Drony | Fotografování | DJI

Kvadrokoptéra DJI Air 2S: Nejlepší dron na obloze, který nemá skoro žádnou chybu

  • Zalétali jsme si s novým králem oblohy
  • Je to perfektní technický kompromis letounu, kamery a ceny
  • Trošku to jen kazí nejednoznačný výklad nových pravidel létání

DJI letos jede a průběžně představuje jednu vrtulovou hračku za druhou. Zkraje března to byl okřídlený divočák FPV Combo – zaručeně nejzábavnější a nejrychlejší dron se 4K, který by si to mohl na D1 rozdal i s kdejakou policejní oktávkou –, no a o pár týdnů později dorazil na pulty obchodů okřídlený fotoaparát Air 2S.

Nakonec se usadil i u nás v redakci a já jej během posledního a bohužel docela větrného týdne potrápil tak, jak to jen šlo. Slovy čísel:

  • 20 nalétaných kilometrů
  • 1 500 pokořených výškových metrů (samozřejmě dohromady)
  • 240 minut na obloze
  • gigabajty zachycených dat

Co jsem se dozvěděl? Air 2S je skvělá kvadrokoptéra, která sice podle svého názvu jen vylepšuje loňský a velmi vřele přijatý model Mavic Air 2, já bych se ale nebál tento letoun označit rovnou Trojkou.

Proč je řada DJI Air tak populární?

Ale pěkně popořadě; co to vlastně je? Air 2S je třetí zástupce řady Air, se kterou se DJI poprvé pochlubilo před třemi lety a měla představovat cenově dostupné skládací drony střední třídy se skvělou mechanickou a digitální stabilizací obrazu. To je ostatně rukopis prakticky všech letounů od DJI.

DJI Mavic Air, DJI Mini 2 a DJI Air 2S v Týdnu Živě:

Situace se změnila o rok později, kdy DJI vyrukovalo s řadou Mini. Drobná čivava v oblacích za cenu lehce přes 10 000,- splnila dva požadavky trhu: musí to být lehké, aby to spadalo do nejnižší kategorie tehdy čerstvě připravované panevropské legislativy bezpilotních letounů, ale zároveň si to musí udržet alespoň nějaký standard DJI. Tedy dobré letové schopnosti a perfektní stabilizaci.

Air 2S konkuruje Mavic 2

Nástup Mavic Mini a poté Mini 2 logicky posunul řadu Air do o něco vyšší kategorie a potvrdil to právě loňský Mavic Air 2, který převzal hromadu pokročilých vlastností a funkcí profesionálního a nejvyššího dronu Mavic 2.

Desítky dalších fotografií najdete v komentované galerii

Kvadrokoptéra Air 2S v tom pokračuje a stejně jako Mini 2 se zbavila přívlastku Mavic. Produktová nabídka v nižší a střední třídě od DJI se nám tedy po letech konečně vyčistila a máme tu:

  • Mini: Chceš základní letoun a kameru
  • Air: Chceš dobrou kameru na skvělém letounu
  • Mavic: Chceš ještě lepší kameru

Pozor na novou byrokracii

Air 2S se svými zhruba 600 gramy vzletové hmotnosti odpovídá podle nových pravidel ekvivalentu třídy C1 (letouny do 900 gramů), se kterou můžete létat jak v parku ve městě, pokud to místní vyhlášky a jiné předpisy umožňují (řád parku aj.), tak na louce za domem.

Nutností je ale registrace dronu i pilota a absolvování bezplatného elektronického testu na webu Úřadu pro civilní letectví. Před vzletem proto musíte získat a vytisknout panevropský řidičák pro malé amatérské drony. Zabere to pár minut času. 

Klepněte pro větší obrázek
Air 2S včetně baterie váží 600 gramů

Oproti DJI Mini 2 (ekvivalent třídy C0; letouny do 250 gramů) se předpisy liší v podstatě jen v tom, že byste měli v blízkosti cizích osob – třeba právě v tom parku – létat jen tehdy, pokud s tím budou souhlasit. A snad nemusím připomínat, že nad cizí zástavbou a shromážděním více osob (o demonstracích, koncertech apod. nemluvě) se bez dodatečného povolení nelétá nikdy!

No jo, ale Air 2S zatím žádný štítek C1 nemá...

Jenže pozor, nacházíme se v přechodném období, a štítky C0-C4 zatím nové drony označované nejsou a Air 2S není výjimkou! Webová fóra se už plní dotazy letců, jak to tedy je a jestli Air 2S štítek získá dodatečně. Dron tedy sice splňuje v podstatě všechny formální požadavky třídy C1, dokud se ale toto nové označování nerozšíří (2022/2023), musíme na něj pohlížet podle hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek
Dělení dronů do tříd C0-C4 (Zdroj: EASA)

Zatímco Mini 2 stále spadá do kategorie < 250g a nic se pro něj nemění, Air 2S se už nevejde do vyšší kategorie < 500 g a spadá až do < 2 kg, u které byste měli dodržet odstup od nezapojených osob alespoň 50 metrů, takže na odpolední parky plné pejskařů rovnou zapomeňte.

Je to dost nefér, Air 2S totiž hmotnostní hranici překračuje o směšných 100 gramů a není ani o píď nebezpečnější. Nehledě na to, že je vybavený veškerou pokročilou avionikou a autopilotem, aby byla pravděpodobnost srážky s nezapojeným chodcem co nejnižší.

Klepněte pro větší obrázek
Dělení dronů podle hmotnosti (Zdroj: EASA)

Z vlastní zkušenosti ale vím, že se většina poctivých letců civilistům stejně vyhýbá širokým obloukem už z principu, protože když po stopadesáté zaslechnete: „Jé, táto, tam je dron! Půjdeme se podívat,“ sami raději otráveně utečete.

V každém případě, vypadá to, že i létání s Air 2S bude tu a tam probíhat v šedé zóně legislativy a spíše podle selského rozumu. Stejně jako doposud.

Třídy dronů C0-C4 jsou zatím jen orientační, nacházíme se totiž v přechodném období a takto označované budou až nové výrobky v následujících letech. I pro stávající letouny ale platí podobná pravidla.

Otevřený letový prostor pro drony se dále dělí na podkategorie A1 (let nad lidmi), A2 (let ve městě/v zástavbě), A3 (let mimo města/daleko od lidí).

Klepněte pro větší obrázek
Podkategorie otevřeného leteckého prostoru A1-A3

Pozor, obecná pravidla doplňují ještě ta místní, která mohou omezovat létání v blízkosti přírodních a kulturních památek, CHKO, NP apod. Cedulky „Zákaz dronů“ tak jsou dnes stále častější třeba i v areálech hradů a zámků. Vždy je třeba zjistit místní situaci a případně získat povolení od adekvátní autority

OcuSync 3.0, aneb když záříš jak Černobyl

Letouny nižší a střední třídy od DJI povětšinou řídíte pomocí ovladače, do kterého připojíte skrze USB svůj mobil. Zatímco mobil poslouží jako obrazovka živého náhledu z kamery, dálkové ovládání se postará o řízení a rádiový přenos na frekvencích 2,4 GHz a 5,8 GHz.

Klepněte pro větší obrázek
Když se začne ztrácet signál, nejprve vypadne obraz na mobilu. Datově nenáročné řízení ale zpravidla funguje dál. Na Air 2S mi obraz během týdne nevypadl ani jednou.

Air 2S používá nejnovější verzi protokolu OcuSync 3.0. Přední nožky dronu slouží jako výkonné antény a je to opravdu znát. Stejně jako během zimního testu DJI FPV jsem totiž ani jednou nepřišel o obraz.

Ani jeden jediný výpadek, ať už jsem létal za městem, kde vás ale pár desítek metrů nad zemí občas překvapí nějaká ta mikrovlnná internetová páteř mezi obcemi, nebo u nás v Brně na Kraví hoře prakticky uprostřed města.

Klepněte pro větší obrázek
Letoun je teď 532 metrů od výchozí pozice a 81 metrů nad ní (letím do kopce, skutečná výška od terénu je tedy nižší), rádiový signál ale stále ukazuje „všechny čárky“ a i obraz na mobilu je naprosto plynulý, bez kostiček a sekání.

I když jsem na loukách za Brnem a v bezpečné vzdálenosti od civilizace zalétl necelý kilometr od výchozí pozice, na displeji mobilu se neobjevila ani jedna kostička či jiný neduh a dron i z této vzdálenosti přenášel obraz ve FullHD@30fps. Není divu, přenos totiž může využívat obou kmitočtů a automaticky přepínat mezi kanály.

Kvalita přenosu = jistější a bezpečnější pilot

Kvalita spojení na starém kontinentu s jeho vysokou hustotou obyvatelstva a rádiové infrastruktury je přitom opravdu klíčová, když se totiž dron nachází kdesi 100 metrů nad hlavou, případně tam v dáli nad tím remízkem, v tu chvíli musíte technice věřit na sto procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kvalitu přenosu v reálném čase můžete sledovat v pokročilém nastavení aplikace DJI Fly. Nechybí ani nastavení pásma/dual-bandu a přenosu s prioritou obrazové kvality (HD), nebo kvality přenosu (Smooth).

A pokud obraz ani na okamžik nezčerná a stále poteče s latencí okolo 120-130 ms, pilot si bude více věřit, nebude při letu zmatkovat, a tak bude i on sám bezpečnější pro své okolí.

Samozřejmě ale připomenu předpisy, podle kterých byste měli mít dron stále v dohledové vzdálenosti. Záleží jen na vašem ostřížím zraku.

Šest vertikálních metrů za sekundu

Další specialitou nové verze Airu je jeho rychlost. Ta horizontální je omezená předpisy EU, které praví, že mezi amatéry nejčastější třídy C0 a C1 mohou dosahovat rychlosti nejvýše 19 m/s, což odpovídá 68 km/h. Přesně touto limitní rychlostí létá také Air 2S.

Klepněte pro větší obrázek
6 m/s nahoru i dolů uspíší návrat při slabé baterii a vzlet do provozní výšky

V praxi jsem ale ocenil spíše vertikální rychlost, která u 2S poskočila oproti svému předchůdci rovnou o třetinu na skvělých 6 m/s a to jak při stoupání, tak během klesání v normálním i sportovním letovém režimu. Co je na tom tak skvělého? Při této rychlosti se do provozní výšky dostanete opravdu během několika sekund a stejně rychle slétnete k zemi.

Takže když vás kdesi v 50 metrech nad zemí začne ovladač varovat, že pomalu dochází baterie, za pouhých 8 sekund můžete klidně přistát. Jen pro srovnání, loňský Air 2 disponuje v normálním režimu vertikální rychlostí 3-4 m/s a můj dnes už opravdu stařičký  Mavic Air 1.0 dokonce jen 1-2 m/s v normálním režimu a dvojnásobek v tom sportovním.

31 minut letu jen v dokonalých podmínkách 

S těmito parametry byste se měli s Air 2S udržet na obloze až 31 minut na jednu baterii, jak už tomu ale v životě bývá, toto je jen teoretický ideál, který platí pro dokonalé bezvětří, rychlost 19 km/h a žádné další operace na samotném dronu.

Klepněte pro větší obrázek
Critical Low Battery po 23 minutách letu, aneb fakt všeho nech a rychle přistaň

Pokud ale bude foukat jako v posledních týdnech, kdy duben připomínal spíše podzim a období pouštění draků, výdrž se samozřejmě dramaticky sníží. Nehledě na to, že si o svůj díl šťávy pochopitelně řekne také kamera a CPU/GPU jednotka, pokud budete zrovna točit video, nebo bude spuštěný autopilot.

Dron vás zároveň varovnými hláškami přinutí, abyste přistáli s dostatečnou rezervou, takže v praxi jsem na jedno nabití vydržel na obloze zhruba 15-25 minut. Toto číslo opravdu nelze zprůměrovat, vždy totiž záleží na atmosférických podmínkách a charakteru letu. Statické vznášení je něco úplně jiného než průzkumný let okolo remízku na obzoru apod.

Klepněte pro větší obrázek
Ta vysoká tráva se mi nelíbí, přistaň raději na dlani

Když kdesi 100 metrů nad chalupou přikážete kvadrokoptéře, aby složila sférické panorama, kterým se pak pochlubíte třeba na Facebooku nebo jej uložíte na Google Photos (obě služby jej automaticky promítnou na kouli), procesor se samozřejmě také pekelně zapotí.

To samé platí o hromadě dalších automatických funkcí, které nabízí současný firmware dronu a ovládací aplikace DJI Fly pro Android a iOS.

Dvacet megapixelů na 1" CMOS čipu

Dron je vybavený 20MP CMOS snímačem kategorie Sony 1“. Kurzíva je na místě, neznamená to totiž, že má CMOS čip reálnou úhlopříčku jednoho palce. Ve skutečnosti je menší (zhruba 13 × 9 mm) a označení vychází z historické konstrukce, kdy se do celkových rozměrů započítávalo i jeho bezprostřední okolí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trojosý stabilizační gimbal s možností vertikálního natočení kamery a výměnné ND filtry

Nad čipem je objektiv s 88° zorným polem 22mm ekv. ohniskem a světelností f/2,8, kterou můžete dramaticky snížit pomocí výměnných ND filtrů. V balení Fly More Combo DJI přibalilo rovnou čtyři. S jejich pomocí pak i během slunečného poledne pořídíte záběry s delší expozicí. Mechanická a digitální stabilizace se postará o to, aby nebyly rozmazané.

Klepněte pro větší obrázek
Typické formáty snímacích čipů (1" vpravo druhý zdola)

V tomto směru se dron chová jako jakýkoliv jiný pokročilý mobilní fotoaparát. Můžete tedy fotit s plnou automatikou, můžete přepnout do manuálu včetně ostření a samozřejmě nechybí ani možnost fotit do DNG (RAW) a snímek zpracovat až u sebe na počítači. Naprostí lenoši mohou použít také režim Smart, a DJI pak výrazně zasáhne i do barev a dodá efekt HDR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dron umí fotit v plné automatice i v manuálu s ručním nastavením ISO, délky expozice aj.

Všechna myslitelná panoramata

Jelikož je dron vybavený prvky autopilota, umí skládat také několik typů panoramatických snímků počínaje vertikálním, 180°, rybím okem (široký a vysoký záběr dohromady) a konečně plným sférickým.  

Klepněte pro větší obrázek
Výběr panoramatického režimu

Za letu jen stačí z nabídky vybrat typ, který zrovna potřebujete, a stisknout spoušť. Dron se pak bude sám natáčet okolo osy, sklopí si gimbal a během minuty bude hotovo.

Automatické skládání funguje velmi dobře, jen u plných sférických panoramat se občas objeví nějaká ta drobná chybička. Jedná se nicméně o běžný JPEG, snadno ji tedy vyretušujete v každém editoru.

Klepněte pro větší obrázek
Běžná fotografie s 88° zorným polem na automatiku
Klepněte pro větší obrázek
Vertikální panorama
Klepněte pro větší obrázek
180° panorama
Klepněte pro větší obrázek
Široké a vysoké panorama – rybí oko
Klepněte pro větší obrázek
Sférické 360° panorama (podporuje Facebook, Google Photos aj.)

Podívejte se na další snímky ve vysokém rozlišení včetně panoramat v albu na Google Photos

Podstatné je to, aby editor při ukládání nesmazal popisná metadata, ve kterých je uložená informace o geometrii. Jak už jsem napsal výše, JPEG se sférickým snímkem můžete rovnou nahrát i na Facebook, načež nabídne zobrazení ve 3D, byť to na jedničku funguje jen v mobilní aplikaci.

Ve webovém Facebooku v prohlížeči na PC je už kvalita citelně horší. Nejlépe pak sférická panoramata zobrazí Google Photos, který je dokonce rozpozná i tehdy, když jim chybějí geometrická metadata.

Sférické panorama na Facebooku (zobrazení lépe funguje v mobilní aplikaci, zatímco na desktopu občas zlobí geometrie):

Video až v 5,4K

Drony DJI jsou okřídlené digitální kamery a Air 2S není výjimkou. Vedle skvělého fotografování, kdy si poměrně slušně poradí i s přepaly za jasného dne (resp. mnohem lépe než předchůdci), proto nabízí i perfektní video.

Klepněte pro větší obrázek
Nastavení rozlišení a rychlosti videa

Natáčet můžete v celém spektru rozlišení od FullHD až při 120fps po 5,4K při 30 fps, které lze využít pro digitální zoom. Osobně ale stejně nejraději točím do 4K při 60fps, protože 60 snímků za sekundu je nezbytných zejména pro docílení maximální „gopro“ jemnosti pohybu – zejména při otáčení okolo své osy.

Video a fotky uložíte na základní 8GB flashovou paměť, která samozřejmě nebude stačit, a tak nechybí ani slot pro vlastní microSD.

1. ukázka 4K@60fps:

2. ukázka 4K@60fps:

3. ukázka 4K@60fps:

Firmware dronu k videím generuje i externí textové titulky ve formátu SRT. Obsahují telemetrické údaje o letu včetně GPS, výšky a dalších údajů a může je zpracovat třeba nějaký další program, který do videa vykreslí mapu apod.

Klepněte pro větší obrázek
Dron k videím vytváří strojově zpracovatelné titulky s telemetrickými údaji ve formátu SRT

Autopilot

Autopilot se nepoužívá jen při skládání panoramat, ale samozřejmě i u natáčení automatického videa. Aby to bylo maximálně bezpečné a aby byl i samotný dron téměř nezničitelný v rukou naprostého začátečníka, Air 2S je nově vybavený detekčními kamerami namířenými dopředu, dozadu, dolů i nahoru, aby po vzletu nevrazil do první koruny stromu opodál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Air 2S detekuje překážky před sebou, za sebou, nad sebou i pod sebou

Data z kamer doplňují údaje z inerciálního navigačního systému a také satelitní navigace GPS, GLONASS a Galileo.

Hyperlapse, QuickShots, MasterShots

To vše pak využije třeba funkce natáčení časosběrného videa Hyperlapse, během kterého se musí dron přesně pohybovat z bodu A do bodu B a při tom s prodlevou pořizovat snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Plánování časosběrného videa hyperlapse

Pak tu máme klasické kratičké šoty QuickShots, které znáte i ze starších dronů. Označíte se na obrazovce, no a dron natočí několikasekundové video, kdy okolo vás bude kroužit, vzdálí se, případně při letu vygeneruje i efekt sférického snímku.

Klepněte pro větší obrázek
Označení bodu zájmu pro dvouminutový MasterShots

Automatické natáčení nově doplňuje MasterShots. V tomto případě dron v podstatě na jeden klik natočí kompletní video, při kterém částečně obkrouží bod zájmu, přilétne, vzdálí se a vyplivne MP4 bez potřeby jakékoliv osobní snahy.

Klepněte pro větší obrázek
Trasa autopilota při natáčení MasterShots. nejprve se bude vzdalovat, pak změní úhel a zase se bude přibližovat. Na pár kliků tedy za vás dron natočí celý klip.

Natoč mi zadek, když jedu na kole

Nakonec samozřejmě nechybí ani klasický ActiveTrack – skutečný follow-me autopilot, který ale funguje jen v režimu videa s nižší frekvencí. Při 4K@60fps jej bohužel nespustíte, protože by to palubní počítač už neutáhl.

Musíte tedy nastavit nižší rychlost natáčení a opět se označit obdélníčkem na displeji propojeného telefonu. Dron vás rozpozná, zafixuje a nabídne výběr z několika režimů.

Klepněte pro větší obrázek
Nejprve označíme objekt, který má dron sledovat, a režim sledování. Může jej sledovat, nebo okolo něj i kroužit

Pak už jen spustíte nahrávání, sednete na kolo a vyrazíte po pěšině z kopce. Dron za vámi poletí a bude vás natáčet. I když ale inženýři na autopilotovi opět zapracovali a pomáhá mu armáda překážkoměrů po všech stranách dronu, ActiveTrack se určitě nehodí do hustého lesa.

Klepněte pro větší obrázek
Aktivoval jsem sledování. Nyní už dron zcela řídí autopilot. Stačí spustit nahrávání videa a rozjet se po polní cestě k dědině na horizontu.

V otevřené krajině se dokáže vyhnout stromu a natočí plynulý záběr, jako by vás někdo natáčel z helikoptéry, není ale dělaný pro sjezd nějakého toho terénního trailu uprostřed hustě zalesněné Šumavy.

Mimochodem, optikou nových předpisů platných v EU je i tento typ autopilota a v této třídě letounů legální, pokud se od vás dron nevzdálí na větší vzdálenost než 50 metrů.

DJI mě sleduje na polní cestě (jen 30fps):

Varování před letadly

Byť by se to v našich podmínkách vůbec nemělo stát, Air 2S umí varovat před velkým letadlem na potenciálně kolizním kurzu pomocí funkce DJI Air Sense. Dron je totiž vybavený přijímačem zpráv z radarového odpovídače ADS-B. 

Klepněte pro větší obrázek
Air Sense v akci: Když jsem chtěl spustit autopilota, v horní části se zobrazilo varování o cizím letounu v okolí. Jeho poloha se ukáže i v mapě.

Pokud se tedy v blízkosti objeví civilní letoun a bude vysílat signál ADS-B, na displeji telefonu se zobrazí varování, abyste mohli s dronem případně sestoupit k zemi.

Klepněte pro větší obrázek
A toto je on! Naštěstí byl ve své vlastní letové hladině stovky metrů nad zemí, kde můj dron stejně nemá co pohledávat, podle předpisů bych měl totiž vystoupat nejvýše do 120 metrů.

Skvělá mobilní střižna, ale jen 1080p@30fps

Když konečně přistanete, videa a fotky můžete na louce i rovnou sestříhat, náročná data zle totiž z dronu rádiově přenést do mobilu rychlostí až 44 Mb/s a mobilní aplikace DJI Fly nabízí i docela použitelnou střižnu s přechody, textovými titulky, nespočtem filmových filtrů a také databankou hudebních podkresů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Videostřižna v aplikaci DJI Fly nabízí titulky, filtry, přechody i katalog muziky

K dokonalosti chybí jen jedna drobnost. Střižna vyplivne nejvýše video s rozlišením FullHD při 30 fps, což je dnes už prostě málo. Na některé záběry, které pro co nejvyšší jemnost vyžadují 60 fps, se už proto nehodí.

Video sestříhané na mobilu v DJI Fly (1080p@30fps):

Povedený letoun téměř bez chyb

2S je skvělý pokračovatel řady Air, a tak jej už mnozí a právem srovnávají rovnou se současným profesionálním Mavikem, kterému se v mnoha aspektech už opravdu vyrovnal.

V tomto směru je ospravedlnitelná i jeho cena, která se sice bude jevit každému začátečníkovi jako příliš vysoká, nicméně částka okolo 30 000 korun za slušný digitální kompakt připevněný na perfektním stabilizačním gimbalu, který je do třetice připevněný na letounu s parametry střední třídy komerčních UAV ale nikterak nevybočuje.

Cena

Prodej DJI Air 2S u českých prodejců se pohybuje okolo 26 999 Kč u základního modelu a 34 999 Kč u rozšířené verze Fly More Combo. 

DJI Air 2S DJI Air 2S
nabízí 6 obchodů za ceny od 24 879 Kč na HLEDEJCENY.cz
Porovnat ceny
hce counter

Specifikace letounu

  • Vzletová hmotnost: 595 g
  • Rozměry: 180 × 97 × 77 mm (složený), 183 × 253 × 77 mm (rozložený)
  • Horizontální rychlost: až 68,4 m/s (sportovní režim) 
  • Vertikální rychlost: 6 m/s
  • Doba letu: až 31 minut (bezvětří, 19 km/h)
  • Odolnost proti větru: 10,7 m/s (5. stupeň)
  • Rádiový přenos: 2,4 GHz/5,8GHz, OcuSync 3.0, FHD@30fps, 120-130 ms
  • Vysílací výkon pro Evropu: <20 dBm (2,4 GHz), <14 dBm (5,8 GHz) 
  • Přenosová vzdálenost pro Evropu: až 6 km
  • Softwarový ovladač: DJI Fly pro Android a iOS

Specifikace kamery

  • Senzor: 1" CMOS, 20 Mpx
  • Objektiv: 88° FOV, 22 mm ekv., f/2,8
  • ISO: 100-12 800
  • Fotografie:  5 472 × 3 648 px, JPEG, DNG
  • Speciální fotografie: Dávkové, time-lapse, panorama, sférické
  • Video: 
    • 5,4K@24/25/30
    • 4K@24/25/30/48/50/60,
    • 2,7K@24/25/30/48/50/60,
    • FHD@24/25/30/48/50/60/120,
  • Formát videa: MP4/MOV, H.264/H.265
  • Speciální autopilotovaná videa: ActiveTrack 4.0, Spotlight 2.0, PoI 3.0
  • Úložiště: 8 GB, MicroSD

Specifikace baterie

  • Typ: LiPo 3S, 11,55 V
  • Kapacita: 3 500 mAh
  • Hmotnost: 198 g
  • Nabíječka: 38 W
Diskuze (3) Další článek: Facebook zase kopíruje Clubhouse. Na Instagram Live už můžete fungovat jen se zvukem

Témata článku: Facebook, Android, iOS, Panorama, Evropa, GPS, Kamera, Evropská unie, Brno, Drony, Létání, Fotografování, Sony, Galileo, Fotoaparát, DJI, Kvadrokoptéra, UAV, JPEG, Mavic, Low Battery, Air, Mavic air, Displej telefonu, Smart, Digitální kamery na Heureka.cz



Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Karel Kilián
KódJavascriptBezpečnost
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2021. Všechny mají český dabing nebo titulky

Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2021. Všechny mají český dabing nebo titulky

Tyto filmy byly v roce 2021 na českém Netflixu nejoblíbenější. Nerozlišujeme žánr, stáří ani hodnocení na filmových webech. Jde o oblíbenost, kterou sleduje web FlixPatrol a počítá z ní souhrnné žebříčky.

Ondřej Králík
Netflix