C, podobně jako to vídám např. u některých HP, kdy můžu použít jejich HP konektor nebo USB-C?
Určitě to půjde i přes USB-C jako u stávajících 14" a 16" MBP. Aby jsi mohl nabíjet z připojeného externího monitoru.
By mě zajímalo, zda udělají redukci z MagSafe 1/2 na 3. Tenkrat z jednicky na dvojku udelali. Dalo by se tak pocitac napajet z Thunderbolt Displaye.
Má Thunderbolt porty, ty musí podporovat nabíjení, jinak to nemůžeš označit za Thunderbolt. Magsafe je jen další možnost pro ty co třeba nedokují přes thunderbolt. tím se jim uvolní port. Osobně se mi ta díra na boku pro magsafe hnusí.
Thunderbolt Displayem jsem myslel ten od Applu a tam rozhodne nelze napajet pocitac z monitoru.
Proc by to proboha neslo? Jako jasne, monitor s PD nekoupite za 5k, ale kdyz mate na maca za 50 tak se snad najde i 20 na obstojnej monitor a petikilo na kabel, ne?
Hodně z vás tady píše o vyšší ceně. Teď je doba, kdy všechno prostě a jednoduše zdražuje a jak je apple v některých věcech napřed před konkurencí, myslím si, že je tentokrát před konkurencí i s tím zdražením. Až na podzim vyjdou nové procesory a grafické karty, uvidíte sami, že už nebudou za ty peníze, co stojí dnes. A konkurenční výrobci notebooků průběžně chrlí tolik modelů a konfigurací, že si nějakého postupného zdražování nikdo nevšimne. Nicméně je fajn, že konečně přišli s procesorem M2, původní M1 už za těch pár let potřebovala důstojného nástupce. Nikde jsem nepostřehl info o inovovaném macu mini, ale logicky by měl M2 dostat taky.
u Apple to ale tak nie je, ze zdvihnut cenu lebo je taka doba.Oni dvihaju cenu u toho, co sa dobre predava, aby to vyzmykali na maximum. Z obchodneho hladiska to u takeho iPhone chapem, „vono se to pak proda, to se proda“.Ale Air bol prave model ktory ludia kupovali kvoli cene – studak ci nejaky kravatak fakt nepotrebuju vykon MBP, ba naopak, uvitaju nizku hmotnost a celodennu vydrz na baterku.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 08:47
Proč tedy nezvýšili cenu u Airu 2020? ten se prodává jak rohlíky. Realita je taková že výrobní náklady rostou, platy rostou, ceny surovin rostou...Nicméně kdybych měl vybírat, raději vezmu levnější Air 2020 než ten 2022. V opačném případě bych pak koukal spíše po 14" pro, byť ten není pasivně chlazený a při plné zátěži půjde slyšet. Což je něco na co jsem s Airem naprosto zapoměl
Dvihat cenu za dvojrocny model by bolo krapet uz prilis, budme trosku triezvo uvazujuci.
Vypadá pěkně, ale zabíjí ho cena. Základní model s 8 GB ram a 256 GB SSD za 37 tisíc je mimo. A to nový PRO taky moc nechápu, zrecyklovanej model z roku 2018 s novým procesorem, parametry stejný jak Air, ale vyšší cena. Z Keynote celkově spíš zklamání.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 06:28
To je cena, aby mohli jablecnaci rikat, ze to neni tak predrazeny. Kdyz si pak clovek navoli basic konfiguraci na praci, tak je v tom hned za 50.
Cena 13" Pro modelu je stejná jako u Airu a původního Pro.Air sice začíná o 100 dolarů níže, ale má jen 8core GPU, za 10 core GPU je třeba připlatit právě 100 dolarů 13" pro má v základu 10 core GPU. Takže volba je v tom, zda chci aktivní chlazení pro lepší sustain perfromance a/nebo chci touchbar, nebo mě třeba vadí magsafe konektor na novém Airu, posouvá TB konektory víc dopředu a laptop dokuju přes TB, takže jako levákovi mi pak vadí kabel který z toho trčí, pozice úplně vzadu nepřekáží...
Není mi jasný ten malý rozdíl mezi Air a Pro. Touch bar a nepřítomnost (?) MagSafe? Limit na 1 externí monitor mají oba (dřív to byl jeden z rozdílů mezi Air a MBp). I cenově jsou podobný. Řekl bych, že Jobsovi by jeden z nich přišel navíc.
Treba je to krok k uprave rady pro, ktera prijde pristi rok.
Pro má větrák.
1: touch bar2: absence magsafe (pro mě coby leváka fajn, stejně dockuju přes TB)3: vyšší výdrž baterie4: zatím nevíme jak kvalitní repro má nový Air, ale Pročko mělo lepší repro i mikrofony než Air s M15: aktivní chlazení, Air během chvilky spadne z 20W na 10W, takty z 3.2 na 2.1GHz na výkonných jádrech aby udržel teploty v limitu. Pročko tohle nedělá, takže při delší zátěži bude až o 30% rychlejší, při krátké činnosti - 10-20-30 minut to není takový rozdíl, protože chvíli trvá než Air zpomalí, navíc zpomalování je postupné. Když ale něco poběží 10 hodin, bude rozdíl daleko větší protože ten úvodní vyšší výkon se v delší zátěži už ztratí6: nemá notch, jsou lidi co to prý nemohou... to je díky starému designuCena je identická s novým Airem 100 dolarů rozdíl je díky tomu že Pročko bude mít plnou verzi GPU, kdežto Air začíná s 8core verzí a za 10 core je 100 příplatek.V 2020 zabila pročko právě vyšší cena proti Airu, protože rozdíl byl velký proti tomu co nabízel navíc, tehdy měl ještě Air nižší jas displeje.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 6. 2022 11:02
Já si to vysvětluju tím, že mají pořád skladem tunu starých šasi a touchbarů, které potřebují ještě udat. Ale fakt je, že do macbookové řady to přináší akorát zmatek, protože Air je teď lepší, než 13" Pro.
Logicky by Pro měl mít M2 Pro, který ještě není, takže je to asi nějaký mezikrok. Takhle to nedává moc smysl, ale staré tělo, upgrade na M2 a absence výřezu může být pro profesionály výhodou :) Pro by měl mít (podle mě) taky logicky lepší displej, více nitů a 10bitový mini LED - ale to se mi nepodařilo zatím zjistit :)
Pamatuju si, jak měl jeden borec na fotbale první iPhone X a půlka z nás se šla v šatně podívat, jak to teda vlastně vypadá. I já jsem si ho potěžkal. Myslím ten telefon, ne kámoše.Prostě nás to tak trochu fascinovalo. Pochybuju, že až na podzim u někoho uvidím nový iPhone, že mě to zvedne se jít podívat. Vlastně pochybuju, že to vůbec poznám.
Pamatuju, když mi přišel první iPod Nano a půlka Alzy (tenkrát Alzasoftu), se šla podívat, jak to vypadá. Holt se časy mění :)
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 00:43
inu a ja pamatuji, kdyz do Alzasoftu prisel v roce 1998 prvni mp3 prehravac a vecer na koleji, kde tenkrat bydlel budouci multimiliardar Ales s druhym Alesem coz byl tenkrat cely Alzasoft jsme se pokouseli do toho nacpat nejake mp3 pres paralelni port.. 🙂casy se nemeni, meni se jen hracky.
Pamatuju si, když jsem poprvé viděl mobil s barevným displejem (4 barvy!) Siemens S10, jak jsme z toho byly u vytržení a jak to bylo praktické v kalendáři a v telefonním seznamu! Jsme s i říkal, to bude super, až budou všechny telefony barevné.. a pak , o pár let později (siemens dost předběhl dobu) ,když mi odešla černobílá Nokie 6510 stářím (v době kdy už lidi měli třeba IPhone 3G) mi to bylo úplně jedno.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 09:40
Barevný byl už Siemens S4
Jestli nebyla nějaká edice , o které nevím , tak byl první opravdu S10, a měl právě 4 barvy. Jako první telefon s barevným displejem jej uvádí i různé weby.
Souhlas. Taky me dostal prvni barevny telefon se 4 barvami. Byl jsem tenkrat na zakladce v osmicce a jeden bohatší spolužák z devitky to prinesl. Ja nemel v te dobe ani mobil, natož barevný. Ten mel najednou kámošů.
Keynote jsem zatím neviděl, ale rozumím té tabulce dobře, že se nezměnilo oproti předchozímu airu nic zásadního (tedy zejména konektivita zůstává podle tabulky stejná)? Opravdu dva reproduktorky navíc a možnost konfigurace s 24GB paměti (která je vzhledem k ceně 75 tisíc Kč této konfigurace nesmyslná i vzhledem k ceně plnohodnotného MacBooku Pro 14") ospravedlňuje nasazení ceny téměř na úrovni 13" MacBooku Pro?
75 tisíc za 24GB RAM? Někde jsi udělal chybu, základ je 37 a za každých 8GB paměti navíc 6 tisíc, tzn Air s 24GB paměti vyjde na 49 tisíc ne 75. Za 75 tisíc máš, pokud se nepletu 14" Macbook Pro s M1 Pro a 32GB RAMA 24GB je fajn. MBA je víc než dostačující pro frontend developery a i pro nemálo backend/fullstack programátorů, co je ale bude limitovat víc než výkon bude právě RAM, 24GB tak dává smysl, může mu tam běžet nějaká extra instance dockeru nebo virtualizované win...A Těch 16 set dolarů za MBA s 24GB, resp 18 set s 512 či 2000 za 1TB variantu MBA je pro takové naprostý vajgl. Programátor tohoto ražení s pár lety praxe si vyjde na 120-150 tisíc dolarů ročně v platu a finančních bonusech, k tomu na dalších 30-50 tisíc v nefinančním plnění (typicky akcie apod.) S delší praxí si může se všemi bonusy, incentivy a kompenzacemi přijít v poho na čtvrt míče - 20 tisíc měsíčně... Na toho Aira si vydělá za den.
Tak pokud umím číst tak air s 512GB diskem a 8GB RAM stojí 45 tisíc, tak s větší RAM nebude za 49 tisic jak tu tvrdíš.. A mít větší disk za dalších 6 tisíc jako vážně, za 37k máme air s 256GB a to někomu stačí? Hnus.
Hele ty hňupe, řekl ti už někdo, že si to fakt nemusíš kupovat, nebo se tady rozčiluješ proto, že ti někdo drží pistoli u hlavy a nutí tě vzít si na to úvěr?Používáš vůbec někdy ten vřed na krku?
Proč by měl "programátor s pár lety praxe" kupovat za 50 tisíc Kč Air? To už by se mu vyplatilo přihodit "desítku" a mít 14" Pro, které je celkově někde jinde...Právě proto nechápu, pro koho je ta konfigurace Airu s 24GB paměti určena: chudí na to mít nebudou a bohatí sáhnou po high-endu spíše než pro vybavený low-end za cenu, která se od high-endu zas až tak neliší.
Hmotnost a hlavně pasivní chlazení.14" je teď dost macek.
Nove bude za priplatek, display, klavesnice, baterie a cerstvej vzduch...holoto platit budete 😀😀😀
No novej Air šel cenou dost nahoru... . Myslím, že kvůli tomu straší model stále populárnější. Air si kupují lidi, kteří snepotřebují extra výkon, ale také chtějí něco ušetřit a v tom pořád starší air vede...
No nevím, oni to prezentují na stránkách tak, že si na něm zpracuješ relativně náročnej obsah. A ještě si na něm zahraješ AAA hru.
AA na 60 Hz displeji?
No a proč ne? PS5 není na hraní, když má stabilních 60fps u většiny her?
A? Kdo říká že nejde použít 120Hz a víc? 🤣 A kdo říká že to je jen pro hry.
S nastupem 144+ jste vsichni onemocneli nebo co? Driv jsme hravali na cernobily televizi 24 FPS a byli jsme vic nadseni, nez vy dneska…
Dnes se nehraji hry, protoze jsou zabavne. Dnes se hraji hry pro předvádění se před ostatními.
Tak se díky tomu všichni vrátíme do doby černobílé obrazovky a CRT, a nebudeme se posouvat, protože když to jeden výrobce neumí, tak to nesmí nikdo umět.. Kolik těch hloupých vymluv iovce mají je neskutečné, budeme se prostě omezovat..
Ne, to vam zase vase ego brani pochopit jednoduchou vec. Point je v tom, ze kdyz si chci dobre zahrat, nepotrebuju 144Hz displej ani AAA hry.Ale kazdy sveho stesti strujce. Jestli vas naplnuji AAA hry na superrychlych monitorech, tak dobre pro vas. Ale vnucovat to s urazkami zrovna v teto diskuzi je dost k nicemu.
Aha takže se musíme omezovat.. Fakt super, a ke všemu 120Hz není jen pro hry.. To jen abys věděl pro příště že je to hloupé se furt vymlouvat..
MBA je entry level laptop pro děcka, pro studenty apod, který Windows, entry level laptop má 120Hz displej? Ba, který Windows laptop má třeba 500 nitů jasu a P3 barevný gamut, 10 bitů displej, v kombinaci s 120Hz... Kolik takových laptopů se vyrobí desítky milionů ročně, to je totiž jedenz důvodú proč Apple nedává vyšší refresh rate, ne proto že nechtějí, ale proto protože nemají nikoho kdo by jich vyrobil v takové kvalitě dostatečné množství.120Hz displej navíc zvyšuje výdrž baterie = přesně co Apple nechce protože mu jde o co nejnižší spotřebu.Pokud 120Hz tak adaptivně, kdy ti to při nějakém skrolování a rychlém pohybu vyskočí na 120Hz a při statickém zobrazení to v ideálním případě klesne až na 1Hz... proč mít 120Hz při koukání na 24FPS film?Adaptivních 120Hz samozřejmě Apple nabízí, najdeš je v Macbook Pro 14 a 16, najdeš je v iPadech Pro a iPhone Pro. Tedy u zařízení které nejsou entry level
Za tu cenu jakýkoliv notebook má 120Hz a víc, takže tu nelži.. Základ air má 256GB ssd a cenu 36-7k, už za 16 tisíc máš notebook pro hry nějaké a 144Hz...
🤣🤣🤣
Prodal jsem už asi tisíce notebooků, v naprosté většině vše přes 20000 Kč, a 120 Hz měl asi jeden kus.
Tak daj, ktory notebook?Dalsie podmienky ktore musi splnat:1.) Ultra high res displej2.) Jas min 500 nitov3.) Gamut P3, IPS4.) Vydrz 18 hodin na bateriu5.) Pasivne chladenie, ticho a uplne chladny na dotyk6.) Thunderbolt 47.) Velky trackpad, pri pouzivani ktoreho prst neskace. Gesta na celej ploche.8.) SSD s rychlostou 5000 MByte/s9.) Grafiku na urovni tej v M1/M210.) Idealne macOs, ale moze byt aj iny OS co ma schopnost bezat komercne aplikacie (Office, Adobe, Affinity) a plnohodnotny shell (bash, z) s previazanim na system k tomu.Ja si pockam. Cakam…
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 12:18
6.) Thunderbolt 4 nemá ale jen 3ku.8.) SSD s rychlostou 5000 MByte/s a to od kdy 😃 max 2,6Gbps.. S Intelem měl 3Gbps.. https://www.letemsvetemapplem.eu/2021/03/09/srovnali-jsme-...
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2022 12:22
Nezrovnavali M2.Enem vacsina bodov plati. Ak clovek chce notebook ktory ponuka vsetko vyssie zmienene v jednom baliku, nic ine nez Air na trhu nie je. Nie v tejto triede.
Kdyz sem date specku MacBooku, tak necekejte, ze vam nekdo nabidne neco jineho, nez MacBook.
Jasne, za 16k je tam grafarna, co ve 4k ultra detailech vypocita 144 framu…
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 6. 2022 12:25
Ja se vymlouvam? Jako na co? Ja ani zadny Apple produkt nemam.Snazim se vam vysvetlit, ze az jednou dospejete, coz se muze stat i vam, tak muzete nakrasne prijit na to, ze hrani neni o poctu acek, FPS ani Hz. A ze ne vsechen HW je jen o hrani. Nekdy je notebook proste jen notebook.A v tomto pripade docela dobry notebook.
Ja napriklad by som si za 60hz+ nepriplacal. Pride mi to nezmysel tak pri hrach ako aj napriklad v telefonoch. To je u modernych hier naozaj najmensi problem.
Problem je trochu v tom, ze to je pro lidi co nepotrebuji extra vykon, ale staci jim nadstandardni vykon 😉 Air s M1 neni vubec zadne orezavatko jak to bylo za dob intelu.Tady opakovani uspechu prvniho Airu s armem diky cene nezopakuji.
Nějak tak, mám tu herní počítač, syn má herní počítač, mám tu tablety, mobily, mám pracovní počítač v kanclu, dokonce jsem si teď na chvíli pořídil x86 laptop, nebo dnes přijde Samsung tablet... MBA s M1 je pořád nejvýkonnější procesor (v herních mašinách jsou rychlejší grafiky) co mám k dispozici a i ten vytížím na 100% možná tak na pár desítek minut ročně, když pustím nějaký export videa v Davinci...Když vezmu produktivní činnosti tak ty splní klidně A14 v iPhone nebo iPadu, zvládne to i slabší Snapdragon 8 gen 1 který budu mít v Galaxy tabu. Kdyby byly dostupné všechny hry co hraju i na Apple, tak by to M1 zvládala minimálně stejně dobře jako moje herní PC (CPU část samozřejmě)...Pro většinu uživatelů počítačů je už M1 velký overkill a zvládají to i o polovinu pomalejší SoC z mobilů, které jsou pořád výkonnější než velká část dnes používaných (nikoli prodávaných) laptopů na světě.
Škoda té nabíječky, že je jen pro USA. :-/
Tak amíci mají jen tu sklápěcí vidlici, jinak máme totéž.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.