Křížem krážem hardwarovým nebem

Diskuze čtenářů k článku

_  |  26. 03. 2002 20:00

"Procesor byl vybaven technologií SpeedStep, která dokáže rapidně snižovat energické požadavky procesoru. Při chodu na baterky se sníží napětí procesoru na 1,2 V (frekvence se také sníží), pokud ještě s procesorem nepracujeme, tak se během pár mikrosekund dovede přepnout do režimu Deep Sleep či dokonce Deeper Sleep. V tomto stavu potřebuje procesor napětí 1 V. Intel udává, že při tomto napětí procesor spotřebovává pouze 2 W. To je neuvěřitelně málo, pokud vezmeme v potaz, že tento procesor je na stejné výkonnostní úrovni jako AMD Athlon 1700+ nebo starší Pentium 4 1,8 GHz s jádrem Williamette."

 

;) pri 2W ale na vykon 1.8GHz P4 zapomente - jeste si nekdo tak vylozi, lol ;)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 03. 2002 08:46

Ano. Je to tak.

Je tu jen ten detali, že ve výpočtech s ALU je AMD na 3ghz asi tak 3* - 4* rychlejší než Intel, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 21:44

Myslíš jako na rozdíl od tebe balíku z balíkova :o) ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MalyPeto  |  19. 03. 2002 00:11

Ta hostezka bola pekna a to je od ATI asi tak vsetko.  Od cipsetov som ocakaval viac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  19. 03. 2002 11:49

Neplbni, ATI je profik v grafikach, co se tyce chipsetu, mozna (podotykam MOZNA) za par let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  18. 03. 2002 17:51

Jen malá poznámka k nVidia nForce chipsetu a významu dvoukanálové paměťové architektury (Twinbank). Vlastním desku MSI-K7N420 Pro s chipsetem nVidia nForce 420D. Ze zkušenosti s touto deskou (benchmarky s využitím TwinBank a bez využití) vím, že je zde v případě chipsetu s integrovanou grafikou velmi dobře dvoukanálová architektura využita. Autor má sice pravdu, že pro procesor je přenosová rychlost zbytečně předimenzovaná, protože využije max. 2.1GB/s, ovšem neuvědomil si, že se v tomto chipsetu využívá této propustnosti nejen pro procesor, ale také pro dodávku potřebných dat z pamětí pro hladovou integrovanou grafiku GeForce MX, pro slušně výkonné/hladové integrované audio a pro Ethernet/LAN. Toto jsou ty pravé důvody, proč nVidia do chipsetu zasadila dvoukanálovou architekturu. Procesor tak má možnost pracovat s pamětmi paralelně s integrovanými komponentami, aniž by se vzájemně nějak výrazně v přístupu do pamětí omezovaly. (pro případné zájemce o detaily - nVidia má architekturu docela slušně popsanou na svých stránkách http://www.nvidia.com/view.asp?page=nforce).
Kodl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  18. 03. 2002 17:02

Co se ti nelíbí na té hostesce?  Chtěl bys tam Dolly Buster nebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Profous  |  18. 03. 2002 16:44

TA HOSTESKA OD ATI JE STOKRÁT SYMPATIČTĚJŠÍ NEŽ TY nVIDIÁCKÝ PUBERŤAČKY, PEDOFILE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
md  |  18. 03. 2002 17:10

ta hosteska od ati je kysela zaba, narozdil od tech od nVidie,

a clanek je peknej

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 16:32

Bohužel netušíš o čem mluvíš.

Víš, máš pravdu, že by se trh s 386kama jistě brzo zaplňil, ale uvědom si, že právě díky konkurenčnímu boji vznikl CELERON . ( Mám ho doma ). A vznikl jen díky konkurečnímu boji.
Navíc pro Intel by bylo nejvýhodnější prodávat co nejmenší množství procesorů za co nejvyšší cenu. ( logistika, reklamace, materiál, lidé, prostory, fixní náklady........)

Telecom je monopol. Až tu bude konkurence, budou poskytovány daleko lepší a levnější služby pro všechny. INTEL je podle mě takový velký TELECOM. Nadutá společnost kterou vůbec nic neohrozí.

Jedině díky konkurenčnímu boji vděčíme za to, že se na Slovensku už nedělají Didaktiky SKalica a jsou nahrazeny PC. :o) Nebýt toho musel by jsi se spoléhat na reset pomocí klíčenky a tenhle dopis by jsi psal z příkazového řádku :o))

Konkurence je zdravá. 
Amd je kokurent Intelu. Díky AMD je tu cenová válka a Ghz válka.
Jen díky AMD a  VIA jsou ceny procesorů přijatelné.
Za pár let to možná bude obráceně . Amd bude mít 80% trhu a Intel bude příštipkařit.
Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  19. 03. 2002 11:44

Za pár let to možná bude obráceně . Amd bude mít 80% trhu a Intel bude příštipkařit .

Jezisi neblbni, vis jak jsou inteli schopni a prachati? Tohle je mozna sen vetsiny AMDcaku, ne vsak realita  Jinak nejsem Intelista, vzivote jsem nemel Intel a to jsem mel temer veskere mozne CPU, 286kou pocinaje Duronem konce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medvěd  |  03. 04. 2002 09:43

Ano, s tímto souhlasím. Nebýt AMD, zřejmě by nikdy neexistovaly levnější procesory pro domácí počítače. Srovnejte se softwarovými produkty, kde M$ nemá takovou konkurenci jako Intel v AMD a výsledky známe všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 15:07

HM :o)

Lék - > AMD + ATI + Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 14:22

  HAHAHAHAHA  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  18. 03. 2002 15:00

Nepomlouvám ATi, Radeon 8500 jsou skvělé, pouze jsem článkem chtěl říct, že stánek ATi na CeBITu byl fádní a hostesky nepříjemné. To samozřejmě neznamená, že je celá firma špatná. Ba naopak. ATi je skvělé. Honza Dudek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 15:10

Kdybys nepomlouval a nebyl zaujatý proti ATI A AMD, napíšeš ten článek jinak.
AMD a ATI nejsou tak bohaté, možná protože dělají levnější procesory, možná protože nejsou tak velké, ale každopádně  ................

Lidi jako ty kazí Živě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  18. 03. 2002 16:54

To se mi snad zda.
Omezenost nekterych lidi primo bije do oci. Staci aby kdokoli napsal cokoli negativniho o jejich milovane firmicce 
a uz sedaji za pocitac a pisou roozohnene prispevky odsuzujici autora clanku za neobektivitu.

Uz jsem jednou psal, ze podle meho nazoru nepatri pan Dudek k spickovym redaktorum, ale tady se ho musim
opet zastat. Zaujaty clanek vypada uplne jinak, jako priklad bych uvedl vase prispevky.

Zive kazi lidi jako vy, Petre a vam podobni (kdo pamatuje magora, ktery si rika Sisson tak vi o cem mluvim).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 07:14

:) No jistě. Ten článek vůbec není zaměřený proti AMD a ATI ...........říkejte mi DINDI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  19. 03. 2002 11:36

No ATI jsou dobri, ke skvelosti jim chybi pouze ovladace, to je jediny, co je na nich ble (ikdyz - abychom porad nehanili - i v tomhle se zlepsuji). Osobne vlastnim R8500 a ATI karet sem mel hodne (RagePro,128,II c) a ta R200 z nich vychazi ovladacove nejlip. O 2D neni treba mluvit, lepsi uz je snad jen Matrox. A faktem je, ze ten stanek opravdu navypada nijak moc zajimave.

PS: Ano, Sissona si pamatuji, ale nemuzeme Petra tak odsoudit, Sisson byl abnormalni pablb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hillbilly boy  |  19. 03. 2002 08:27

Tak ty ses fakt VIDLAK !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leoš  |  18. 03. 2002 13:30

Posuzovat ATI podle hostesek je směšný , a dost trapný.

Sdílím názor s Petrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 14:25

Ahoj.

Nejsem sice příznivcem ATI (spíše NV), ale nelíbí se mi, když někdo pomlouvá solidní firmu.

ATI a NV dělají výtečné karty. NV je má rychlejší, ATI má mnohem lepší obraz.

Je to tak, hodnotit firmu podle hostesek je trapné.

AHoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  19. 03. 2002 11:39

ATI a NV dělají výtečné karty. NV je má rychlejší

Kdyz myslis ... co sem videl testy, tak tomu az tak neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:50

O tom se nechci hádat. Vím jen, že ATI má daleko lepší obraz a NV dodáva velmi rychlé karty za nízkou cenu.
Obraz u NV je NĚKDY poněkud ,,vyblitý". ATI má nádherné živé barvy.
( Testoval jsem různé ovladače, ATI má lepší obraz. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:51

O tom se nechci hádat. Vím jen, že ATI má daleko lepší obraz a NV dodáva velmi rychlé karty za nízkou cenu.
Obraz u NV je NĚKDY poněkud ,,vyblitý". ATI má nádherné živé barvy.
( Testoval jsem různé ovladače, ATI má lepší obraz. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:51

O tom se nechci hádat. Vím jen, že ATI má daleko lepší obraz a NV dodáva velmi rychlé karty za nízkou cenu.
Obraz u NV je NĚKDY poněkud ,,vyblitý". ATI má nádherné živé barvy.
( Testoval jsem různé ovladače, ATI má lepší obraz. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:51

O tom se nechci hádat. Vím jen, že ATI má daleko lepší obraz a NV dodáva velmi rychlé karty za nízkou cenu.
Obraz u NV je NĚKDY poněkud ,,vyblitý". ATI má nádherné živé barvy.
( Testoval jsem různé ovladače, ATI má lepší obraz. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 03. 2002 13:01

Také máte ten pocit, že nám autor podsouvá svoje názory o AMD a ATI ?

Vždyť právě jen díky AMD neprodává INTEL ještě pořád CPU 386 Sx a Dx.

Nebýt konkurence AMD - nebyl by na světě důvod proč by měl dělat lepší proceosry.

To samé jde říct i o ATI.

A co vím, AMD se chce rozšiřovat a přitom zůstat zůstat tou dobrou přátelsko firmou jako doposud.
Co se týče zástupců ? Je jesné, že intel je větší a proto si může dovolit živit víc lidí.
Taky proč neživit pár lidí navíc, když jejich CPU stojí o hodně více než konkurenční :)))

AMD je pokroková a solidní firma.
Myslím, že hanění AMD je známou skutečností autorů píšících pro ŽIVĚ.
Stačí si vzpomenout na ,,pečeme s AMD". Péct se dá lehce i s INTELEM.

Prostě autoři na Živě píší jen to co se jim právě hodí.
Moto některých autorů na ŽIVĚ: ,,Proč si neléčit komplex z krátkého přirození na AMD  když to jde."
Hodně mě to mrzí, měl jsem tenhle server moc rád, ale pomluvy AMD jen značí úpadek kvality autorů ŽIVĚ.

PETR - do dnešního dne pravidelný návštěvník ŽIVĚ.

PS: Proč nepomlouvat ŽIVĚ, když Živě pomlouvá AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sumir  |  18. 03. 2002 13:29

Mám pocit že se ŽIVĚ dotklo spíš Vašeho komplexu.

Že vděčíme AMD za moderní procesory? To je taky poměrně vtipné.

Věčné souboje mezi AMD a INTEL příznivci a PC versus MAC a Linux versus Windows jsou ubohé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rychla Nozdra  |  18. 03. 2002 14:26


window.open=NS_ActualOpen;
Jasne. Mas pravdu. Bez AMD by Intelovou vlajkovou lodi dneska nebyl procik 386  ale 486.

................ vase !!!!! ukrutne !!!!!  zakomplexovana Nozdra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rychla Nozdra  |  18. 03. 2002 14:30


window.open=NS_ActualOpen;
TYKRAVO!!!!!! Tag sem uz taky chytnul ten "window.open=NS_ActualOpen;"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
event  |  18. 03. 2002 16:02

Ja mam zase ten dojem, ze CPUcka niesu rychlejsie kvoli nejakej konkurencii, ale kvoli peniazom. Ono keby sa stale robili 386ky, tak by sme ich uz vsetci mali takych 8 rokov, teda 8 rokov by si uz nikto novy procesor nekupil.

Ono aj ten Moorov zakon o zvysujucom sa vykone je (aspon podla mna) otom, ako vyzmykat z ludi (trhu) najviac penazi. Je to otom, kedy sa asi nasyti trh aspon na nejaku uroven, ako zvysit vykon za este prijatelnu cenu vyvoja (a prechodu na nove technologie) a o tom, okolko sa musi zvysit vykon, aby sa presvecili ludia o potrebe upgradu. A tieto 3 veci ked sa daju dokopy a spocitaju sa (nejaka primitivna diferencialna rovnicka s prislusnymi okrajovymi podmienkami), vyjde nam nieco ako moorov zakon, ktory hovori akurat o maximalnom zisku fyrmy. Konkurencny boj moze akurat trosku upravit premenne v tejto rovnicke, pocita sa kratkodobo s nizsimi ziskami, tak sa vyvoj urychli o par percent. Ale nieje to az tak podstatne a urcite to nieje tou jedinou hybnou silou vyvoja.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pike  |  18. 03. 2002 10:17

Článek se mi libil a líbil se mi o to víc vtipnými komentáři u některých fotek. Jen tak dále !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sabra  |  18. 03. 2002 10:41

Jsi prece novinar - on ma lezt do prdele tobe ne ty jemu  (vis na co narazim Piku?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pike  |  18. 03. 2002 10:55

Tak či onak ten článek se mi LÍBIL a to považuju za hlavní důvod pro vyjádření pochvaly. Myslím, že ten komentář není zcela na místě vždyť, dá se říct, pocházíme oba (otři ) ze stejné branže. BTW ještě spolu budeme muset "hodit řeč" a vymezit si jisté pojmy a názory, není-liž pravda, Sabro ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sabra  |  18. 03. 2002 11:11

Pike zrejme nepochopil co jsem se snazil rict(asi jsem byl v Hannoveru s nekym jinym ). Prispevek byl urcen jen a jen jemu a jen on to mohl pochopit. Omlouvam se ctenarum fora, ze jsem obtezoval. Me se clanek take velmi libil, ale nemam zapotrebi k tomu cokoli dodavat, protoze pochvalim primo Honzu at uz v telefonu nebo v ICQ a navic jsem o tom clanku vedel uz predvcirem  Ale pro spokojenost Pika - HONZO SUPER!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:44

Hehe.......někdo by mohl říct, že si autor chválí svůj vlastní článek :o)) Prostě si jen na to vzal jinej nick :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katik  |  18. 03. 2002 09:33

Honzo, mala pripomienka - ten comp na stanku Asus s 3 GHz procesorom chladenym Vapochillom bol Athlon XP a nie P4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sabra  |  18. 03. 2002 09:55

myslim ze nemas pravdu...mam dojem ze slo o P4!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katik  |  18. 03. 2002 15:05

Myslim, ze mam pravdu, stravil som na Asus stanku hodne casu a o tento comp som sa osbne zaujimal.  Ale je mozne, ze tam mali aj druhy s P4, ktory som si nevsimol (to sa mi vsak nejako nezda).  V kazdom pripade tam bol Athlon XP na 3 GHz v skrini s preskelnou lavou stranou a teplota CPU bola pri spustenom 3DMarku -4 °C.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dudek  |  18. 03. 2002 15:13

Palomino by takovou frekvenci nerozchodilo. Rekord při teplotě - 170 stupňů je 2200 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katik  |  18. 03. 2002 18:20

Kua, kua, fakt to bola P4, som z toho volajaky zmateny.  Tym padom odvolavam co som povedal (ci co som odvolal???) Naozaj som bol cely cas v tom, ze je to XP. Mea Culpa.

Btw. Honzo, ako chutil Freixnet???  Mne sqele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 03. 2002 12:43

Bylo to AMD a ne INTEL :o) fakt :o) Autor je mimo :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 03. 2002 22:40

ja som tam teda nebol, ale ked to bol 3 GHz, tak to bolo podla mna AMD, pretoze Intel uz ma 3 GHz davno chladene vzduchom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  18. 03. 2002 08:30

Honzo, docela chápu, že si spousta lidí myslí, že Intel jsou pitomci. Já se jich pro změnu zase pořád zastávám . Třeba proto, že jsem četl tohle: Andrew S. Grove, HIGH OUTPUT MANAGEMENT, podtitul Řízení orientované na výkon (zde). Celkem chytrá a srozumitelná knížka.

Dále pak tentýž pán (určitě víte, o koho jde) přispěl to teorie strategického managementu úvahami o SIP - Strategic Inflexion Points (strategické inflexní body). Možná je Intel na prachy , ale pitomci to zaručeně nejsou!  Oni totiž zase spoustu těch prachů reinvestují do budoucnosti - své i nás jako spotřebitelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  18. 03. 2002 13:46

ja vas ludia nechapem preco sa zastavate tej ci onej firmy, kazda frma to co robi nerobi preto aby vam nieco dala ale preto aby vam nieco predala samozrejme aj so ziskom. Kazda firma ak chce nieco predat musi ponuknut trhu vyrobok taky aby to aj trh akceptoval. Firma berie jednotlivca nie ako kamarata alebo niekoho komu musi pomoct ale ako niekoho kto ju zivi z koho musi dostat co najviac penazi za urcitu hodnotu. Na zakaznikovi je zase aby sa neriadil emociami ale rozumom, jeden den moze prist s lepsou ponukou firma A a druhy den firma B. Je preto zbytocne pre zakaznika sa vobec pozastavovat nad tym(a minat svoju energiu na zbytocne zastavanie konkretnej favorizovanej firmy) ktorej firme fandim alebo nie... Biznis je nielen medzi firmami ale aj medzi firmou a zakaznikom a v biznise nie je miesto pre emocie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  19. 03. 2002 06:20

Mám právo na názor - mám ... Mám právo se identifikovat s kým chci a s čím chci? Mám! Mám právo „míňat svoju energiu“ na co chci? Mám? Tak co řešíte? Je to máj názor, můj favorit a moje energie, ne? Vy zase máte právo se mnou nesouhlasit a možnost svůj nesouhlas vyjádřit, což jste udělal. 

BTW. Nejsem stoupencem ani jedné z obou firem, ale vždycky mě dostane, když nekritičtí stoupenci jedné strany dělají „vlny“, proto jsem to napsal!

A pokud zmiňujete konkurenci na straně poptávky, na straně nabídky a mezi nabídkou a poptávkou, tak o tom jsem též slyšel .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Mayer  |  18. 03. 2002 08:21

FSB (sběrnice mezi procesorem a AGP) bude nahrazena 6,4 GB/s HyperTransport sběrnicí.

To je hodně nepřesná formulace: AMD Athlon jako FSB (Front Side Bus) používá sběrnici Alpha ™ EV6 a ta není mezi procesorem a AGP, ale mezi procesorem a Northbridge, který obsahuje řadiče sběrnic AGP, PCI a paměťové!!! HyperTransport (a další podobné) z tohoto pohledu nahrazuje spíše PCI sběrnici, která je používána u dnešních chipsetů ke komunikaci Northbridge-Southbridge. FSB u procesorů Hammer ale určitě HyperTransport není! Stačí se podívat do Vašeho vlastního článku Pod kůži procesorům osmé generace na schéma http://www.zive.cz/files/obrazky/pctuning/ham_schemat.gif. To že jde o sběrnici uvnitř chipu Hammer na věci nic nemění :) Kopírovat schémátka a nepřemýšlet o nich umí každý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Menšík  |  18. 03. 2002 08:46

Podle mích informací není rozhodně HyperTransport na propojení Northbridge-southbridge, ale je to neco jako PCI mezi procesory ( umožňuje více efektivně používat více procesorů) a zbytkem. Ten zbytek je například řadič sběrnice AGP(8x), řadič PCI-X slotů( výkonější např. pro G.Ethernet) a southbridge. To znamená,že spíše než propojení north-southbridge nahrazuje EV6, i když to není přesné.

Pro čtenáře schopné překosnout angličtinu doporučuji prezentaci fy AMD pro Hammer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Pilný  |  18. 03. 2002 08:16

Je docela odvážné tvrdit, že Pentium 4M na 1,7 MHz je výkonově srovnatelné s Pentiem 4 na stejné frekvenci. Podle bechmarků, které jsem nedávno viděl je rozdíl až 30%!!! Takže netahat za nos!

Pilous

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Mayer  |  18. 03. 2002 08:43

Tento rozdíl je už dávno v aplikacích "citlivých" na velikost Level 2 cache mezi procesory Pentium 4 s jádry Willamette s 256 kB L2 cache a Northwood s 512 L2 cache. Nic nového...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  18. 03. 2002 11:56

To je sice pravda, ale těch aplikací je významně mnoho. Úplně stejně se nechalo říci, že původní Celeron bez L2 cache a následný "A" se 128 KB L2 se výkonově liší jen u těch aplikací, které jsou "citlivé" na přítomnost L2 cache.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Mayer  |  18. 03. 2002 12:39

Reaguji na informaci o 30% nárůstu výkonu: takto "citlivých" aplikací zase tolik není :) Navíc poměrný rozdíl velikosti L2 Willamette/Northwood je poněkud odlišný než u Celeron 300 a 300A.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Pilný  |  18. 03. 2002 13:07

http://www.svethardware.cz/sh/sh1.nsf/v/8F9A81E29DCE19F5C1256B7A00828828

Je zajímavé, že podle tohoto benče, je největší díra v procesoru samém (dhrystone a whetstone) a tam se ta keš asi moc neprojeví. Bohužel autor neuvádí, zda je test prováděn při provozu na baterky (což by možná odpovídalo).

Hezké odpolko a mějte se, Pilous

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán Mrázek  |  21. 03. 2002 09:29

Notebook byl napájen ze sítě a nikoliv na baterie.

 

Štěpán Mrázek

Svět hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hofman  |  18. 03. 2002 01:55

Konečně pořádný článek na živě.
Škoda jen, že se AMD změní v giganta s méně lidským přístupem. Mám tu firmu docela rád (asi proto pořád kupuju AMDcka .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  18. 03. 2002 16:24

AMD se v zadneho giganta nemeni, AMD uz nejakej patek velkym gigantem JE.
Kecy pana Dudka o "male firmicce" me vazne rozesmivaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  18. 03. 2002 01:06

Ta hosteska mi pripomina pana Stanka...Neni to nahodou on?  Super vtip !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daninka  |  18. 03. 2002 06:39

...nahodou Stanek je sexy...

Jinak pan Dudek opet nezklamal:
...nechce být mala firmičky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor