M-Disc: optický disk, který uchová data „věčně“

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 72

Názory k článku

avatar
16. 08. 2011 09:52

Já si myslím, že za 10 let už CDčka nebudou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 23:40

To je jedno, za chvilu nam nase data "postrazi" google

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 22:44

já myslím že fyzická média řešit budeme né každý těmhle službám bude věřit a pocti mít něco fizicky u sebe je taky nenahraditelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 21:22

10 000 let? Dělají si z nás páni inženýři srandu??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 18:31

No to je povedená věcička, jsem žádostiv na kolik ta legrace přijde. Ale upřímě není spíš lepší vymyslet velkokapacitní záznam na něčem, co se netočí? Kam se poděl holodisk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 14:58

Vzdyt i dnes bezne dostupny DVD RAM ma zivotnost 30 let. Tak nac vymejslet takovyhle kraviny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 14:05

Nejlepší jsou stejně děrný štítky... pokud nehoří nebo vám je nerozkouše zuřivej pes tak ty data přečtete i pohym okem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 14:03

Myslím si, že optická média by mohla mít budoucnost tehdy, když by se postupem času tato technologie zmenšila a zlepšila. Pokud by sme například dosáhly až takové životnosti, jako mají dnešní vinylové desky a dokázali nacpat dejme tomu až desítky terabajt na médium velikosti Minidisc-u, tak proč ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 12:36

Na fakultě jsem byl při vývoji prvních multimediálních aplikacích. První CD-ROMy jsme si nechali vypalovat v r. 1993. Tehdy nás jedno stálo (materiál + vypálení) 2000Kč. Všechna CD, co se z té doby dochovala, jdou stále přečíst. To stejné platí o všech mých mých CD-R a DVD-R discích.Jedinou výjimku tvoří Kodak Photo CD, které nám v r. 1994 vyráběli v Rakousku. Tam je na povrchu zesvětlené místo s tmavým středem. Z tohoto disku nejde přečíst 1-2 soubory. A ještě jsem vlastníkem jednoho lisovaného CD-DA vyrobeném někde v Evropě (ne Sonopress) a vydaném dnes neexistujícím Fonit Cetra v Itálii v roce 1991. To začalo oxidovat a teď praská jako stará gramofonová deska. Tehdy nebyl způsob, jak digitální data z CD dostat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 12:09

Za 1000 let to bude tak směšná kapacita, že z disků nikdo nic pořádného nezjistí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 11:43

Já zůstávám u blu-ray

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 11:28

M-Disc sice neznam, ale uz dlouho pouzivam ceská DTD a pred mesicem jsem objevil v jednom filmu leták od filmexportu, kde byla reklama na DTD s 30% slevou, stací zadat na jejich eshopu kod "DTD" a DTDcka jsou uz za prijatelnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 11:02

V současnosti je asi nejjistější mít na hlavním PC nezávislou NASku s RAID6kou. Žádnému podtácku bych data nesvěřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 10:29

no jiste to bude velmi drahe a kdo vi, jestli bude dostacovat kapacita, ale zase na druhou stranu ja neustale rikam, ze kdyz si nekdo zalohuje veci z PC, tak by si mel zalohovat jenom fotky, dokumenty a proste to co uz znovu nevytvori, nejvic me dojima, kdyz si nekdo chce zalohovat 300GB filmu, které si při nejhorším může stáhnout znova, ale třeba fotku, tu už znova nevyfotí ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 10:18

"u nových levných médií se vám bez problému může stát, že disk nepůjde přečíst třeba ani po roce pečlivé úschovy."... Blbost! Vlastnim niekolko stoviek cd/dvd diskov, niektore viac ako 10 rokov a nevidim ani naznak nejakeho poskodenia, ci nemoznosti nacitania media.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 10:18

Tady někdo nezná české DTD http://www.datatresordisc.cz/...
http://technet.idnes.cz/cesi-jako-jedini-na-svete... ... Hlavně k tomu není nutná žádná speciální mechanika.Základem je záznamová vrstva, která vydrží, pokud vím, pracuje se nyní na "skleněné" verzi, která zaručí i mechanickou odolnost. V každém případě, nejde o to, že to vydrží 100 let, to vlastně nikdo nechce, jde o to, abych měl jistotu, že za 5/10/20 let, až už tahle technologie bude končit, tak budu moct tohle medium vzít a data přehrát, převést někam jinam, což u současných DVD jistotu nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 10:15

tak tohle se nikdy neujme. to je jako kdyby chtěli oživit videokazety X)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 09:16

Za 20 let uz nebude k sehnani ctecka techto medii. Bude-li nejaka v supliku nepujde pripojit k soudobemu pocitaci. Bude-i v supliku stary pocitac i se cteckou nebude jak z nej data dostat na soudoby pocitac.MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 07:55

Hmmm, odvážná tvrzení - "odolný polykarbonát", "5× víc energie" - v reálu uvidíme po pár letech a to už ta firma vůbec nemusí existovat.
Ještě teď si pamatuju jak na "lepších" disketách(5,25" 360kB!) bývalo odvážné tvrzení "životnost 60 let" - a jak se po zprofanování disket tytéž superlativy o "nezničitelnosti" (VTM a později živě nevyjímaje) psávalo o nové fantastické optické technologii CD, založené kupodivu taky na "pitech v odolném polykarbonátu". Sorry, ale jaké reálné dlouhodobé testy (10,20, 50 let) byly provedeny, že nám zas někdo maže podobné marketingové sádlo kolem huby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 06:29

Tohle mi připomnělo http://bit.ly/qTrXuJ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 08. 2011 03:48

"S příchodem cloudu tak možná nastává chvíle, kdy již nebude nutné data fyzicky ukládat v domácích nebo firemních podmínkách na stále novější média a formáty. To vše za nás cloudy obstarají v rámci své postupné modernizace."Ať je tak je, i dneska není problém být bez netu/sítě, a co teprve při *... ?
*každý ať si doplní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 02:28

cloud je snad taky fyzické médium, jen někdej jinde než doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2011 02:20

Proč všichni předpokládají že chci mít všechno v cloudu? Co když prostě nechci aby někdo o mých datech věděl(ať už z jakéhokoliv důvodu)? To opravdu chceme dopadnout jako v těch scifi jako je třeba Minority Report?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2011 00:23

CéDéčka? Co to je? S tím už běžte do háje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor