Automobilka General Motors představila nový model Cruise - auto bez řidiče, které chystá masivně prodávat už v roce 2019, tedy příští rok!

Automobilka General Motors představila nový model Cruise - auto bez řidiče, které chystá masivně prodávat už v roce 2019, tedy příští rok!

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.

Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.

Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.

Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.

Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.

Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.

Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.

Protože konkurence je velká, snaží se GM vše co možná nejvíce urychlit, avšak stále s ohledem na maximální bezpečnost.

Protože konkurence je velká, snaží se GM vše co možná nejvíce urychlit, avšak stále s ohledem na maximální bezpečnost.

Automobil technicky jízdu bez řidiče bezpochyby zvládne a do příštího roku se může systém ještě zdokonalit. Budou však chybět lokace, kde bude možné s takovým automobilem jezdit. Byrokracie totiž zaostává za technologiemi.

Automobil technicky jízdu bez řidiče bezpochyby zvládne a do příštího roku se může systém ještě zdokonalit. Budou však chybět lokace, kde bude možné s takovým automobilem jezdit. Byrokracie totiž zaostává za technologiemi.

Autonomní vozy již dnes nepřekvapí. Hlavní odlišností od mnoha konkurentů je to, že automobil není vybaven ani volantem, ani pedály, řízení je tak možné pouze skrze interní autonomní systém.
Systém využívá počítačový hardware a umělou inteligenci vyhodnocující data ze senzorů.
Pasažéři mají na předních sedačkách k dispozici pouze multimediální a ovládací panel s displejem uprostřed, vzadu je pak k dispozici displej na zadní straně levé i pravé sedačky.
Bude se jednat o elektromobil čtvrté generace řady Chevy Bolt s označením Cruise, který se v roce 2019 bude hromadně vyrábět v továrně v Michiganu.
7
Fotogalerie

Lidé v Kalifornii pokřikují a útočí na autonomní vozidla. Přibývá napadení robotických aut člověkem

Autonomní vozidla už mohou v Kalifornii směle brázdit silnice, i když musí být za volantem stále přítomen lidský řidič. A protože všechny firmy provozující autonomní vozidla musí vykazovat veškeré nehody, objevila se v databázi dma.ca.gov i řada nových, které možná ukazují na nový trend.

Jak informoval web The Guardian, dvě ze šesti nehod autonomních vozů způsobil člověk bez automobilu (v terminologii dopravy tedy chodec), který se cíleně srazil s autonomním vozem. Autonomní automobily zaznamenávají nehod jen velmi málo, proto je i statistický vzorek zatím docela malý, přesto poměrné množství záměrně způsobených nehod budí pozornost.

Jako nejnovější případ uvádí analýza incident z 10. ledna, kdy autonomní vozidlo (GM Cruise) stálo a čekalo na chodce, který přecházel vozovku. Tento člověk na autonomní vozidlo řval, bránil mu v dalším pohybu a posléze si na něj dokonce lehl. Zabránil tak další jízdě a mírně poškodil světlo.

Další případ měl na svědomí taxikář, který autonomní vozidlo zahlédl, vystoupil ze svého automobilu a do předního okna autonomního vozu praštil a poškrábal ho.

Útoky lidí na roboty se však netýkají pouze vozů bez řidiče, ale také nových typů hlídacích robotů, které se rovněž začínají používat na různých místech. Jeden ze zmíněných incidentů zahrnuje útok člověka na pojízdného hlídacího robota, který byl překrytý plachtou, převrácen a všechny jeho senzory byly oslepené barbecue omáčkou.

Nezbývá než čekat na ultimátní test odolnosti autonomních vozů - až se pod platformou Uber dostanou do Prahy a mezi pražské taxikáře.

Waymo a jízda bez řidiče v běžné dopravě:

Určitě si přečtěte

Články odjinud