Ale když se zapne windows update stahovat, tak se to srašně seká
za 170 tacu celych 256GB SSD !!! No pani !!! a proc ne jen treba 128GB... :-/ lituju ty "pitomce" co si to koupi...
A kolik si mám připravit peněz na zaplacení elektřiny? Kolik to bude žrát proudu?
To lze priblizne spocitat 😉
No vzhledem k tomu ze dve takova PC vytopi usporny dum tak dost...
Za takové peníze bych raději koupil už server se SAS SSD v RAIDu 🙂Btw. 10 Gbps ethernet pro workstation je solidní overkill
Mně osobně je jedno, jak pracovní nástroj vypadá - potřebuju odvést určitou práci, takže mě především zajímá ergonomie, rychlost, pohodlí, pohoda při práci. Tohle to nejspíš splňuje... zrovna tak, jako to splní spousta dalších strojů za zlomek ceny.
k tomu všemu musíte také připočítat spolehlivost a případný komfort při výměně upgrade. Začnu tím nejjednodušším - stejná kancelář, jeden Mac Pro a jedno běžné stolní PC. Po roce provozu v tom Macu téměř žádný prach, výměna disku otázka chvilky a ještě mě baví. PC si nejdrříve musím vysát. A uklízečka opravdu utírá prach okolo obou stejně 😉A tak by se dalo pokračovat.
Hmmm, teď píšu z pracovního PC - mám ho již nějakých 7-8 let... ano, uvnitř bylo trochu zaprášené. Jinak běhá naprosto bez problémů a spolehlivě s nulovými náklady na opravy. Jen jsem rozšířil paměť a přidal lepší grafárnu a zdroj.
Ty, co vlastně vůbec chceš říct? Že takové věci jako je MacPro by neměl nikdo vyrábět? Nebo co tedy?Mohli byste se vy všichni, co jste vedle sebe už jen ze samotné existence Applu, konečně vymáčknout?
Tak třeba z mých zkušeností, nemají uživatele Apple produktů vůbec šajn, jak ty věci fungují. Třeba u nás v práci si management nakoupil MacBooky, aby ukázali, že tam ten cash je a práci si strašně pochvalují, jak to lítá, jak je to intuitivní a že se Apple vytáhnul.Problém je, že jedou na Win10 a terminálovém provozu :-/
Blbci jsou zkratka vsude, i u vas v praci. To je tak jedina cenna informace, ktera lze z tveho prispevku vycist.
Ne, z toho jde vyčíst, že tihle naši blbci inklinují k slepé důvěře ke značce, kterou následně vychvalují jenom proto, že chtějí vypadat cool a důležitě. Prostě obyčejná póza.
A ... i kdyby to tak bylo (zbytečně generalizujete - z chování pár hloupých pak vyvozujete a nálepkujete všechny ostatní uživatele), tak to přeci nijak nemění nic na faktu, že MacPro (o kterém byl původní článek) nebo Vámi zmíněný MacBook má kvalitnejší a chcete-li "prémiovější" (ač se takovému označení vždy bráním) konstrukci než většina běžných stolních PC nebo notebooků. O ničem jiném toto vlákno diskuze není - vy pořád popíráte, že to zkrátka je "postaveno" kvalitněji a tento fakt odmítáte přijmout. Vy v tom možná přidanou hodnotu nevidíte, to Vám neberu. Ale každý technik (uživatele nechme teď na chvíli stranou) Vám potvrdí, že pracovat s MacPro nebo jinou značkovou pracovní stanicí je prostě radost - na rozdíl od většiny běžných PC.
On je problem hlavne ten, ze se k Mac Pro vyjadruji jedinci, kteri na zadnem Mac Pro nikdy nepracovali. Teoretici od klavesnice. A jeste maji odvahu na zaklade nekolika blbecku z prace generalizovat celou Apple komunitu.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 6. 2019 19:56
Tohle je sporné. Já třeba znám pár lidí co si fakt koupili třeba Macbooka a ve finále ho využívají na koukání hnusných .avi z Ulož.to a Facebook. Já mám třeba Mac Pro kvůli softwarům co na Win platformě nejsou, kvůli podstatně lepší práci s grafikou a kvůli OS. Sice už teď dělám primárně na počítačích s Win, ale na OSX stále nedám dopustit 😉
Skříň s prachovými filtry se dá pořídit od 700 korun nahoru. Tolik už ale asi nezbylo, protože 100 tisíc spolkl Mac Pro. Výměna disku je u těch šuplíkových mechanismů otázka maximálně jedné minuty. Výměna HDD obecně je ale asi taková zábava, jako skládat nádobí do kredence.A tak by se dalo pokračovat.
Mno - až jednou budete opravdu mít tu možnost a slutečný Mac Pro Vám bude stát na stole a Vy si jej budete moci osahat, pak pochopíte, o čem se tady zmiňuji. Ano je to pořád "běžné PC, resp Mac", ale je prostě "krásné". technické a mechanické provedení je prostě něco, co se v tomto segmentu zkrátka jinde nevidí, to je celé. A ano, pokud jednou za čas mám uvnitř něco vyměnit, dělám to fakt rád. Pokud pro techniku cit nemáte (nic proti) tak to asi neoceníte, já zase neocením michelinskou kuchyni - ale jen proto, že mi to nic neříká, ji rozhodně nebudu kritizovat a poukazovat na to, že řízek si můžu doma naklepak a osmažit sám 😃
Silně se obávám, že člověku co nepozná rozdíl mezi skříní za 700 a solidním kusem železa to nevysvětlíš 😉
Jojo ty hňupe. Koupit si počítač za stovky tisíc, abych tam neměl prach, je přesně ten důvod, proč se vám každý směje.
