intago
2. 1. 2024 • 7:10

Slyšel jsem že autopilot dopravaku umí i start i přistání

Petr Zaloha
2. 1. 2024 • 0:03

Az to bude umet pristavat velka dopravni letadla pri silnem narazovem bocnim vetru s turbulencemi, pak to bude zajimave. Zivy piloti maji s bocnim vetrem sve problemy.

H4UnT3R
1. 1. 2024 • 22:30

Tak ono na kolejích/ve vzduchu je pro počítač daleko jednodušší řízení, než na klasických cestách...

Bobanowicz
1. 1. 2024 • 12:38

Jen podotknu, že podobný systém, i když sloužící "pouze" pro nouzové přistání v případě, že pilot např. dostane infarkt, v malých letadlech už nějakou dobu existuje a dokonce je certifikovaný pro reálný provoz. Je možné nechat si letadlo tímto systémem vybavit - viz. Garmin Autoland
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
Podobný systém také už nějakou dobu vyvíjí rakouský Diamond
https://www.youtube.com/watch... Mám dojem, že něco takového "kutí" také i na brněnské VUT ve spolupráci s Honeywellem. Ale tohle jsem fakt jen zaslechl a nikdy jsem se o to dál nezajímal, takže nemám tušení jestli je to fakt pravda a příp. v jakém stádiu rozpracovanosti to je.

Názor byl 1× upraven, naposled 1. 1. 2024 12:42

jsyrovat
1. 1. 2024 • 11:19

Let proběhl už 21. listopadu na letišti http://www.airnav.com/airport/KCVH... . Co se tu neobjevilo, jak se řeší VFR a radio komunikace?

Určitě si přečtěte

Články odjinud