LaserJet 1220: vše v jednom a rychleji

Diskuze čtenářů k článku

david lev  |  02. 01. 2002 13:26

pokud k tomuto problemu dojde tak sice svou roli muze hrat(dlouhodobe) kvalita papiru a vlhkost ovzdusi v mistnosti, nicmene mechanicky jde o opotrebovani podlozky separujici podavane stranky papiru. naprava je mozna v servisu nebo na www.hp.com, kde dojdete na http://195.92.173.150/hp_select_countries.asp .tady si objednate zakaznicky instalovatelnou separacni podlozku. zadarmo.

david lev, hp

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 01. 2002 22:30

Ale nono se to osoupe ne při 10 tisíci stránkách za měsíc, ale tak po 5000 stránkách !!!! Dost mě zaraží kam to spěje, když se nabízejí tiskárnym které nevydrží pracovat spolehlivě ani polovinu záruční doby!!! Shit!!!

Vzpomínám na HP LJ III+P, starou velkou bednu, těžkou, s malým počtem dpi, která tiskne bez servisu už 10 rok.

Takže doporučuju - zajděte do solidního bazaru, kutke "starou 50kg krávu", ta vydrží, narozdíl od novodobých plastových šmejdů!

A na obrázky si kupte nejakou inkoustovku, oboje (ten srot z bazaru na tisk textu a nova ink.) prijde levneji a jeste vam zbyde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel zahradnik  |  31. 12. 2001 17:15

¨proletel sem vase prispevky a odpovidam

1- clanek je orezane respektive cenzurovane

2- instalace je utrpeni, o podavacich a stradacich nemluve

3- tiskarny 5l,6l a podobne so opravdu utrpenim (ikdyz zalezi hodne na zachazeni)

4- 1100 byla ve sve dobe dobra , 1200 je uz dozvuk

5- papir to spatne bere proto, ze pouzivas nekvalitni papir a pak se gumove povlak na podavacim kolecku zaspini papirovym prachem a klouze - je potreba to ocistit nebo pri velkem zatizeni rovnou vymenit celou separacni jednotku

6- tisk z dosu jede (to sem si samozrejme vyzkousel) ale musel sem tiskarnu pripojit misto na usb na lpt)

7 - no zacatecnik si trofam tvrdit ze nejsem, zvlast kdyz sem zacal delat s pocitaci tak okolo roku 1986 a prvni pc rady xt/at se me dostalo do ruky uz v roce 88 ... za ty roky mam par zkusenosti, nehlede dokonce z praxe z nekolika servisu a podobne  :)       clovek se ale porad uci  - ikdyz nemam zas tak moc let, tak se spis zdokonaluju v lidech a jejich mysleni - nekdy to da vic jak cele hw spektrum vyrobku a novych technologii ..... :))))))))))))

8- zklus testu je bohuzel diky dodavce vzorku u vetsiny firem strasna a nektere veci se nedostanou uz ani do tisku kvuli neaktualnosti....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  30. 12. 2001 13:31

jen by me zajimalo jak jste na ne zrovna ted prisli? ja je nakupoval pred letem do firmy... krom toho ze jsou vyborny a rychly jsou taky pul roku stary tak proc je uvadite jako uzasnou novinku?

 

Dan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  30. 12. 2001 12:58

K malým tiskárnám od HP jsem pojal silnou nedůvěru po zkušenostech s řadou 5L/6L - tiskárna, která musí co dva roky projít generálkou mechanických dílů podavače mi moc důvěryhodná nepřipadá. A ty nové zřejmě budou ze stejného těsta. Navíc, alespoň ty starší si nedokázaly zapamatovat konfiguraci (dotaz u hp - nikdo to už v DOSu nepoužívá, tak naco). 1000-covku jsem zatím žádnou neměl, úplně mi stačilo jak s jejími agresivními ovladači zápasili kolegové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  30. 12. 2001 13:17

Tak, tak. Ty male "smejdy" - 5L, 6L, 1100,1220 ap. jsou docela k nicemu - prave diky blbym podavacum. Ale takove 6P/MP nebo nove 2200d - to je jine kafe - na ty nedam dopustit. Na 6P jsem jiz vytiskl pres 100 000 tisic stranek a ani jedna mechanicka ci elektricka porucha a za celou dobu provozu se zasekl papir uvnitr tak 10x, coz je skvely vysledek. Vubec se to neda srovnat s neskutecne poruchovou Minoltou 18L - to je uplne nanicovaty knihtisk z 15 stoleti

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  30. 12. 2001 13:19

Já mám 6L už přes 4 roky a nemám sebenší problém. (cca 1000 stran měsíčně). Kdyby jehličky co jsem měl dříve vydržely jen třetinu toho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  30. 12. 2001 13:22

Ještě dodám - necpu tam "zaručeně ušetříte" recyklované tonery, které vyrobí v podavčích brusnou pastu. lol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Esorimmer  |  30. 12. 2001 23:27

zajimave, ze male potvory na inkoust problemy s papirem nemaji, zatim to 5Lko ale nejak tiskne....

mimochodem, co jina znacka malych laseru? je tam neco rozumneho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 12. 2001 10:27

Pane autore,

nezlobte se na mě, ale ukončit recenzi větou "a tudíž pokud chcete „jít s dobou“, musíte ji mít", může jen totální hovado (teď bez urážky). Když pominu fakt, že nějakým podobným blábolem má tendenci ukončovat recenze jakékoli zbytečnosti skoro každý začátečník, tak si opravdu myslíte, že zrovna TAHLE tiskárna (kopírka atd.) je právě to, co mi umožní všem dokázat, že já s dobou jdu?!! HA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ignác  |  30. 12. 2001 09:01

S překvapením čtu, že LaserJet 1220 "umí" i DOS. Mám ji už pár měsíců, ale zatím odmítá spolupracovat s DOSem. Při dotazu na www.hp.cz mi bylo sděleno, že to opravdu neumí. Jinak je ale fakt moc dobrá a mohu ji doporučit všem, kdo nepotřebují občas tisknout něco v DOSu jako já.

Před tím jsem měl LaserJet 1100A a ta spolupracovala s DOSem bez problémů. Pokud je v tom nějaký "fígl", tak bych uvítal sdělení "jaký".

Díky za rady a vše nejlepší do Nového roku 2002 všem kdo si tohle přečtou a těm kdo mi poradí jak na DOS, obzvlášť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Kopca  |  30. 12. 2001 13:04

Jeden znamy ma presne tuto tlaciaren aj s kopirkou a nema problem tlacit z DOSu. Tym myslim z DOSu, ktory je sucastou Windows 95, bez nastartovaneho grafickeho rozhrania Windows. Preto by nemal byt problem ani s DOSom 6.22. Tlaci z DOSovskeho uctovnictva aj z T602. Treba iba spravne nastavit typ tlaciarne na niektory z typov LaserJet 3/4 alebo LaserJet II, nutne vyskusat.

Skuste este zmenit nastavenia portu LPT v BIOSe: SPP/EPP/ECP. To by mohlo pomoct, vacsinou z DOSu netlacia programy, ak je nastaveny mod ECP. Vtedy vacsinou vobec nefunguju ihlickove tlaciarne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  30. 12. 2001 13:28

To je to nejjednodussi, bud si to pripichnete na LPT1 a nebo si normalne vsechno co je posilany na LPT1 presmerujte na ten port DOT4 nebo jak se jmenuje a pokud chcete tisknout z cisteho dosu (zadne okno ale neumim si predstavit proc) tak pres cisty paralelni kabel to musi jit...

 

Dan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bzuk a Tuk  |  30. 12. 2001 21:41

LJ 1200/1220 oficialne DOS nepodporuje - tzn. neni k ni dodavan ovladac, podporuje vsak tiskovy jazyk PCL 6 (tedy i PCL 5), takze tisk z DOSu s ceskou kodovou stranou by zde mohl jit castecne zprovoznit - upozornuji ze MOHL, takze za tuhle rychlokvasku nerucim :

1. Tiskarna musi byt zapojena pres LPT (to je asi kazdemu jasne )

2. Tisk jakehokoliv dokumentu napr.: c:\TISK.TXT by mel ( i v nekterych vybranych DOSovskych aplikacich - zalezi na stesti ) probihat asi nasledovnym DOSovskym prikazem: copy c:\TISK.TXT lpt1: 

3. Ale pro nastaveni ceske diakritiky je treba na tiskarnu poslat jeste prikaz jazyka PCL5 pro nastaveni LATIN2  (  EC(2N   ), takze tento prikaz je mozne si vlozit pred tisteny text rovnou do dokumentu napr. C:\TISK.TXT a pak uz jen vytisknout ( zase prikazem  copy c:\TISK.TXT lpt1: ). Tak a ted bud tiskarna tiskne cesky, nebo stale jen netiskne cesky, a nebo taky netiskne vubec .

POZN.1: V pripade ze si tiskarna po vypnuti LATIN2 nebude pamatovat, mohl by jeste fungovat zpusob ze se vytvori soubor napr. c:\LATINKA:TXT, do nej se vlozi ten prikaz  (  EC(2N   ),  a pak se do souboru AUTOEXEC (c:\AUTOEXEC.BAT pod W9x,Me;  c:\WINNT\System32\AUTOEXEC.NT pod W2k -> Nezkousel sem) prida zase DOSovsky prikaz: copy c:\LATINKA.TXT lpt1:  Tim se zavede pozadovany prikaz pri kazdem spusteni pocitace ( bylo by asi vhodne pri tom mit i zapojenou tiskacku )

POZN.2: Dalsi prikazy tiskovych jazyku PJL/PLJ, PCL3, PCL5 je mozno najit napr. na http://www.prohelp.cz/ pod HP Podpora, nebo i v odborne literature, takze se hrabat po knihkupectvich . Ty se pak daji jednoduse pridavat zase do - bud rovnou napr. c:\TISK.TXT pred tisteny text, nebo do zavadeciho souboru napr. c:\LATINKA.TXT.

Howgh !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  30. 12. 2001 07:30

Můžete mi někdo poradit s tímto problémem?: Mám HP LJ1100 a při tisku dokumentů mi tiskárna vezme s papírem pro tisk x dalších, které samozřejmě náležitě "zvalchuje", zahřeje a napříště už jsou skoro nepoužitelné. Někdo říkal, že to souvisí s gramáží papíru, ale chtěl bych opravdovou radu odborníka. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 12. 2001 10:23

Musím říct, že jsem se podobným problémem v poslední době dost zabýval a přesně vím, čím to je.

Máte to rozbitý!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  30. 12. 2001 13:26

Dělá mi to s některým druhem papíru a s jiným  ne. Je potřeba si prostě vybrat kvalitní a u toho zůstat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  30. 12. 2001 14:36

V práci máme LaserJet 6L a LaserJet 1100 a dělají to obě. Třeba to nebude chyba, ale vlastnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
indy  |  30. 12. 2001 15:29

jasne, presne podle vyse uvedeneho linku na 90% zatvrdlej separator - najdi si dobrej servis na HP, zatim jsem nenasel nikoho kdo ho prodava samostatne a priprav si tak 1000,- (500 za separator a 500 za opravu a vycisteni... atd....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pekr  |  30. 12. 2001 16:48

Na rozdíl od Pavla vím skutečně čím to je. Ve firmě máme spoustu HP 5L, 6L i několik 1100. Platili jsme X tisíc za opravy, které vyšly vniveč. Tak jsme se s kolegou jali šroubováku a řešili problém sami

V podavači je takový proužek oproti gumovému kolečku co bere papír. Na něm je gumička. Časem se ta gumička prostě sedře natolik, že to pak dělá onu neplechu. Zajděte si na http://www.sistershop.cz, s těmi máme dobré zkušenosti. Ta gumička vyjde asi na 80 Kč a do dvou dnů vám to klidně dovezou za dalších 150Kč až domů

Ta oprava je zaručená, my už tak zpravili přes deset tiskáren.

S pozdravením,
-pekr-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit Stehlik  |  07. 01. 2002 13:44

Jak se ten dil na tech strankach jmenuje? Nechce se mi to hledat mezi tolika dily. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pat a Mat  |  30. 12. 2001 20:38

Je tady jeste jedna moznost - objednani Sepkitu pro LJ 6L a 1100 na :

http://www.hp.com/support/ljsepkit

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  09. 09. 2005 10:27

Je třeba vyměnit separátor, jak ostatně už napsali ostatní. V současné době  ho dodávájako náhradní díl pod číslem:
RY7-5050-000CN 
distributor náhradních dílů HP firma Swissparts - www.swissparts.cz., za cca 240,-- Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baloo  |  30. 12. 2001 04:38

Opisovat datasheet zde nemusíte. Více informací se dozvím u HP na webu viz. tady

http://www.hp.cz/periferie/tiskarny/bw/lj1200_2.htm

No aspon vím ,že jste se s touto mašinkou nerad loučil, to mě uklidnilo.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Politzer  |  27. 01. 2002 16:11

A co vám u recenze chybí? Proč nejste aspoň trochu konkrétní? Recenze vyšla v časopise Computer v rubrice Na první pohled. Všechny recenze této rubriky jsou záměrně krátké, stručné a výstižné. Žádné bezduché plácání, prostě fakta a ty nejzajímavější dojmy z testu. Samozřejmě parametry jsou důležité (ne každý chce hledat informace na webu HP).

Budeme rádi, když se od čtenářů dozvíme, jaké recenze by chtěli. Ale musíte nám napsat, co byste si v recenzích přáli, ne jen kritizovat. Podle jiných ohlasů máme pocit, že rubrika Na první pohled je pro čtenáře zajímavá právě tím, že je stručná a bez zbytečné vaty.

Michal Politzer, šéfredaktor časopisu Computer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baloo  |  28. 01. 2002 02:46

Rezence je ihned na prvni pohed kratka, jelikoz to ma byt jako doporuceni vyrobku ke (ne)koupi, musí obsahovat porovnani kvality tisku s jinou tiskarnou  ,nejlepe od jineho vyrobce. Mely by byt udaje typu jak nabira papir ,jak vyjizdi (zrovna u HP 1220 vyjizdi ma  mizerny box na vytiskly papir), jak vypada tisk po 20 listech, jak je kvalitni skener, jestli se vyrovna  stolnim skenrum , proste jestli si miniturizace nevybrala dan nekde jinde. Jestli se finnacne vyplati jestli neni lepsi kupovat kazdou periferii zvlast. A jeste recenze prisla trosku pozde po 6 mesicich co je tiskarna na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor