Akvizice Googlem pro Waze ve výsledku příliš výhodná nebyla. Populární navigace pod křídly Alphabetu rostla pomalu, navíc tým neustále narážel na střet s korporátní kulturou a faktem, že v některých regionech Google propagoval jen své Mapy. Je o tom přesvědčen bývalý šéf Waze Noam Bardin, který se o svých názorech rozepsal v dlouhém blogovém příspěvku.
Bardin firmu opustil před dvěma týdny po sedmi letech. V příspěvku shrnuje své zkušenosti a popisuje, jaké to bylo z pozice malého izraelského startupu spolupracovat s Googlem. Pocity jsou rozporuplné.
Když Bardin ve Waze začínal, aplikace měla 14 tisíc uživatelů, loni už 140 miliónů. To na první pohled vypadá jako ohromný růst, bývalý ředitel je ale přesvědčen, že bez akvizice Googlu v roce 2013... „Asi bychom rostli rychleji a efektivněji, pokud bychom byli nezávislí,“ napsal Bardin a podotkl, že Google schválně v určitých věcech Waze omezoval, přičemž ve stejnou chvíli jeho nápady kopíroval do svých Google Map.
Agentura Reuters připomíná, že podobné názory v uplynulém roce zazněly i od dalších bývalých zaměstnanců Waze. Google podle nich v některých zemích obrovskou mírou upřednostňuje své Mapy, tudíž o Waze se nikdo nezajímá. Zároveň tlačí podporu spolujízdové platformy Waze Carpool, která se přílišné oblíbenosti netěší, akorát na ní firma ztrácí peníze.
Bardin se podle bývalých zaměstnanců snažil, aby původně izraelský startup zůstal alespoň trochu na Googlu nezávislý. Tým se se zbytkem korporátu příliš nedružil, měl do jisté míry nastavená svá vlastní pravidla. Sám Bardin ale přiznává, že to byl naivní přístup - Waze se stále potýkal se všemi problémy, které se pojí se startupy, ale zároveň se musel řídit pravidly korporace.
Aktuálně se podle Bardina z Waze již nádech startupu vytratil. Jejich majitel se o to postaral.
Sám Google ve vyjádření uvedl, že do Waze během průběhu let enormně investoval a přidal několik nových funkcí. Bardinovi popřál všechno nejlepší v jeho další kariéře. Nový ředitel ještě jmenován nebyl.