Má vyhledávač zobrazovat to nejlepší nebo zaplacené odkazy?

Diskuze čtenářů k článku

Michal Illich  |  04. 11. 2002 10:42

(1) Relevance placenych odkazu - jako autor fulltextu si pod relevanci sice predstavuju neco uplne jineho, ale zaroven nelze uprit, ze i placene odkazy "cosi jako relevanci" maji - jednotlivi inzerenti se snazi o co nejcilenejsi traffic (aby je neprisel draho), a tak se pokouseji strefit do vyhledavacich frazi, ktere zadava uzivatel chtejici to, co mu nabizi. Jako sekundarni zpusob slouzi jeste kontrola adminu PPC systemu.

(2) Na "Google opruz neni" - samozrejme ze je (jak take uvadite), akorat je jinak barevny, a je jej o neco min (mimochodem, nahore nad vysledky byva take). Google se v tomhle chova naprosto stejne jako ostatni, ale dobrym marketingem a dlouhodobe dobrou povesti se mu to podarilo nejak utajit pred uzivateli :)

(3) "Naklikat dolary" - tyhle systemy byvaji vetsinou docela slusne chranene (jako zaklad napr. byva, ze se nepocitaji vicenasobne kliky z jedne IP). Navic kuprikladu u Overture, kdyz se jim nekdo ozve a predlozi dukazy o tom, ze je system zneuzivan, tak obvykle vrati penize.

(4) Ceske prostredi - podle mne je na to trh pripraveny. Dovolim si zavestit, ze do pul roku bude mit placene odkazy minimalne polovina ceskych portalu (at uz vlastnimi silami nebo s partnerem).

(5) "v podstatě nekomerční, specializovaný Google" - hahaha; cely clanek byl dobry, ale tohle mi prijde jako ulet. Google je samozrejme komercni (a to velmi uspesne).




Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Senkypl  |  04. 11. 2002 14:38

ad 1 - Zde zalezi na serioznosti PPC enginu. Obecne cim solidnejsi firma, tim solidnejsi vysledky. PPC nizsi urovne dodavaji na slova, na ktere nenajdou relevantni odkazy tazv. bulk vysledky - typu Call 1-800-Chat to get information about 'XYZ' nebo Search on 'Somewhere' for 'XYZ'. Obecne plati cim drazsi odkaz, tim relevantnejsi, takze velke mnozstvi portalu zobrazuje jenom odkazy od nejake ceny kde je garance jiste kvality. Stejne tak by mel zafungovat i administracni system PPC enginu.

ad 2 Presne tak, Google je druhy nejvetsi na trhu hned za Overture a data z Googlu se vyskytuji z 98% jenom na www.google.com. Google dodava data mene nez 5 partnerum takze i kdyz se to nezda, tak je na googlu reklamy plno. Zde prichazi ke slovu geotargeting takze u nas v CZ se google jevi od dost cistsi nez ve skutecnosti je...

ad 3 Systemy MUSI byt velice dobre chranene protoze je zde obrovska mira zneuzivani. Pouziva se asi 10 ruznych kontrol ktere zajistuji, ze se odfiltruje v konecnem dusledku hodn pres 50% ze vsech kliku - je nutne aby advertiseri byli spokojeni a spokojenost se da velmi snadno pocitat pres konverzi kliku na trzby...takze obecne plati ze se radeji reze i potencionalne korektni traffic s cilem odstranit maximum fraudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  05. 11. 2002 08:50

Nevím co vše považujete za portály, ale jestli se nepletu, tak všechny tři největší české portály již pěkně dlouho placené odkazy využívají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  05. 11. 2002 09:38

Ale nepoužívají PPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Muller  |  04. 11. 2002 10:34

Pane Hlavenko, kdy jste se naposledy podival na Yahoo!

Pokud tomu je mene jak 14 dni, tak byste zjistil, ze Yahoo naopak prechazi na Relevantnejsi vypisy vysledku a to tim, ze ve vypise hledanych odkazu nezobrazuje jen vysledky ze sveho katalogu, ale bere v potaz dost zasadne vysledky hledani Google (coz se ja domnivam, ze relevantni je).

Sam se teto aktivite divim, protoze si myslim, ze Yahoo! prijde o dost penez, ktere doted inkasovalo za placene odkazy. Pokud totiz je stranka na slusnem miste v Google, neni treba se snazit byt za pomerne vysokou cenu v Yahoo! A pokud nejsem dobre v Google ani v Yahoo nebudu ve vypise vpredu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Illich  |  04. 11. 2002 10:46

Nejde o "brani v potaz vysledku Google" - ty vysledky jsou primo z Google, akorat maji Yahooovske popisky.

Yahoo dela zvlastni vec - kdyz tam prijdu ja, tak zadne placene odkazy nevidim, ale kdyz pouziju anonymizer, tak je jich neskutecne moc. Tedy uzivatelum z .cz, nebo s nastavenim ceskeho jazyka, nebo Mozille, nebo podle jineho faktoru, ktery se mi ted nechce zkoumat, vam PPC nezobrazi. Tady v CZ muzeme mylne ziskat dojem, ze ty vysledky jsou docela relevantni, protoze nevidime ty, ktere dostava zbytek sveta :)


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Senkypl  |  04. 11. 2002 13:56

To je zcela bezna vec. U PPC odkazu se pouziva totiz geotargeting - zadavatel reklam se rozhodne, na ktere zeme se ma jeho reklama smerovat a server pak na zaklade zjistene IP adresy vygeneruje stranku s vysledky, ktere sedi na danou zemi. Samozrejme je nejbeznejsi US&CA, pote anglicky mluvici zeme a jenom velmi levne bulk reklamy jdou na cely svet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  01. 12. 2002 22:09

no, tak to som zistil. Odisiel som do Francuzska na 2 mesiace a pri surfovani svetovym netom na mna vyskakuju rozne francuzske odkazy, ktorym hovno rozumiem. Predtym som na nete francuzstinu ani nevidel.

Vid. napr. Kazaa, mam tam same francuzske bannery a pod. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umi_neywitz  |  04. 11. 2002 09:34

pokud vim tak na googlu je striktne omezeny barvickama a umistenim zda se jedna o komercni odkaz ci nikoliv..a google narozdil od zive.cz nema uvodni stranku velkou jako krava a narvanou hejbajicima se smouhama.

btw yahoo ted komplet preslo na PHP, mate se od nich co ucit:)) ale koho zajima yahoo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  04. 11. 2002 16:28

Co ma preplacana hlavni stranka co delat s PHP nebo ASP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umi_neywitz  |  04. 11. 2002 17:19

to bylo by the way, tedy mimochodem:) Microsoft Visual Basic Runtime Error 12xd1f51e5f

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fff  |  04. 11. 2002 07:00

 ato že je časem na googlu zavedou je jasný, až se začne vydělávat, budoe dobrá každá koruna resp. dolar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  04. 11. 2002 06:17

A proc? Yahoo byl vzdy "jen" katalog. Vyhledaval jsem po cely svuj internetovy zivot nekde jinde. Nejdrive na altavista a pak (kdyz zacala umirat) na google. Placene odkazy na yahoo jsou mi naprosto ukradene. Zavest neco podobneho na google by ovsem byl pruser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doc. RNDr. Teodor Pikpocko, CSc.  |  04. 11. 2002 07:00

Pruser (alebo po slovensky prieser alebo priekak ) je v tom, ze uz aj na google sa objavuju platene odkazy, ktore maju hovno spolocne s dotazmi, ktore uzivatelia zadavaju do vyhladavaca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.C.  |  04. 11. 2002 04:06

Obrovská obliba? - U koho? U uživatelů rozhodně nikolv. Ostatně, Pokud je uživatel až na posledním místě tak se to dříve nebo později projeví snížením návštěvnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Step  |  04. 11. 2002 17:01

Ted mluvite za sebe, ne za ty mraky pologramotnych amiku, pro ktere je Yahoo skoro synonymem internetu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor