I když je to už starší téma, dovolím si přidat jednu doplňující informaci. Na EcoTank EPSONy je po ragistraci 3 roky záruky (i pro firmy) a pokud natisknete tolik, že se tiskárna zastaví ještě v záruce, EPSON mění nádobku zdarma, v rámci ,,reklamace". My jsme na to v obchodě zákazníky upozorňovali, ale je fakt že u starých modelů byla ta hláška trochu zavádějící. U tiskáren po záruce jsme tu hlášku (počítadlo) resetovali a zákazníkům doporučovali výměnu až při dalším ohlášení. U všech modelů, co jsem viděl, ta houbička vydrží více, než dvojnásobek plánované životnosti a to i při častějším používání hloubkového/výkonného čištění.Jinak i u stařičké L220, co mám doma, je domácí výměna na méně, než pět minut a náhradní houbička je na alíku za 25 kč.
Epson L6160 - koupeno v akci + Epson vracel 2000 nebo 3000 Kč + 2 sady náplní zdarma - tj. samotná tiskárna za cca 5000 Kč, nákup 2017 - tj. 7 let v provozu, vytištěno více než 69 000 stran (13000 čb, 56000 barevně), vyměněny 3 čistící nádržky (za pár stovek, cca 5 minut i se zamyšlením nad tím jak to udělat), cca 5xnákup sady inkoustu do zásobníku - náklady na stránku= nulanulanic.Jediné co mne až poslední dobou trápí je, že pokud je na slunci (přes okno), tak rychle zasychá (i za pár hodin - musí se zapnout čištění, dříve byla i na slunci v pohodě ...) - asi již pomalu odchází tisková hlava do věčných lovišť. Kamarád doporučuje tankovací tisk. od canonu - prý tak nezasychá.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 4. 2024 19:07
No když tisknete hodně a barevně tak , se opotřebí podavač papíru ale není to hrozné jen se musí zvětšit okraje dá se s tím fungovat , ale pak tiskárna vypne jednu z nejpoužívanějších barevných barev , OK s tím se dá pořád ještě fungovat jako s černobílou tiskárnou to není náhoda udělali mě to už 2 barevné Epsonky , ani koupě černobílé s vyměnitelnou odpadní nádržkou není výhra , více se zasekává , ale zase tiskárna je levná a levně tiskne a jiné tiskárny tisknou i za 2 koruny za stránku a tanková tiskne za 5 haléřů za životnost tiskárny o proti tiskárně na cartridge se zaplatí minimálně 10x , opravdu nejde chtít aby tiskárna za 3000 až 4000 kč vytisknula 100 000 stran s náklady 5 haléřů to by byl sen
To není u Epsonu bohužel nic nového. Někde před cca 20 lety jsem měl od nich levný inkoustový model (Stylus C20UX), který krátce po záruce přestal tisknout s nic neříkající hláškou "Maintenance request".Hledal jsem informace na internetu a dopátral, že příčinou je čítač odpadní nádržky, který po uplynutí pevně nastaveného počtu cyklů vyžaduje její výměnu. Tiskárnu jsem rozebral a původní filc nahradil novým. Na nějakém ruském fóru se mi pak podařilo získat SW na reset počítadla.Tiskárna měla i jiné neduhy (např. ucpávání trysek, které vyžadovalo časté čištění), takže když dosloužila, na Espon jsem zanevřel a koupil ČB laserovku Xerox. Ta mi slouží dodnes.
https://www.root.cz/clanky/resetujeme-pocitad...
Také si můžete zakoupit tiskárnu, kde je možné si Maintenence box vyměnit sám za pár vteřin !. Je spíš otázka, jak internetové obchody informují zákazníky, nijak!. Z vlastní praxe v Epson výrobcích (30 let) vím, kolik lidí s trivialitami mi každý den volá a píše. Doporučuji všem, ať navštíví ke koupi kamenné obchody, autorizované prodejce, a ti jsou schopni a ochotni poradit. Takových článků o kazitkach a videí na YouTube o opravách jsem viděl spousty, ale věřte či ne, nikdy jsem nenašel relevantní informace.
Ekologie končí tam, kde začínají zisky výrobců a prodejců. Po lidech se chce, aby se chovali ekologicky, vymýšlejí se různé buzerace a opatření, ale velkých firem se to netýká. Přitom není nic víc neekologické, než když se vyhodí věc, která by mohla ještě dál fungovat. Co na to Zelení? Mlčí, jako vždy a sbírají dotace od těchto firem. Pro lidi je výhodné, aby mohli používat koupenou věc co nejdéle, ale už to není výhodné pro firmy, Zelení nejsou od toho, aby prosazovali politiku výhodnou pro lidi, ale pro firmy. Firma vyrobí kdejaký šmejd, označí ho nápisem Green a už to zelení nutí kupovat, ačkoli je to třeba pětkrát dražší. Ale zisky pro firmu a hlavně sponzora jsou důležitější než lidé.
Proč se v současné době témeř pod každým článkem najde nějaký komentář (ať už pozitvní nebo negativní) který obsahuje slovo "ekologie", "green" nebo "udržitelnost"?
A kde je ve článku napsáno,co přesně tato chybová hláška způsobuje? Tzn. tato chybová hláška pouze uživatele vystraší, aby si koupil tiskárnu novou? Nebo se tiskárna skutečně touto hláškou zablokuje a již nebude tisknout dále? Článek sice dlouhý, ale nicneříkající ohledně problému :-/ .
Třeba Canon ti vypíše něco jako:Support Code 5B00Printer error occurreda přestane to tisknout. Starej se jak můžeš. Teoreticky stačí zmáčknout nějaký resetovací hmat přes několik tlačítek, ale to musíš Googlit někde po fórech. Laik je ztracen. Pro něj se to prostě pokazilo a jelikož to stálo dva litry a už to má pár let, tak to nemá cenu řešit.
To je přece dobře, že se laik nehrabe do věcí, do kterým nerozumí, ale zavolá servis.
Ne, to není dobře, protože u levných tiskáren to skoro nikdo neudělá. Levná tiskárna má drahý provoz a je to nastavené tak, aby se ta odpadní nádobka zaplnila až po záruce, aby to náhodou výrobce nemuseli řešit. Ten komu se to stane, se na to vykašle. Stálo to dva tisíce. Servisní technik si vezme tisícovku za práci. Něco bude stát náhradní díl, něco doprava, času co s tím ztratím. Majitel tuhle tiskárnu v lepším případě hodí do elektroodpadu, v horším do černého. Přitom by stačilo, aby odpadní nádobka byl snadno vyměnitelný spotřebák, podobně jako u velkých kopírek a i některých laserovek.
Naprosto v pořádku, znalý věci udělá sám, neznalý zavolá servisáka, jak už psali přede mnou. Aplikujte totéž na plynový kotel - taky chcete aby lajk zresetoval chybovou hlášku na displayi a jelo se v klidu (až do výbuchu/otravy spalinami) dál?
Je opravdu plynový kotel a inkoustová tiskárna porovnatelné riziko?- V první případě se v extrémech výbuchu jedná o několik mrtvých, zbořené domy a desítky milionů na škodách okolo.- V případě druhém se v extrému rozlitého inkoustu jedná o koupi nového oblečení, koberců, nábytku, malování nebo dokonce výměnu podlahové kritiny.Myslím si, že to chce úměrně nebezpečí dělat opatření a nikoliv kvůli každému uprdnutí zastavit celou domácnost a volat servisního technika.
Přečtěte si text pod velkým červeným textem "Plánované zastarávání". Pokud to nepochopíte, přidám výklad.
To jsem četl, ale z textu to vyzní, že se jednalo o skutečnou HW závadu a nikoliv kurvítko. Takže když mi auto začne hlásit chybu motoru nebo výměnu oleje, také se jedná o kurvítka?
V pod tímto textem je napsáno, že po výměně polštářků chybová hláška zmizí. Tzn. v tiskárně musí být nějaké čidlo, které tyto polštářky sleduje, aby nedošlo k rozlití inkoustu. Osobně na tom nevidím nic zákeřného či nekalého.
To máte těžké. Někteří lidé mají evidentně představu, že když se něco vyrobí, tak to od přírody funguje prostě pořád. Nikdy se to neopotřebuje, nikdy to nepotřebuje servis. A pokud ano, tak je to vinou výrobce, že tam dal "kurvítko" a "plánované zastarávání!!!"
Ach jo. Ale o tomhle debata není. Debata je o tom, že se v lidech pěstuje především výrobci tankových tiskáren iluze, že ten, kdo si koupí tankovou tiskárnu, koupil si v podstatě bezúdržbové zařízení, do kterého stačí jen z lahviček dolévat inkoust, a jinak se nemusí řešit nic.Ten článek má za mě vysokou edukační hodnotu, protože upřímně řečeno, kolik lidí si kupuje tankovku, a ví, že tam je nějaká odpadní nádobka, kterou budou muset vyměnit? A pokud už to někdo ví, tak nemusí vědět, že tiskárnu bude muset dát do servisu, úplně přesně to napsal IM S. Je neuvěřitelný, že většině vám to přijde normální, že výrobci dělají ze zákazníků idioty. Výrobce by přitom nijak zásadně neubylo, kdyby už v e-shopech bylo uváděno:"Zařízení má v domácích podmínkách nevyměnitelnou odpadní nádržku, po jejím naplnění musí zařízení do autorizovaného servisu."Ono to není o tom, jak zařízení funguje, ale jestli výrobce hraje se zákazníky fér hru. Je hloupost a neznalost zákazníka, že si před koupí nezjišťuje podrobně, za jakých podmínek zařízení funguje, nebo je chyba na straně výrobce, že nevyložil karty na stůl, a některé věci...ehm, úplně nezdůrazňuje? Je blbec zákazník, nebo výrobce?
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 17:08
Chtělo by to vidět manuál k tiskárně, zda-li je v něm tato informace uvedena. Pokud ne, tak souhlasím že se jedná o past na zákazníky a proto vznikl tento článek. Ale ze své zkušenosti vím, že v manuálech (hlavně u automobilů) bývá většinou uveden každý detail a postup, jak patřičný problém vyřešit. Pokud servisem, tak servisem no.
Vzhledem k tomu, že dneska jedna L6570 přistála za mnou, jsem neodolal a šel prověřit. V "rychlém návodu" je zmínka, že další informace o používání tiskárny nejdete v dokumentu Uživatelská příručka nebo na našem webu". Papírovou příručku jsem nenalezl, ale možná bude ještě někde na dně. Po stažení příručky jsem informaci nalezl, ale nikoliv v části údržba tiskárny nýbrž v části řešení problémů. Jinak řečeno, není to údržba, ale problém a první zmínka zřejmě na straně 239 "Nyní je čas vyměnit krabici údržby", aby do toho nikdo nešťoural. Kód "údržbové sady" jak to nazývají je na straně 299 z celkem 466. Prostě to působí snahou informaci schovat, ale uvedena je...
Díky, ale pochybuju, že někoho bude bavit číst skoro 500 stran. Každopádně v manuálu to je, ale tak dovedně skryto, že se počítá s tím, že to nikdo číst nebude...
"že se v lidech pěstuje především výrobci tankových tiskáren iluze, že ten, kdo si koupí tankovou tiskárnu, koupil si v podstatě bezúdržbové zařízení"Tohle ale není pravda - kde to výrobce (jakýkoliv) tvrdí? V každém manuálu je naopak popis nejběžnějších zádrhelů které mohou nastat a informace že v případě jiné chyby máte kontaktovat servis a uvedené veškeré myslitelné kontakty na něj.
No jo, jenže kdo čte manuály. Myslím tím weby výrobců i e-shopů. Vy si pročítáte manuály k výrobkům před jejich zakoupením? Většina BFU, a píšu to naposled, ani neví, že inkoustovky mají nějakou odpadní nádržku na inkoust. A můžou být někteří velmi překvapení, když po určité době přestane tiskárna tisknout, přičemž to není z důvodu, že došel inkoust. A pro mě je tohle důležité.Je to stejně jako s technologií OLED, kde může dojít k vypalování obrazu. Tam ale o tom je možná větší povědomost než u odpadních nádržek na inkoust.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 15:34
Že to zákazník neví/nemá povědomí/nezajímá se/nenechá si poradit není problém výrobce ale jen a právě toho zákazníka. To platí obecně od té doby, co lidi slezli ze stromů z začali "obchodovat" s pazourky 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 18:57
"No jo, jenže kdo čte manuály. "Tohle je naprosto stupidni argument. Neskutecne stupidni. V manualu to je a pokud ho člověk nečte, TAK JE TO JENOM JEHO PROBLEM.
Myslím si, že možnosť (resp. nemožnosť) výmeny špongie, či celej nádržky by mala byť v popisoch a návodoch uvádzaná.Ani pri tu spomínanej Canon PIXMA G3411 to nie je uvedené...Tu je zopár návodov, ako na to:https://www.youtube.com/results
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 11:35
Což je vyloženě podpásovka.
Áno, ešte že si platíme obchodné inšpekcie...
Je dobře, že o tom píšete, ale na druhou stranu, kdyby výrobky vydržely 10 nebo 15 let, asi by se přestala točit ekonomika. Mamčin kuchyňský robot vydržel 30 let. Ale není tohle vlastnost inkoustových tiskáren, ať už tankových, nebo klasických na cartridge? V tomhle je určitě lepší laser, protože se zdá, že inkoustovky nejsou z dlouhodobé životnosti optimální. Naštěstí Epson u některých dražších modelů tankovek umožňuje uživatelsky vyměnit odpadní nádržku na inkoust. A on to není případ jen Epsonu, ale i Canonu:https://multifunkcni-zarizeni.heureka.cz/canon-pixma-g3411/.
Zrovna u inkoustové tiskárny vydělává výrobce na inkoustu a papírech. Už dlouho provozuju Canon (byhovuje mně jejich podání barev) a teď mám tank G640 - 6 inkoustů, lahvička za 300 Kč, měnil jsem teď černou a šedou po skoro roce porvozu. Náhradní nádržka na odpadní inkoust je uživatelsky vyměnitelná a stojí asi 300 Kč, zatím jsem s bídou na 10-20%. Vytištěno mám asi 900 listů, z toho je docela dost fotek A4 (300?)Takhle si to představuju, že to má fungovat. Tiskárna není dotovaná, inkoust je za poměrně srandovní částky, po dolévání jsem si ani nemusel umývat ruce, zatímco při výměně cartrige jsem byl většinou barevný jako Indián na válečné stezce. Tak snad tam není nějaká jiná součástka s plánovanou životností...
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2022 10:34
To určitě není pět let. Okamžitě se mi vybavil dokument Žárovková konspirace z roku 2010, který začíná právě netisknoucím Epsonem. Určitě to už tehdy byl nějakou dobu trvající problém, když si toho všimli a zařadili do tohoto dokumentu. https://youtu.be/YAeNjD4Ce9MPatrně něco podobného jsem řešil asi před měsícem u jedné lasérovky od Samsungu. Celou divizi převzalo HP. Tiskárna vytiskla dvě strany z vícestránkového dokumentu a hodila nicneříkající chybu, což jsem dohledal jako chybu válce. Na těch prvních dvou stranách nebylo vidět výraznější opotřebení válce, jak to je vidět třeba u tiskáren vyvinutých přímo HP na konci životnosti válce. Tipuji, že si to taky jen počítá vytištěné stránky.
Moc nechápu o čem je článek, to že každá inkoustová tiskárna potřebuje výměnu absorbérů na přepadový ink. je známo snad všem. A pro zmiňované řady Esponu to vychází na 350,- + reset počítadla (ten stojí pár dolarů, nebo pokud umí člověk použít Google tak je zdarma). Kde je tedy problém? V tom že člověk musí po dvou letech používání zaplatit něco za servis tiskárny ?
možná v tom, že bych se nemusel nikam plácat s tiskárnou a platil navíc litr za práci, kdyby výrobce umožnil v sw kliknout na symbol "výměna polštářku", hlavy by odjely bokem aby nepřekážely a pod plastovou krytkou by byl ten polštářek v plastové misce, kterou by šlo lehkým zmáčknutím vytáhnout a vyměnit za novou. Prostě stejně, jako měníme kartridže s inkoustem.
Ale ono to třeba u těch L360 ... atp .. je v plastové misce na jeden šroubek (https://www.aliexpress.com/item/32709260104.html) takže stačí tiskárnu vypnout a vyměnit - cca 2 min. práce. A jak jsem psal pokud umíš použít Google, tak nikam jezdit rozhodně nemusíš a nikomu nic platit taky nemusíš. Jsou samozřejmě tiskárny kde to tak lehce nejde (třeba i Canon to má na prd), ale ten inkoust se prostě nevypaří, takže občas je to prostě potřeba vyměnit. Celý ten článek je jen zbytečná poplašná zpráva.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 09:55
Dvě minuty práce, čtvrt hodiny mytí rukou a měsíc čekání, než to z té Číny přijde. Pošli odkaz na Alzu, kde mi to doručí zítra. AliExpress je k ničemu, když potřebuješ tisknout teď.
Když chceš tisknou hned tak si to dones do servisu ! A pokud si matlal a budeš si mýt ruce 15 minut, když je to vcelku čistá práce tak si kup laser. Řešíš blbosti. Aktuálně jsou i některé laserové náplně naprosto nedostupné a ani tvoje oblíbená Alza ti nepomůže. Takže "hned" se ani pes nevysere.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 10:51
Tak jako si kupujete náplně/tonery do zásoby, tak si holt objednejte s předstihem i ten nový absorber - teď už o tom, víte a můžete se připravit a nemusíte se vymlouvat 😃BTW, u číňana stojí náhradní 13 korun (16.8.) - dnes 30 korun i s dopravou 😃https://www.aliexpress.com/item/32862252771.html
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 8. 2022 08:47
Naprostý souhlas, to totiž není v zájmu výrobce. Vemte si, že existují tiskárny za litr, ale už během koupě jedné sady originálních cartridgí jste na ceně tiskárny.Pamatuji si velice dobře, když byly představeny první tankovky, jaké se pěly chvalozpěvy. Že lidé budou moci tisknout za 5 či 8 haléřů. Ale moc se nezmiňovaly servisní úkony. To, že to nejde dělat snadno v domácích podmínkách, atd.Viz můj příspěvek níže, kde se pán z Heuréky čílí nad ani ne poloviční životnostní odpadní nádržky. Já třeba nechápu, proč by se nemohly dimenzovat na 10 tisíc stránek, podobne jako fotoválce u laserovek. Většinou než naběháte 10 tisíc stran, bude na vyhození samotná tiskárna.Jirka Vejražka má pozitivnější zkušenosti s tankovkama, pro mě je ale důležité, aby lidé před koupí tankovek věděli, že tam je je nějaký polštářek, který se jednou nacucá, a pokud nejsou manuálně zruční a nechtějí se crcat s výměnou v domácích podmínkách, objednávat z Alíku a podobné piškuntálie, budou to muset dát do servisu, kde je to může stát i s prací třetinu, nebo dokonce polovinu ceny té tiskárny.Je ale taky fakt, že ta PIXMA G3411 možná není dimenzovaná na takovouhle zátěž. Pokud někdo tiskne 25 stran měsíčně, měly by mu polštářky vydržet 10 let. Ta recenze je z roku 2021, pokud ji koupil třeba v roce 2020, tak na 3 000 stran ročně (250 měsíčně) není úplně stavěná. Ale třeba těch 3 000 stran nalítal za měsíc či dva, těžko říct.Každopádně lidi by se neměli slepě hnát jen za tím, že budou tisknout za pár haléřů, ale měli by znát i nevýhody každé nové technologie, nicméně chápu, že výrobci nějakou odpadní nádržku, kterou si BFU v domácích podmínkách nevymění raději taktně zatají. Odpadní nádržky na inkoust jdou u tankových Epsonů měnit u modelů:Epson EcoTank L7160, 7180, ET-7700, ET-7750, pak EcoTank ITS L6160, L6170 a L6190. Pro ně koupíte odpadní nádržky přímo v českých e-shopech.
Tohle je asi nejaky vtip, ze PIXMA G3411 neni stavěná na 3000 stran ROCNE.
Mám tiskárnu Epson L6170. Výměna zásobníku 220 Kč + poštovné na Alza (koupeno 4.4.2022).Přemontování cca 15 - 20 minut. Čip součástí zásobníku. Po přemontování počítadlo vyresetováno.
ono totiž "kurvítko" v textu znamená, že to bude mít velkou čtenost a hodně "spravedlivě rozhořčených" v diskusi
Teď je otázka, jestli má zkoumat vlastnosti zboží kupující, když stejně nemá šanci zjistit životnost těch odpadních nádržek. Já si kdysi volal přímo do Brotheru a Epsonu, aby mi alespoň orientačně řekli, na kolik tisíc stran jsou odpadní nádržky dimenzovány. Říct to nedokázali. My, čtenáři Živě, se v IT trochu orientujeme, ale BFU, který chce levný barevný tisk, a doporučí se mu tankovka, tak ho málokdo i tady upozorní na to, že tam je nějaká odpadní nádobka, kterou bude muset dřív nebo později vyměnit.Ano, možná to bývá v manuálech k tiskárnám, ale ty si člověk většinou nečte, a pokud ano, tak už má tiskárnu doma. A když nebude problém s nádržkou, můžete mít problém s B200😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 10:45
"Kde je tedy problém? V tom že člověk musí po dvou letech používání zaplatit něco za servis tiskárny ?" Ano, v tom je ten zásadní problém, že musí.
Mám L3160 a narazil jsem na problém s odpadním inkoustem už po 18 měsících. Nechce se mi posílat tiskárna do servisu a měsíc čekat na vrácení. Náhradní molitany jsou na jeden šroubek, krásně přístupné. Klidně je objednám z Číny, i když mě to prudí. Ale jak vyresetovat počitadlo? Zjevně neumím používat Google. Protože jediná neoficiální možnost zdá se být WICReset, což je pofiderní aplikace vedoucí někam na Ukrajinu, která vyžaduje instalaci jako administrátor (!!) a zdarma ten čítač sníží o 10% (jednorázově, opakovaně nelze), nebo je nutné zaplatit cca 10$ za reset na 0%. To vše s velkým rizikem zavirování počítače.Mám dobrý pocit z nákupu tiskárny Epson? Ani náhodou. Tohle celé mohlo být self-service, a místo toho je to tlak na placený servis a opruz zákazníka.
Díky za zkušenost, já jen doplním, že pravděpodobně by měla mít uživatelsky vyměnitelnou nádobku i L3250. Kolik jste na té 3160 odhadem vytiskl stránek? Tohle se píše u L3110:"Zařízení dělá to co má a dělá to rychle - kopírování dokumentů je fakt rychlovka. Plusem je i nízká pořizovací cena a nízké provozní náklady. Zamrzí jen - jako u všech levných inkoustových tiskáren v podstatě nemožnost výměny savého polštářku v odpadní nádobce. Řešení přes servis je drahé a každý si spíš koupí novou tiskárnu. Je to škoda, všude čteme apely na ekologické chování a pak člověk narazí na takovou zbytečnou překážku."
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 8. 2022 16:17
Právěže velmi málo, celkem asi 300-400 stránek. Ta tiskárna je skoro nepoužitá. Bohužel jsem několikrát musel spustit hloubkové čištění, když mě zaschla tryska (a to jsem se snažil tisknout každý týden aspoň testovací stránku, aby to nezaschlo) nebo jsem měl problém s vynecháním některých čar a lehké čištění nepomáhalo. To, že to žere ohromné množství inkoustu a brutálně to plní odpadní nádobku, jsem zjistil, až když si tiskárna začala stěžovat. A pak teprve jsem zjistil, že odpadní nádobku snadno nevyměním (teda, vyměním, ale software mi bude stále bránit v tisku, protože u Epsonu nejste zákazníci ale zajatci).
Vy mě děsíte, tohle je zralé na reklamaci. No, když to tady tak čtu, tak už mi tankovky nepřijdou tak cool. A protože si nemůžu založit vlastní vlákno, zeptám se tady - dokázal by mi někdo říct, jak je to u tankovek od Brotheru? Tam jsou odpadní nádržkyy doma vyměnitelné, kolik vydrží stran? Ano, já chápu, že u všech inkoustovek, at už jsou od HP, Canonu, Epsonu či Brotheru, se za čas nacucá ta nádržka, ale jde o to, za jak dlouho a jaký je s tím kakání. Díky všem za případné odpovědi.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.