No jo, lhaní při prodeji ojetiny je skoro sportovní disciplína – každý prodavač chce to svoje auto nafouknout, aby se dobře prodalo. Ale fakt je, že dnešní doba už takovou hru moc nepřeje. Služby jako srovnávač pojištění Suri ti nejen pomůžou najít to nejlepší povinné ručení, ale taky často nabízí přehled o historii vozidla a jeho opravách, takže už není kam schovat pravdu. Když si člověk může online zjistit přesný stav auta, jestli nebylo bourané, jestli nemá skryté závady nebo špatnou historii, tak tenhle „prodavačský balamutný“ trik prostě nefunguje.
Protože jsou chudý jak kostelní myš, mají dolo pr... l a auto bylo pro některé symbol jejich postavení. Důvod není průkaznost ale motivace ušetřit nebo vydělat. Tyhle služby mají za úkol vydělat tvurcům především. Kupce vozů je až druhý a není to vše o najetých kylometrech. Pro neznalé tedy není záruka kvalitního vozu ani v takových certifikatech. Osobně sem se tlemil když v nějakém servisu mě takový prodavač vody odchytil, že prý nemám podle SPZ prověřené vozidlo jak se mi to může být problém. Na dotaz a jaký, protože jsem první majitel a kupoval sem ho nové... frnk pryč bez pozdravu šel lanařit jiné.
1/2:)...jste mi připomněli jeden postarší příběh.V roce 2019 jsem prodával své staré auto Renault Laguna II 2.2dCi (diesel, 110kW), které jsem v roce 2003 koupil nové od dealera. Auto bylo v tzv. "plné palbě" - mělo např. GPS + infotainment s velkým barevným displayem tak jak je to běžné dnes, čidla tlaku vzduchu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, otevírací střechu a okna - všechno na serva, bezklíčkové otevírání na kartu, startování tlačítkem "start/stop", počítačem řízenou pětistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení, limiter, tempomat,....atd....atd... prostě záležitosti, které jsou dnes zcela běžné, avšak v roce 2003 to přece jen bylo něco spešl. :) Ta kára byla parádní až na jednu "drobnou" vadu 😃 - naprosto všechno v tom autě bylo děsně nespolehlivé, motor i veškeré elektronika. Infotainment furt hlásil nějaké errory, atd.... o tom autě přesně platila průpovídka, která se kdysi říkávala o Embéčku 1000MB - že to 1000MB znamená "tisíc malých bolestí".Na té Laguně byla jediná opravdu dobře zmáknutá věc - protikorozní úprava. To auto prostě vůbec nerezlo. Jinak to ale byl spíš technologický demonstrátor toho, jak jednou auta zřejmě budou vypadat. Spolehlivý výrobek to ale nebyl ani náhodou. :)No a tohle auto jsem se v roce 2019 rozhodl dát pryč. V době prodeje bylo po prvním majiteli (po mě 😃 ), staré 16 let, najeto cca. 250 tisíc, STK několik měsíců propadlé, povinné ručení zaplacené, nebourané. Celkově děsně nespolehlivé, nicméně v době prodeje funkční. Mnou požadovaná cena 20 tisíc.Volalo mi docela hodně lidí, které bych v zásadě rozdělil na tři základní skupiny.1. "jsem samoživitelka" a tvou povinností je zařídit STK, vyměnit olej a auto mi pak věnovat zadarmo. Proč? Protože jsem samoživitelka.2. "jsem velký kšeftsmon" - dám ti za to 5000 a to ještě můžeš být rád, protože já se orientuju páč jsem velkým obchodníkem. Big bossem! :)3. prachy nemám, ale dám ti za to něco jinýho - měl jsem nabídku kola, ale taky jiného auta.
2/2Po cca. deseti bezpředmětných a pro mě krajně nepříjemných telefonátech jsem se rozhodl, že tudy cesta zjevně nevede a tak jsem se rozhodl, že to auto neprodám, ale aspoň mu zařídím důstojný konec, protože přece jen je to auto s příběhem – 16 let rodinného života, to už nějakou tu vzpomínku vzbuzuje. A tak jsem se rozhodl zdarma to věnovat místním hasičům k jejich tréninku (rozpárání auta, násilné otevření dveří, apod...). Měl jsem jedinou podmínku – že auto následně ekologicky zlikvidují a zařídí jeho odepsání z evidence + měl jsem prosbu, že bych si to s děckama rád přišel nafilmovat, pokud to bude možné.Bohužel nastoupil Covid, hasiči trénovat v té době nesměli, já už nutně potřeboval uvolnit garáž a tak jsem to za celých 1500Kč nechal odvézt do šrotu k ekologické likvidaci. :) Proč jsem to neprodal aspoň za pár tisícovek? Všichni ti lidé mi byli tak nesympatičtí, že těch potenciálních pár kaček navíc, pro mě mělo menší hodnotu než dohadování se s nima. Tak to prostě je. :)
Dobře jsi udělal, nemám na ty dohady s různými voly taky nervy. 16 let je celkem slušná doba, byť se auta dožijí i delší doby při náležité péči, jen je pak problém s náhradními díly. Laguna II bohužel pokazila ve své době a dlouho potom Renaultu pověst, to auto mělo prostě své chyby už od výroby a problémy s elektronikou se v té době ještě táhly skrz řadu Mégane II. Nicméně pak přišla Laguna III a ta chyby odstranila a naopak byla jedním z nejspolehlivějších aut třídy a dodnes má dost fanoušků a je oblíbená na bazarovém trhu za super peníze. Renault byl v protikorozní úpravě napřed před všema a ty auta nereznou ani po dvaceti letech. A jejich interiéry a výbava vždycky stály za to, už od 25, Safrane, Vel Satise atd. Moje oblíbená značka, něčím mi to hraje do vkusu. Hezký příběh, mimochodem.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 6. 2025 16:08
Prodaval jsem pred hodne lety desetiletou e46. To bylo hotovy peklo. Kdo by tak asi chtel takovou vranu za stovku. Nakonec jsem to strelil do bazaru pod cenou, jenom abych mel klid. Naprosto ti rozumím. Z nakupu a prodeje aut mam vzdy boleni bricha. Nakup jde nastesti vyresit novym autem, ale prodej se musi protrpet.
A to jeste muzete byt rad, ze Vas neobtezovali zlodeji z "BBB Auto".
ano, to je znamy fenom , kdyz prodavas levne auto tak se na tebe vrhne tato sorta lidi a vysledkem jsou neskutecne problemy. Bud rad ze ti nevolali ze 4 skupiny 👨🏿👧🏿👦🏿 ti by do tydne prijeli s reklamaci a uz by vedeli kde bydlis.
Reaguji jen na clanek. Podcast jsem neslysel. Za me jsou tyhle overovacky dobry i spatny. Dobry v tom, ze odhali ocividny problemy a spatny protoze davaji pocit jistoty. Ja mel treba nabourane auto, ktere mi opravili v audi na pojistovnu. Viník z mista ujel a nechal mi na zaparkovanem aute skodu za 95k. O te nehode v zadnych registrech nebyl zaznam a kdyz jsem se ptal proc, tak jednoduse proto, ze se to hlasit nemusi. Navic vetsinu problemu, ktere muzete s autem mit, stejne pres databazi nezjistite. Ja bych radeji vyhledaval auta podle skutečného stavu a ne podle registru. V idealnim pripade zavolat do servisu, pokud se jedna o mlade auto a vitr kam jezdilo.A protoze jsem uz nejaky to auto z bazaru mel, tak vim, ze nejlepsi auto je nove. Ani tak moc drahy to neni, kdyz vite co koupit a do ceny zapocitate i temer nulove naklady na opravy a fakt, ze cas straveny resenim problemu a nejistota jsou draha vec. Taky bych si nekoupil na dlouhodobe užívání rocni auto. Sam jsem ctyri odjezdil a verte, ze byste to po me nechteli. To radeji ctyrlety po panovi, co to auto mel rad a prikladne se o neho staral.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.