To, že "Lidé chtějí jediný zdroj informací o produktech" je naprosto jasné. Nikoho asi nebaví hledat požadovaný produkt (výrobek, službu, zboží) na stovkách serverů a porovnávat ceny a další atributy.
Tahle činnost stojí potenciálního zákazníka spoustu času a peněz.
Ve Vašem článku píšete následující větu. Výsledky výzkumu tvrdí, že si zákazník žádá jeden web, kde jsou soustředěny informace umožňující srovnání. Podle mého názoru to nelze zrealizovat na jednom centrálním webu (atributy výrobků jsou mnohdy naprosto odlišné) a časem stejně zvítězí specializované weby tohoto typu zaměřené na úzké segmenty trhu.
Dokonalé řešení internetového obchodu není v budování centralizované nabídky s možností perfektních srovnání.
Dokonalé řešení spočívá ve vybudování CENTRÁLY POPTÁVEK, kterou lze obohatit o množství doplňujících funkcí (testy, srovnání výrobců,atd.....).
Pokud se totiž podíváme na problematiku internetového obchodu čistě z pohledu zákazníka, pro kterého to stejně celé děláme, musíme si zákonitě položit jednoduché otázky.
Proč má vlastně ZÁKAZNÍK, který chce něco koupit někde hledat? Proč má ZÁKAZNÍK porovnávat technické parametry a ceny zboží? Proč tohle všechno neudělají obchodníci a výrobci, kteří mají přece eminentní zájem prodat svůj výrobek.
Nejlepší by přece bylo, kdyby si zákazník pouze "pomyslel", co potřebuje a vzápětí by obdržel dostatečné množství nabídek, ze kterých by si jen v klidu a pohodlně vybral.
Bohužel v reálném světě nestačí pouze pomyslet, ale je potřeba svou poptávku zveřejnit někde, kde ji mohou všichni vidět (třeba na www.zakaznik.cz ).