Milan Tříska
12. 12. 2001 • 21:21

Zase jsem jezdil a mluvil s lidima, místo co bych četl. Přesto bych rád aspoň opožděně napsal, že to byla pro mě , i jako pravidelného čtenáře iDnes stejně jako Živě, velmi poučná diskuse.  Jsem rád, že nežiju z internetové reklamy, musí to být těžký boj.   

sd
7. 12. 2001 • 9:44

co vlastně nyní dělá Kubíček, když ne na iDnesu, ví to někdo?

Karlos
3. 12. 2001 • 21:29

Zajímavá diskuze, avšsk moc dlouhá, tak sem to nedočet.

Každopádně musim říct, že se občas snažim něco na iDnes přečíst, ale než se v tom zorientuju, tak to vzdám a jdu jinam ....

No nic, to bylo jen tak, aby řeč nestála

A teď už můžete nerušeně pokračovat ve vašim plodným debatění ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Roman Faltýn
3. 12. 2001 • 17:45

Velice zajímavě napsané, když už jsem to pozorně přečetl, zastavím se třeba u čtenosti článků, které jste věnoval dva odstavce. Specializované médium = Živě má u nejčtenějších článků okolo 10 tisíc přečtení. Na iDNES to předhoní článků 100, jejichž průměrnou čtenost si dle vyšich údajů troufnu odhadnout na 15 tisíc. Aplikací jednoduché matematiky se dostanu k tomu, že než si u vás někdo něco přečte 10000 krát, na iDNES se přečte o 1500000 více, cca 150x více než u vás. A to měl být váš důkaz nečtenosti a úpadku iDNES?

Další odstavec o návštěvnosti např. kultury považuji z vaší strany za zcela nekorektní. Dáváte zde ke srovnání čtenost článků okolo padesátého místa a přitom vůbec nezmiňujete, jakou mají okolo takového místa čtenost vaše články, ale hlavně že je to HLUBOKO pod vaší čteností. Když jste se k něčemu takovému uchýlil, předpokládám, že čtenost nej článků na kultuře bude na úrovni těch vašich, protože to jsou klasické manažerské kličky, jak z minima vytěžit maximum, nelhat a zároveň neříci celou pravdu - o vašich novinářských kvalitách mám tudíž silné pochybnosti.

Z celého článku cítím mezi řádky snahu naznačit inzerentům, že na iDNES je dávat reklamu nejisté, zbytečné, vždyť u nás jste na tom vlastně lépe (s vyjímkou zpravodajské sekce) ..... a to je z vaší strany opravdu velice fuj FUJ a HNUJ.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 18:16

Nechtěl jsem ty čtenosti zase tak pitvat, není to podstatné PRO INZERENTY, neboť pro ty je podstatná celková návštěvnost média - je celkem jedno, na co lidi klikají. Je to podstatné pro provozovatele, neboť ten vynakládá na některé články neúměrně mnoho úsilí vzhledem k jejich výsledku.

U těch nejčtenějších článků. Problém je v tom, že na živě má to rozložení zhuštěnější - ani ten "nejnečtenější" článek obvykle nejde pod tisícovku přečtení, a těch velmi čtených nad deset tisíc je hodně. Znamená to, že se v podstatě každý článek dokáže minimálně zaplatit až velmi vydělat.

Samozřejmě že náštěvnost nejčtenějších článků na kultuře idnesu je na úrovni těch našich, ba i nad nimi. Jde o články, které vyskočí na hedlajnu - například, omlouvám se, smrt George Harrisona.

Vítám vaše názory, ale mrzí mě tón vaší polemiky - například jsem vůbec nikde nehovořil o UPADKU iDnesu a je to přesně opačné hodnocení než které si myslím: iDnes je vysoce navštěvovaný a používaný a tím i pro inzerenty vhodný, ale bohužel to celé stojí neúměrně mnoho peněz a je tam spousta slabších "větví", které mají nízkou čtenost; navíc si s iDnesem v inzerci skoro nekonkurejeme. To je vše - žádný fůj a hnůj.

Roman Faltýn
3. 12. 2001 • 19:11

A mě zas mrzí nevyváženost vašeho článku. K čemu jsou vaše dodatečná ujištění o tom jak jste to myslel, když v samotném článku nic takového není? Navíc ty smyšlenky - hovoří se o více než 100 zaměstnancích serverů rodiny iDNES  - tak já vám teď řeknu, že iDNES má tisíc zaměstnanců a těším se na váš další článek.

V částech o čtenosti článku hrdě srovnáváte (i když pochybná a ztěží porovnatelná čísla), kdežto k zavinování iDNES už žádné srovnání nedáváte, ačkoliv poté v příspěvcích ke článku uvádíte, že internetový trh jde celkově dolů a proto se zavinování dá chápat a nejspíše je všude - i u vás. To beru jako první důkaz nevyváženosti článku, pozdější reakce se nepočítá neb není součástí článku.

Další je redakce Bonuswebu, kde důkazem jsou příspěvky přímo jeho redaktorů. Takže i tato část článku je špatná, nevyvážená, účelové spojování jablek a hrušek.

O nekonkurování nemá cenu hovořit - 1/ koláč je tak malý, že si konkurují všichni - 2/ kryjete se s iDNES v knihách a herním webu (o který jste se neopoměl otřít a zanechat na něm kousky hnoje - odchází část redakce, o tom že tam nastupují další ani slovo, takže čtenář nevěnující pozornost dalším příspěvkům nabude dojmu, že Bonusweb půjde kvalitou dolů, zmenší se počet článků ....).

Atd. Být váš profesor žurnalistiky, vrátím vám tento článek se slovy "zajímavé téma, ale musíte to zpracovat lépe, srovnávat srovnatelné, zakládat rozvahy více na faktech než na povídá se"

tom
3. 12. 2001 • 19:28

Já bych s vašimi argumenty vřele souhlasil... pokud by ale byly pravdivé:

ad 100 lidí): tento údaj o počtu lidí v multimediální divizi uvádí oficiálně MaFra. (Můžete samozřejmě říci, že je tam tisíc lidí, ale já přece jenom budu více věřit "zdroji"

ad zavinování: i zde se odkazuji na veřejně dostupné informace, tj. NEVYMYSLEL jsem si to.

ad bonusweb: zde jsou zdroje přímo od hlavní osoby bonuswebu, mladého pana Polácha. Nebo víte o někom, kdo je povolanější než on?

ad konkurování: nějak jsem si nevšiml, že by iDnes vydávala nějaké knihy :))) Nebo snad máte na mysli "Tíhu olova", jedinou knihu, která je na knihy.idnes.cz prezentována? Předpokládám, že ne...

Takže pozdravuji pana profesora...

Roman Faltýn
3. 12. 2001 • 19:50

Já bych s vašimi argumenty také vřele souhlasil... pokud by ale byly nezkreslené:

ad 100 lidí - pak se za svůj zdroj nestyďte a uveďte ho v článku, spojení "hovoří se" jako oficiální zdroj moc neznělo. A multimediální divize zdaleka není jen iDNES, ale to jste tam nějak zapomněl uvést. To jste mohl rovnou napsat, že pro iDNES pracuje skoro tisícovka lidí, protože tolik zaměstnanců má Mafra.

ad konkurování - to jsem vyčetl z vašeho článku, jak jinak mám chápat "Rovněž projekt „knihy.idnes.cz – bývalý Unis Publishing“, jak byl prezentován na Invexu, znamená, že se další rozvoj internetového iDnesu ponese ve znamení potiskávání papíru". Takže ne možná konkurence aktuální, ale pravděpodobně budoucí. Což však čistotě vašich úmyslů moc nepřidává.

ad bonusweb - četl jste příspěvky mladého pana Polácha? "co v korporátním newspeaku výraz „určité utlumení“ znamená – zde konkrétně z Bonuswebu odchází značná část redakce" - toto spojení vám tam přece krásně vyvrátil, odcházející redakce je nahrazena novou, takže vaše úvaha je v tomto místě zcela lichá.

ad zavinování - neříkám, že jste si to vymyslel, ale z článku to vyznělo, že zavinování je specialitou iDNES, v rámci vyváženosti by neškodila informace, že něco takového je na českém internetu momentálně běžné - i u vás

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Roman Faltýn
4. 12. 2001 • 11:39

Teď jsem si všimnul, že moje poslední rekce byla na příspěvek jakéhosi TOMa a ne pana Hlavenky, čehož jsem si při psaní nějak nevšimnul. Ten TOMův příspěvek vyzněl jako plynulá reakce na ten můj a proto jsem podpisu nevěnoval pozornost. Pokud tedy TOM <> Hlavenka, nechť pan Hlavenka vezme toto jako omluvu.

Boura
3. 12. 2001 • 19:59

Jen k te vzajemne konkurenci:

- nekde v reakcich je zmineno, ze iDNES koupil knizni vydavatelstvi

- krome herniho sajtu (BW) si konkuruje s iDNES v telekomunikacich (Mobil.cz a MobilMania) a castecne i v technice (zive.cz versus technet.cz - byt zde jde o prozatim nevyrovnany souboj).

Shrnuto a podtrzeno: jde o clanek o konkurenci a pan profesor by opravdu horce zaplakal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
tom
3. 12. 2001 • 20:35

Mýlíte se, iDnes ani nekoupil knižní vydavatelství, ani neprovozuje Mobil.cz nebo Technet. To patří firmě Mobil Media, která je naším konkurentem v oblasti mobilních komunikací (mobilmania.cz vs mobil server) a her (doupě vs bonusweb). MaFra v Mobil Media má podíl, ale jak zde uvádí Patrick Zandl, jde o oddělené firmy s vlastním řízením.

Jinak to, že někdo "koupí knižní vydavatelství", celkem nic neznamená, pokud to vydavatelství už drahnou dobu nic nevydalo. Různých komatózních a předlužených subjektů se dá koupit za korunu tucet a ještě to neznamená, že vznikla konkurence.

Patrick Zandl
3. 12. 2001 • 22:12

No, mladý pane Tome (to mám od Jiřího Hlavenky, tak uctivé oslovení), nejste přesně informován (nebo lžete?). Unis Publishing vydal svoji poslední knihu v srpnu, další nevydal proto, že v té době se už připravovaly smlouvy a bylo výhodnější počkat s vydáním knih na novou firmu kvůli převodům rozpracovanosti atd. Za letošek vydali cca. 12 knih. My jsme minulý týden vydali čtyři nové, tento týden chystáme další čtyři atd... o novinkách ostatně bude článek zítra na www.technet.cz

Takže bych řekl, že jste poněkud mimo. Snad nejste stejně mimo ve zbytku svého činění ve společnosti.

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 2:08

Víte, tohle mě strašně na internetových firmách fascinovalo. Říkáte, že čím více toho lidé zadarmo spotřebují, tím více na tom vyděláte? A není to ve skutečnosti tak, že na reklamu je X peněz, které se buď vydělají na X otevřeních, nebo třeba na 0,75 X otevřeních, případně na 1,5 X otevření?

Znám pár případů, kdy vydavatel časopisu přidal jeden arch navíc, aby bylo kam dávat reklamy -- ale Vánoce nejsou každý den. Prostě nemyslím si, že největší návštěvnost představuje největší příjmy. Ale já se dost silně od všeho obchodu izoluju, takže je to možná jak říkáte a Živě by vydělalo dvakrát tolik, kdyby bylo dvakrát tolik čtené... Zkusím tohle prozradit lidem od nás

Petr Broža
3. 12. 2001 • 19:59

U té nejvyšší čtenosti je také důležité to, za jak dlouhé období berete data; za týden takový článek u nás může udělat klidně i 50 tisíc, za měsíc 100... jsou to výjimky, ale jsou. Živě v pravém sloupečku ukazuje čísla za posledních několik dnů, myslím, že tři nebo pět. MobilMania zase za 14 dní. Je to jen o tom, jak je to nastaveno v systému - dáme-li tam čtenost za poslední dva měsíce nebo rok, hned tam budou jiná, příznivější čísla., to mi věřte.

Michal Kolar
3. 12. 2001 • 13:03

Ten clanek nevyzniva pro iDnes moc dobre... Zajimalo by mne, kdyz se takto obouvate do iDnes, jestli uz mate "zameteno pred vlastnim prahem" a napsal jste podobny clanek o situaci ZIVE (ktera, jak sem pochopil z Vasich reakci, take neni idealni). Pokud ano, navedte mne prosim na nej, at se dozvim vic a muzu si srovnat...
Jinak jsem pozitivne prekvapen, ze reagujete na nazory ctenaru, s tim se moc nesetkavam... Diky za to.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 13:54

Nic není nikdy ideální a jen málo věcí se ideálu blíží :). Živě je slušně profitabilní a jsme tomu rádi; ale očekával jsem například o něco rychlejší růst návštěvnosti, zvyšování pestrosti obsahu a podobně.

Jinak psát o vlastních aktivitách na vlastním serveru je skoro nemožné: i kdybych psal tak objektivně jak jenom můžu, tak by se vždycky našlo dost čtenářů, kteří by psali "dělají si sami reklamu", a měli by v tomto asi pravdu. Proto existují jiné servery, jako třeba Lupa, která zase píše o nás. Třeba dnes je tam článek o Hyperlinxu, který je korektní a objektivní.

Michal Kolar
3. 12. 2001 • 14:56

Diky za odpoved. Cili, jen tak mimochodem (vim ze mi po tom nic neni, ale zajimalo by me to - ZIVE je tedy v situaci, kdy JE SCHOPNO SI VYDELAT SAMO NA SEBE, RESP. SVUJ PROVOZ?

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 15:15

Je, vždyť jsem to už jsem psal asi 2x, dokonce velmi slušně a MobilMania jakbysmet. Je to samozřejmě dáno také naší silnou pozicí v technickém vydavatelství, letitými kontakty s inzerenty atd.

Zrcadlo
3. 12. 2001 • 15:42

Ha, Ha, Ha, pane Hlavenko, Vaše mlha je hustá jako ta v Rákosníčkově večerníčku. I Zrcadlo má velmi dobré informační kanály. Nenechte se vysmát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Petr Broža
3. 12. 2001 • 16:08

Moc by mě zajímalo, jaké informační zdroje máte na mysli. Babičku na nádraží? Dědečka v autobusu?

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 16:16

Zrcadlo, jsi milé, ale hloupé. Přijď za mnou do Computer Pressu a ukážu ti finanční tabulky Živě, s náklady i výnosy. CO ty na to? Ale ale, nějak jsi ztratilo řeč...

ms
3. 12. 2001 • 18:33

ty ses ale pica....

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 2:00

Můžu přijít taky?

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 10:20

Vy ne, vy jste od konkurence :))

ledaže bychom to vyměnili za stejná čísla vaší firmy :)

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 16:41

Jiří, a co Doupě? :o)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
brw
3. 12. 2001 • 18:11

vreco, koukam, zes ses porad stejnej blbounek :) kdy uz dostanes rozum? :))
radej mi rekni: je pravda, ze ses nam nafouk? a jestli jo, tak proc? :)

p.s.: a nebejt tehda score.. kde bys dneska byl? ;) (pro nezasvecene: bonusweb je bonusweb proto, ze vychazel jako "bonus" ke score sajtu :))

Boura
3. 12. 2001 • 20:07

Moc se v tom nevyznam, ale je neco spatneho na tom, ze BW nakonec prerostl v samostatny web se slusnou ctenosti?

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 20:36

Vůbec nic! Bonusweb je kvalitní a momentálně nejnavštěvovanější server o hrách a klobouk dolů před ním - jen se zde s jeho šéfem bavíme, jestli investice do něj vložené se někdy vrátí...

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 22:30

Oba víme, že ano... Když se na to podívaš zpětně, zjistíš, že ty investice nebyly zase tak velké. Ačkoliv je to pro všechny full-time job, většina autorů tomu věnovala také veškerý volný čas, minimálně po určitou dobu. I to se na sajtu podepsalo, nejen to, že ho dělalo jednu dobu pět lidí full-time, ale že ho vždycky dělali nadšenci obětující celé dny, noci i víkendy tomu, aby se na serveru objevovaly aktuální a kvalitní informace... A pak na to měl možná vliv i management a rozvoj projektů pod BW...

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 23:11

To, že se obětovaly noci a víkendy na bw myslím bylo vidět, ale až za pár let posoudíš, jestli to bylo správné: taky to pár lidí zlomí a i těm nejnadšenějším to ubere nadšení. Je to myslím trochu vidět i na momentálních personálních změnách.

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 2:03

Myslím, že nejdůležitější je vydržet na stejné nebo zvyšující se úrovni. Pak už úspěch pracuje na principu sněhové koule. Až v Krči napadne sníh, přijďte se podívat na praktickou ukázku. Postavíme huhuláka. Kdo bude nejhouževnatější, postaví největšího.

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 10:26

Nevím, s tím moc nesouhlasím. To není jako maratón, kdy vyhraje ten, kdo doběhne první bez ohledu na to, že se vydal ze všech sil. To je běh, který nikdy nekončí - to je podnikání, do kterého se na začátku dají peníze, pak se to nechá jet a po čase se sečtou ztráty nebo zisky, zjednodušeně řečeno. A pokud jsou ztráty, musí je někdo hradit, vydělat zpátky, jinak hrozí další škrty.

Jenda Jendovič
3. 12. 2001 • 20:45

BonusWeb se pozdeji za tuto laskavost Scoreti pekne odmenil, ze .... skoda jen, ze ta nasledna omluva uz tak videt nebyla .... jojo, mladý pan Polách je holt mistr ve splhu .... (ovsem ne v ledajakem, ale ve splhu ostatnich po zadechm ze :o) .... a co se tyce BonusWebu, kazdy zasveceny ctenar vidi, ze UTLUM je ... slabší konkurenti si můžou mnout ruce (tedy i Doupě :o))

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 22:35

No, původně jsem na to reagovat nechtěl, ale když vidím některé další reakce, tak bohužel musím. Bonus nevymyslelo Score, vymyslel jsem ho já s Eskadrem. Když jsme skončili u Score (to už Eskadr v BonusWebu nebyl), tak jsme začínali od začátku, na nové doméně, s novým designem, s novým týmem (s výjimkou mě a Petra Ticháčka, který působí v BW dodnes :o)). Vzhledem k tomu, že veškeré naše emaily i původní adresa byly zrušeny bez varování, neměli jsme z promotion od Score vůbec žádný užitek a BW po odchodu ze Score začínal takříkajíc opět na zelené louce.
Jinak BonusWeb se nejmenuje BonusWeb proto, že vycházel jako "bonus" ke Score sajtu, ani to dokonce nebyl bonus ke Score sajtu, ale od začátku šlo o samostatný herní magazín, BonusWeb je BonusWeb proto, že jsme si říkali, že už je skóre, level a další podobné magazíny, které si berou něco z počítačových her a že my budeme něco navíc, něco jako je ve hrách bonus a protože budeme na webu, tak jsme se pojmenovali BonusWeb... Tolik stručně k historii BW :o)

Petr Broža
3. 12. 2001 • 16:14

"ale očekával jsem například o něco rychlejší růst návštěvnosti, zvyšování pestrosti obsahu a podobně" - rád bych k tomu jen dodal, že na Živě se chystají poměrně velké změny obsahu, a to bezesporu k lepšímu; čtenáři se mají na co těšit.

paolo.maldini
3. 12. 2001 • 19:01

Jak můžete tvrdit, že chystané změny budou k lepšímu, to by snad měl posoudit čtenář, ne ?  Jinak bych si přál, aby se změny dotkly hlavně developer´s daily.

Petr Broža
3. 12. 2001 • 19:44

Věřím, že to čtenáři ocení. Nicméně netvrdím, že ty změny budou na Živě zítra nebo pozítří a ani si dokonce netroufám časový horizont určit. Ale budou, a to je důležité.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
paolo.maldini
3. 12. 2001 • 20:27

Taky doufám, že se Vám ty změny podaří, protože patřím k pravidelným čtenářům živě. Ale nelíbí se mi, když někdo vytrubuje dopředu že něco bude úspěšný. Na živě.cz by se změny měly týkat odbornosti některých autorů, protože články typu A vítězem se stává... Celeron! tady nemájí co dělat (mám na mysli hlavně název).

Petr Broža
3. 12. 2001 • 20:41

Píšu, že tomu věřím; to, jestli se to bude opravdu líbit, je bohužel věc jiná. Ale nechci se o tom příliš rozepisovat, protože Internet je velmi dynamický a kdoví, co bude za měsíc...

Lukas Codr
3. 12. 2001 • 12:09

vazeny pane hlavenko,

rad bych vas coby jeden z odchazejicich clenu redakce bw (a ten, kteremu jste doporucoval, aby si v tramvaji nechal dat par facek, ze mozna zestarne a prestane placat kraviny) upozornil, ze muj odchod nema s zadnym utlumem bonuswebu co docineni - opusteni bw bylo v pratelskem duchu a mimo jine podminene tim, ze za sebe sezenu plnohodnotnou nahradu

pokud tedy uz o necem pisete, overte si prosim fakta u nekolika zdroju (jinak si z vas budou lide delat legraci a vy jim na to naletite), abyste ze sebe i pres pokrocily vek nedelal pred ctenari adepta na par facek v saline 

to je tak vsechno, co jsem k tomu chtel rict

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 12:37

ale jo, v pohodě... řekneme si, kdo měl o útlumu nebo neútlumu bw pravdu tak za dva roky, co říkáte? Možná mám zdroje, o kterých vy nemáte příliš mnoho tušení...

Lukas Codr
3. 12. 2001 • 12:41

to bezpochyby

Štěpán Šípal
3. 12. 2001 • 13:10

Pane Hlavenka, když už máte ty zdroje, nechcete nám, čtenářům založit novou subdoménu pouze pro Vaše články? Napadá mě třeba super.zive.cz...  PS: Tuším že jste tvrdil že máte podložená fakta - předpokládám že jsou podložená od toho záhadného zdroje, že? Nebo jste tím myslel podložení HDD plastikem, aby nehlučel?

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 13:56

Nemám jich zase tak moc, ale v tomto případě dostatečně :), a jsou z první ruky, od zdroje - nikoli "že ten slyšel že někdo jiný řekl". Občas si dovolím spekulovat, ale v tom případě to napíšu , zde jsou to ověřené skutečnosti.

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 16:37

Jiří, už jsem to psal výše. Pokud Ti já nebo Patrick neřekneme, že se bude BW utlumovat, tak se prostě utlumovat nebude, protože nikdo jinej o tom nerozhoduje. Možná máš zdroje, o kterých já nemám příliš mnoho tušení, ale já  zase vím, kdo a jak řídí tuhle firmu a její jednotlivé součásti... A byla by blbost rušit či utlumovat BonusWeb v době, kdy se dostal z červených čísel, nemyslíš?

zvaný práskač
3. 12. 2001 • 21:39


pam, pam, pam, paaaaaaaam - na tváři Muldera se perlil pot. Vzhlédl se strachem v očích k postavě zahalené v oblaku kouře. Neměl již sílu. Bezmocně a rezignovaně poplakával: "I ty, Brutte?" 

Když tu přiskočil odnikud, nikým nezván a nepoznán sám velký Ivan: "Tu, zděs informácia. Velikyj Jirří zdraví těbjá, i ždjot ot těbjá kakóje informácie za záchranu tvojevó živóta!"

Ostří proniklo hluboko. Monitor byl po letech utrpení rozbit. Mulder konečně mohl odtrhnout oči od nestvůry na jeho obrazovce, Ivan dostal "kakoje to informacie" ... a tak dál, a tak dál 

PRÁSKAČ
3. 12. 2001 • 21:43



pam, pam, pam, paaaaaaaam - na tváři Muldera se perlil pot. Vzhlédl se strachem v očích k postavě zahalené v oblaku kouře. Neměl již sílu. Bezmocně a rezignovaně poplakával: "I ty, Brutte?" 

Když tu přiskočil odnikud, nikým nezván a nepoznán sám velký Ivan: "Tu, zděs informácia. Velikyj Jirří zdraví těbjá, i ždjot ot těbjá kakóje informácie za záchranu tvojevó živóta!"

Ostří proniklo hluboko. Monitor byl po letech utrpení rozbit. Mulder konečně mohl odtrhnout oči od nestvůry na jeho obrazovce, Ivan dostal "kakoje to informacie" ... a tak dál, a tak dál 


Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 10:23

Jak už řekl Patrick, z BonusWebu skutečně odcházejí tři lidé ze čtyř... Nicméně okamžitě budou nahrazeni  novými, což znamená, že v lednu a prosinci bude v důsledku uvádění nových lidí do redakce tato čítat celkem pět zaměstnanců + externisty - nejedná se tedy o žádné utlumení a i nadále půjde o největší redakci internetového herního magazínu v ČR. Omezen nebude ani počet projektů fungujících pod BonusWebem a v souvislosti s neustálým růstem návštěvnosti ani žádný jeho útlum neplánujeme. Proto mi přijde zmínka o odchodu lidí z redakce v souvislosti s utlumením internetových aktivit dost nekorektní už proto, že v této souvislosti jde o nesmysl.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 10:35

Sorry Vreco, ale to jsou informace přímo od tvých lidí a z tvého podniku :)). Jinak si ale myslím, že lidé, kteří odcházejí, patřili na BW k nejlepším, co tam kdy byli, psát, že je "okamžitě nahradíš jinými" mně připadá divné. Okamžitě můžeš nahradit maximálně tak jednoho ukrajinského kopáče druhým, a tani to ne, protože je teď zima a jsou všichni zpátky doma :). Zkušených herních autorů je u nás jako šafránu.

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 10:54

Sorry Jiří, ale teď nevím, o kom mluvíš. Myslím, že nikdo z vedení Mobil Media to nebyl a jedině tito lidé jsou schopni fundovaně informovat o útlumu či rozvoji internetových projektů. Jinak neříkám, že nová redakce bude okamžitě fungovat stejně dobře jako ta stará, na druhou stranu bych Ti rád připomenul, že lidé ze staré redakce v době, kdy začínali v BonusWebu, patřili k začátečníkům a dnešní největší opora BonusWebu - Pavel Mondschein - byl na scéně úplným nováčkem, který před svým působením v BonusWebu napsal všehovšudy dvě, tři recenze na počítačové hry, což dokazuje jedno - i úplný začátečník se může postupem času stát špičkou ve svém oboru a věř mi, že nová redakce se nebude skládat ze začátečníků. Ostatně brzy to budeš moci posoudit sám, myslím, že naše flamování o tom, jestli dokážu vybudovat novou a fungující redakci BW tak, aby navenek nebylo nic znát, náš spor nevyřeší, maximálně čas...

jd
3. 12. 2001 • 11:53

Jen bych trochu poupravil Vrecuv komentar tykajici se "neustaleho rustu navstevnosti", ktery by se hodil maximalne do nejake PR, ale jinak neni zcela presny - viz vysledky iAuditu z rijna, kdy u Bonuswebu doslo (narozdil od vetsiny konkurencnich hernich webu) k poklesu, takze je slovni spojeni "neustaly rust" minimalne zavadejici, ne-li  nepravdivy.

Jinak srovnani s ukrajinskymi kopaci se p.Hlavenkovi povedlo nejen tim, ze najit nekoho kvalitniho na fulltime do webmagu je velky problem a nahrada nejde vytvorit ze dne na den, ale taky narocnosti prace v tomto oboru, ktera se tem kopacum docela vyrovna... o cemz by mohla dobre vypravet treba odchazejici redakce z BW ;) Mimochodem, je zajimave, ze se v tomto clanku taktne pomlcelo skutecne "utlumovani" na Doupeti, kde predtim byly 2 lide na fulltime a ted uz jen 1 clovek.

jd
3. 12. 2001 • 12:00

samozrejme ....na Doupeti, kde predtim BYLI 2 lide na fulltime a ted uz jen 1 clovek..... ach ten spech ;)

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 12:32

s doupětem se to má tak: předtím byl 1 fulltime a jeden halftime, a teď je to stejné, akorát se prohodili lidé, kolem bylo i je pár dobrých píšících externistů. Ale souhlasím, že dělat profitabilní webmag o hrách není "žádný med" a je nutné dávat bacha na náklady. U nás i u bw.

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 16:31

Máš pravdu, Jiří. Je potřeba dělat profitabilní časopis a není to žádný med, nicméně teď se projevují dřívější rozhodnutí. Zatímco mě se podařilo prosadit růst webu i za cenu krátkodobě vyšších ztrát, Doupě zůstalo u těch nižších ztrát dlouhodobě, což ve výsledku znamená, že BW se rychle rozvinul a získal majoritu na trhu internetových herních magazínů, přičemž je dnes finančně soběstačný, zatímco Doupě nijak výrazně nevyrostlo, zůstalo u nižších ztrát a pak musí nastávat situace, jako nyní, že z 1 a půl úvazku se stává jeden a rozpočet na redakci se nezvyšuje... Na druhou stranu tohle se nedá nikomu vyčítat jako chybný krok, ani Tvůj, ani kohokoliv jiného, kdo do her investoval (ostatní, kteří něco kupovali, dopadli mnohem hůře než Cpress s budováním vlastního Doupěte) - hrám v době, kdy se lámal chleba, věřil jen málokdo... A myslím si, že dnes už je na nějaké robinsoniády pozdě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 17:20

Víš, to jsou takové řeči odkoukané z ekonomických magazínů. Výraz "tržní podíl" má smysl pouze v tom smyslu, pokud existuje trh - pokud existuje nabídka a poptávka, v tomto případě, jestli existují kupující. Neexistuje nic jako trh "návštěvnosti", stejně jako neexistuje nic jako trh "vzduchu"; trh nastane, až budeme vědět, že zde firmy utratí 50 mil. korun  ročně do oblasti herních časopisů a e-magů. Pak si můžeme říkat, kdo má jakou část trhu, kdo co urval a obsadil.

Zatím je tu jen trh inzerce v IT oblasti, který velmi dobře obsazujeme s Živě, a trh inzerce v oblasti mobilní komunikace, kde jsme se velmi dobře etablovali s MobilManií, trošku jsme přišlápli konkurenta a jedeme v obou médiích na velmi dobrý profit.

Trh v zábavní oblasti je na Internetu zatím blízký nule, tj. není to trh, je to něco, co se do budoucna trhem stát může, a proto si vytváříme stabilní pozici (ono nějakých 60 000 čtenářů měsíčně není málo - je to srovnatelné s tištěným časopisem), s malými náklady a občas dokonce i obchodně výnosnými měsíci. Pokud uvidíme, že se trh začíná vytvářet, tak na něj samozřejmě zaútočíme - a sám dobře víš, jak se přízeň čtenářů, zejména mladých, dokáže přelévat.

Jinak, bavíme-li se o finanční soběstačnosti médií, je dobré zmínit aspoň roční období, tj. 1-12/2001. Teď v high season je samozřejmě soběstačný prakticky každý - ale v ročním souhrnu? Nelži si do kapsy :)

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 17:27

BW je soběstačný i v ročním souhrnu. Blbý, co? :o)

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 18:04

Dost. Hlavně když jsou za tím účetní kouzla. Když se sečte, kolik toho "požral" a kolik hotovosti vygeneroval, tak vyjdou jiná čísla, že?

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 18:40

Ne každý musí vykazovat zisk jen s účetními kouzly a pomocí švindlování. Aspoň jsi teď nastínil človíčkovi, se kterým ses hádal o výnosnosti Živě a MobilManie, jakým způsobem se k zisku oba tyto servery dostaly

Petr Broža
3. 12. 2001 • 19:50

A jakým způsobem to tedy bylo? Asi jsem to v diskusi někde minul...

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 22:28

Jura říkal, že účetní kličky :o)

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 12:44

Vzhledem k tomu, že dva roky BonusWeb roste s výjimkou dvou drobných zakolísání (jeden byl tuším v červenci a druhý teď v říjnu) je podle mého názoru výraz "neustálý růst návštěvnosti" na místě. Zvláště, když jde o pokles nepatrný a viditelný jen v iAuditu, neboť nebyl dodán log za dva dny (proč to není zmíněno ve výsledném reportu nedokážu říct):
iAudit BW září: 16.837 UIP/den, iAudit BW říjen: 16.028 UIP/den
Pokles tedy navíc není tak razantní a vzhledem k tomu, že podle našich interních statistik návštěvnost v listopadu opět stoupla, myslím si i nadále, že výraz "neustálý růst návštěvnosti" byl oprávněný...

Petr Broža
3. 12. 2001 • 16:20

Na Doupěti byli skutečně dva lidé, nicméně jsme se nakonec rozhodli vytvořit redakci složenou především z externistů a jednoho interního šéfredaktora, který bude tyto externisty "opečovávat". Není nutné mít na herním webu dvacet lidí, to vše zvládnou externisté také a ještě je to bude bavit.

jd
4. 12. 2001 • 16:10

Pokud si myslite ze s timto pristupem bude z Doupete kvalitni web, tak prosim...  ja ho vidim jako jeden velky omyl vcetne toho noveho designu ne-designu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 19:31

Máte pocit, že Doupě je nekvalitní web?

Návštěvnost po změně designu jde krásně nahoru - rychleji než předtím.

jd
4. 12. 2001 • 20:03

Vzhledem k tomu, ze jsem od konkurence, tak bych se nerad vyjadroval ke kvalitam Doupete, kazdopadne nejsem sam, kdo si mysli, ze Doupe se soucasnym  konceptem delani webu nema dneska moc sanci..... to by se mozna ujalo tak pred tremi roky, kdy existovaly pouze amaterske delane weby

jd
4. 12. 2001 • 20:06

Mimochodem, navstevnost jde ted nahoru u vetsiny podobne zamerenych webu (tedy u tech, kde predtim nebyla umele navstevnost navysovana - viz BonusWeb a linkovani ze zahranicni kazdy den), to Vam na podzim potvrdi skoro kazdy, takze tim bych se u Doupete moc neohanel

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 20:57

Zase by to chtělo o trochu konkrétněji... u které "většiny podobně zaměřených webů" to jde nahoru? Na cz Internetu vidím jenom bw, a ten jde spíš mírně dolů, ne?

jd
4. 12. 2001 • 20:07

Mimochodem, navstevnost jde ted nahoru u vetsiny podobne zamerenych webu (tedy u tech, kde predtim nebyla umele navstevnost navysovana - viz BonusWeb a linkovani ze zahranicni kazdy den), to Vam na podzim potvrdi skoro kazdy, takze tim bych se u Doupete moc neohanel

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 20:53

Čím dál tím lepší

Nějaký konkrétní argument byste po ruce neměl, nebo stačí jenom dát nálepku "amatérský" a je zameteno?

jd
4. 12. 2001 • 23:08

Double-post byl nechteny - vas system na pridavani prispevku vyhodil chybu ;)

Jinak kdyz byste si poradne precetl muj prispevek, nedaval jsem Doupeti nalepku amaterskeho webu - jak uz jsem uvedl, nepripada mi vhodne poukazovat na spatne veci u konkurencniho serveru.

ad navstevnost podobne zamerenych webu - co treba GameZone, Tiscali Games, GamePort  (soucast Svet Namodro)? Sice ted uz vidim namitku, ze nejsou samostatne auditovane, ale to neni zase tak nutne...

Jiří Hlavenka
5. 12. 2001 • 8:13

K návštěvnosti těch jiných serverů - to není "námitka", já skutečně nevím, jaká jejich návštěvnost je. Vy víte, kolik lidí čte "gameport"? Jinak ale k tomu "amatérismu" - stále nevím, čím je podle váš doupě amatérské, a to se ptám už myslím potřetí. Zatím to tedy musím chápat jen jako obvyklé napadnutí od konkurenta - bez argumentace.

jd
5. 12. 2001 • 9:26

K tomu Doupeti - jak uz jsem jednou psal vyse, jde podle me o uplne spatny koncept projektu (jen 1 clanek denne, jeste obcas buhvijaky - to jiste uznate, ze nemuze mit moc sanci na uspech, kdyz existuji minimalne 4 dalsi kvalitni weby, ktere toho nabizi mnohonasobne vic). Ctenari nejsou blbci a umi si vybirat, to vite asi stejne dobre jako ja :)

K te navstevnosti, ano vim kolik ma GamePort (ctvrtina navstevnosti Doupete), stejne tak vim kolik ma GameZone (zhruba stejne jako Doupe) nebo kolik ma Tiscali Games (4-6 tis.UIP denne;)

Jiří Hlavenka
5. 12. 2001 • 14:26

No, to jsem tedy čekal že se dozvím něco jiného o "amatérštině" než to, že si myslíte, že by na Doupěti mělo být víc článků. Nejdříve k tomu "jednomu článku denně" - trochu jste se spletl, asi tak třikrát, protože tam bývají obvykle tři články. To je nějakých osmdesát článků měsíčně, včetně velmi rozsáhlých = podstatně (několikanásobně!) více než u tištěných herních časopisů a penzum, které je optimální pro denní čtenost. Kam to dotáhl Svět Namodro se svými x desítkami článků denně?

Asi deset tisíc čtenářů Doupěte, 45 000 stránek - nevím, mně to nepřipadá jako malé číslo. A to si jej nijak uměle nezvyšujeme "čtenáři" ze zahraničí jako někteří z ctihodných konkurentů.

jd
5. 12. 2001 • 15:24

Opravdu se zde s Vami nehodlam hadat o tom, co si vysvetlujeme pod slovem clanek - jedine, co muzu doporucit, je to, nechat si od nejakeho odbornika na hry posoudit jejich uroven, aktualnost, obsah atd. Ja na toto tema mluvim s lidma z branze denne a vzdy se vzacne shodneme. Jinak mate samozrejme pravdu, take zastavam nazor ze je lepsi kvalita nez kvantita - nema smysl zahlcovat ctenare prilis mnoha clanky denne, spis jde o jejich pestrost a atraktivnost.

Co mimochodem myslite temi deseti tisici ctenaru Doupete, jakou hodnotu maji znacit? Pokud se iAudit neplete, melo Doupe v rijnu 3,5 tis. UIP denne, coz urcite neni malo.

Co se tyka ctenaru ze zahranici - to vite, oni si chteji stahnout neco zajimaveho, co nikde jinde neni k dispozici, na Doupe kvuli tomu asi nechodi, nebot tam nikdy nic takoveho nebylo ;) Maji snad kvuli tomu nektere weby zavest restrikce na IP pouze z CZ domeny? :)

Jiří Hlavenka
5. 12. 2001 • 16:08

Nechci už vypadat jako hnidopich, což už stejně vypadám :), ale tohle je důležité. Honit přes anglické články a odkazy čtenáře ze zahraničí, tj. mít 30 000 stálých českých čtenářů, 200 000 náhodných z celého světa a tvdit inzerentovi, že mám čtvrt miliónů čtenářů - to je samozřejmě trik. Protože inzerent se samozřejmě domnívá (z tohoto omylu jej nikdo nevyvede), že se jedná o čtvrt miliónu českých čtenářů. To jsou jeho zákazníci - nikoli člověk z Cincinnati nebo z Papui-Nové Guinei. To jsou bohužel všecko ty hřebíčky do rakve internetové reklamy...

 

jd
5. 12. 2001 • 16:45

Zajimava uvaha, s kterou nelze nez souhlasit, jen mi nedochazi, proc to zrovna sem pisete? Web je celosvetovy a tak s necim takovym musi kazdy pocitat, i inzerent v USA, kterymu je urcite jasny, ze si jeho produkt nepojede koupit clovek z Cech ;) Problem by pochopitelne byl, pokud by podil ctenaru ze sveta na ceskym webu byl vetsi nez rekneme 10%, coz samozrejme neni, ani u nas, ani an BW.

Mimochodem, proc jste mi neodpovedel na ten predchozi dotaz s temi Vami uvadenymi 10 tisici ctenaru Doupete? Ze by to bylo tim, ze to byl take trik ? :)

Jiří Hlavenka
5. 12. 2001 • 17:43

Trik to není, pokud se na zákazníky ze zahraničí nijak zvláš´t nezaměřujete - tj. pokud například neděláte stránky v angličtině, anglickým kódování, nezadáváte je do vyhledávačů orientovaných na návštěvníky na celém světě atd. Tím dosáhnete, že na vaše stránky bude chodit spousta "balastu", kteří uvidí české inzeráty (které inzerent zaplatil) a maximálně se jim zasmějou. Jistě, normálně ten podíl je nízký - právě tam, kde zahraniční návštěvníky nějak zvlášť nepřitahujete. Ale co třeba mujweb s 90% návštěvníky se zahraničí?

10 000 čtenářů doupěte - podle visits

Martin Bach
5. 12. 2001 • 15:52

Pokud chcete konkretni pripad, kdy Doupe krute zklamalo, muzu jmenovat treba recenzi na hru Return to Castle Wolfenstein, ktera sice byla na ceskem internetu prvni, ale jeji kvalita byla hodne diskutabilni.. Preci jenom, malokdo si dovoli vydat recenzi po zahrani prvnich par misi... Neberte to jako ze rypu, ale chtel jste konkretni pripad.. A verte ze by se jich po chvilce hledani naslo vice..

Jiří Hlavenka
5. 12. 2001 • 16:19

Ale to já naprosto beru, že vznikne a opublikuje se špatnej článek! (Ne že by mě to těšilo!). Ale špatných článkůje všude plno - viz tištěné časáky o hrách. To ještě nesvědčí o amatérismu webu, že se občas vyskytne špatný článek, ale o nedbalosti šéfredaktora.

Martin Bach
5. 12. 2001 • 16:58

Stejne tak jako vy, ani ja nechci vypadat jako hnidopich, ale pochybenim sefredaktora bych obcasne ulety Doupete neomlouval. To se proste stava a beru to. Jenze kdyz se podivam na dnesni vydani serveru, tak vidim recenzi na datadisk ke strategii Kohan, ktera je slusna, ALE pak: Clanek o starem titulu do rubriky Muzeum, coz je typ textu, ktery je na vetsine serveru bran pouze jako doplnek ke klasickemu vydani a nasledne recenze na freewarovou hru z Becherovky, coz je opet doplnova vec pro herni server a osobne bych to nebral jako plnohodnotny herni clanek. Samozrejme, je to vec vkusu a ctenarum Doupete pravdepodobne nevadi, ze na jejich oblibenem serveru nejsou aktualni zpravy, atd.. Kuprikladu dnes vysla od 22. 11. prvni bleskovka...

Gameport neni server, ktery by momentalne mohl Doupeti konkurovat navstevnosti, a to muze byt vas argument. O kvalite rozhoduje ctenar a ten je na vasi strane... Ale radeji toho nechme. Nechci vypadat tak zahorkle

JV
3. 12. 2001 • 9:15

Protože normální noviny nekupuju, mám o internetových novinách slušný přehled: iDNES je neobyčejně laciný plátek. Pravidelně tam jsou hrozné překlepy, hrubky, mizerná stylistika v článcích atd. Buď šetří za každou cenu i na redakci nebo se rozhodli mít za každou cenu co nejvíc článků. Nemyslím si, že by jedno ani druhé byl dobrý nápad. Ale jsou to jejich prachy.

Dusan Bolek
3. 12. 2001 • 9:37

Vami zminovane "hrozné překlepy, hrubky, mizerná stylistika v článcích" je vlastni i papirove podobe, takze nevim proc zrovna na internetu by to melo byt jinak.  Krome toho maji clanky ve vsech DNES mizernou obsahovou uroven ve vsech pripadech, ktere jen zdalky zavaneji cimkoliv technickym.

Martin
3. 12. 2001 • 21:00

Mate pravdu, odebiram MF delsi dobu, ale posledni dobou to s ni jde z kopce. Pri cteni si nevsimnu niceho tolik, jako tech preklepu a nekolika clanku skoro podobnych, nebo o tom samem. S iDnes to jde take z kopce.

kobli
3. 12. 2001 • 9:13

Pane Hlavenko je mi vas velice lito, opravdu uz jen staci vytahnout cisla jak na Zive jde vse hladce a muzete jit delat na NOVU do volejte rediteli az bude Zelezny sedet

Byl jste vzorem spousty lidi ktere znam .............. ale kde jsou ty casy ..... :(((((((

Martin ...

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 10:08

Nikde nejde vše hladce, ba ani na Živě... Uvědomte si prosím, že pokud Živě má ve svém repertoáru psaní o Internetu, nemůže se vyhýbat ani těmto tématům. Zkuste prosím spíše hodnotit, zda je článek pravdivý nebo ne - pokud je, v čem je problém? Na rozdíl od Železného tady nepřekrucuju žádná fakta ani nepíšu o nás samotných.

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 11:22

Omyl, fakta překrucována jsou: každý zkušený dobře ví, co v korporátním newspeaku výraz „určité utlumení“ znamená – zde konkrétně z Bonuswebu odchází značná část redakce. Běžný čtenář snadno nabude dojmu toho, že redakce odchází kvůli utlumení, což je ale holý nesmysl

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 11:30

Víš, pokud chceš vyvrátit něčí tvrzení, je dobré ho vyvrátit a ne psát, že to je "holý nesmysl". To už jsi jako naši politici, kteří sice řeknou "to je holý nesmysl", ale když se jich zeptáš, jak to teda je, řeknou "no comment". Z toho si ale čtenář vyvodí jenom jedno - že na tom "asi něco bude".

Zdeněk Polách
3. 12. 2001 • 11:37

OK, vyvracím tedy, že by byl BonusWeb v útlumu, v listopadu zaměstnával BonusWeb na plný úvazek 4 lidi, v únoru tomu bude stejně, po přechodnou dobu prosince a ledna bude v BonusWebu pět úvazků... Značná část redakce skutečně odchází, bude však v plném počtu nahrazena a navíc posílena větším počtem externích autorů...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Martin Kopta
4. 12. 2001 • 1:48

Tudíž se dá říci, že pokud dejme tomu dostávali 4 redaktoři plat 18.000 a byli zaměstnáni na plný úvazek, náklady na straně zaměstnavatele činily alespoň 4 * 18.000 * 1,3 (= 93.600). Kdežto 5 externích autorů s 18.000 platu představuje náklady ve výši 90.000 korun. Ovšem náklady na zaměstnance se neskládají jen ze mzdy, ale třeba ze stravného, z nákladů na školení, z nákladů na pracovní vybavení a počítače, na pracovní prostředí, telekomunikace...

IMHO se tedy změna interní redakce na externí dá považovat za utahování opasků. A myslím, že neexistuje rozumný důvod, proč se bránit přiznat takový postup. Snižování nákladů je vždycky pozitivní trend -- pokud nejde na vrub kvality poskytovaných služeb. Někdy naopak může snížení nákladů představovat přijetí nového interního redaktora , pokud je s to ušetřit náklady na autory externí.

Petr Broža
4. 12. 2001 • 9:08

Touto cestou šlo koneckonců i Doupě, ale myslím, že to na úkor kvality není.

Zdeněk Polách
4. 12. 2001 • 9:18

Asi jsem se špatně vyjádřil. V BonusWebu budou i nadále čtyři úvazky, ale k tomu navíc přibudou externisté...

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 9:19

Teď nevím, kterou z těch dvou možností, o kterých píšu, máte namysli.

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 10:18

Není to tak jednoduché - kdyby bylo, tak jsou v cpressu samí externisti včetně mě :)). Externista je v podstatě "jednou nohou venku", nemá sounáležitost s firmou, projektem tak, jako člen týmu; zase dostává peníze jen za vykonanou práci a ne za "pobyt v kanceláři". Jde vždy o konkrétní osoby - pokud se najde nebo vychová špičkový organizátor, tak je lepší, když funguje s partou výborných autorů-externistů, každý odborný na něco jiného, protože si je uhlídá a donutí spolupracovat dobře i na dálku. Pokud jsou výborní lidi v interním týmu, je lepší, když zůstanou uvnitř firmy, protože tvoří "sevřenou" partu, která jde rychle nahoru, hecuje a podporuje se, bojuje.

Patrick Zandl
3. 12. 2001 • 8:30

Zdravím Jiří, pěkný článek. Samozřejmě problém s "nevyváženou" čteností jednotlivých sekcí iDNES pociťuje a myslím, že si toho většina lidí i všimla. Naštěstí jde převážně o "agregovaný obsah" - tedy materiály připravené pro noviny, takže jejich pořízení nepřišlo tak draho.

To ale není, o čem jsem chtěl psát. V závěru se píše o BonusWebu a Knihy iDNES. Zatímco iDNES nemohu tak zasvědceně komentovat, jsa v této mašinerii vlastně pouhý pěšák, pak tyhle dvě věci komentovat mohu. BW a Knihy iDNES patří do Mobil Media, což je samostatná firma nezávislá ekonomicky na Mafře. To znamená, že se může sama svinout, zavinout i rozvinout nezávisle na iDNES. Pokud z BonusWebu odcházejí lidé, pak tu existuje i opačný trend - lidé přicházejí. Škoda ho nezmínit. Redakce BonusWebu (a dalších MM titulů) i po všech změnách bude mít stejně lidí, jako má.

Co se Knihy iDNES týká, pak jsme volili název vhodný ke koncernové strategii značek a protože toto nakladatelství bude stále z velké čási vydávat počítačové knihy, je to nejblíže iDNES. Proto to i v názvu. Zda budeme úspěšní, to nevím - zatím se nám daří knihy jak tisknout, tak - a to je nejdůležitější - i prodávat. Doufám, že nám to půjde stále lépe.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 10:02

Patricku, díky za reakci. Pokud jsem nebyl v komentování BonusWebu a knihy iDnes přesný, je to proto, že v řadě vašich prohlášení i prezentací si mírně protiřečíte: je neustále zmiňováno, že obojí je "z rodiny serverů iDnes", a rodinu zřejmě každý na světě chápe jako něco, co je víceméně neoddělitelně pospolu, co má společné "rodiče", tedy zde "vlastníka". Vím, že MaFra má v MM jen menšinový podíl, neznám samozřejmě podrobnosti o tom, jakým způsobem má tento podíl zajištěn a jak má zajištěnou kontrolu nad rozhodováním v MM. (Ne že by mě to nezajímalo :)).  Navenek ale vystupujete jako jeden celek a takto se prezentujete, proto jsem to musel v článku takto zmínit.

Jinak tisknout knihy už dneska problém skutečně není - od toho existují tiskárny a jenom v Brně je jich registrovaných 105 :). Obtížnější je je vydávat tak, abyste byli profitabilní nejen ve dvou zřejmých bestsellerech, ale i v další produkti, aby vás nezahltily distribuční náklady a aby vám přílis často nekrachovali distributoři. Ale to ostatně poznáte sami - pro nás je jen vítané, že jste se rozhodli vstoupit na neznámou půdu, kde se my pohybujeme už osm let a kde známe každý kamínek :)

Patrick Zandl
3. 12. 2001 • 10:24

Jednak MAFRA má v Mobil Media majoritu (>50%), ale to je docela nová informace, tuším ze října. Prostě se jim zdá, že to asi u nás má smysl, tak navýšili, nebo jsme je k tomu dotlačili, přeberte si jak libo. Vystupujeme jako jeden celek, ale v určitých oblastech jsme oddělení - tam, kde je výhodné pro oba být oddělení.

Ale hlavně - my nevstupujeme na neznámý trh papíru. My vstupujeme s požehnáním koncernu na trh, kde jsme si koupili firmu mající zkušenosti, to jsme ještě doplnili o další lidi, mající taktéž zkušenosti z oboru. Nešli bychom do toho tak rozsáhle, kdybychom takové lidi a kontakty neměli. Pro nás to dává smysl - vyznáme se v informacích a jejich publikování, nyní nebudeme publikovat jen do novin a na net, ale i na papír.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 11:20

To je určitě nová informace, podle mého názoru dost zásadní - připadá mně neobvyklé, že jste to neoznámili. Jinak ale souhlasím, že dělat "papír a web dohromady" je rozumné, to jsme si asi z českých firem na vlastní kůži odzkoušeli sami nejlíp.  I když se obávám, že jste koupili "lůzry", kteří měli kdysi i před námi časový náskok a nikam to nedotáhli.

Patrick Zandl
3. 12. 2001 • 21:35

My jsme to oznámili na jedné tiskovce, tuším věnované technetu. ale asi to nikomu nepřišlo zajímavé, fakt je, že je to taková nudná zpráva...

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 1:35

To je asi lidma. Protože jsem si dřív také koupil dvě knihy UNISu a jako polygrafa mě štvalo třeba už jen technické zpracování, a tak jsem ani z obsahu moc neměl. Pokud se teď o technickou redakci a další produkci starají opravdu lidé, kteří o tom něco vědí, myslím, že pak už jen záleží na marketingu a především kvalitních tématech a autorech. Tedy na penězích obvykle záleží nejméně ... i když ti lidé většinou za nic jiného pracovat nechtějí

Petr
4. 12. 2001 • 13:18

No, nechci byt skodoliby, ale nevim, jestli je napriklad M. Kucera clovek, ktery ma zkusenosti z oboru, kdyz poradne ani nevi, co je to tiskovy arch ))

Patrick Zandl
4. 12. 2001 • 14:09

Možná i to je hlavní důvod, proč u nás nepracuje jako specialista na tiskové archy.

petr koukolik
3. 12. 2001 • 8:26

citace:"to, že na značnou část článků klikne jen pár stovek lidí (z toho jich možná jen polovina či méně článek skutečně přečte!),"

to ze si to neprecte nikoho nezajima, jde o to, aby clovek zahledl reklamu nahore a to bylo splneno. nebo o tom internetovy obchod neni? asi byste potreboval poradce z idnes  je to jediny schopny server kde se dozvim co potrebuju a kde nemazou nazory na lidi typu "milan knizak"

Zrcadlo
3. 12. 2001 • 8:16

Pane Hlavenko, je velmi politováníhodné, k jakým způsobům boje se již začínáte přiklánět. Tento článek svědčí o typické české závisti a o tom, že neštěstí cizího potěší nejvíc a ke všemu, aniž by si nejdřív zametl před svým prahem. Je zcela evidentvní, jak se blaženě rochníte v tom, že nejste sám, komu se přehnané investice do internetových projektů nevyplatily, projekty je nutno rušit, oklešťovat, propouštět zaměstnance, atd. Velmi dobře si vzpomínám, jak jste před cca 2 lety šířil internet "ohněm a mečem", rád se nechal titulovat "táta českého internetu" a zadupával názory, klonící se nutnosti zachování klasické "kamenné" ekonomiky do země a stavěl tzv. "novou" ekonomiku na piedastál. Nyní, nejen že ani nepřiznáte "nám se taky finančně nezadařilo", ale zejména už přímo plivete na ostatní, abyste odpoutal pozornost ostatních novinářů od vlastní společnosti a zakryl fakta o vlastním, v současné době, již ne příliš rentabilním a restrukuralizací procházejícím tzv. "internetovém oddělení", které produkuje rodinu i-serverů cpress.cz. Je škoda, že novinář a podnikatel Vašeho typu již naprosto postrádá objektivitu a morálku "bitvy". Bude asi skutečně lepší, když už se konečně odstěhujete na Bahamy, začněte pobírat tantiémy a opustíte svět českého internetu.

Pavel Cvrcek
3. 12. 2001 • 9:24

No nevim nakolik je slusne podepisovat se v prispevku emailem autora.

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 9:54

Milé Zrcadlo, když už se snažíte nadávat, tak by bylo možná rozumné opustit svou anonymitu - protože co jiného je důkaz "malosti", než že se člověk neodváží pod svůj názor (nebo že by to nebyl až tak jeho názor) podepsat?

Jinak je váš příspěvek plný hloupostí i výmyslů. Titulovat jsem se nijak nikdy "nenechal" a vámi uvedený titul slyším poprvé v životě. To, že se investice do Internetu u většiny podnikatelů a to včetně nás zatím nevrátily, jsem napsal a řekl už několikrát: pokud byste to sledoval, tak byste to věděl. Nijak si v tom "blaženě nerochním", to mě věřte - ono jde taky o moje peníze :). A také věřte, i když asi neuvěříte, že pokud ostatní internetové podnikatele postihují problémy, nemáme z toho žádnou radost, protože to znamená, že trh jde celkově dolů. Je lepší podnikat na kvetoucím trhu, kde se daří všem, protože se daří i vám - ne na trhu, na kterém všichni zoufale bojují o záchranu a vydělat korunu je enormně těžké.

Jinak jsem se snažil psát článek maximálně neutrálně, bez žádného postoje k iDnesu, který navíc ani nemám, neboť MaFra není naším přímým konkurentem. Zkuste spíše polemizovat s argumenty, kterých je ve článku poměrně dost, než s nějakými postoji pisatele, které tam nejsou.

Štěpán Šípal
3. 12. 2001 • 12:56

Pane Hlavenka, jak si muzete vubec dovolit takhle nehorázně osočovat konkurenci? Že to není konkurence?? Ale Vy jste přeci mluvil o jakémsi koláči (150 mil. Kč pokud se nepletu), ze kterého si svorně ukusujete, také jste zmínil že iDnes si ukusuje nějakých 10 procent. Chcete tvrdit, že Vám vůbec o nějakých patnáct milionů korun nejde? Já to vidím zhruba tak, že se tímhle článkem snažíte vyvolat nejistotu u firem, které si zde zadávají reklamu (věty typu "například dvacátý nejčtenější článek za dva měsíce (tento) dosáhne na 20 000 čtení – ..... – a stý nejčtenější článek na celém iDnesu za období dvou měsíců už klesá pod deset tisíc čtení, tedy na číslo obvyklé pro články na velmi specializovaných a cílených médiích, jako je Živě nebo třeba Lupa." mě v tom ujišťují) a doufáte, že penízky změní směr toku... A co třeba konkurence Doupě x Bonusweb? Taky si nekonkurují? Tohle bych od Vás snad skutečně nečekal.... (mimochodem, jak už zde bylo napsáno, to že odejde některý z manažerů firmy snad neznamená konec, nebo se Vám snad zdá že iDnes je jakýsi rodiný podnik bez dědice?)  Myslím že takovýhle článek už by měl být i žalovatelný - poškozování jména, nekalá soutěž, nevím, nevyznám se v zákonech, nejsem právník, jsem člověk a tohle je s prominutím prasárna!

Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 13:49

Pokud nejste právník, tak nepište nic o nekalé soutěži a jiných věcech, ve kterých se nevyznáte - to se raději držte těch prasáren, coby "člověk", jak píšete.

Z reklamního koláče ukusujeme, ale každý z jiné strany, takže se do sebe nezakousneme. My prodáváme reklamu na naše technické servery, nikoli reklamu na všeobecně zaměřené stránky, a tak se s MaFrou skoro vůbec nesetkáváme, konkurujeme si s ní podobně jako třeba s TV Nova.

Jinak jste asi přišel na nový význam slova "osočení". Můžete uvést, v čem iDnes "osočuji" (pokud pominu to, že uvádím informace přímo z Mafry, např. od generálního ředitele firmy, které byly již veřejně publikovány a podobně)? Pouze uvádím informace, které jsou buď veřejné nebo které jsou vyjádřeními představitelů uvedených firem - odkdy je toto "osočování"? Celková návštěvnost iDnesu je vysoká a je auditovaná, a to naprosto nezpochybňuji.

MImochodem, nalézáte na mém článku něco nepravdivého? Nemyslíte, že toto je podstatné?

Štěpán Šípal
3. 12. 2001 • 14:57

Pane Hlavenko, jestli jste si nevšiml, tak jsem v příspěvku uvedl že nejsem právník a tudíž nemůžu říci zda to žalovatelné skutečně je - psal jsem to co jsem cítil. Poněkud neuváženě jsem použil slovo "prasárna", osobně jsem předpokládal že budete natolik korektní že jej nebudete z mého příspěvku vytahovat a snižovat jeho (či mojí) vážnost.

Co se týče konkurence - Vaše vyjádření bych přirovnal k vyjádření prodejce brambor, že nekonkuruje prodejci těstovin - přeci obchodují každý s něčím jiným, ne? Ale pozor, co když začneme jíst k večeři brambory místo těstovin? Skutečně si nekonkurují? K reklamě - na zive a na doupeti se mi za tehle nekolik sekund zobrazily tyhle reklamy - Zverinec.cz, dárkový poradce, orchidea.cz, twist, vanoce.atlas.cz, takže máte asi pravdu, samé reklamy na techniku, nic všeobecného....

Těch několik řádků polemiky na slovo "osočení" snad ani komentovat nebudu, já, Vy i většina čtenářů chápe co je tím myšleno, příště na mě můžete vytáhnout třeba pravopisnou chybu, která dá leckterým slovům zřejmě také nový význam.

Mimochodem já jsem netvrdil že to není pravda, pouze se Vám mistrně povedlo vytrhat z kontextu různé polopravdy, nakonec reakce od dotčených lidí to dokazují....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 15:18

Dobře, v klidu... víte, mě docela naštve,a domnívám se, že právem, když dojde k těmto až bych řekl agresivním reakcím, které ale nejsou reakcemi na článek samotný, ale na "něčí předpokládané chování". Tj. připadá mně to podobné, jako když novinář napíše, že pan ministr XX si podloudně zprivatizoval hotel, a někdo jiný řekne - ten novinář je ale hovado, místo aby řekl - to, co novinář napsal, není pravda, z takového a takového důvodu.

Píšete o reakce od dotčených lidí: jako malí kluci jsme měli přísloví "za pravdu se každý zlobí" a myslím je to pravda dodnes... Pochopitelně: pokud, jak firma sama udává, se bude z neúspěšných aktivit stahovat a někdo jiný na to poukáže, tak nemohu čekat, že se dotčení lidé budou radovat a budou mě chválit, jak jsem to pěkně napsal... nebo ano?

Štěpán Šípal
3. 12. 2001 • 15:57

Ještě bych Vás rád upozornil (ačkoliv netvrdím že byste to snad někde tvrdil), že sám ani nejsem čtenářem iDnes. Já jsem zřejmě v minulých reakcích často jmenoval Vás, jako jakéhosi viníka, bylo to způsobeno především tím, že (alespoň mě) celý článek přišel zaujatý, člověk v něm nenarazil na téměř žádné ověřitelné informace..... Promiňte, teď mám nějakou práci, v debatě budu pokračovat večer.....

ms
3. 12. 2001 • 18:21

hele hlavenko nech uz tech blbejch kecu vo anonymite. Stejne kdyz placne nekdo nejaky jmeno vis hovno jestli je pravy nebo ne.  Ale nikdy nezapomenes deset vet o nutnosti podpisu. Vzdycky jednou za cas kdyz uz nevim cim bych se pobavil jdu na tenhle veb a ty me dostanes. na kazdou kritiku blijes kydy typu "placate nesmysly a diskutujme o argumentech.. " jenze v tvejch vejplodech jich moc neni. Takze uz toho mam dost a prestavam psat. Hlavne mi neodpovidej protoze az priste prijdu na tyhle stranky tak uz si nebudu pamatovat jestli sem kdy kde a zda nekde neco psal.

Tak se mej ty mentosi

tom
3. 12. 2001 • 18:43

fakt dobrý. Díky takovejm jako jsi ty, Edo, kerý si nevidí do huby a neumíš vypustit větu aby v ní nebyl kanál, je o Internetu takové mínění jako je. Proč musela všechna svoloč světa nalézt zrovna do Internetu?

TF
4. 12. 2001 • 9:31

Je smula, kdyz k takovemu textu nekdo uvede email (eda@seznam.cz), ktery ani sam nevlastni. No alespon sam nevedomky dostatecne popsal svou inteligenci ve svem vlastnim prispevku.

Jiri Hoblina
3. 12. 2001 • 19:28

hehe... trapna diskuse o nicem :)

Fugas
3. 12. 2001 • 8:05

Velmi slaby clanek, uvazime li, ze ho pise vlastnik "konkurencniho" serveru. Pripomina mi to Dr.Zelezneho v jeho "Volejte rediteli" A Zive uz davno neni odborne zamereny denik. No nic ... jdu cist neco rozumnejsiho.

Bedrich
3. 12. 2001 • 8:16
Jiří Hlavenka
3. 12. 2001 • 9:47

Článek je slabý kvůli tomu, že si Živě s iDnesem (??) konkurují? Nebo máte i jiné argumenty, třeba věcné?

HSH
3. 12. 2001 • 22:07

Něpochybně pane Hlavěnko. Supy sa zbiehajú. C-press to tuší. Tak im ešte nalejte maslana hlavu nech majú vystaráno. Taktika konkurenčného ohovárania Zivě nesvedčí. Alebo sa chcete tu prezentovať obsahovo zaujaté spravodajstvo typu pořadu "Volejte řediteli" ??

Martin Kopta
4. 12. 2001 • 1:28

Omlouvám se, přečetl jsem text pouze tzv. scanningem. Tedy jako když hledáte informace, ale přesto je v textu uvedeno několik velmi zásadních vět (klíčových frází), se kterými bych se klidně ztotožnil. Opravdu v portály nevěřím. Věřím v křížové linkování, ale i z vlastní zkušenosti vím, jak je taková věc náročná. Je dobré vzájemně si odkazovat na články mezi jednotlivými servery jednoho vydavatele, protože lidé, které téma zajímá si rádi přečtou podobné nebo rozšiřující texty, určitě nemá smysl naplácat na stránku co nejvíc odkazů bez ladu a skladu s tím, že na nějaký se určitě čtenář chytne -- to ovšem právě dělají portály. Zájem čtenářů se tříští. Křížové linkování je ale náročné na ediční práci -- vyžaduje to totiž, aby redaktoři měli přehled nejen o tom, co se děje u nich na serveru, ale aby věděli, o čem se píše i v dalších titulech vydavatelského domu. A to nejen dnes či zítra, ale redaktor musí vědět, že když dnes píše na serveru o houbách o dřevomorce, tak že na serveru o bydlení před měsícem vyšel článek o červotočovi. Každý vám jistě potvrdí, že odkaz uvedený v zajímavém článku přinese více čtenářů než odkaz ztracený mezi jinými na nějakém rozcestníku.

Můžete během roku vytvořit 20 serverů a nahnat na ně uživatele, ale ti pravděpodobně budou jen jednorázoví, jelikož je nic nenutí cíti spjatost s médiem. Když vám v občanské výchově učitelka řekne, že si máte připravit zprávy z Novin, tak to ještě neznamená, že si je od té chvíle budete kupovat pravidelně.

Vřele souhlasím se zavinováním, a přeju iDnesu a Mobilmanii, aby jim to vyšlo. A jelikož Hlavenkovy články obvykle ukazují na to, co se v CPressu prolákne během následujícího půlroku, přeji úspěšné zavinování i internetové divizi CPressu.

BTW: Kdy už kodeři začnou používat u formulářů atribut LABEL, abych se nemusel trefovat do checkboxů, ale mohl klikat na popisky?

Jiří Hlavenka
4. 12. 2001 • 10:13

Zajímavá poznámka s tím "našim zavinováním". Neříkám, že se všechny produkty povedly, ale oproti konkurentům máme myslím důležitou výhodu: od začátku jsme začínali s komercí a nestavěli jsme žádné vzdušné zámky. Když vidím půlmiliónové denní obraty v předvánočním období - tak si můžeme dovolit občas udělat i nějaký "balastní" projekt, který je dobrý na to, aby udělal těm e-komerčním propagaci. Takže je tu pevné jádro internetových aktivit, které dělají dnes překvapivě slušné tržby, a to je podstatné - nevím, jestli to o sobě mohou tvrdit weby postavené jenom na reklamě.

elidor
3. 12. 2001 • 3:09

"...tedy na číslo obvyklé pro články na velmi specializovaných a cílených médiích, jako je Živě nebo třeba Lupa. " ..... Zive uz davno neni specializovane medium ... zive vlastne uz neni nic nez stin toho co bylo ...  
ale editor na prispevky je moc pekny .. tj  ...... mame li radi exporer

waleCZnik
3. 12. 2001 • 0:18

Byl jsem zvykly, ze jsem si precetl uvodni stranku idnes a vedel jsem vsechno. Dneska si ji nactu a vim h0vn0 a klikat nekam dal se mi nechce, proto uz na idnes nechodim a radsi si prectu ceskenoviny.

mpixel
3. 12. 2001 • 10:28

Ano dávám Vám zapravdu. Na idnes načtu první stránku a nevím vůbec nic. Ze zpravodajství jdu na http://ctk.ceskenoviny.cz/inc/bl/old-vsechny.html nebo na http://www.ceskenoviny.cz/prilohy/usa-utok/  a okamžitě vím všechno. I s časem vydání zprávy - a nestane se mi že budu číst nějaké ztaré zprávy.

Patrick Zandl
3. 12. 2001 • 11:07

Pokud chcete zprávy, pak je třeba používat homepage zpravodajství na zpravy.idnes.cz - tam najdete vše aktuální

David Petrla
3. 12. 2001 • 11:52

Sláva, zpravy.idnes.cz je opravdu použitelná stránka. Ale to nic nemění na tom, že www.idnes.cz je stránka navržená špatně. Je hrozně nepřehledná. Nějaké zprávy na ní mimochodem jsou - ale ty nejméně zajímavé...

Když si člověk dá tu práci, pochopí, o co jde, že vpravo nahoře je odkazovník, vpravo dole nákupy... ale působí to dojmem chaosu a nemotivuje to k používání.

To je všechno IMHO!

Petr Herma
3. 12. 2001 • 11:08

A co takhle zkusit http://zpravy.idnes.cz/24hodin.asp, tam jsou take vsechny prispevky a chronologicky razene.

mpixel
3. 12. 2001 • 11:26

Díky. Koukám že tu stránku vylepšily - dřív tam bylo jen 24 hodin (já čtu zprávy někdy i za 25 hodin ).Opravdu mě mile překvapili od té doby co jsem na ně zanevřel. Dokonce je tam i nějaký filtr zpráv. Koukám že internetové stránky začínají být táké interaktivní oooo . Je pravda že od dokonalosti mají www servery ještě daleko, ale i tak skvělý pokrok, jen tak dál! Dávám si idnes do oblíbených.......

mpixel
3. 12. 2001 • 12:02

Ty výše uvedené odkazy jsou super. Zkusil jsem ale jen titulní stranu idnes. Ihned mě potěšila prsonalizace, tak jsem si řekl že jí vyzkouším. Musel jsem se registrovat - normálně bych na to neměl nervy, ale vydržel jsem to a formulář vyplnil. Normální internetovej dialupovej user by se na to vykašlal - to nemůžou používat cookies?. Ovšem bída s nouzí. Určitě to dalo programátorům zabrat něco takovýho vymyslet. Ale nevim kdo z vás to použivá. Myslel jsem si že, si budu moci určit jaké zprávy kde budou a kolik jich by tam mělo být, filter zpráv bude tak jemný že si budu moci určit že chci zprávy o hokeji a že nechci zprávy o volejbalu. Ale ono se se tam dá pouze zakázat zobrazit něco co se stejně na titulní straně normálně zobrazuje. Z takový interaktivity jsem zklamanej. Ale co, aspoň ty bleskový zprávy že to umí, ty se mi líbí - je jich aspoň víc než pouhé dvě jako na titulní straně.....

Martin Winzig
3. 12. 2001 • 14:30

Co se tyce designu tak je idnes silenej. Pokud clovek nema dabelskou trpelivost tak se proste nikam nedostane a navic iDnes neustale prudi s nakou registraci uzivatelu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud