Libra chce a může být platidlem celého světa. Je to kryptoměna, která ale funguje jinak než bitcoin

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 76

Názory k článku

09. 07. 2019 22:52

Švédské Spotify si aspoň koupilo členství a třeba konečně přestane brečet, že nevydělává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2019 20:20

"Libra hodlá zabránit tomu, aby žádný z členů nezískal kontrolu nad celou sítí."V jakém vesmíru dává tahle věta smysl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2019 16:05

Jsem zvědavý. Kredibilita facebooku je tragická, ale tady se za to staví i řada jiných firem, které si nemyslím že by si chtěly kazit jméno stavěním se za něco v čem by facebook měl možost ve velkém těžit data a kompromitovat soukromí uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2019 11:18

Čokoľvek od facebooku nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2019 09:41

Každý řeší, zda uvedení Libry bitcoinu pomůže (zpopularizuje to crypto, ale lidi nakonec skončí u toho pravého crypta), nebo uškodí (přetáhne zákazníky).Takovéto úvahy samozřejmě jsou na místě, ale dobré je dívat se na to i z druhé strany: pomůže, nebo uškodí uvedení Libry existujícím státním fiat měnám (a potažmo státům, které je vydávají a které jsou na existenci měnového monopolu existenčně závislé).https://www.kurzy.cz/zpravy/500860-bitcoin-his... Státy vždy v historii jakékoli pokusy o zavedení nezávislé měny silově potlačovaly. A to z "dobrého" důvodu - bez měnového monopolu v podstatě nejsou schopny existovat. Ostatně z USA i EU se již ozývají hlasy proti Libře.Libra sice bude zpočátku pravděpodobně kryta právě státními měnami, ale není to vytesané do kamene. Pokud Libra uspěje a rozšíří se, tak to konsorcium stojící za ní může kdykoli složení krycího koše změnit. Může snížit podíl USD a EUR a rozšířit podíl CHF, CNY, CAD či AUD. Může místo fiat měn do koše více začlenit jiná aktiva (akcie členů konsorcia, jejich firemní dluhopisy a nakonec třeba i zlato či dokonce bitcoin). Až jednoho dne přijde krize a v EU a USA zavedou citelně záporné úroky, mohou:
A) lidé začít prchat ze záporně úročených bankovních účtu do krásně nulově úročené Libry
B) zákazníci mohou na CaLibru vyvíjet tlak, aby se odpoutala od manipulovaného dolaru a euraAž v boji s krizí státy omezí hotovost, zavedou záporné úroky, zavedou kapitálové kontroly, vypnou bankomaty a začnou s masivním QE či vrtulníkovými penězi (např. v podobě nepodmíněného základního příjmu rovnou z tiskárny), bude Libra stát před volbou: být dále spjatá s manipulovanými a masivně tištěnými státními měnami, nebo vyslyšet přání klientů a od těchto fiat měn se odpoutat.
A pokud Libra přání svých klientů nebude chtít vyslyšet, najde se někdo jiný. Pokud není Google, Apple, Amazon, Microsoft, ... padlý na hlavu, tak už také přemýšlí o zavedení vlastní globální měny. Nemohou tento trh jen tak přenechat svému konkurentovi Facebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2019 09:12

Anonymní ani nijak silně pseudoanonymní ta Libra určitě nebude, protože přece celá infrastruktura bude muset dodržovat veškeré množství zákonů proti praní špinavých peněz, proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, financování terorismu, budou muset dodržovat pravidla automatické výměny údajů o platbách/přijmech, zjišťovat zdroje příjmů, atd...atd...
Nevěřím, že by ten Libra spolek dokázal z dodržování všech těchto zákonů a předpisů získat nějakou vyjímku a pokud ano, tak by proti tomu asi velmi silně protestovaly banky, které tohle všechno dodržovat musí a velmi je to zatěžuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2019 08:11

Libra je digitální platidlo.Není ani měnou , není ani kryptoměnou. Protože narozdíl od PR Facebooku neobsahuje mechaniky a vlastnosti které by odborně k takovému označení sloužilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2019 06:51

Výborně, výborně, výborně. Tohle chybělo jako sůl - je třeba vyzkoušet jiné systémy, funkčně odlišné od bitcoin a spol. A nechat na uživatelích, ať sami rozhodnou co chtějí používat. To je přeci volná soutěž, tak je to v pořádku a tak to má být …

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 23:44

Není to kryptoměna. Je to altcoin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 22:19

Mně to spíš přijde jako žetony v kasínu, kdy si za reálné peníze vyměníte žetony a využíváte je ve službách kasína. Tím si Facebook vytvoří univerzální platidlo pro své služby (a služby dalších zájemců) a nemusí řešit cenotvorbu pro každou měnu zvlášť (samozřejmě v případě komerčního prodeje služeb bude muset nějak řešit DPH, apod.). V každém případě to není kryptoměna jako oblíbený zdroj zisku zločinců v tom smyslu, že si pár vyvolených "vytěží" kryptomince z ničeho a ostatním je prodává za reálné peníze a přitom různě šibuje s burzama, aby to rychle šlo nahoru - dolu - nahoru - dolu ... a tak donekonečna nechává otřásat oslíky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 07. 2019 21:45

Tu snáď sa vynára len jedna otázka: "Ako veľmi sa máme báť?"
2.5 miliardy ľudí - bude mať možnosť platiť tak jednoducho ako poslať smajlíka - a všetko bude mať pod kontrolou facebook

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 21:33

To tisknuti a paleni minci "na zaklade poptavky" pekne smrdi.
Jak snadno tim pujde shodit a opet navysit hodnota (samozrejme az po "vhodnych" insider transakcich)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 21:07

1,7 mld lidí nemá účet v bance. Z nich bude většina ze zemí třetího světa. Konsorcium amerických firem stojící za librou je sice pochybné, ale zdaleka ne tolik jako místní řežimy. Provize za převody budou odpovídat kupní síle uživatelů. Nebudou to zatím kosmické sumy jako na západě, ale ten trh poroste. Takto se dělá byznys pánové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 20:51

To nemá s kryptoměnou nic společného. Jen se pár firem dohodlo, že si vytvoří vlastní kredity, aby vydělávali na transakcích a především konverzích do a ze systému, který mají plně pod kontrolou (narozdíl od národních měn nebo skutečných kryptoměn). Není to nic jiného než zlaťáky v on-line hře s o něco menší anonymitou a o něco větší použitelností.
Hlavně i přes zdání jakési vyváženosti ve více zapojených společnostech to stejně celé ma na triku dceřinná společnost Facebooku a je otázkou, jak moc eticky se bude k vytěženým datům Facebook stavět, ale pokud se dá soudit z minulosti, tak soukromí uživatelů řešit nebude vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 20:40

Tak tohle bude drsný globální test lidské inteligence.
Svěřit Zuckerberkovi ještě ke všemu i své peníze se mi zdá být už opravdu vrcholem hlouposti a lhostejnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 20:25

Tak dulezity bude vysledek. Asi to bude primarne konkurence pro zahranicni platby. Pokud jako koncovy uzivatel budu moci si objednat ubytovani v zahranici a zaplatit to vyhodneji "Librou" tak proc ne.
Ostatne to byla puvodni myslenka Bitcoinu, nez se to zvrtlo v pyramidovou hru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2019 20:15

Libra není kryptoměna. Nesplňuje žádné znaky specifické pro kryptoměny. Není decentralizovaná, nemá veřejný blockchain, není anonymní, není vaše, ale facebooku a jakmile porušíte jejich pravidla tak o své "peníze" příjdete. Libra jsou jen fejsbukové peníze vázané na běžný fiat. Slona také nenazýváme koněm. Opravte si ten lživý nadpis.Pokud něco udělá Libra pozitivního, tak jen, že obyčejní tupí stádovití lidé přijdou do styku s tímto paskvilem a mnoho z nich se začne zajímat o normální funkční kryptoměny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 19:54

Jaký je rozdíl oproti normální bance, když ta "Libra" je stejně krytá nějakou jinou měnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 19:38

Tomuto se budu vyhýbat jak jen budu moci. K jakýmkoliv produktům Facebooku nemám ani trochu důvěry. Když jsem viděl Zuckerberga v kongresu tak se mi úplně navalilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2019 19:35

Diky pekne za clanok! Podla toho co som pochopil, dolezity je tento odstavec:"Členové provozující validační uzly pak budou vydělávat na poplatcích z vytvořených transakcí v síti, které mají sice být podle slov Libry velmi nízké, ovšem ve velkém objemu plateb to může vcelku zajímavý obnos. Dalším příjmem peněz pro uzly pak budou vyplácené úroky z uložených aktiv, které Libra Association používá ke krytí kryptoměny"Cize x++ bohatych firiem si zriadi alternativnu menu, na ktorej budu proste este viac bohatnut, pre bezneho cloveka tam okrem pseudoanonymity a dajme tomu mozno jednoduchosti prevodu penazi medzi 2 koncovymi uzivatelmi, aj to za poplatok, nie je ziadny zasadny prinos. Opravte ma, ak mi nieco uslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2019 19:09

Libra to neni nejaky slovensky výrobca PC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor