Luděk Novák
26. 6. 2025 • 17:20

No jo, lhaní při prodeji ojetiny je skoro sportovní disciplína – každý prodavač chce to svoje auto nafouknout, aby se dobře prodalo. Ale fakt je, že dnešní doba už takovou hru moc nepřeje. Služby jako srovnávač pojištění Suri ti nejen pomůžou najít to nejlepší povinné ručení, ale taky často nabízí přehled o historii vozidla a jeho opravách, takže už není kam schovat pravdu. Když si člověk může online zjistit přesný stav auta, jestli nebylo bourané, jestli nemá skryté závady nebo špatnou historii, tak tenhle „prodavačský balamutný“ trik prostě nefunguje.

Martin Prokop
Martin Prokop
22. 6. 2025 • 13:59

Protože jsou chudý jak kostelní myš, mají dolo pr... l a auto bylo pro některé symbol jejich postavení. Důvod není průkaznost ale motivace ušetřit nebo vydělat.
Tyhle služby mají za úkol vydělat tvurcům především. Kupce vozů je až druhý a není to vše o najetých kylometrech. Pro neznalé tedy není záruka kvalitního vozu ani v takových certifikatech. Osobně sem se tlemil když v nějakém servisu mě takový prodavač vody odchytil, že prý nemám podle SPZ prověřené vozidlo jak se mi to může být problém. Na dotaz a jaký, protože jsem první majitel a kupoval sem ho nové... frnk pryč bez pozdravu šel lanařit jiné.

Bobanowicz
21. 6. 2025 • 8:49

1/2
:)...jste mi připomněli jeden postarší příběh.
V roce 2019 jsem prodával své staré auto Renault Laguna II 2.2dCi (diesel, 110kW), které jsem v roce 2003 koupil nové od dealera. Auto bylo v tzv. "plné palbě" - mělo např. GPS + infotainment s velkým barevným displayem tak jak je to běžné dnes, čidla tlaku vzduchu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, otevírací střechu a okna - všechno na serva, bezklíčkové otevírání na kartu, startování tlačítkem "start/stop", počítačem řízenou pětistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení, limiter, tempomat,....atd....atd... prostě záležitosti, které jsou dnes zcela běžné, avšak v roce 2003 to přece jen bylo něco spešl. :)
Ta kára byla parádní až na jednu "drobnou" vadu 😃 - naprosto všechno v tom autě bylo děsně nespolehlivé, motor i veškeré elektronika. Infotainment furt hlásil nějaké errory, atd.... o tom autě přesně platila průpovídka, která se kdysi říkávala o Embéčku 1000MB - že to 1000MB znamená "tisíc malých bolestí".
Na té Laguně byla jediná opravdu dobře zmáknutá věc - protikorozní úprava. To auto prostě vůbec nerezlo. Jinak to ale byl spíš technologický demonstrátor toho, jak jednou auta zřejmě budou vypadat. Spolehlivý výrobek to ale nebyl ani náhodou. :)
No a tohle auto jsem se v roce 2019 rozhodl dát pryč. V době prodeje bylo po prvním majiteli (po mě 😃 ), staré 16 let, najeto cca. 250 tisíc, STK několik měsíců propadlé, povinné ručení zaplacené, nebourané. Celkově děsně nespolehlivé, nicméně v době prodeje funkční. Mnou požadovaná cena 20 tisíc.
Volalo mi docela hodně lidí, které bych v zásadě rozdělil na tři základní skupiny.
1. "jsem samoživitelka" a tvou povinností je zařídit STK, vyměnit olej a auto mi pak věnovat zadarmo. Proč? Protože jsem samoživitelka.
2. "jsem velký kšeftsmon" - dám ti za to 5000 a to ještě můžeš být rád, protože já se orientuju páč jsem velkým obchodníkem. Big bossem! :)
3. prachy nemám, ale dám ti za to něco jinýho - měl jsem nabídku kola, ale taky jiného auta.

Pindulin
20. 6. 2025 • 23:34

Reaguji jen na clanek. Podcast jsem neslysel. Za me jsou tyhle overovacky dobry i spatny. Dobry v tom, ze odhali ocividny problemy a spatny protoze davaji pocit jistoty. Ja mel treba nabourane auto, ktere mi opravili v audi na pojistovnu. Viník z mista ujel a nechal mi na zaparkovanem aute skodu za 95k. O te nehode v zadnych registrech nebyl zaznam a kdyz jsem se ptal proc, tak jednoduse proto, ze se to hlasit nemusi. Navic vetsinu problemu, ktere muzete s autem mit, stejne pres databazi nezjistite. Ja bych radeji vyhledaval auta podle skutečného stavu a ne podle registru. V idealnim pripade zavolat do servisu, pokud se jedna o mlade auto a vitr kam jezdilo.
A protoze jsem uz nejaky to auto z bazaru mel, tak vim, ze nejlepsi auto je nove. Ani tak moc drahy to neni, kdyz vite co koupit a do ceny zapocitate i temer nulove naklady na opravy a fakt, ze cas straveny resenim problemu a nejistota jsou draha vec. Taky bych si nekoupil na dlouhodobe užívání rocni auto. Sam jsem ctyri odjezdil a verte, ze byste to po me nechteli. To radeji ctyrlety po panovi, co to auto mel rad a prikladne se o neho staral.

Určitě si přečtěte

Články odjinud