Vždycky jsem si myslel, že ve výuce je nejdůležitější jestli se dá naučená látka použít v praxi. Nikoli linuxáky proklamovaná lež, že co je proprietární, to je špatné z principu věci a to/či na tom - se nemá ani učit. Dejme tomu, že v Čechách by v hospodách byl velice oblíbený guláš, který by byl licenčně zatížený, nicméně by se prodával. Má naše školství expedovat absolventy kulinářského umění kteří by neuměli tento produkt udělat ?Co se týká otevřenosti, tak tam bych to upravil tak, aby výsledný produkt či požadavek státní správy nikterak nezatěžoval občana. Podle mne slo otevřenost ve smyslu "OpenSource" není nutná, minimálně z pohledu občana.Je otázkou, zda používaný produkt má zatěžovat stát pokud existují alternativy zdarma. Tam nastupuje otázka používané funkcionality a TCO obecně. Docela by mne nepřekvapilo kdyby výsledkem nějaké analýzy bylo, že 90% uředníkům stačí OOo, či jaký klon je teďka zrovna "in"