Lotus Symposium 2008: Úspěch začíná spoluprací

Přijďte na konferenci Lotus Symposium 2008 a poznejte nástroje pro moderní práci s informacemi a jejich výměnu.
Lotus Symposium 2008: Úspěch začíná spoluprací

Živě.cz je mediálním partnerem komference Lotus Sympozium. Tento článek je pozvánkou na tuto akci.

Způsob práce s informacemi a jejich výměnou se mění s tím, jak se mění způsob práce s nejdůležitějším aktivem všech organizací – se znalostmi. Řešení IBM Lotus jsou nástrojem, který splňuje podstatu této definice a který před mnoha lety zavedl kategorii groupware.

Řešení pro efektivní

Nová verze Lotus Notes 8 nabízí mnohem víc než konkurenční e-mailové systémy. Lotus Notes 8 jako jediný klient přináší plnou integraci pracovního prostředí včetně rychlých zpráv s zjišťováním přítomnosti (instant messaging), aplikačním prostředím, kancelářskými nástroji ke tvorbě a úpravě dokumentů, prezentací a tabulek, a to vše napojí na speciální podnikové aplikace, včetně zákaznické podpory, CRM, prodejních nástrojů, diskusních fór, blogů a dalších. To vše je možné zpřístupnit na mobilních zařízeních.

Aby Lotus Notes poskytly vše potřebné pro většinu práce na počítači, jsou vybaveny vestavěným kancelářským balíkem, umožňující tvorbu textových a tabulkových dokumentů nebo prezentací ve formátech ODF, XML, MS Office 97/2000/XP, Smartsuite a dalších. To znamená, že na stanici s Lotus Notes 8 nebude nutné žádné takové balíky dále provozovat a se všemi dodnes vytvořenými soubory půjde dále pracovat.

Více než jen firemní instant messaging

Používáním instant messagingu je možné vhodným způsobem nahradit nebo doplnit existující komunikační prostředky, jako jsou například e-mail, telefon či SMS. Prostřednictvím jednoduchého programu instalovaného do osobního počítače lze totiž okamžitě vidět, zda jsou jiní uživatelé připojeni (on-line), a pokud tomu tak je, je možné okamžitě zahájit vzájemnou textovou komunikaci (chat). Navzájem tak mohou komunikovat nejen zaměstnanci ve stejné firmě, ale třeba i dodavatelé s odběrateli, zákazníci s obchodníky apod. Pod tímto označením se skrývají dvě ucelená a nezávislá řešení pro on-line komunikaci – jde o klienta pro osobní počítač a o řešení pro pořádání virtuálních schůzek. Základní funkcí klientského systému je chat. Jedná se o on-line přenos dat mezi uživateli pomocí krátkých textových zpráv.

Produkt Lotus Sametime však uživatelům dovoluje využívat také běžně dostupné funkce známé i z jiných produktů, jako je například zobrazení stavu u kontaktů (připojen, zaneprázdněn, na schůzce apod.), posílání souborů šifrovaným spojením, kontrola pravopisu, čas doručení zpráv, nastavení různých jazykových mutací nebo využití
připojené webové kamery i pro přenos obrazu mezi účastníky chatu.

Sdílení dokumentů s podporou WEB 2.0

Lotus Quickr 8 představuje nový přístup ke sdílení informací a dokumentů. Jde o komplexní systém určený ke spolupráci uživatelů jak uvnitř firmy, tak i mimo ni, a to při současném zachování integrity informací a aktuálnosti dokumentů. Lotus Quickr zajišťuje celou problematiku sdílení informací a oběhu dokumentů.

Sdílení a ukládání dokumentů Základním nástrojem je úložiště (knihovna) dokumentů.
Díky konektorům z různých systémů a programů může uživatel do sdíleného úložiště ukládat všechny vytvořené soubory (včetně MS Office). Uživatel nemusí ukládat dokument na lokání disk, ale může využít týmové úložiště – tím je soubor zpřístupněn ostatním, kteří s ním mohou ihned pracovat. Úložiště je integrováno do prostředí MS Windows, kdy v Průzkumníku uživatel kromě lokálních a síťových disků vidí i jím vytvořené složky či sdílené složky, přičemž s dokumenty může pracovat způsobem drag&drop.

Firemní portál

IBM WebSphere Portal představuje řešení pomáhající zjednodušit a zpřehlednit přístup uživatelů k informacím, firemním aplikacím a rovněž k procesům. V současnosti firmy často disponují řadou aplikací, které používají různé proprietární klienty nebo odlišná webová uživatelská rozhraní. Pro každou aplikaci jsou přitom vyžadována speciální přihlašovací jména a hesla. Pokud některá aplikace není často používána (například zadávání dovolené), mohou mít uživatelé při jejím pozdějším spuštěním problém zorientovat se v ovládání, a dokonce mohou volat na helpdesk.

Obecně tak dochází k prodlevě v získávání informací při práci s nimi. Vhodnější alternativu představuje stav, kdy lidé používají jednotné webové prostředí, přihlašují se heslem pouze jednou a zobrazené stránky jsou přizpůsobeny přímo jim, jejich pozici ve firmě a oprávnění pracovat s příslušnými informacemi. Právě tuto funkcionalitu nabízí řešení WebSphere Portal.

Sociální sít ve firemním prostředí

Lotus Connections pomáhá harmonizovat související společenský duch lidí uvnitř a okolo příslušné firmy. Zjednodušuje lidem kontakt hned několika novými cestami, což představuje klíč ke zpřístupnění a efektivnímu využití všech znalostí a schopností uvnitř organizace a v jejím okolí. Lotus Connections se přitom skládá z pěti vzájemně provázaných komponent: Profily, Komunity, Blogy, DogEar (sdílené odkazy) a Centrum Aktivit.

Přijďtě se podívat na konferenci věnovanou všem výše zmiňovaným oblastem.

Registrujte se na: www.ibm.com/cz/events/symposium

Účast je pro registrované zdarma!

Témata článku: Instant Messaging, Speciální systém, Notes, Lotus, Vhodný způsob, Kancelářská práce, Speciální nástroj, Webová prezentace, Možné řešení, Kancelářské aplikace, Osobní profil, Firemní komunikace, Různá alternativa, Sdílení, Nezávislá kontrola, Portal, Webové úložiště, Různé prostředí, Základní znalost, Sdílený soubor, Lotus Notes, Efektivní využití, Osobní klíč

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu