LED projektor Toshiba TDP-FF1: Láska na první projekci

Diskuze čtenářů k článku

14. 06. 2018 10:44

Nedávno jsem investoval do HD projekce, kterou jsem si nechal nainstalovat od firmy https://www.visap.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
faun  |  09. 01. 2008 21:04

Nenechte se mylit,spotrebou ledek.Mozna ma 15 nebo 30W ale skutecny odber proudu jsou 2A coz je asi 500W,a to je jako normalni spustena televize..takze zadna lace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truss  |  29. 05. 2006 14:06

chybí mi v recenzi cena a záruka lampy, tj. záruka 3 měsíce a cena cca 10.000,- kč, to není dobré...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jardat  |  14. 05. 2006 22:39




Technologie:
0,55" DLP

Rozlišení:
SVGA 800 x 600

Světelný výkon:
400 Luxů

Kontrast:
1.500 : 1

Lampa:
LED

Poměr stran:
4 : 3

Pracovní doba lampy:
cca 10.000 hodin

Video kompatibilita:
PAL, SECAM, NTSC

Objektiv:
Manuální focus, 1,8 : 1

Horizonální frekvence:
31.5 - 80 kHz

Vertikální frekvence:
56 - 85 Hz

Korekce lichoběžníku:
Ano

Velikost obrazu (úhlopříčka):
0,45 - 1,75 m

Projekční vzdálenost:
0,65 - 2,5 m

Hlučnost:
30 dB

Počítový vstup:
1 x VGA, 1 x USB

Video vstupy:
1 x video

Audio vstupy:
1 x audio

Audio výstupy:
1 x audio

Integrovaný reproduktor:
0,5 W

Rozměry:
135 x 55 x 100 mm

Hmotnost:
0,5 kg

Extra:
Skutečně mobilní řešení s možností prezentace bez počítače - USB flashdrive

Napájení:
100 - 240 V

Příkon:
18 W

Příslušenství:
Dálkové ovládání, kabely, transportní brašna, projekční plocha A3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik  |  14. 05. 2006 22:20

Uvadet u projektoru svitivost je super, ale je to bohuzel uplne nanic. Svitivost je totiz vpodstate svetelny tok na jednotku plochy, na kterou dopada. Takze u projektoru nas svitivost nezajima, resp. muselo by se rict, na jakou plochu sviti; co nas zajima a co VSICHNI vyrobci uvadeji je samozrejmne svetelny tok v lumenech, coz je vpodstate svetelny vykon v jine jednotce nez ve wattech (je do toho promitnuty lidsky vjem). Kolik to ma tedy lumenu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  15. 05. 2006 01:50

Po delším googlováním jsem se dostal k _nezaručené_ informaci 150-160 AnsiLm, ale zřejmě v tom kromě autora nemá jasno ani samotná Toshiba...
Klasické "lampové" Home-cinema projektory mívají v Eco-módu kolem 400, s touhle hodnotou se tedy vzdálenost (a tedy i úhlopříčka a další rozměry) obdobně osvětlené plochy zmenší oproti 4:3 klasice přibližně v poměru 1:1,6. Takže zkoušet svítit i se zatemněním na víc než 2 metry (což odpovídá úhlopříčce necelých 140cm - bacha, nemá to žádný zoom!) na obyč plátno (a nedejbůh na zeď) asi nemá moc smysl.
Takže jako luxusní hračka je to super, ale už kvůli tomu že je to jenom SVGA mě jako použití napadá (kromě těch propagovaných a ne zcela domyšlených mini-prezentací pro pár lidí v zatemněném obýváku a nebo na tom kartónu o velikosti 19" LCD?) třeba nenáročné video (starší DivXy, kinoripy, VideoCD...), klasická 4:3 telku (přes DVB, video a nebo Pecku - to jediné se asi vyplatí, už kvůli spotřebě, akorát že v tom hučí větřák) a hrubé náhledy fotek pro příbuzné co si zapomněli brejle.
Mimochodem, zajímalo by mě, co na těch 18 wattech vlastně musej tak intenzivně chladit 30dB větřákem, když třeba panasonicy se 150W Xenonem mívají v Eco módu sotva 25dB (a to mi doteď připadalo že řvou - zřejmě mám jiné uši a nebo tišší pecku než pan Holčík)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík, Tomáš Holčík  |  15. 05. 2006 11:19

Problémem je neexistující jednoznačný přepočet mezi Lux a ANSI lumen. Toshiba se očividně stydí za svítivost u tohoto modelu, proto u něj jako u jediného udává lux místo ANSI lumen. K nezaručené informaci je nutno přistupovat k jako nezaručené. Já to testoval na vlastní oči a tak mohu s klidem říci, že to není opravdu žádný rekordman ve svítivosti, ale když je tma, tak se na to dá velmi krásně koukat.
Udávaná hlučnost 30 dB znamená, že projektor v tiché místnosti slyšíte. Rozhodně to ale není rušivé a při filmu o něm nevíte. Pokud něco má 25 dB, tak to neslyšíte, zvlášť když u toho koukáte na něco jiného než na němý film. Sebevědomost marketingového oddělení při uvádění hlučností je ale veliká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  15. 05. 2006 14:08

Díky za upřesnění - i subjektivní názor někdy může být užitečnější než marketingovým oddělením posvěcené datasheety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goodoldalex, goodoldalex  |  14. 05. 2006 19:34

Tak ta LEDka ma zivotnost 10 tisic hodin, a nahradna bude stat kolko, tolko co novy projektor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  14. 05. 2006 20:21

než prosvítíš 10 000 hodin, bude něco jiného, výkonějšího a levnějšího

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xengh2  |  07. 09. 2006 17:09

...navic, nevim, jaky ma prikon, ale 1W LED stoji 250Kc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  14. 05. 2006 18:40

Tomuhle věštím velkou budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  14. 05. 2006 18:37

K cemu je lampa v LED projektoru ? Prominte mi mozna hloupy dotaz, ale ja myslel, ze tam sou nejake ultra vysoce vykonne LED prvky, ktere prave to svetlo vytvareji. Asi to tak je, nicmene nemelo by byt v parametrech misto "životnost lampy 10 000 h" napsano "životnost LED matrice 10 000 h", nebo neco podobneho ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZK  |  15. 05. 2006 09:55

Lampa je zařízení, které svítí - může to být výbojka, klasická vláknovka nebo třeba sestava LEDek. Bystrý čtenář snadno nahlédne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xengh2  |  07. 09. 2006 17:06

bohuzel tak male a tak vykonne LED se delat neumeji (asi), takze je to normalni DLP projektor 'jenom' jako zdroj bileho svetla je pouzita misto zarovky LEDioda..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pejay  |  14. 05. 2006 16:08

stranka vyrobcu (www.schuss.cz) sa zda byt stale nedostupna .... neviete o nejakom "normalnom" distributorovi (SK,CZ) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  14. 05. 2006 13:31

http://www.root.cz/zpravicky/miniaturni-laserovy-projektor/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  14. 05. 2006 11:50

Kdyz to srovnam s Panasonicem PT-AE-900E, ktery jsem koupil pred par mesici za cenu vyssi o necelych deset tisic korun, tak mi to neprijde jako dobry pomer cena/vykon. Zadne HDTV, minimalni svitivost, zadny HDMI (nebo obecne digi video vstup), zadne nativni 16:9. Jako technologicka ukazka dobry, ale bude lepsi si pockat na opravdove LED projektory az se zlepsi technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  14. 05. 2006 12:50

no tak si k tomu panacovi pripocti jeste 2 zarovky (á 8-10tis) ktery za 10k hodin spalis + mobilitu, minimalni zahrivani a nizkej hluk a schvalne jestli ten tvuj panac bude porad tak jednoznacnej vitez.

LED rulez doufam ze do r2007 budou LED ve vsech slusnejch LCD monitorech i v DLP projektorech. Uz mam tech vrcicich zarivek a predrazenejch zarovek plny zuby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  14. 05. 2006 18:21

Trvanlivost lamp je takova, ze pri rozumnem rozsahu pouzivani ji v podstate neni nutne menit. Tech cca 5000 hodin trvanlivosti je rekneme 2000 filmu, pri sledovani dvou tydne (kdo ma cas a chut na vice?) to dela asi patnact let provozu! Ten Panasonic je rovnez prenosny, kdybych o to stal, a provoz na baterie je spise teoreticka vlastnost. Hluk je u Panasonicu rovnez minimalni, s vyjimkou dochlazovani neslysitelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  14. 05. 2006 18:53

No znám i člověka kterej by se u projektoru nejradši "celovečerně" (=jede furt, každej den až do noci) válel jako u telky (včetně občasnýho internetu, když s emu nechce vstávat a jít k pecce). A kde seš s těma optimistickejma 5000 hodinama - to budeš resetovat počítadlo? A kolik elektriky navíc za tu dobu protopíš tím xenonovým mařičem příkonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  15. 05. 2006 19:16

Projektory obecne nejsou urceny k nahrade TV a tudiz celovecerni pouziti opravdu neni typicke. Nicmene i pri pouziti tri hodiny denne, predstavuje tech pet tisic hodin pet let provozu, coz neni zrovna malo.

Elektrina dneska skoro nic nestoji. Kdyz si vezmu prikon a vynasobim dobou (byt extremniho) pouzivani tak je to stale v porovnani s porizovaci cenou zanedbatelna castka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  15. 05. 2006 23:45

Je vidět že račte být úplně mimo:
"Projektory obecne nejsou urceny k nahrade TV a tudiz celovecerni pouziti opravdu neni typicke"
To zní stejně blbě jako že "automobily nejsou určeny k dlouhodobé jízdě". Když vynecháme tohle "technologické demo", spousta projektorů v přednáškových místnostech a pod. jede klidně i 10 hodin denně (s několikaminutovými přestávkami - které mimochodem lampám škodí možná víc než stálý provoz), takže "projektor jako náhrada TV" rozhodně není z provozního hlediska nic atypického.

"Elektrina dneska skoro nic nestoji"
Tak to možná příživníky co si nevidí na špičku nosu, co buď bydlí na kolejích a nebo za ně všechno cálujou rodiče. Normální člověk i při zběžném pohledu na vyúčtování energií snadno a rychle pochopí rozdíl mezi 18W a 180W spotřebičem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  18. 05. 2006 08:35

Myslim, ze ja rozhodne nejsem ten kdo naprosto nechape jakym zpusobem se pouzivaji jednotlive druhy projektoru, takze k jednotlivym bodum:

a) pokud se zeptas na jakemkoliv foru uzivatelu projektoru, tak se vsude dozvis ze na sledovani TV maji vsichni klasicke TV a projektor pouzivaji pouze na filmy. A to same doporuci i tobe, protoze projektor s ohledem na sva omezeni skutecne pro tento ucel neni vhodny.

b) argumentovat pouzivanim projektoru na prezentace je zcela mimo misu, protoze projektory na domaci kino a na prezentace jsou zcela diskretnimi mnozinami. Pro kazdy z techto ucelu jsou zcela jine pozadavky na projektor, ktere nelze spolecne splnit. S ohledem na fakt, ze promitani pri prezentacich probiha z praktickych duvodu povetsinou v nezatemnelych mistnostech, tak tento kousek se smesnou svetelnosti opravdu nema ambice v teto oblasti.

c) mam doma projektor, v lete skoro neustale bezici klimatizaci, velkou klasickou TV, pocitac, 12 zarovkovy lustr (kvuli 50m2 obyvaku), velkou lednici, elektrickou troubu a dalsi bezne spotrebice; mesicne platim podle vypisu za elektrinu nejake dva tisice korun. Tj. zcela zanedbatelnou castku. Rozdil mezi 18W a 180W spotrebicem bych na uctu ani nepoznal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xengh2  |  07. 09. 2006 14:42

Nejde nez nesouhlasit s Radkem - vazeny jste uplne mimo. Je to videt uz z vyctu vasich spotrebicu. Nevim, zda se tu snazite delat ramena, nicmene rozhodne NEMUZETE ani naznacovat nic o BEZNYCH vecech. Vezte, ze rozmery vaseho obyvaku, cena ani skladba vasich spotrebicu rozhodne NEJSOU bezne a vas prijem bude IMHO v hornich 10% - rekneme 40k...podhodnotil jsem?

a) to je nesmysl - argumentujete hlasem lidu, coz je samo o sobe zcestne, a necim ve stylu "sledovani barevnych filmu v televisi je nesmysl, protoze televise je cernobila a na barevne se chodi do kina" - jeste, ze jste nebyl v padesatych letech u vesla technickeho pokroku. Projektor je na sledovani VELKOPLOSNEHO obrazu, lhostejno jakeho obsahu, divaku a barvy jejich pleti. Televise je dobra tam, kde nemuzete mit projektor za zady, nebo za platnem a kde neexistuje lepsi a efektivnejsi techn.reseni - tzn. v dobe LCD NIKDE (CRT je posledni elektronka, ktera mela vymrit v roce 1957, coz se bohuzel nestalo - jakakoli technologie, ktera zhavi/zere neco, co nemusi ke svemu primarnimu ucelu (zde vyzarovani svetla), je spatna.

b) to by me zajimaly ty vase odlisne pozadavky - oni na presentacich nechteji koukat na velkoplosne hybaci obrazky? Nebo filmy a TV vysilani nejsou hybaci obrazky...? Ano lisi se (i nekolikanasobne) vykonem, hlavne quli kravatakum, kteri nejsou ochotni zatahnout rolety a 'jejich' projektor, ktery se horko-tezko naucili zapnout, musi davat viditelny obraz i za slunecniho svitu do mistnosti...a cim vic megapixelu, tim lip. Projektor o kterem je tu rec urcite takove ambice nema - a kdyz tak jedine cenou. IMHO je pro domaci kino (uhlopricka do 2m) naprosto vyhovujici a pokud by Toshiba svetlo nefiltrovala, ale mela 3 (r,g,b) diody vykon by se mozna i vice nez ztrojnasobil. Jedina nevyhoda tohoto stroje je cena, az bude levnejsi nez 80cm LCD...rekneme pod 15k zacnu premyslet o koupi. Jinymi slovy: nemuzete tvrdit, ze LED technologie je na nic, jenom proto, ze prvni komercne dostupny produkt v nekterych aspektech zaostava, navic v aspektech, ktere jsou nekravatakum (99.999% populace planety) uplne sumak.

c) ani komentovat nebudu - vypadate na povrchniho materialistu, cimz 'to' pro me hasne. Navic vydelavate nekolika nasobne vice nez ja, takze se nase zivoty v nicem nepodobaji. Snad jen, ze rozdil mezi 15W a vice nez 200W (prikonu 'bezneho' zarovkoveho DLP...rekneme 1500lumen) je vice nez 175W. Bezna kWh stoji 3.5Kc, takze hodina provozu je o 0.7Kc drazsi (nepocitaje 14Kc za hodinu amortisace lampy - na 5000h muzete zapomenout). Kdyz opomenu tu do nebe volajici stupiditu vaseho zavrhovani stroje, ktery je ucinejsi vice nez 9x a dokonce i pro vas smesnych 2'500 Kc usetrenych za 5 let provozu pri 2hod denne (nepocitam sem energetickou narocnost na vyrobu lampy, kt bude take nezanedbatelnou slozkou jeji ceny), nemuzu nevidet 175W krat 2 hodiny krat 1'000'000 jen cz domacnosti krat 365 dni v roce, tj. 130MWh. Pro vas mozna hodina provozu stredni uhelne elektrarny - pro me energie, ktera by uzivila 130 dospelych lidi po stejnou dobu. Lidi, zvirata ci cokoli jineho 'ziveho' na vasem uctu skuecne neuvidite, tam jsou jenom ty vase prachy..at vam slouzi

Spete sladce - po vas potopa (doufam ze splachne vam podobne arogantni sobce s dolary misto duhovek)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZK  |  15. 05. 2006 15:22

A navíc - narozdíl od lamp nejsou ledky nijak náchylné na nárazy. Kopnete-li do projektoru v provozu, je většinou po lampě (draze zaplacená vlastní zkušenost). Do ledky můžete kopat jak chcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  15. 05. 2006 19:14

... kdyz ja radeji hraji fotbal s micem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayBee, JayBee  |  14. 05. 2006 10:34

No i ta cena je trochu moc, ne? Kdyby to byla tak desetina, tak si stoupnu do fronty taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  14. 05. 2006 10:44

Tak být to za desetinu, asi by nestačili vyrábět Ale to je spíš kategorie snů.
I tak je to ale krásná hračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maso na spejli  |  17. 05. 2006 08:45

A nechtel bys, aby to davali v Lidlu k fuseklim? Nebo to rozdávali uplne zadarmo? Takovyhle vyzirky z lacinyho kraje mam nejradsi
Uz tak se to vyplati, kdyz pripocitam 13k na 2 rezervni lampy a 6k na spotrebu, tak TCO vyjdou lip nez u tech dvou primotopu za 20k.
Jen skoda, ze tam nejsou tri LEDky - RGB, tim ze filtrujou bilou pres DLP podle me zabili 30 % vykonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  14. 05. 2006 00:27

Příkon 15W? Má to vůbec ventilátor a nebo tam jenom bzučí motorek kolečka s barevnýma filtrama nad DLP?
400Lx na domácí kino potmě stačí, škoda jenom toho slabšího rozlišení - mít to klasických 1280*768, už bych posílal objednávku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  14. 05. 2006 00:50

toz diru pro fukar to ma, ale moc hlucny to asi nebude. kdyby byla verze 1280x1024 tak bych uz stal ve fronte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  14. 05. 2006 10:14

no, já si počkám na třetí - čtvrtou verzi, až zvíšej rozlišení a svítivost a taky dosah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  15. 05. 2006 14:00

Ja bych rekl, ze to nema ani ty barevne filtry - LED jsou barevne samy o sobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  15. 05. 2006 14:03

Coze, oni pouzili LED jen jako prachsprosty zdroj svetla?!? Ach jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík, Tomáš Holčík  |  15. 05. 2006 14:38

má, je tam silná bílá ledka (možná jich je víc, ale po koukání do rozsvíceného projektoru jsem jich víc neviděl, jen si na pár minut rozhasil oči). Je tam ale rotující kolečko, to vidět je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  14. 11. 2007 00:54

Jaké kolečko? To je v DLP projektorech jen proto, aby udělalo z bílého světla R, G a B světlo, případně i další pomocné. Tady jsou přímo R, G a B LEDky, takže se žádné kolečko nekoná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor