Linux má dvojčata

Diskuze čtenářů k článku

Pennywise  |  20. 04. 2001 19:04

Linuxovych distribuci je hafo.
Zkusil jsem Debian, Suse, RedHat.
Vsecky jsou OKAY, ale nejvic mi sednul
RedHat a tak u nej zustanu.
Kazdemu co jeho jest !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klokan  |  20. 04. 2001 19:04

Prosim zucastnene odborniky o radu, tykajici si prechodu na Linux. Priznam se, ze uz jsem o nem neco cetl, ale praktickou zkusenost nemam zadnou. Jsem odkojen Windowsama, ale dost mi vadi vysoka cena nove verze a vzhledem ze pocitac mi nevydelava, rad bych trochu redukoval ty sumy, ktere do nej porad vrazim. Taky ty petadevadesatky dost casto padaji. Chtel bych ale vedet, jestli je Linux opravdu plnohodnotny operacni system a zda pro nej existuje nejaky solidni textovy editor, a zda se zkratka da s Linuxem zit bez Windows.
A kterou distribuci byste zacatecnikovi doporucili. Diky za pripadne nazory.
Klokan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pennywise  |  20. 04. 2001 19:04

Neboj se pust se do toho !!!
Jestli mas mozek v hlave a aspon
jednu ruku, nebo nohu tak to zvladnes.
Drzim ti palce.
Doporucuju ti Red Hat 6.2, samozrejme
muzes zkusit i Suse, Debian, atd.
Instalace je uz v dnesni dobe super,
a hned si muzes nainstalovat GUI a
hned ti to pujde.
Nenech se zastrasit !!!
Ja si hraju s Linuxem a furt me to neomrzelo, je to zabava i studium
a poznavani novych veci. Neboj se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pennywise  |  20. 04. 2001 19:04

Linux je nejen plnohodnotny, ale je
vhodny i pro zvidave lidi.
Textove editory=Emacs, Vim,
Word Perfect.
Office=Applix Ware, Star Office,
Siag Office.
Muzes malovat (GIMP !!!!!!!!!), programovat, hrat si hry, internetit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pennywise  |  20. 04. 2001 19:04

I s Linuxem se sice potkas obcas
s problemem, ale pokud chces tak
najdes reseni.
FAQ, HOWTO, diskuzni skupiny, www

www.linux.cz
www.linux.org
www.root.cz
www.freshmeat.net
www.penguin.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zipiik  |  20. 04. 2001 19:04

Zkus RedHat 6.2CZ, na CD najdes i ceskou knizku Linux - Dokumentacni Projekt. Jinak u Chipu 5/2000 vysel SuSE Linux 6.4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohdan  |  20. 04. 2001 19:04

panove myslim, ze srovnavat Linux a Win9X je vic nez trapny, snazte se NT X.0 vs Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Krnavek  |  20. 04. 2001 19:04

btw: samozdrejmne,ze mandrake podporuje procesory 486,staci se jen podivat trocha po servru www.mandrake.com a s tim jadrem to je take pekna hloupost.Tak ,a uz sem na stope clankum typu linux je na nic,protoze....:)))
ps:nejsem zaprisahly linuxak a uznavam,ze widle taky maji neco do sebe...CUS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m0nty  |  20. 04. 2001 19:04

ten, kto to vydrzi s win98 na tom vasom pentiu s 16MB ram, tak ten to tam s linuxom vydrzi urcite. Len tak medzi nami, urcite to nie je "tym novym kernelom"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo ucitel  |  20. 04. 2001 19:04

No popravde ja osobne si myslim, ze un*x+X11+Netscape4.72 je podstatne horsi nez Win98+IE4. Brano na masine s 16mb ) To samosebou nemluvim o tom, ze Netscape neumi HTML

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diesel  |  20. 04. 2001 19:04

to zalezi na tom, jak si Linuxa nastavis.


Defaultni instalace RH je na 16 MB RAM pomalejsi nez w98 z toho jednoducheho duvodu, ze poskytuje radove vic sluzeb a ty zerou pamet, od cca 64MB RAM je tomu presne naopak. Windows totiz nejsou skalovatelne, W98 se daji rozumne pouzivat tak v rozmezi priblizne 200 - 400 MHz procesoru, 64MB RAM a vice pomalejsi procesory jsou pro W98 prilis slabe, rychlejsi nedovede poradne vyuzit a trati vykon. Pro W95 je rozumny rozsah cca 100 - 200 MHz, 32 MB a vice.

Ja osobne Linuxu trochu rozumim, a jsem schopen jej nastavit tak, ze na libovolnem hardwaru bude vzdy vykonnejsi nez windows. Konkretne pro Pentium 16 MB bych zvolil Debian Linux 2.2, zkompiloval vlastni usporny, siroce modularni kernel na miru daneho HW, prekompiloval dulezite binarky a volil usporny window manager, treba IceWM.

Ale uznavam, ze toto neni trivialni a pro bezneho usera to muze znamenat problem. Mno, jenze ve windows toto neni mozne vubec, tam jen muzu akceptovat to, co pro mne Bill nachystal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim Kučera  |  20. 04. 2001 19:04

Dlužno podotknout, že pokud se v M7.0 náááhodou rozhodnete pro jinou než automatizovanou instalaci (tzn. chcete volit jednotlivé balíky ručně), čeká vás nebývale sadomasochistické peklo v podobě nejhnusněji vymyšleného a naprogramovného interface, co jsem kdy viděl.

Ale ve všech ostatních ohledech mi (po půl roce používání) přijde Mandrake jako jedna z nejlepších distribucí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warmuza  |  20. 04. 2001 19:04

V propade ze ma nekdo zajem o distribuci "vlastniho" Linuxu v USA necht se ozve. Nabizim procenta z prodeje. Warmuza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Knopp  |  20. 04. 2001 19:04

Obdivovat kraasne graficek prostredi (a nedat ani obrazek) + za optimalni povazovat pIII (kdyz se porad o linuxu tvrdi, ze neni tak narocny oproti win) mi neprijde to prave orechove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diesel  |  20. 04. 2001 19:04

Linux je plne skalovatelny system, muzete ho nacpat na jednoduchy PDA nebo treba na megavykonny serverovy cluster, co pocital trikove sceny pro film Titanic. Linux si muzes zkompilovat trebas na topinkovac, pokud pro nej nekdo vyvine kompilator EGCS. Linuxove routery jedou klidne trebas na 386, zrovna ted jsem pripojen pres na internet pres Linuxovou masinu pro vsechno, routuje ze 4 sitovek (4 nezavisle koax segmenty) do internetu, dela mailserver pro cca 100 lidi, www server, FTP achiv, poskytuje klasicka linuxova shell konta a to i se sifrovanym SSH pristupem, (velikost klice neni omezena, bezne se pouzivaji 1024b military keys, winy se se svymi 40b ci nyni 128b klicu muzou zahrabat), netware server, samba server (MS sdileni), IP accounting, filtrovani paketu z neregistrivanych sitovek a spoustu dalsich veci na ktere jsem zapomel. Cele to bezi na stare sunce K6 200, 64 MB RAM a nejsou sebemensi problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo ucitel  |  20. 04. 2001 19:04

Pekny prispevek, ale popravde, nemyslim, ze je takovym divem, ze to cele bezi na K6/200 a 64MB RAM... Jak jsem to cetl, tak pocitam, ze je zatizeny tak na 10%... Ale jest pravdou ze ja mam router na 486DX4/100,16MB a beha krasne (teda nemam linux, ale to je fuk), a skutecne bych si dovolil tvrdit, ze nechapu na co by mel byt "standardni" pocitac PIII a 128MB RAM... Ja mam P166,48MB ram a beha mi temer vse (vyjma her a ty nehraju)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Janda  |  20. 04. 2001 19:04

Vážený pane, popisovaná distribuce Linuxu je pouze jedna z mnoha. Jiné distribuce
mají srovnatelné hardwarové nároky s Windows.
Obrázek grafického rozhraní lze nalést mimo jiné v posledním čísle Časopisu
Computer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  20. 04. 2001 19:04

Aha, vy budete zrejme obdivovatel lynxu, protoze na obrazky se divate zasadne v casopisech. Proc jste ten screenshot nedal do prispevku? Takhle stoji otazka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor