Ankety | Křišťálová lupa

Křišťálová Lupa 2018: Projektem roku je Kingdom Come: Deliverance, Živě.cz je třetí mezi zájmovými weby

Anketa Křišťálová Lupa - Cena českého internetu zná své vítěze pro rok 2018. Hlasování probíhalo v patnácti různorodých kategoriích, přičemž v šesti hlasovala veřejnost a ve zbytku odborná porota.

V kategorii Zájmových webů se o cenu ucházel také web Živě.cz. I když jsme letos nepřipravili žádnou propagační kampaň, získali jsme třetí místo. Děkujeme! Zároveň gratulujeme vítězné Databázi knih, která kategorii letos vyhrála.

392b3d80-975a-4b4c-a20b-15f8b3f6fae6
Osobnost roku 2018, Jindřich Šídlo

Projektem roku se stala hra Kingdom Come: Deliverance, osobností publicista a glosátor Jindřich Šídlo. Anticena letos zamířila k mobilním operátorům za předražené datové tarify pro veřejnost. Tři nejúspěšnější projekty v ostatních kategoriích jsou v seznamu níže, na záznam slavnostního předávání se můžete podívat zde.

Kategorie hodnocené veřejností

Cena popularity

1. DVTV

Projekt nabízející videoobsah se zaměřením na rozhovory a živá reportážní vysílání.

2. Honest Guide

Originální průvodce Janka Rubeše a Honzy Mikulky o turistických nástrahách hlavního města na Stream.cz zaměřený na zahraniční publikum.

3. Mapy.cz

Mapová a navigační webová služba portálu Seznam.cz.

Zpravodajství a publicistika

1. DVTV

Projekt nabízející videoobsah se zaměřením na rozhovory a živá reportážní vysílání.

2. Seznam Zprávy

Zpravodajství a publicistika od redakce Seznam.cz s důrazem na video.

3. iDNES.cz

Zpravodajský portál vydavatelství MAFRA.

Internetové obchodování

1. Alza.cz

Největší internetový obchod nejen s výpočetní technikou.

2. Heureka.cz

Nákupní rádce a jeden ze dvou největších cenových srovnávačů.

3. CZC.cz

Jeden z největších tuzemských internetových obchodů s elektronikou.

Nástroje a služby

1. Mapy.cz

Mapová a navigační webová služba portálu Seznam.cz.

2. ČSFD.cz

Největší filmová databáze s tradičně silnou komunitou uživatelů.

3. Úschovna.cz

Populární jednoduchý nástroj pro posílání dat prostřednictvím internetu.

Zájmové weby

1. Databazeknih.cz

Databáze informací, recenzí knih a autorů.

2. Edna

Kompletní servis pro všechny fanoušky televizních seriálů.

3. Živě.cz

Tradiční oblíbený web o počítačích a IT technologiích.

One (wo)man show

1. Jiří Ovčáček – unofficial

Facebookový profil falešného mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka. Nebo je to naopak? :-)

2. TMBK

Legendární koláže Tomáše Břínka publikované na Facebooku TMBK jako komentáře aktuálního dění.

3. Nikol Štíbrová Instagram

Instagramový účet herečky Nikol Štíbrové, který patří k nejsledovanějším v Česku.

Online video

1. Šťastné pondělí

Satirický videopořad Jindřicha Šídla, který záhy získal velkou fanouškovskou podporu.

2. 3v1

Parodická videa v podání tří kamarádek - Nikol Štíbrové, Veroniky Arichtevy a Martiny Pártlové.

3. Honest Guide

Originální průvodce Janka Rubeše a Honzy Mikulky o turistických nástrahách hlavního města na Stream.cz zaměřený na zahraniční publikum.

Kategorie hodnocené porotou

Projekt roku

1. Kingdom Come: Deliverance

Hra od české společnosti Warhorse Studios vycházející z české historie. Hráče zavede do středověku, konkrétně do období českého království na počátku 15. století.

2. Srpen 1968 v Českém Rozhlase

Projekt Českého rozhlasu věnovaný výročí 21. srpna 1968. Kromě interaktivních stránek mohli čtenáři využít i mobilní aplikaci využívající rozšířenou realitu.

3. Branky body kokoti

Drsně sarkastický občasník, který glosuje genderové nerovnosti. Najdete ho na serveru bleskprozeny.cz.

Osobnost roku

1. Jindřich Šídlo

Známý komentátor a novinář, který v dresu Seznam Zpráv posílil svou fanouškovskou základnu především díky svému pořadu Šťastné pondělí.

2. Aleš Zavoral

Zakladatel největšího internetového obchodu Alza.cz.

3. Michal Bláha

Podnikatel, investor, mentor, inovátor, který se v poslední době angažuje v rozvoji projektů týkajících se státní správy.

Anticena

1. Mobilní operátoři předražená data pro veřejnost

Přes sliby operátorů, že zlevní datové balíčky, se tak reálně neděje. Češi podle posledního průzkumu v rámci EU platí třetí nejvyšší částku za jeden GB.

2. Vláda ČR a nedostatečný vývoj eGovernment

Vyřídit si většinu úředních záležitostí přes internet stále v České republice zůstává nedosažitelným snem. Úřady nejsou často schopné sdílet informace, které o občanech mají, a lidé musí znovu a znovu dokládat další a další nesmyslná papírová potvrzení.

3. Dezinformační weby na hlavní stránce Seznam.cz

V boxu Další zajímavé články z českého internetu na hlavní stránce Seznam.cz se objevují i odkazy na pochybné weby šířící dezinformace.

E-commerce inspirace

1. Footshop

E-shop zaměřený především na prodej značkové obuvi, koupit si zde ale můžete i oblečení.

2. HN+

Nový typ předplatného deníku Hospodářské noviny, který umožňuje číst web deníku zcela bez reklam nebo poskytuje vstup do kompletního archivu.

3. Bezpotisku.cz

E-shop nabízející oblečení bez nápisů i log výrobce.

Globální projekty českých tvůrců

1. Windy

Služba poskytující důležité informace o stavu počasí z dílny Iva Lukačoviče. Svou oblibu a význam získává mimo jiné při krizových klimatických situacích.

2. Honest Guide

Originální průvodce Janka Rubeše a Honzy Mikulky o turistických nástrahách hlavního města na Stream.cz zaměřený na zahraniční publikum.

3.-4. Kiwi.com

Celosvětový vyhledávač levných letenek českého původu.

3.-4. Prusa3D.cz

Český výrobce 3D tiskáren pro domácí použití se vyvinul v jednoho z největších producentů 3D tiskáren na světě.

Obsahová inspirace

1. Forbes Espresso

Newsletter časopisu Forbes, díky kterému bude mít každý den ve svém mailu přehled toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího.

2. Rozšířená realita: Rozhlas Srpen 1968

Projekt Českého rozhlasu věnovaný výročí 21. srpna 1968. Kromě interaktivních stránek mohli čtenáři využít i mobilní aplikaci využívající rozšířenou realitu.

3. Bez frází

Projekt nabízející otevřené zpovědi známých českých sportovců.

Veřejně prospěšná služba – cena České televize

1. Paměťnároda.cz

Online sbírka vzpomínek pamětníků významných dějinných událostí 20. století.

2. Nadační fond nezávislé žurnalistiky

Projekt, který pomáhá seriózním novinářům zkvalitnit jejich práci a zvýšit její

celospolečenský vliv. NFNZ podporuje nezávislou investigativní a analytickou žurnalistiku.

3. Ježíškova vnoučata

Projekt Českého rozhlasu nyní poskytuje i možnost, aby se dobrovolníci se "svým" seniorem setkali, stali se jeho přítelem a opakovaně se k němu vraceli.

Marketingová inspirace

1. Rekola - Libeňský most

Kampaň bikesharingové společnosti Rekola, která přistavila k Libeňskému mostu v lednu 2018 svá kola. Reagovala tak na rozhodnutí pražského magistrátu most uzavřít pro tramvajovou a automobilovou dopravu.

2.-3. Alza.cz - politická satira (králíci a diplomky)

Kampaň e-shopu Alza.cz, která reagovala na tvrzení některých politiků, že je na ně vedena kampaň. Odkazy k diplomce mířily k političce za hnutí ANO Taťánu Malou, která se po dlouhém váhání vzdala funkce ministryně spravedlnosti, když se provalilo, že opsala diplomovou práci.

2.-3. CZC.cz - kampaň Dvojky

Kampaň e-shopu CZC.cz, který ji postavil na sloganu, že je druhým největším internetovým obchodem v ČR. Vymezoval se tak proti Alza.cz, jedničce na trhu. Zároveň to CZC.cz vtipně využila ke komentování Alzy.

Diskuze (9) Další článek: Počty diabetiků rostou, inzulin však nebude pro všechny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,