Až na to, že žádný Mac prachový filtr nemá, mají jen mřížku. Taky by nebylo od věci podívat se jak je to vevnitř řešené - jsou tam udělané "kšilty", které přesně usměrňují vzduch a třeba u mého 6-core chladič jak tele (něco na způsob Scythe Ninja). Obdobnou "levnou" bednu pro PC už nekoupíš (já měl třeba Avance C001 Terminator, která byla řešená stejně), leda bys kuchnul nějaký komerční workstation (Dell, HP). Vtip je v tom, že tyhle řešení nepotřebují do casu vhánět x-litrů vzduchu za vteřinu, ale uchladí se klidně s dvěma ventilátory a nikdy se to netočí jako vrtulník. Já třeba používám server case z Dell PowerEdge kde se prosím pěkně o chlazení DVOU Xeonů stará JEDEN outtake ventilátor a druhý je ve zdroji. Oni totiž asi u Dellu dělají totální debilové a měli by se učit od nějakého Cikána z živě.cz 😉
Nechapu proc u toho někdo resí cenu, cílová skupina tohodle stroje ty peníze má za měsíc z5, studia která jsou také cílovkou to mají z5 za par hodin...Pojedou na tom programy jejichž licence stojí stovky tisíc korun, my máme u nás ve stuidu program který nás stál pul milionu, jen blbej SW...U tohodle stroje se absolutně nehraje na cenu je cílenej opravdu pro profisegment kde lítají miliony...Pro střední segment a malé jednotlivce který nemají takový obrat jsou tu běžné macy...
Vážně do studií? Studia mají dávno renderovací farmy a popříadě i terminály. Tohle spíš vypadá jako pro jednotlivce, nebo hooodně malá studia, kde to bude sloužit stejně jako render mašina, kam si možná dají terminálový přístup a kruh se uzavřel.
DTP, CAD/CAM, video atd atd
Tušíš kolik stojí pronájem nějaké solidnější renderovací nebo computing farmy? Hypotéku bys tam nechal za deset minut. Na samotný vývoj, testování scén, ladění algoritmů, ověřovací výpočty se používají výkonné pracovní stanice, protože je to levnější.
Ja ti nevím, ale třeba zvuková studia žádné renderovací farmy nemají. Na co taky? Na zvukvou postprodukci ideální stroj, už člověk nemusí řešit expanssion sasi připojené přes Thunderbolt, do kterého by strčil ProTools|HD karty 🙂
Ty vole!Tohle monstrum právě dokáže smáznout současnou střední renderování farmu s původně 5x větší pořizovací cenou jako žádost o byt.O tom to je.Už dva dny hledám na planetě kdo nabízí board pro nový Xeon 28 s podporou 1.5 TB ECC pamětí, a zatím jsem našel jen board od Asus za 50 tisíc, co zvládne max. 190 GB. Tohle je prostě monstrum, které na planetě nikde není.
No nevím, ale dá se koupit dual-socket s až 2TB https://tyan.com/Motherboards%3DS7106%3DS7... Nehledě na to, že se dá koupit i quad socket, který ten Mac žřeže nehorázně...
Umí to ECC paměti?
Ano, umí to ECC RDIMM 😉
Porovnatelná single socket deska (4x PCIE x16 + ostatní x8) od SuperMicra umí 3TB https://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon...
Úpřímě, ty vážně věříš těmhle čínským boardům, které tvrdí 3TB podporu pamětí, když ten Xeon W-3275M podporuje jen 2TB?Myslím, že když budeš ještě chvíli hledat, najdeš board, který umí 10TB s Core i5 😂😂😂Zkus mi najít skutečný počítač a ne součástky, které nejspíš nikdo nikdy neviděl.
Ano, věřím jim ikdyž se to zdá jako exotická firma (jak Tyan tak SM). Používáme je zhruba od roku 1996. To, že má v Xeon napsáno 2TB je jedna věc, druhá je praxe. A za sebe - mám tu třeba Atoma co má umět max 4GB RAM a jede na 8GB (Intel D2700 board, D525 Atom) 🙂Full custom počítač jako je Mac Pro určitě nenajdu, to vůbec nepopírám, ale ve výsledku výkonnější počítače nepochybně existují celkem běžně (Tyan nabízí těch desek cca 5 typů, všechny mají těch 1.5TB+ a SM to samé)
Těch chyb ve specifikaci je koukám povícero, deska podporuje DDR max 128GB, na 12-ti slotech je to dokonce jen 1,5T.To fakt není jedno, co má Xeon kde napsáno, to je realita. Vnitřní uspořádání CPU prostě nedokáže pojmout víc DDR, než na kolik je navrženo, další paměti musí řešit samostatný řadič.Dalším omezením je chipset 621, podívej se laskavě na specifikaci. Z toho nikdy nedostaneš konfiguraci nového MP.Hážete sem serverové boardy a myslíte si, jak jste vtipní.
A ten Mac Pro nemá custom server board?
Problém lidí jako jsi ty je v tom, že technicky tomu moc nerozumí. DCPMM jsou Optane paměti a žere to i Double Capacity moduly. Trochu problém je, že větší než 128GB modul vydal pouze Samsung a to celkem nedávno.Cascade Lake umí adresovat až 3.84TB RAM - hoď to do Googlu abys viděl, že to číslo netahám jen tak ze zadku 😉 Co se chipsetu týče tak na stránkách Intelu jsem našel specifikace jen pro C620 sérii (ta podporuje jen 24 jádro, neumí Optane Memory atd.)...
Super Micro je tak čínský jako asi Apple. Ta deska je pro generaci Cascade Lake-SP. Kde třeba takový 8276L oficiálně podporuje "až" 4.5TB.
Všechny nové Xeony Q2/19 jsou Cascade Lake.https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/pro... Tak mi tam prosím najdi, který Cascade-Lake podporuje 4,5T, díky.
Musí končit písmenem L. Viz.: https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/pro... Spokojenost?
Bože za co mě trestáš 🙂Tohle šidítko má být ekvivalentem boardu Mac Pro?
Ano, má to jenom o půl tera více RAM a další socket plus hw PLX. Ale "šidítko" pobavilo 😀
Jistě že je to v porovnání s boardem nového MP šidítko, pominu-li skutečnost, že tento čínskej board je pro úplně jiné účely, tak například vůbec nemá 10GB LAN, nemá PCIe sloty jako MP, nemá Thunderbold, wi-fi, nemá frekvenční podporu DDR jako MP, prostě jednoduše a stručně, s tímhle boardem nikdy nepostavíš něco jako nový Mac Pro.Nikdy.Tak proč to sem vůbec postuješ? To je nějaký druh stupidní zábavy?
Proč pořád zdůrazňuješ to "čínskej", však i ten Mac Pro se dělá v číně, čínskýma lidma na čínských linkách, zřejmě to i navrhl asiat, akorát na to americkej marketing team pověsil cenovku.
Aliene jako ekvivalent desky v MP jsem postoval SuperMicro, který 10GB LAN má od Aquantia a dost pravděpodobně bude úplně stejná jako v MP - mimochodem ty samé čipy se dávaly už na desky s X299 chipsety z roku 2017.PCIE sloty jsou stejné krom těch dvou MPX. Thunderbolt není problém přikoupit ve formě karty za plácnu $100? Frekvenční podpora pamětí je naprosto stejná (2666MHz pro 8-core, 2933MHz pro až 28-core) s tím, že na SM si jí můžu manuálně nastavit klidně včetně časování. Wi-Fi = to samé jako v případě Thunderboltu.A vůbec, o rozšiřitelnosti Maců Pro bych vůbec nediskutoval, je to v podstatě jejich nejslabší místo. Pokud budu chtít dát třeba slušnou zvukovku tak vlastně nemám jinou možnost než vzít externí protože pro ostatní nejsou .kexty. Taktéž mohu zmínit upgrade G5 na Quadro kde se ten .kext musel napřed nahrát, validovat, počítač vypnout a teprve potom kartu vyměnit protože jinak to nenaběhlo ani v Safe režimu, že jo.Samozřejmě můžu tvojí úvahu obrátit a začít se ptát na kraviny typu kam do toho nejlepšího počítače na světě můžu strčit třeba standartní SSDčko nebo nedej bože chtít nějaké větší hot swap úložiště protože odmítám používat přiblý TB only řešení...
Kdeže studia, tam se poslední dobou stále více dívá rentabilitu nákladů. V předchozím zaměstnání se od toho odvíjela výše odměn pro vedení. Ve finále se u jednoho Macu Pro (ten ve tvaru popelnice) střídali tři grafici, dva vždy museli sedět u PC. Co nezvládli se dělalo externě, sice peněz bylo dost 100 maců pro ale proč si dobrovolně snižovat odměny B-]Naopak by využití by mohl najít ve státní správě, tam se na náklady moc nekouká. Kdyby je finanční úřad použil pro EET, tak se jim peníze vrátí na sankcích velmi rychle. Navíc by to přitáhlo plno schopných lidí, kteří by si jinak na Mac Pro ani nesáhli a zlepšilo odhalování daňových úniků.
Celkem by mě zajímalo, zda nový Mac Pro se vyrábí/sestavuje stále v USA? Páč u modelu 2013 se takhle Apple dušoval.
Zatim se nesestavuje nikde. Teda prototypy nejspis v USA. Ale uvidime na podzim,.
Macy se vždycky sestavovaly v USA, kejsy vyrábí ale Čína (Catcher Technology) 😉
na Minecraft dobrý
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 6. 2019 12:44
To muselo dát práci, tohle vypotit. :-/
Je známo, že díky perfektně optimalizovanému softwaru jsou papírově slabší Macy na práci rychlejší než papírově výkonnější PCčka, vezměte si třeba střih videa ve Final Cutu. Takže mi přijde tenhle Mac pro (nemyslim ten základní, ale třeba konfigurace s 28 jádry, terovou RAMkou, čtyřmi grafikami a tím afreburner akcelerátorem) jako docela overkill, nebo hodně předběhl dobu. Jako, kdo je vlastně cílová skupina? Tvůrci 8k kontentu? To podle mě neni moc velký trh. Myslím, že si to najde jen pár zákazníků.
Díky perfektně optimalizovanému softwaru pro macOS. To samé platí i opačně když je perfektně optimalizovaný software pro Windows.
I kdyby jich prodali jen 100 tis. za rok, pořád t obude 3x úspěšnější, než "slavný" Macintosh 🙂Podceňovat Apple, že nezná cílového zákazníka, je stejně pošetilé, jako zahajovat výmluvu slovy "Sheldon to nepochopil".
Ehm, co je to take "perfektne optimalizovany software"? Pretoze z tych, co pouzivam na Macu, maju vsetky dost daleko - Adobe, Microsoft, Steinberg a dalsie.. nie ze by to nebezalo alebo padalo, ale..
Třeba ten Final cut pro - rendering je na něm rychlejší než na Adobe premiere i na slabším Macu
je zajimave, ze lidi se obvykle nepozastavuji nad cenou supersportu, jachet a podobnych luxusnich produktu, ale jak jde o PC, hned to je predrazene. Vzdyt si prece mzuu zbastlit to same za tretinu! ano, muzete, do vaseho trabantu si take muzete dat motor z porsche...ale ferrari z toho proste nebude
To je ale stupidní klišé. Apple není žádný etalon luxusu. Jsou to jen běžné produkty s minimálně dvojnásobnou cenou oproti konkurenci. Proč je asi Apple nejhodnotnější firmou světa? Kromě tabletů má ve všech oborech jen marginální zastoupení. Ale vydělává nejvíce, protože extrémně odírá své zákazníky ve srovnání s ostatními. Nejvyšší cena rozhodně neznamená luxus.
To je hroznej blábol, ani se nedivím že považuješ za svůj kreativní majstrštyk streamovat porno. :-/
Mno ... viděl jste někdy v článku zmiňovaný Mac Pro? Máme ve firmě dva předchozí generace - kvalitněji a promyšleněji postavený stolní počítač/stanici jsem zaztím neviděl - ani od Dellu nebo HP (ty se tomu sice hodně blíží).Hliník a jiné prémiové materiály, promyšlená konstrukce, kde vše jen vycvaknete, zasunete, krásně všude dosáhnete, vyklopíte, prostě krása. Nejsem žádný zastánce MacOS apod, ale hardware MacPro je prostě nádherný.
Tohle je velmi subjektivní. Já za pracovním nástrojem žádný luxus nevidím a dívám se na to čistě pragmaticky. Výtka ani není k těmto konkrétním strojům, protože pracovní stanice pro profesionály stály vždy strašné peníze i na ostatních platformách. Viz třeba tohle: https://www.youtube.com/watchNa těchto počítačích si ale Apple rozhodně nenahrabal bilionovou hodnotu. Jen mě otravuje to věčné klišé o Trabantech a Ferrari. Jakoby snad telefon, napájecí kabel, nebo silikonový kryt s nechutnou přirážkou byly znamením nějaké prestiže. Ze sezení ve Ferrari budu mít asi jiný pocit, než v Trabantu. Ale z nabíjení telefonu kabelem za tisícovku, místo stejným kabelem za stovku asi těžko.
I pracovní nástroj může být špičkový - MacPro prostě potáhnu na kolečkách, odklapnu kryt a do šachty vložím nový HDD. Prachu naprosto minimálně díky filtrům. To co na běžném PC řeším 10 minut mám tady hotové za 30 sekund - žádné šroubování, žádný kabel který musím posunout apod. Podobné je to u Dell pracovních stanic. I člověk technikou nepolíbený musí poznat kvalitativní rozdíl mezi Apple/Dell/HP pracovní stanicí a obyčejným PC - a Apple má tady i před tím delem kvalitativní náskok. Můžete mít PC v sebelepším a kvalitním drahém case, řešení na míru je prostě řešení na míru. Je to jako u jakéhokoliv kvalitního pracovního nástroje, to je celé, nic víc a nic míň. A jen říkám, že tohle Apple u Mac Pro dotáhl k naprosté dokonalosti a protože má jedno z nejlepších řešení (myšleno HW provedení), tak si to logicky také nechá zaplatit.
.. a je s tím (minimálně pro technika) radost pracovat. Opravdu se vždycky teším, když tam něco přidávám, měním.
Videl jste "kvalitu" Imac PRO třeba na infrakamere, dekuji ale nechci, pokud si prohlednete jak je zfusovan navrh zakladni desky s ohledem na zdroje tepla, tak nejsem si jisty jaka bude zivotnost.
a vy si myslite, ze to ferrari je nejake dobre nebo kvalitni auto? jel jste v tom nekdy? vite jak to je poruchove?
Mýlíte se. Kamarád má těch supersportů několik (můžete si je vyzkoušet v Mnichově Hradišti) a že by o Ferrari někdy řekl, že je to poruchový sráč se nestalo. Ano, např. olej má přesně danou viskozitu a nekoupíte ho v Lidlu, ale součástky se opotřebovávají úplně stejně jako u Fabie. Taky by nebylo od věci připomenout, že třeba ta sériově vyráběná Fabie kdyby jela 5min 300km/h palbu (což tam ty auta opravdu jezdí) tak by chcípla
Samozřejmě, Fabii dosáhne 300km/h jen při pádu z kopce, při té rychlosti ani těch 5 minut nedá
ja jsem jel v F430 a majitel na to nadaval jak mohl. Podobne zkusenosti ma vice majitelu, staci se podivat na youtube na nejake recenze. Praskajici hlavy (v cene noveho automobili stredni tridy), zadirajici se klikovky a pod. Kazdopadne, on ten apple taky neni uplny srot, ze? Ferrari i apple je proste to nejdrazsi co lze koupit, tak to proste je a uprimne nechapu, ze u aut to kazdemu prijde vporadku ale u PC HW to lidem z nejakeho duvodu hrozne vadi.
Jo tohle už jsem někdy slyšel - Ferucciho Ferrari mělo věčně KO spojku tak jí vyměnil z traktoru ...a vzniklo Lamborghini.
Porovnávat Mac s luxusním zbožím, je jako říkat prodavači ve Starbuck barista nebo řidiči autobusu "pane pilote"
ok, pokud apple neni luzusni zbozi, co tedy je? Jaka znacka pocitacu teyd podle vas luxusni je? Lenovo? Dell?
Luxus ... co je to luxus? Dej someliérům slepej test a vyberou krabičák, influerencerům přes módu rychlou módu s přehnanou cenovkou a vyberou si jí. Taková naleštěná bída. Jinak u PC segmentu není žádný luxusní výrobce, pořád to jsou jen kompomenty v nějaké bedně a +- stejným výkonu. To, že ten výkon stojí víc, neznamená, že je to lepší.
A věříš i na duchy? A co voodoo?
Na vetrelce nepomuze ani exorcista.
Ale jo, jsou luxusní značky typu Maingear. Kdysi za dob kdy to ještě nekoupilo HP existoval třeba Voodoo https://www.behance.net/gallery/705394/Voodoo-Omen
Ano, v jednom máte pravdu - všechno to je JEN počítač. Ale stejné součástky mohou být zabalené v krabici od staré televize, levném case z hliníku, který se kroutí jako papír a šroubky jsou z bláta nebo může být proveden a promyšlen kvalitně, funkčne z kvalitních materiálů.Obojí může mít v důsledku i možná stejný výkon, ale to první budete mít problém přenést aby se vám to nerozsypalo a jakákoliv výměna dílů bude utrpení, to druhé bude fyknční a ještě k tomu docela industriálně pěkné.
Ja se asi po vic nez roce "musel" prihlasit na Zive.cz i kdyz jsem rikal, ze jsem tu skoncil, jak sli dolu, ale nejak se ta parta kluku dala zas dohromady a da se sem zas chodit. Velkou zasluhu ma Kuba Cizek. Ale proc jsem se prihlasil. Abych to zkratil, absolutni souhlas s vama. Lide maji tak vymyte hlavy, ze nepoznaji luxus od neceho, co ma skutecnou (funkcnost) hodnotu. Kdyz vidim kamose, co ma PC za 200000 a neumi si ani nastavit BIOS/UEFI, nebo jiny znamy nataci videa a poridil si Lumix GH5S II s Ronin gimballem, ale nechce vedet, jak se edituje... je to jak hazet perly svinim. Luxus je neco tak absurdniho, jako pravda. Aby se z toho stal konsenzus, je treba, aby se shodlo vice lidi na tom, ze to tak je.
Apple neni preci zadna luxusni znacka.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 8. 2019 14:15
Kupce si to najde. Pokud vyděláváte miliony můžete si dopřát i předražený luxusní hardware.
Cílovka nejsou jednotlivci, ale studia. Pro ně hraje větší roli odladěnost, rychlá nahraditelnost, záruka celé sestavy. A zas tak předražené to není, když půjdeš po stejných parametrech hardwaru.
V jednom taovém pracuji. Děkujeme nechceme. Cilovka jsou lidi kterým je u prdele kolik dají za HW.
No a zase u nás chceme a nejspíš pár nakoupíme. Máme tady 3 Mac Pro model2013 a několik iMac, které nahradíme, monitory asi nepotřebujeme, nakoupí se levnější Eiza. U nás se na nový Mac Pro čekalo. Ale je pravda že jsem zažil vedení, co mělo zato že Win je nejlepší a ajťák je ředitel zeměkoule. Ani se mu nedivím, páč by přišel o práci, protože v té firmě bylo několik pokusů o převrat. 😀 Nicméně jsem vděčnější za Mac, a Win nezavrhuju.
V profi studiu ti stačí počítač s výkonem termiálu, protože výpočty jedou přes farmy
lide kupuji predrazene auta (vesmes vsechny supersporty, bentley a pod), predrazene jachty, predrazene domy a pod. Proc by nemely kupovat HW?
Zapomneli jste na ten smirovaci cip, co vam najde (a na prani i zablokuje) pocitac, kdyz ho ukradnou. Samozrejme bude sirit info o sve poloze na vsechny strany. To pro pripad, kdyz nebudete na internetu.
Ve skutečnosti to funguje úplně jinak. Zařízení dá o sobě vědět všem iPhonům, Macům, atd, ale tato data jsou šifrovaná a dotečou pouze k tobě, případně do Apple. Tam pak záleží jak moc Applu věříš. Za mě je to super funkce.Takto vzniká fake news. Jeden člověk něco špatně pochopí, nebo to chce špatně pochopit (čemuž bych se v tomto případě přiklonil) a musí se o to podělit se světem.
To se dozvíme zase za pár let, kam až ta data ve skutečnosti dotekla... 😀
Ve skutečnosti tahle služba existuje skoro 10 let a nebyl oznámen žádný případ zneužití nebo úniku dat...
No mate v tom trosku zmatek... Find My iPhone potrebovala funkcni data na ztracenem/ukradenem telefonu, toto nepotrebuje...Na druhou ukradeny telefon je stejne k nicemu diky funkci activation lock
Jasně takže tohle je vlastně perpetum mobile 😀 Každopádně zmatek v tom máte nejspíš Vy - Apple T2 Security Chip neslouží k dohledání zařízení, ale k zašifrování dat (obdoba TPM + Secure Bootu) 😉 Navíc pro paranoiky existuje možnost to komplet vypnout v Recovery konzoli (CMD+R > Utilities > Security)
Ne, znovu si prectete o cem je rec... pletete si nove "Find my" (cokoliv jablecneho) s puvodni "Find My iPhone". Jak to cele funguje pomoci BT beaconu naleznete v clancich na internetu.Activation lock pribude do MacOS 10.15 u zarizeni ktere maji T2... ale to je zase neco jineho 😉
Taka teraz si nasaď čiapku z alobalu, daj to aj na PC, aby ťa neodpočúvali mimozemšťania a dobre zašifruj svoju jedinečnú fotku na pracovanje ploche aby to náhodou niekto neobjavil keď ťa bude šmírovať. Si strašne dôležitý pre celý svet 😀😀😀
No pokud vezmu tedy maximální konfiguraci Intel Xeon W-3265M a 4x Pro Vega II Duo. Tak mám 2 otázky, jak to Apple plánuje napájet ze zdroje co má maximální odběr 1 200W a hlavně jak to plánuje uchladit v takto malé skříňce? Už Macbook Pro a iMac Pro jsou známé tím, že v top specifikacích se při plné zátěží neuchladí.
Maj tam 1.4kW a "malá skříň" je ve finále o něco větší než klas. pc midi tower 🙂
Apple podporuje max 2x Radeon Pro Vega II Duo v těch jejich MPX modulech (tj. max 4 GPU). Jak to zvládne uchladit, ukáže až praxe (a někdo, kdo si tuhle konfiguraci pořídí). Ani aktuální Mac Pro není příkladem dobře chlazeného počítače.
Zdroj to asi všechno utáhne, spíš mě zaráží to chlazení. Jestli jsem to správně pochopil, tak ty MPX moduly budou samy o sobě chlazené jen pasivně, a aktivní chlazení bude obstarávat jen airflow ve skříni. Nedokážu si představit, že se tímhle způsobem ty grafiky dobře uchladí.
Ne, jsou chlazeny aktivně dvěma spodními ventilátory a na druhé straně je ještě blower fan 😉
Když se to zazdi tak v zimě to bude fajne
Takhle to funguje v serverech, ale je fakt, že tíché to opravdu není 🙂
V malých rackových nebo blade serverech ticho není, ale tohle je workstation které se díky těm plastům usměrňujících vzduch dají chladit překvapivě efektivně 😉
Počítač super, pro filmová a opravdu profesionální grafická studia asi super.Problém ale vidím v tom, že Apple byl po dlouhé roky králem menších kreativců, samostatných grafiků a tak podobně a ti si tenhle počítač prostě nekoupí. Dle mého názoru špatně zacílený stroj.
Mensi kreativci uz davno maju nejaky macbook s retina displaiom alebo iMac 5K (4K).Tento Mac Pro je na celodennu pracu na aspon 4K videu alebo 3D animacie.
Mensi kreativci mají jiz dnes PC. Jsem uživatelem Apple jiz od dob Performy, PC5200 , PowerMac G4, Imac a dnes nechavam dozit Imac, ale tohle je ulet. Cook je jinej, od zdi ke zdi. Nejprve zarizne MacPRO, který byl dostupný, dnes miri zcela mimo realitu. Dle mého nazoru je zakladem uspechu platformy siroka zakladna uzivatelu, nevidim moc spolecnosti které budou vyvjet aplikace pro teoretických xx tisíc zakazníků z nich může byt pouze pár procent ochotných utratit takovy balík.
Dá se do toho nainstalovat windows nebo aspoň linux?
Windows většinou není problém. Na Mac Mini mi běží Win10 v pohodě a jednou za čas, když potřebuji udělat instalátor pro Mac anebo tam něco otestovat, tak to při startu přepnu na Mac OS. 😀
Zdravím, mohu se zeptat, kdyz ste spomenul ten Mac MINI, utahl by ten novy monitor 6K od Apple, nebo by musela byt pouzita externi grafika pripojena cez Thunderbolt 3?
Jeden 6K by UHD 630 mělo zvládnout, ale k čemu takový monitor na intel grafice? To je lepší řešení to eGPU.
O tom eGPU vim, ale diky za reakci.
Nemám tušení. Já mám hlavně starší model v druhé nebo třetí na nejslabší konfiguraci? Photoshop se tam dal zapnout a něco v tom i udělat. Sketch na tom běžel dobře, tam jsem měl dokument s cca 10 000 vrstvami a nebyl problém. Myslím, že to bylo přes dva FullHD monitory. Ten poslední model Mac Mini, který zveřejnili minulý rok? Asi bude o něčem jiném 🙂
Naco by niekto take robil? Ja mam macbook a napodiv najlepsie funguje s macOS :) U tychto strojov to bude zrejme podobne :) Ak je clovek jouda a potrbuje pouzivat linuxy/win, Z-kova workstation od hp je lepsia volba.
"Ak je clovek jouda a potrbuje pouzivat linuxy/win"?????
Proč jouda proboha? Roky na Macích používám Winy ... určité programy na Macu nejsou a Winy na Macu jsou celkem bezproblémová záležitost, když jsou potřeba.
Kdysi dokonce macbooky ohodnotili jako nejlepsi laptop pro Windows 😃
Tak rychlé 128GB moduly jsem nikde nenašel. 2133MHz stojí $2100. Tak počítejme $2400 * 12 * "apple daň" (v případě paměti obvykle 30 %) = tak už jen pamět bude za 850 tisíc Kč.
Je třeba si uvědomit několik věcí. Jednak to, že to není PC pro žebráky, dále to, že pro Američany to je sice už hodně velká suma, ale stále stále jsou někde jinde, než my. V takovém Los Angeles člověk potřebuje 4kUSD měsíčně, aby mohl nějak žít a to si ještě moc nevyskakuje. Pokud bychom tedy brali, že si tam někdo vydělá třeba 6k, tak je pro něj koupě base verze měsíční plat. A za kolik tisíc si u nás člověk koupí běžný nový PC? Za 25 000? To je pro mnohé víc, než měsíční plat a PC nic moc.Zdar Max
Jenže to pc za 25-30 tisíc s DPH může být stějně výkonné nebo výkonější než ten Mac Pro za 6000$ bez DPH.Vezmi Zen 2 ( Dostačující chladič přibalen )RX 580 nebo GTX 1660Desku B45016 GB DDR4Kvalitní zdrojSkříň třeba mod předchozího Cheese GrateraA máš to mnohem levněji. macOS si můžeš virtualizovat s VGA/GPU passthrough
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 6. 2019 21:07
To je ale neporovnatelná sestava. Ten Apple má více PCIE linek, ECC paměti atd. Minimálně by to tedy bylo potřeba přirovnávat k Threadripper procáku a desce.Ale pak stejně bude ve vzduchu viset porovnání Intel vs AMD.Pokud by jsi chtěl něco více vypovídajícího, tak by jsi měl sestavit PC s obdobnými specifikacemi a stejným CPU jako má ten Apple, do kterýho můžeš narvat podobný počet GPU a PC bude i podobně tiché.Samozřejmě se ti podaří něco levnějšího poskládat, ale už to nebude tak velký rozdíl.Zdar MaxPS: těch 16GiB DDR4 pobavilo :).
Zrovna tahle sestava je na porovnání nesmysl, nejde porovnávat workstation s consumer pc, ale skusil jsem naklikat podobný v konfiguráku u supermicra konkrétně SuperWorkstation5039A-i, akorát s xeonem W-2145, protože tu W-3225 vypustili předevčírem a s Quadro P4000, protože tam nemají amd a tohle je imho srovnatelná grafika jako ta 580x a jsem na nějakých $3800. Ten mac má samozřejmě lepší rozšířitelnost, ale z vlastní skušenosti vím, že firmy tohle neupgradujou, takže pokud někdo cílí spíš na tu nižší konfiguraci, tak pokud nepotřebuje macos se určitě vyplatí jít do jiného workstationu.
Jo, ty 4000 vs 6000 zní reálně. Člověk si připlatí za značku, rozšiřitelnost, tichost, design a MACOS.Zdar Max
Jasně, že se nemůže porovnávat consumer pc a workstation, ale já jsem to bral co se týče hrubého výkonu. U předchozího Macu mi přišlo, že cílil i na obyčejnější tvůrce, což se u tohoto produktu opravdu říct nedá. Ten je už čístě pro velká studia. Co se PCI-E linek týče tak musíš započítat, že PCI-E 4 je 2X rychlejší jak PCI-E 3 a tak nebudu v budoucnu poskytovat takový bottleneck pro výkonější grafické karty, jako třeba dnes Titan RTX. U té Radeon Pro Vega Duo netuším, jak je řešená propustnost i když Apple má ve spolupraci s AMD vlastní PCI-E konektor s větším napájením. Co se boje AMD vs Intel týče tak zde je to na uvážení každého jedince, ale většina se shodne, že ceny Xeonů jsou šíleně přestřelené. Navíc poslední chyba, ZombieLoad, jde vužít i prostým JS, což by pro workstation mohlo být velké nebezpečí.EDIT: K těm RAM. 16GB, je opravdu blbost. Rozhodně je lepší těch 32GB jako má Mac Pro. AM4 má maximálně dva sloty a to je problém. Dnes jsou k dispozici sice i 32GB moduly, ale shánět ECC moduly by bylo peklo. Od toho je právě třeba TR4 socket. Avšak oni si lidi u těch Maců RAMku taky zas tak často nebudou upgradovat
Názor byl 4× upraven, naposled 6. 6. 2019 15:21
+ Jako předbudované workstation máme třeba HP Z6 atd. Mimochodem jak v té keynote ukazovali to HP za 8253$, našel ho někdo?Podle mě tedy neexistuje. Našel jsem podobnou ale o trochu lepší konfiguraci za 76 000Kč
A teď mi to samé najdi v all-in-one designově shodné variantě, díky předem.
Pokuď si počítač řešíš sám, můžeš použít předchozí Cheese Grater skříň.Jinak máš značky jako HP, Dell nebo výše zmíněné Supermicro.
Tak znovu.A začni skříní, která alespoň přibližně snese srovnání s touto.Jenže oba víme, že druhá taková na světě není.Da se říct, že vlastně nic, co má v sobě tento nový MP nikdo na světě nenabízí. Počínaje propracovaným systémem chlazení a vlastní specifickou úpravou komponent týče.A to nemluvím o boardu, který vlastně jiný podobný neexistuje.
Měl jsem v ruce PC case z Japonska, minimalistický design, rozdělená na komory, 5mm hliník. Za boha už si teda nevzpomenu na značku, ale vycházela na cca 10tis. kvalitativně porovnatelná s G5 (ta mimochodem jako servisní díl stojí podobně). Mimojiné supr casy mají workstationy od Fujitsu (hořčík + SECC).Co se desek týče tak ekvivalentem můžou být SuperMicro nebo Tyan Thunder, výkonově budou o něco výše (dual/quad socket) ftp://ftp.tyan.com/img_barebones/B7105F48TV4... ale pravda za cenu mnohem horšího designu nicméně rozšiřitelnost je tam úplně jinde
Kvalitních skříní na výběr máš dost. Jasně pokud chceš skříň stejnou jako Mac Pro, tak máš smůlu."Propracovaný systém chlazení" a "specifická úprava komponent" nezaručuje bezproblémový běh, viz současný Mac Pro. Soudil bych až na základě zkušeností, do té doby bych byl opatrný. Jediné, co je specifické, je tuším jen Vega Pro II Duo, kterou nikdo jiný nenabízí, buď je AMD uvolní i jiným výrobcům, nebo se na akceleraci výpočtů použijí karty s Radeon Instinct.Nový Mac Pro je super pracovní stanice, od současného "popelníku" je to velký krok dopředu, ale nic bezkonkurenčního v něm není.
Zmínil jsem Předchozí Cheese Grater ( G5, Mac Pro do 2012 ). Další možnosti zmínil Richm0nd.Mně se subjektivně líbí předchozí Cheese Grater mnohem víc než to co uvedli letos, ale na tom zas tolik nezáleží. Máš počítač proto aby ses na něj koukal a nebo aby jsi na něm pracoval?
Připadáš mi jako ze sci-fi, ufoni co přistáli včera koukaj jako vyjevení.Není snad od prvního dne hlavní filozofií Apple počítač, který je nejen výkonný a spolehlivý, ale především také krásný, vzhledný, designově propracovaný?A to nejen z venku, ale také zevnitř?Úpřímě, co vás vlastně pořád vede k tomu, abyste jako bloudi Apple srovnávali s těmi ostatními?Copak Apple někdy chtěl být jako ostatní?Nechcete se na to už konečně "výš-rád" bobky a věnovat se něčemu uzitečnejšímu?
Appel chtěl být jako ostatní když přestoupil na x86Také krásny zevnitř? Zvenku to pochopím, také nechci aby byl můj počítač šeredný, ale není to priorita. Proč musí být počítač krásný uvnitř doopravdy nechápu.BTW, Jediný ufon jsi tady na fóru ty :)
No nevim, zrovna moje G5 dostala dvakrát jiný zdroj protože z něj vyskákaly kondíky (chcípaly snad všechny 1kW Delty), viděl jsem i případy kdy vytekl coolant.Co se designu týče tak je to silně subjektivní nicméně původní G5 se mi pořád líbí víc včetně řešení otevírání kejsu. Ty nožičky a madla u nového jsou fakt hodně rušivý.S PC byly Macy srovnatelné někdy v dobách Performy 630, tam vyloženě chtěli být jako IBM apod. U G4/G5 byly o level, ne-li o dva výše 😉
U nás je třeba G5 funkční do teď. Souhlasím designove naprosto úžasný počítač, který se navíc dá i dnes docela používat ( TenFourFox, Office , atd. ). Dokonce jsem na něm nedávno dohrál Call of Duty.Kvůli spotřebě je to už ale výstavní kousek.Přece jen dva 1.8 GHz G5 něco sežerou :)
Já se přiznám, u mě se neměl zrovna ve vatičce, jel nonstop a ještě se mnou hulil krabičku denně 😉 Ale funkční je, trochu překrmenej 960GTX na kterou jsem mu musel trochu poupravit kexty 😀
... ale s 20PCIe misto 60. 2 pametovymi kalay misto 6. Bez AVX512. Bez schopnosti rozsirit pamet do silenych hodnot. A asi i bez ECC (ryzeny teoreticky ECC podporuji ale je tezke to spolehlive rozchodit). A bez thunderboltu.Jinymi slovy srovnavas zcela a naprosto neporovnatelne. Asi jako kdybys tvrdil, ze kamion je predrazeny protoze Rapidem zajedes z A do B mozna jeste rychleji.
Odpovídal jsem na informaci o tom, že pc za 25 tisíc nic moc. Za takovou cenu asi Threadrippera nekoupíš. Za těch 6 tísíc $ bez DPH by už mohl být i 2990WX nebo cenově srovnatelný Intel a to je trochu jiná liga. AVX512 nemá ( 2990WX ) ale to je jak Čekání na Godota. Stále je málo nasazováno, ale to se může změnit. Třeba jsem koukal na ffmpeg a tam AVX512 podáva rozporuplné výsledky. Thunderbolt se na nových AMD deskách objevuje a v budoucnu bude pod USB 4 ( Snad se tak bude jmenovat a né USB 3.2 gen 2 ...... :), které snad bude dostupné jako rozšíření do PCI-E.Srovnání s Rapidem. Pokuď je tvůj jediný cíl dostat se do cíle A a B tak zvolíš Rapida před kamionem. Pokuď je tvůj cíl i něco převézt tak pak budeš zase uvažovat jestli se ti vyplatí kamion a nebo dodávka atd.
Thunderbolt 3 sa pod AMD neobjavuje ani nahodou (rozhodne nie certifikovany a s podporou Intelu) a co bude Thunderbolt 4/USB 4, este nikto poriadne nevie..
Thunderbolt už na AMD deskách je ( x570 )To co bude USB 4 už se dávno ví --> Thunderbolt 3Thunderbolt 4 ohlášen nebyl, ale snad není problém odvodit, že bude stejný jako TB3, akorát na PCI-E 4. Až ho Intel bude mít.
PC a Mac nejdou porovnávat, protože neporovnavate jen HW (a teď nechávám stranou design). Když kupujete Mac, kupujete hotové řešení, se všemi plusy a mínusy.Tohleto je sakra pěkná mašina, to že vám přijde předražená je proto, že nejste cílovka (já taky ne). I původní Mac pro byl za nekrestanske peníze, ale kdo jej má, má ho pořád. Prostě ta potvora morálně nestarne tak, aby bylo nutno ji nahradit.
🙂 Tu vůbec nejde o to, že to není PC pro žebráky, to mate stejne jako kopit si 8 rack server a poustet si na tom video a web, jednoduse tohle je stroj pro specificke operace a nema vůbec zmysel uvazovat, o beznem uzivatelskem pouziti.
Já teda nevím, ale každý lepší mobil umí nahrávat ve 4k, každá lepší kamera na kvadrakoptéře umí 4k, takže minimálně realtime zpracovávání videa ve 4k se dostává k běžným lidem, co chtějí streamovat nějaká videa (třeba youtubeři) v lepší kvalitě. Dále je třeba myslet na to, že na tom PC nedělám jen jednu věc.Podobná děla umožní teda dělat více věcí najednou a minimalizovat časy, kdy uživatel musí na něco čekat.Zdar Max
Srovnávat ceny a mzdy v USA a u nás není zrovna přímočaré. V USA jsou veškeré ceny bez daně a vůbec co se týče příjmů, tak se jinak platí daně a různá pojištění.
Mzdy není třeba řešit, ale cena práce, tedy to co si účtují firmy není moc odlišná, už proto že jsou tu nadnárodní korporace. Za profesionála je normální platit 10-15 tisíc/den, takže 200-300 tisíc/měsíc, kolik ten profík z těch peněz vidí je věc jiné.Jinak US není opravdu takový med. V LA si člověk vystačí s 4k na takové normální žití, v New Yorku, na Manhattanu za to seženě garsonku s parkovacím místem.. Na druhou stranu mimo ty atrativní místa může žít poměrně levně.
Prodáváme na webu sice za cca 2400USD, ale s cenou by se dalo ještě docela hnout, kdyby někdo měl zájem 😃... https://www.smicro.cz/samsung-128gb-ddr4-2666-r... Postavit sestavu na Supermicro by se samozřejmě dalo, rád s tím komukoliv pomůžu, ale pro člověka chtějící explicitně MAC PRO těch pár tisíc USD rozdílu nebude problém.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.