Letní novinky Seznamu: opět vylepšené mapy, encyklopedie a filmy

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  21. 06. 2006 15:56

Upozornění: Použitím technologie BitTorrent (využívající vlastnosti peer-to-peer sítí) automaticky nabízíte v době běhu BitTorrent aplikace možnost stahovat naše filmy z vašeho počítače. Takto přenesená data se vám budou počítat do datového limitu, pokud vám váš operátor limit stanovil.

LOL, no at si to vsichni s FUP uziji

To nemaji na to si zaplatit optiku?

Nejhorsi je, ze tohle dotuje stat... achjoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 20:28

"Upozornění: Použitím technologie BitTorrent (využívající vlastnosti peer-to-peer sítí) automaticky nabízíte v době běhu BitTorrent aplikace možnost stahovat naše filmy z vašeho počítače."

Tohle je navic vylozene lez- nebo prinejmensim hodne viditelna snaha uvest v omyl .... BitTorrent klient rozhodne nenasdili vsechny vase filmy co mate na pocitaci !!! Umoznuje ostatnim stahovat pouze dokoncene casti toho co vy sami prave stahujete... jakmile to dotahnete muzete to stopnout ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 06. 2006 12:10

Seznam se v poslední době moc zlepšil, používám jeho RSS denního tisku na homepage, e-mail, mapy. Dcera je nadšená z Encyklopedie. Podle mě v Seznamu pochopili, že méně je někdy více a že maximálně jednoduché a přívětivé a rychlé uživatelské rozhraní je základ. A co pak třeba takové drobnosti jako jednotné přihlášení ke všem službám. Že se najdou drobné nedostatky (viz diskuze) je nepodstatné. Důležité je, že se v posledních měsících Seznam probudil ze stagnace a jeho inovace jdou podle mě správným směrem.
Co bych poradil pánům a dámám ze Seznamu jako tip na další zlepšení - je to předpověď počasí. Něco na způsob pocasi.idnes.cz (samozřejmě ještě lepší), které se před pár dny významě vylepšilo a je teď mojí nejoblíbenější stránkou s předpovědí počasí.
Ještě 2 drobnosti k homepage: Obešel bych se bez horoskopů (opravdu je tolik lidí, které tento nesmysl zajímá?). Nešly by v nastavení vyhodit? A druhá věc: Blok se zprávami z Novinky.cz asi nevyhodíte, možnost zrušení asi taky nedáte, ale nešel by aspoň přesunout pod kurzy, počasí a televizi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 13:01

.. mno pokud bych se k tipum na dalsi vylepseni mohl pridat, navrhl bych Seznamu zautocit na sektor VoIP a vytvorit svuj IM klient zalozeny budto na SIP nebo na Jabber+Jingle, ktery by zahrnoval v jednom i stavajici funkci emailoveho upozornovace a byl by propojen se sluzbami (nebo by nektere jeho sluzby primo prevzal - a presunul je uzivateli bliz z internetoveho prohlizece na desktop ) se sluzbami na www.lide.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  21. 06. 2006 13:11

no, já si myslím, že nějakého kecálka asi udělají, záleží jak je drahý okopírování, mě spíše mrzí funkčnost jejich emailu, neustálé výpadky, neustálé psaní na helpdesk, a jejich "managerské odpovědi", to je síla, a je to škoda, myslím, že mají našlápnuto dobrým směrem, jasně že kopírují, jenže kde by vzali tolik peněz na vlastní vývoj, že, hehe........ty filmy, nevím nevím, podle mě to bude pomalý, a zase takový trháky tam nebudou, radši se kouknu na dvd, video, encyklopedie je fakt super, a pokud mapy vychytají adají tam aspoň evrpou ( třeba router, nejde po evropě), tak není co řešit, ale chce to ty  služny dotahovat.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Time4Tea  |  21. 06. 2006 14:58

Zajímavé, já pracuji s jejich emailem několikrát děnně již dva toky a za tu dobu pouze jeden výpadek...
Otázka tedy zní, jestli je chyba vždy na jejich straně.
Problém map není obsah, ale to, že sestále jedná o zkušební provoz! Přesnost taky není ještě 100% odladěna, ale je možnost poopravit GPS souřadnice uživateli, takže nevím, co brečíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johník, Johník  |  21. 06. 2006 11:55

Já teda nevím, ale myslím, že DVD z půjčovny mě vyjde opravdu levněji než za 45 kachlí. V mém okolí jsou min. dvě půjčovny DVD s půjčovnym 30 kachlí za film, jediné navíc je ta cesta do půjčovy, ale i když mám 3000 turbo od Karnevalu, tak z té půjčovny budu 2 x rychleji zpět a navíc data můžu užít jinde!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel K.  |  21. 06. 2006 12:27

a určitě tam půjčíš filmy, který měly před týdnem premiéru v kinech, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redsnake  |  21. 06. 2006 12:53

a ty si myslis, ze na ty sluzbe Seznamu budou filmy driv nez pujdou na DVD ? Nenech se vysmat, ani omylem. Me tahle sluzba prijde naprosto zbytecna a hlavne predrazena, v DVD pujcovne si pujcim filmy podle stari v rozmezi 20 - 50 Kc na den, ve vyrazne lepsi kvalite obrazu a zvuku a nejsem limitovanej tim, ze na to musim koukat na PC v Media Playeru a jeste jsou na DVD bonusy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johník, Johník  |  21. 06. 2006 13:12

Určitě tam hned nevylezou novinky, protože to neumožňuje ani autorský zákon, který nejdřív dává film do kina a potom až na další zpracování....nosiče, internet, filmové kanály atd....! Je to zbytečnost a ještě za nechutnou cenu vůči kvalitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  21. 06. 2006 15:02

Novinky tam sice určitě nebudou, nicméně to s autorským zákonem je úplně mimo. To samozřejmě řeší výrobce toho filmu, když bude chtít, může klidně film ve stejný den vyjít v kinech, na DVD a v televizi.
To, že je to postupně, je způsobené úplně jinou věcí- snahou výrobce víc vydělat. Kdyby filmy vyšly rovnou v kinech a v půjčovnách, málokdo asi půjde do kina, když si bude moct film daleko levněji půjčit na DVD. Stejnětak asi nikdo nepůjde do kina na film, který dávali včera v televizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hajma  |  21. 06. 2006 10:15

Za ty peníze si ten film půjčím v půjčovně v 10x lepší kvalitě (plus bonus filmy atd) a kopnu ho do pc a můžu si ho pak přehrát kdy chci.
Kdybych se chtěl podívat na film v shitovej kvalitě, tak si ho radši stáhnu z p2p.
DRM? díky, nechci (a asi ani nemůžu, Linux country here)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chose007  |  21. 06. 2006 19:01

No, nevim. Pro DVD si musis dojit do pucovny - tzn. mimo jine, ze musis bydlet ve meste.... a mimo to, musis tam zajit 2x, coz me nejvic se.re. P2P jaksi neni legal - pokud je ti to jedno, tak samozrejme neni so resit  Co se tyka pouzity ochrany - uznavam, je to dost na prd, ale bohuzel dneska asi neni zadny jiny "schopny" reseni (a jestli je, tak to jsou kokoti...) 
Myslim si, ze tenhle pristup ma budouscnost, asi bohuzel jeste ne dnes, ale je dobre, ze uz tu jsou prvni vlastovky, i kdyz nejsou dokonaly. Sousasnej stav, kdy kazdej sosa filmy z p2p je asi dlouhodobe neudrzitelnej, ale myslim si, ze jeden z duvodu, proc to lidi delaj je proste proto, ze "sosani" je pro ne nejjednodussi. Komu se chce dneska litat po vsech certech a jezdit si do kramu nebo do pujcovny pro film? A druha vec, kolik lidi se na vetsinu filmu diva vic nez 1? Me to prijde jako velmi dobrej napad, ale chtelo by to trochu dotahnout - hlavne aby tam bylo co nejvice titulu, v lepsi kvalite nez 700MB (nejlepe moznost vyberu datove velikosti - pro trosky s pomalym pripojenim a shit kompem s bakelitovejma bedynkama staci tech 700MB, narocnejsi clovek s lepsim pripojenim a propojenim PC s domacim kinem tak aspon 1400 - 2000MB). Pak by to chtelo jeste dohodu s vyrobcema ruznej DVD masinek, neco takovyho by bylo idealni, kdyz by to umelo primo domaci kino napojeny na net. A nakonec poradnou reklamni masaz  a za 50Kc - myslim ze by to bylo fakt super.
Jo a jeste jedna vec, na tomle seznamu - jsou tam originalni verze s titulkama nebo dabing? Chtelo by to taky vyber, pac dabing (az na vyjimky) fakt nesnasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  21. 06. 2006 09:22

Stále se prezentují mapy.cz jako div světa, ale funkčnost právě té informační části je mizivá. Díky struktuře databáze se sice dozvím, kde bydlí majitel nějaké firmy (nebo restaurace, hotelu), ale kde je ta provozovna už moc zřejmné být nemusí. A zatímco bývaké mapy.cz měly přímo referenční databázi čerpacích stanic, na nové mi dá práci vůbec nějakou najít. Sídla vysokých škol nejsou. Jak důležitý orientační bod slouží velké nákupní centra a supermarkety. Zde se dozvím akorát to, že poblíž nákupního centra Olympie v Brně (to že to je zrovna ono, to jsem se samozřejmě z mapy nedozvěděl) je několik bankomatů, jejich poloha je ale úplně jinde než ukazuje mapa. Hledat něco podle těchto map ještě asi dlouho nepůjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzik  |  21. 06. 2006 10:37

jojo moje rec ty stary mapy.cz byli daleko prehlednejsi a neco najit nebyl problem, ale ted co se zmodernizovaly uz stoji celkem za prd, je to skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 12:56

No je videt, ze co clovek to nazor/zkusenost .... ja jsem se napriklad seznamackymi mapami zacal zabyvat az po te "modernizaci" ktera jim dala vyhodu intuitivniho a snadneho ovladani ... do te doby pro mne ani neexistovaly (pouzival jsem mapy.atlas.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  21. 06. 2006 20:47

k čemu je mi bezva ovládání když pracuje s nepoužitelným obsahem ? Vem si jen ten plánovač cest kterej plánuje pro Startrek (musíš se na mnoha místech teleportovat). A pokud to chápou jako DoDo, tak by měli neověřené údaje ze své databáze nějak odlišit od těch co jsou správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  21. 06. 2006 11:40

Mapy.cz maji vynikajici satelitni a letecke mapy CR. Co se tyka ostatniho ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  21. 06. 2006 01:44

Kdo tohle vymyslel tak snad zahodil mozek.To jako se má rodina naštosovat kolem PC aby zhlédla film?Jo můžu PC propojit s TV ale pak zahazuji mozek já neboť přehrávat film z PC je drahá sranda pokud jde o energii a to nemluvím o hluku.Bohužel tak tichý PC jako je DVD přehrávač nemám.O kvalitě obrazu a zřejmě i zvuku se ani nezmiňuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizard  |  21. 06. 2006 02:50

Vidite, ja treba mam skvely tichy pocitac (Mac mini), ktery je pripojeny k TV. K danemu ucelu idealni. Avsak jaky ze tu mame problem? Nesmyslne svazani s jedinou platformou. S Mac OS X mam smulu a tak ackoliv bych si velice rad ty filmy koupil a shlednul (ze zahranici k nim nemam jednoduchy pristup), tak jim nenecham vydelat. Opet kratkozraky pristup nekterych poskytovatelu, kteri si mysli, ze zde existuje jedina platforma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Umiyaki  |  21. 06. 2006 07:40

No, tak já mám tichý počítač s propojením na TV a OS WinXP. Co mi brání??? No, uvidím, co tam je vůbec za filmy. Jestli něco podobného, co na StarZone, tak pěkně děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 12:52

Tento pristup bohuzel povede k tomu, ze tu casem BUDE pouze jedina platforma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel K.  |  21. 06. 2006 07:55

A máte jinou alternativu k filmům přes PC? DVD z půjčovny? nebo originály?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  21. 06. 2006 08:16

Tak si kup notebook s pořádnou grafickou kartou (a video výstupem).
Jsou tiché a nenáročné na energii.
Jsem to udělal a ušetřím na elektrice měsíčně +-500Kč (asi 150kWh).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  21. 06. 2006 00:51

"Technicky se jedná o video ve formátu Windows Media Video, které je chráněno technologií Microsoft Digital Rights Management. Díky tomu je zajištěno, že si film pustíte pouze na jednom konkrétním počítači" - predevsim na pocitaci zakaznika Mikrosoftu. Jini maji smulu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  21. 06. 2006 00:54

To si můžou strčit někam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grafik  |  21. 06. 2006 08:21

A poznas vari nejaky multiplatformny system DRM, ktory funguje pod Windowsom aj Linuxom bez nutnosti instalacie pridavneho SW?
Keby to ponukali bez DRM, nedostali by licenciu od filmovych spolocnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  21. 06. 2006 14:07

Neni jen Linux... S tim je problem, ze DRM je s nim neslucitelne. Ale takto jsou orezany vsechny systemy - i ty co DRM mohou pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 20:13

tedy pri vsi ucte zkuste se nad tou podminkou "bez nutnosti instalacie pridavneho SW?" zamyslet jeste jednou ... prakticky totiz ve spojeni s MS Windows znamena totez co "aniz by to byl produkt firmy Microsoft" ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 06. 2006 20:19

*oprava je to totez co : "ABY to byl produkt firmy Microsoft" ... logicka chybka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  21. 06. 2006 00:31

Ušetřim 45 korun a budu to mít nejspíš v lepší kvalitě než v nějakým WMV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek, Mirek  |  21. 06. 2006 00:09

Nevidím důvod proč by přenesená data z kinománie neměla být započítávána do FUPu. Zatěžuje to síť přece stejně jako kdyby stahoval něco jiného..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  21. 06. 2006 03:20

Asi tak... také mne nenapadá jediný důvod, proč by se FUP započítávat nemělo.
 
Navíc si nejsem u toho Telecomu jistý, jestli nepřesahuje únosnou mez stanovenou antimonopolními zákony. Protože věc je evidentně nastavena tak, aby likvidovala konkurenci, a ne kvůli tomu, aby zákazníci měli "něco navíc zadara". Protože když velkoobchodní cena přeprodávaného ADSL je ve skutečnosti vyšší než cena maloobchodní po započítávání všech akcí, které ale jedou prakticky permanentně, nezbývá alternativcům prostor pro konkurenci. Správně by tedy IMHO měl monopolní operátor nabízet tuto věc jako součást i velkoobchodní nabídky, ale to bych chtěl od Telecomu či spíše našich soudů, příliš mnoho. Těch případů, kdy dlabaly naše soudy na překročení práva monopolem, je koneckonců daleko více a více důležitých.
 
Takže v jistém slova smyslu je jen dobře, že o uvedenou službu není prakticky žádný zájem. A v tomto smyslu bych se divil opravdu enormně, kdyby uspěl zrovna seznam s něčím ještě nesmyslnějším a proprietárnějším...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  21. 06. 2006 15:08

S tou FUP jedna poznámka:
jsou poskytovatelé, co do FUP počítají i UPLOAD. Pokud je to Seznamácké řešení založené na BitTorrentu, uživatel bude zároveň uploadovat data pro ostatní uživatele. Takže by se taky mohlo stát, že si stáhne 700MB film a z limitu mu to užere gigabajt.
A vůbec je zajímavé, že bych si zaplatil za film a Seznam pak bude využívat moje Internetové připojení pro jeho další distribuci a já za to nic nedostanu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redsnake  |  22. 06. 2006 08:28

abych pravdu rekl, nevim, proc by se do FUPu nemel zapocitavat i Upload ? POkud clovek bude hodne pouzivat P2P (DC, torrent, ...) tak pokud se bude chovat tak jak by mel, bude mit download a upload v pomeru 1:1. Zvlast u torrentu, tam je celkem neslusny ukoncovat sdileni torrentu s pomerem pod 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor