Mobilní aplikace

Lidé šílí z nové aplikace na úpravu obličeje. Ale pozor, opět je plná rizik

Je to jenom pár týdnů, co proběhlo šílenství kolem aplikace FaceApp a lidé se znovu zamilovali do aplikace, kterou si mohou upravovat své obličeje. Tentokrát se vychytávka jmenuje Gradient a pomocí umělé inteligence dokáže poznat, jako které celebrity vypadáte, díky čemuž si získala početné množství fanoušků. Ti ale postupně hlásí, že ne všechno kolem aplikace je v pořádku.

Situace kolem aplikace Gradient se podobá dění kolem FaceApp. Nejdříve to byla neznámá aplikace na úpravu fotografií, kterou ale veřejně použilo pár známých osobností, a poté se z ní stal hit s tisíci uživateli. I princip softwaru je podobný – nahrajete do něj obrázek svého obličeje a získáte odpověď, jaké celebritě se podobáte. Dostanete navíc sérii obrázků, kde je váš obličej smíchaný s obličejem celebrity, což je funkce, kvůli které se Gradient stal tolik populární.

Tentokrát se sice šílenství do určité míry vyhnulo Česku, ale i tak se aplikace stala dostatečně populární na to, aby o ní informovala některá česká média píšící o celebritách – Gradient totiž v první fázi používaly právě celebrity. Konkrétně vystřelil v oblíbenosti poté, co jej použily ženy z rodiny Kardashianových (ty za to dostaly zaplaceno). Výsledek je ten, že například v USA se Gradient minulý týden dostal ve stahování do prvních pozic všech obchodů s mobilními aplikacemi.

Podezřelý tvůrce a vynucené předplatné

Postupně se proto objevily otázky podobné jako u FaceApp – kdo za aplikací stojí a zda je bezpečné ji používat. Zatímco tehdy se odpověď objevila záhy, tentokrát je třeba provést značné pátrání, což je první možný vykřičník. V první řadě firma, která za Gradient stojí – Ticket to the Moon, nemá na kontě žádnou jinou aplikaci. V podmínkách užití nejdříve byl kontakt na investiční společnost Meihua Capital Partners, poté na společnost MyCompanyWorks.

MyCompanyWorks pro server Mashable uvedl, že Ticket to the Moon je jejich klient. Společnost měli založit dva muži s východně znějícími jmény – Vladyslav Urazov a Bogdan Matveev, kteří dříve pracovali pro startup, který nakonec koupil Snap.

Aplikaci doprovází velmi jednoduchá webová adresa, kde se člověk prakticky nic nedozví a kde nejsou kontaktní informace, jen generická e-mailová adresa. Podmínky užití jsou formulovány tak vágně, že v nich není vyloučeno, že data budou posílána třetím stranám. Ticket to the Moon nicméně uvádí, že data zneužívána nejsou.

Pokud by však někomu tyto skutečnosti nevadily, je tu jeden problém, na který hojně upozorňují lidé na Twitteru – Gradient uživatele nutí přihlásit se k předplatnému, což dost elegantně skrývá. Jakmile si aplikaci stáhnete, jste nuceni souhlasit s přihlášením k měsíčnímu předplatnému za 20 dolarů. Lze to pak zrušit, ale je to práce navíc.

Takže je na uvážení každého, zda podobné aplikace využívat. Funkce má Gradient atraktivní a dokážete mnohem více, než jen porovnávat fotografie s celebritami, ale jako vždy, je třeba si pozorně zjistit, do čeho člověk jde.

Diskuze (11) Další článek: Běžný antivirus podle Microsoftu nestačí. Nově nabízí Secured-core PC, které je chráněné do posledního čipu

Témata článku: USA, Android, Bezpečnost, Twitter, Mobilní aplikace, iOS, Předplatné, Gradient, Mashable, Česká republika, Nová aplikace, Úprava, Aplikace, Celebrita, Obličej, Snap, FaceApp

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky