Kůže, nerez, manuální „šestikvalt“, pedály se spojkou a zpracování – to vše dělalo z G25 volant, po jehož vyzkoušení se už člověk nechtěl vracet k plasťákům za tři tisíce. Má nástupce.
Před dvěma lety Logitech uvedl na trh luxusní a unikátní herní volant G25, který většina hráčů dodnes považuje za nejlepší produkt, který se v této oblasti objevil. Nejčastěji používaný materiál – plast, v lepším případě doplněný gumou, zčásti nahradil broušený nerez a kůže. A nebyla to jediná věc, čím se novinka lišila.
Samotný volant posouvaly blíže k reálnému řízení nejen použité materiály, ale i nadstandardní průměr věnce volantu a možnost otáčet volantem o 900 stupňů, tedy 2,5 otáčky (s možností omezení rozsahu otáčení v ovladačích). Větší rozsah otáčení už sice nebyl novinkou, pořád se ale dá se říci, že zatímco u lepších modelů Logitechu jde o standard, u levných volanty s rozsahem otáčení od půl do tří čtvrtin otáčky (180-270 stupňů) výrazně zaostávají.
Pro zpětnou odezvu volantu použil výrobce místo obvyklého jednoho hned dva elektromotory. Ty zajišťovaly, aby volant kladl plynulý odpor a nepovolil ani v okamžiku, kdy má simulovat také nárazy.
Tip: Přečtěte si podrobnou recenzi Logitechu G25 na Živě
Namísto tradičního sekvenčního řazení, realizovaného často jen pomocí dvou tlačítek, v lepším případě dvojicí pák pod volantem či samostatnou páčkou pro řazení na vyšší a nižší stupeň, nabízí G25 propracovanou konzolu s H kulisou a šestistupňovou řadicí pákou. Pro starší hry, které tento režim řazení nepodporovaly, se dalo řazení otočným knoflíkem na konzole přepnout do režimu sekvenčního řazení.

K manuálnímu „šestikvaltu“ už se nedá přibalit nic jiného, než pedály, které mají nejen plyn a brzdu, ale i spojku. I když nejsou dokonalé, patří opět k tomu nejlepšímu, co se dá běžně sehnat. Jak by taky ne, drtivá většina produktů je celoplastová, nemá dostatečně dlouhou základnu a je vybavena jen plynem a brzdou.

Tradiční výlisky z plastu u G25 nahradily kovové pedály uchycené na kovových ramenech a základně. Vše je osazeno do velkého plastového těla, u kterého se nemusíte bát, že by vám ujíždělo pod nohama, na rozdíl od levnějších produktů.
Logitech G27: vylepšení, díky kterým nebudete váhat
Proč tak zdlouhavá rekapitulace? Nová G27 zdědila spoustu vlastností po svém předchůdci. Jde o vylepšenou verzí staršího modelu, který měl i přesto, že byste jen těžko hledali srovnatelného konkurenta, některé nedostatky. Většina ze změn je k lepšímu a pokud byste se rozhodovali mezi G25 a G27, vychází G27 jako jasná volba.

Jednou z věcí, kterou jsme G25 v recenzi vyčítali, byla pouhá dvě tlačítka na ramenech volantu. U G27 se ramena o něco rozšířila a počet tlačítek narostl na šest. Nad středem volantu přibyl indikátor řazení (otáček) z barevných LED, které se postupně rozsvěcí, když je vhodné přeřadit na vyšší rychlostní stupeň. Jako každá neobvyklá novinka ale tato funkce není podporována ve starších hrách.
Průměr volantu zůstal 11" (asi 28 cm). Spolu s širšími rameny je ale věnec volantu o něco robustnější.

Starší Logitech G25 a nový G27
Další změna není na pohled patrná, neboť se odehrála uvnitř volantu. Původní přímé ozubení mezi volantem a motorky nahradil výrobce šikmým. Výsledkem je hladší a tišší pohyb a menší vůle.
Spíše změnu k horšímu prodělala řadicí páka. Zmizela možnost přepínat mezi režimem sekvenčního a plně manuálního řazení, kolečko pro přepínání nahradilo logo výrobce. Odměnou za jednodušší konstrukci má být lepší řazení. Výrobce ještě posílil autocentrování páky.

Brzdový a spojkový pedál dostal navíc podložku, čímž se posunul blíže k řidiči.

Díky tomu plynový pedál zůstává víc vzadu, což usnadňuje přibrzďování patou při sešlápnutém plynu. U pedálů přibyla možnost posunout je do stran po povolení dvou šroubů.


Nalevo je foto pedálů z G25, uprostřed je detail na upravené uchycení a na posledním snímku je vidět posunutí brzdového a spojkového pedálu, které byly u G25 v rovině.
Způsob uchycení i montážní otvory pro upevnění pomocí klasických šroubů jsou u všech tří částí sady stejné, jako u G25 – to ocení především skalní příznivci simulátorů vybavení nějakou konstrukcí, na kterou se sada montuje (možná už jste takový „kokpit“ s autosedačkou potkali na nějaké výstavě či prezentaci, a je vidět i na následujícím videu).
Jednu z prvních recenzí zveřejnil InsideSimRacing. Na dvacetiminutovém videu se můžete podívat, jak se celá sada chová naživo.
Výrobce se hlásí k podpoře pro PC a Playstation 2 a 3, Xbox podporován není. Logitech G27 se má začít prodávat od 15. září. Doporučená cena je stejná, jako u G25 – 300 dolarů. Je ale možné, že vedle G25 bude o něco dražší, G25 se v současnosti prodává za nějakých 265 dolarů a u nás Logitech G25 u seženete asi za pět a půl tisíce s daní.