Listopadové záplaty: ať padá jen listí, ne vaše Windows

Diskuze čtenářů k článku

syner  |  05. 11. 2006 12:39

Opravdu lituju lidi, kteri si mysli, ze Windows je operacni system.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  12. 11. 2003 09:24

"Služba Workstation je poměrně důležitá, lze ji vypnout jen tam, kde se nepřipojuje k jiným počítačům na síti (tam zase ale nehrozí útok zvenčí)"

No nevím, teďka jsem ten servis stopnul a serfuje mi to dál. A protože mi kabel ze síťovky vede rovnou do routeru, tak si nejsem jistý, jestli mi hrozí nebo nehrozí nebezpečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  12. 11. 2003 09:40

Je potrebny pro File/Printer Sharing (protokol SMB). Ne pro TCP/IP, pres ktery chodite na net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2003 08:40

Děkuji autorovi za perfektní článek - teď jsem čtením www.zive.cz ušetřil dost času, neboť článek velmi dobře popisuje čeho se chyby týkají a tak v odkazu v odstavi stahuji jen to, co se mě týká. Děkuji. Hodnotím jedničkou s hvězdičkou a doufám, že to tak vydrží

A jen doufám, že instalací záplat nezačnou wokna padat, když máme ten podzim. Ale s tím už autor článku nic nesvede

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yyyyyyyy  |  12. 11. 2003 10:10

a co takhle pouzit windows update a stahnout jen to co opravdu potrebujes, driv nez to vyjde na zive?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2003 10:56

Na stanicích, kde Windows UpDate funguje JE naistalovaný, ale pod NT a W95 to jaxi nefachá, že... Navíc to stáhlo jen záplatu pro IE, tu pro Word ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TK  |  12. 11. 2003 12:13

ale jo facha.. jenom to chce o tom neco vedet.. na NT (a asi i na W95, ale tam jsem to uz hodne dlouho nezkousel :) bude fungovat nasledujici odkaz: http://windowsupdate.microsoft.com ktery vede na identickou stranku  jako polozka v menu "Windows Update" v novejsich windowsech ...

Zaplaty pro office lze nalezt na http://officeupdate.microsoft.com ktery funguje obdobne jako windowsupdate...ale updatuje to office

TK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 11. 2003 13:35

Ano máte pravdu. Proto nečtěte tento článek a pravidelně si navštěvujte zmíněné url.

Já pravidelně čtu zive.cz a takto provedený článek mi ušetří denně spoustu času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  12. 11. 2003 22:04

A když potřebuju opravit 50 mašin, tak to mám pro každou tahat zvlášť po pomalých mrkvosoftích linkách? Tohlo je článek k nezaplacení - stáhnu a rychle nechat nainstalovat z lokální sítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 11. 2003 07:28

Tohle se by se mohlo dát řešit cache servrem, ale problém je, jak velký soubor ještě mít v cache - 2 MB? 4 MB? 16 MB? A smůlou je, když kumulativní oprava má o jeden bajt víc...

Takže to dělám naprosto podobně - stáhnu, umístním na lokální PC ze kterého to pak instaluji na ostatní PC. Prosté, jednoduché a hlavně rychlé, neboť mám ještě jiné povinnosti než si celý den hrát s aktualizací IE.

A takto napsaný článek mi to výrazně ulehčí, tj. mám důvod zive.cz číst. (I když obsah některých článků je otřesně mizerný, to snad musí psát lidé ze základní školy, kteří si myslí, že P III s Windows 98 je pravěk a nic staršího nemohlo fungovat.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ms  |  13. 11. 2003 20:23

nebo existuje neco cemuse rika SystemUpdateServer..je to free od billa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  12. 11. 2003 04:11

Jojo, hlavne kdyz mi na serveru bezi sluzba 24/7.
Mrkvosrot si plete pojmy "sofistikovany" se "zmatene vytvoreny".
To uz vubec nehovorim o kvalite zaplat...
JR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asaaaaaaa  |  12. 11. 2003 06:28

a linux po instalaci tech megabajtu zaplat se restartovat nemusi? he?
tady zase nekdo rozumi otevrenym handlum a kernelovym sluzbam co?

jsi lame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  12. 11. 2003 06:35

A co takhle restart jen konkretni sluzby?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxxxxx  |  12. 11. 2003 07:50

Nejlepší je do toho praštit kladivem....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Jumper  |  12. 11. 2003 08:36

hovorime o jadru. Pri zaplatovani jadra je opravdu nutny restart.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  12. 11. 2003 09:37

ne, hovorime o sluzbach a aplikacich (webserver, www browser (IE) , kancelarske aplikace (excel a word)), pri takovem updatu bych nutnost restartu CELEHO systemu logicky neocekaval

..uprimne receno zaplatovani jadra windows (kernel32.dll (a kdovico jeste)) si ani nedokazu predstavit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
csdfs  |  12. 11. 2003 10:07

windows se pri zaplatovani nebezicich sluzeb, directx a office taky nemusi restartovat.

proc si to neumis predstavit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  12. 11. 2003 20:07

po updatu directx se nemusi pocitac restartovat? ty umis restartovat jenom samotne rozhrani directx? rekni mi jak, ty win-guru, a poslu ti flasku.

moje reakce byla: neumim si predstavit zalpatovani jadra windows, tj. kernel32.dll Ty ano? Kolikrat jsi to delal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aksjdh  |  12. 11. 2003 23:54

ja chci taky flasku...

z dx nic nebezi kdyz si v desktopu a nemas nic pustene. nainstalujes a jedes. na xp mi vetsina zaplat komp nerestartuje. je to jen kdyz bezi dana sluzba. (nekdy ji staci zastavit, jako treba ta workstation - taky bez restartu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  12. 11. 2003 10:27

Update jadra zase tiez nie je kazdy tyzden, ale raz za par mesiacov. Updatovat zvysok ide bez restartu a cez ssh (vratane update samotneho ssh).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  16. 11. 2003 18:50

Jenom doplneni, po uprave kernelu je nutny restart pouze pri vymene zakladniho bximage. Pri oprave modulu (napr driver sitove karty) staci restartovat modul. Rmmod a modprobe. O tom si wokenice muzou nechat jenom zdat. Zrovna minuly tyden jsem musel jednu sluzbu u zakaznika rozjizdet v testovacim prostredi na W2k, (testovaci prostredi je z uspornych duvodu na PCckach, misto standardnich SPARC/Solarisu). Musel jsem s tim klumprem pracovat CELYCH PET HODIN! Boha jak me ten gatesum kram sral! Po instalaci SP3 na W2k a SP3a na MSSQL zacal Enteprise manager nahodne drzkovat, ze nama dost mista na disku na vytvoreni nahledu a podobne hovadiny. (17GB volneho mista a chtel jsem po nem zobrazit tabuku s 5 sloupci a 3 radky) Nakonec po trihodinovem laborovani jsem zjistil, ze nektery ze service packu nakopl graficky driver, skrzeva ktereho pak Enterprise manager delal hovadiny. (Jinak grafika fungovana bez problemu, zjistij jsem to jedie tak, ze vzdaleny pristup pres Terminal Services fungoval.) Po reinstalaci driveru a celkove sesti zoufalych restartech to konecne zacalo aspon trochu fungovat. Hodina moji prace stoji zakaznika 1800Kc. V ostrem provozu bude nastesti SPARC/Solaris, pozaduje se 24/7. To jen jako upozorneni pro ty, co chteji pokuzivaa wokna na narocnejsi veci, nez print server pro tri PCcka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  12. 11. 2003 08:02

Jak kdy, v drtivé většině stačí restartovat službu. Na Linuxu je třeba možné, aby se stanice ráno přihlásili k určité verzi Samba serveru (nahrazuje server Windows pro stanice s Windows) a večer se odhlašovali od verze jiné. Zkuzte něco podobného na Windows
Ono se to ale nemusí týkat jen OS, stačí se podívat na jednotlivé aplikace. Pokud dělám upgrade IE jakožto internetového prohlížeče, tak je restart celých Windows nezbytný. Mozillu jakožto internetový prohlížeč stačí jen vypnout....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  12. 11. 2003 08:34

To bude asi tim, ze knihovny IE jsou integrovane v systemu a ten je pouziva od spusteni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  12. 11. 2003 08:52

Ano, já vím čím to je. Jenže já si chci prohlížet webové stránky "webovým prohlížečem" a ne "součástí systému". Pro mě to má za následek, že se na stanicích musím starat o aplikaci která je značně děravá a kterou vůbec nepotřebuji, ale odstranit ji nemůžu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  12. 11. 2003 09:47

Tak pouzivej Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ssssssssa  |  12. 11. 2003 10:09

nebo alternativni prohlizec. linux fakt ne, sorry ale prestan s tim spamem neuspesneho systemu.

pokud linux potrebuje pro propagaci spam a votravovani na forech, tak to neni dobry system, zamyslete se nad tim. jste jak amigisti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amigista  |  12. 11. 2003 15:38

amiga rulezzz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bredy  |  12. 11. 2003 10:48

Problem je, ze IE je neco jako ovladaci prvek, stejne tak jako je ListBox, zobrazovac stromu, prohlizec souboru, scrollbar, nebo WordPadovsky editor RTF (Rich Text). Takze spousta aplikaci IE vyuzivaji, aniz bys o tom vedel. Kdyby takhle Mozilla, nebo Opera nabizeli alternativni ovladaci prvek k IE, nebo ho dokazali nahradit (i to se podle mne da, bez vetsiho zasahu do systemu), pak by zacala ta prava konkurence. Ale bohuzel Mozilla (Netscape) a Opera atd jsou JEN prohlizece a zadnou dalsi funkcionalitu v urovni API nenabizi a pokud ano, tak velmi nestandardni...

Kdyby se Mozilla zaclenila do systemu jako IE (ovladaci prvek), bude se pri kazde aktualizaci pocitac muset restartovat. Za to ti rucim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shotek  |  12. 11. 2003 13:02

"Kdyby se Mozilla zaclenila do systemu jako IE (ovladaci prvek), bude se pri kazde aktualizaci pocitac muset restartovat." - upresneni : pokud ten pocitac pouziva OS WinXXX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor