Letos nás má být už sto třicet miliónů

EMarketer spočítal, že se letos digitální národ rozroste o nových 35 miliónů lidí.
Známý průzkumník světa Internetu, firma eMarketer, uvedla, že očekává na konci letošního roku 130,6 mil. uživatelů Internetu na celém světě. Loni to bylo 95,4 mil., vzrůst je tedy o 37 % za rok – což, když uvážíme jiná internetová čísla, není zase až tak moc. Firma přitom předpovídá, že v roce 2003 bude na světě celkem 350 mil. uživatelů Internetu; pokud provedete pár výpočtů, zjistíte, že v tomto odhadu počítá s zhruba třicetiprocentním meziročním nárůstem, což by mohlo být blízko pravdě. Největší nárůsty pak logicky budou zaznamenávat další světadíly – v nejbližších letech nejvíce poroste Evropa, až později Asie a Jižní Amerika, tedy země neobvykle lidnaté, ale také internetově zaostalé.

EMarketer dále tvrdí, že už v letošním roce ztratila severní Amerika „majoritu“, tj. že nyní už žije víc uživatelů Internetu mimo tento kontinent. Přitom ale 75% všech webů je v angličtině; to je samozřejmě také logické, protože jednak je angličtina univerzální řečí světa Internetu, jednak bude trvat řadu let, než si ostatní země vystaví vlastní bohaté internetové zdroje ve svých rodných jazycích. EMarketer se specializuje i na odhady v elektronické komerci: počítá, že z dnešních 98,4 miliard (odhad pro rok 1999) stoupne na 1,2 bilionu (tedy více než 12x) v roce 2003, přičemž i v této době budou mít USA většinu celosvětového e-komerčního obratu. Zajímavé je, že druhou nej-e-komerčnější zemí po USA je Německo, třetí Velká Británie.

Živě komentuje: je jen nutno uvést, že eMarketer neprovádí vlastní výzkumy, ale spíše agreguje veškeré výzkumy, které různé další firmy (Jupiter, Forrester, IDC atd.) provádějí, jejich výsledky diskutuje a komentuje a snaží se najít jakousi nejpravděpodobnější cestu. Je totiž pravdou, že řada analytických firem trošku postupuje metodou „přání otcem myšlenky“ a průzkumy, často placené komerční firmou, směřuje určitým směrem – tedy, aby cosi, co si někdo přeje, dokázaly. V tomto smyslu je eMarketer dobré brát jako „kvalitního kompilátora“, jako firmu, která je spíše k cizím datům mírně kritická, což je v dnešní době, kdy různé predikce okolo Internetu nestojí zrovna nohama na zemi, velice potřebné.

Váš názor Další článek: Nastavení rychlosti PS/2 portu

Témata článku: , , , , , , , ,