Koupit a sešrotovat: pohltí AOL firmu Red Hat?

Diskuze čtenářů k článku

tom  |  22. 01. 2002 16:40

Toto by mohla byt konecne dobra sprava pre Linux. Linux totiz potrebuje na svoje rozsirenie nejaku hlasnu trubu, ktora by mu robila reklamu a zaroven ho spravila jednouchsi a pritazlivejsi pre bezneho uzivatela, ktoreho zalubou rozhodne nie je kompilovanie a upgradovanie z verzie 7.281a na 7.281b dvakrat za den. (myslene obrazne) A tiez potrebuje nejaku jednotnu distribuciu-nieco ako "zakladny Linux", na ktory staci upgradnut "service pack" raz za polroka, alebo sa bude upgradovat sam po sieti. Ono totiz 69 libier za WinXP pre Anglicana nie je az tak vela penazi, koli ktorym by si mal robit starosti typu ci Linux ano alebo nie.
A tiez vacsina uzivatelov potrebuje aspon nejaku istotu pri vybere do buducnosti (aspon najblizsej) Je sice fajn, ze si zakaznik moze vybrat z: RedHat 7.2 Enigma, Mandrake 8.1, Debian 2.2 Potato, Slackware 8.0, Corel Linux Second Edition, MINI distribucie: Alfalinux, Brutalware, CClinux, cLIeNUX, dlx, DosLinux, DragonLinux, elks, fluf, hal91, Linux Router Project, loaf, Monkey, mulinux, Peanut-Linux, Phat Linux 32, Pocket Linux, Pygmy Linux, RamLinux, SmallLinux, Tomsrtbt, Traveler's Linux, Trinux, WinLinux 2000 FB, Xdenu, ZipSlack...Co by si vybrala vasa manzelka? (odpoved je:..."hocico, len aby mi tam isiel ten word a e-mail"..)

Linux moze byt najlepsi na svete, ale ked sa nebude vediet "predat", tak skonci ako OS/2 (ktory bol lepsi ako W95, ibaze nedokazal oslovit kriticke mnozstvo ludi..) Silna firma za chrbtom je dobry zaklad, na to aby sa vytvorila aka taka istota a standard pre vyvojarov a investorov. Totiz to, ze je zadarmo linux este totiz automaticky neznamena, ze bude zadarmo aj Photoshop portovany na Linux.

Dalsi priklad, kedy horsia technologia s lepsim marketingom prevalcovala ostatne: VHS kazeta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Team Linux 4 Free  |  21. 01. 2002 13:56

 

Ako si lacno vyskusat Linux !!!

Pokial si chcete vyskusat Linux a je Vam luto dat "velke" peniaze za niektore distribucie alebo je pre Vas nemozne "tahat z Netu" velke ISOs, tak si na adrese http://linux4free.host.sk mozete za cenu medii!! vyskusat/objednat: RedHat 7.2 Enigma, Mandrake 8.1, Debian 2.2 Potato, Slackware 8.0, Corel Linux Second Edition, MINI distribucie: Alfalinux, Brutalware, CClinux, cLIeNUX, dlx, DosLinux, DragonLinux, elks, fluf, hal91, Linux Router Project, loaf, Monkey, mulinux, Peanut-Linux, Phat Linux 32, Pocket Linux, Pygmy Linux, RamLinux, SmallLinux, Tomsrtbt, Traveler's Linux, Trinux, WinLinux 2000 FB, Xdenu, ZipSlack.

Rozne veci na pracu, uctovnictvo, sklad pod Linux: Star Office 5.2, WordPerfect 8, Corel Photo Paint 9, KDE 2.0.1 pre RH 7.0, RedHat Powertools 7.0 i386, Updates 7.0, BeOS4Linux, Opera 4 Linux 5.0.3 GNU, Netscape i686 GNU, QNX, RedHat Powertools 7.0 i386, kernel 2.2.18, 2.4.1, InterBase 6.0-1, MySQL 3.23.27, Java 2 SDK 1.3.0, Forte CE, Free Pascal 1.00-1, Apache 1.3.14 & 2.0a9, PHP 4.0.4pl1, XFree86 4.0.1 glibc21, Helix 1.2 pre RH 7.0, ALSA, Qdict, WebMaker 0.8.5, nessus 1.0.1, BladeEnc 0.90, Wine, Bastille 1.1.1, kdevelop 1.2.1, PGP freeware 6.5.1, docs: LDP cz, czech-howto, samba, bash.

Rovnako sa daju objednat/stiahnut aj najnovsie PDF manualy, security & bug fixes, updaty a kopec dalsich veci ako nove jadro optimalizovane pre Athlon a pod. 

http://linux4free.host.sk  velum@host.sk

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  21. 01. 2002 20:28

Takove hromady softwaru... A to softwaru, ktery jsme nikde nevidel, softwaru exotickych jmen, softwaru o jehoz uzitecnosti nemam vubec poneti. Muzu si nekde aspon koupit skoleni?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jamamba  |  21. 01. 2002 21:44

No jiste, u Corelu, Sunu, atd... asi se ale dost placnete pres kapsu...
a u ostatniho SW je vetsinou dost kvalitni dokumentace zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  21. 01. 2002 12:38

asd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 01. 2002 10:07

Nevim jak by AOL "sesrotoval" RedHat kdyz je RH Linux v podstate skladacka Open Source SW. To by musel presvedcit vyvojare OpenSource SW aby zacali vyrabet blbe produkty. A kdyby nahodou zacali prodavat RH Linux tak by se stejne nic nedelo protoze Linuxu je spousta a kazdy si vybere (napr. Mandrake je temer stejny jako RH). Jedine co z teto fuze plyne je ze po vstupu IBM a Compaq zase trochu porostou investice do zlepseni Linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  21. 01. 2002 20:25

RedHat neni Linux. AOL muze sesrotovat RedHat, proc ne. Ale tim nesesrotuje Linux, i kdyz sesrotovani RedHatu Linuxu nepomuze. Nebo ze by pomohlo??

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pakino  |  21. 01. 2002 08:12

Mozno AOL dostala chut prejst z MS do niecoho lacnejsieho.
Skusali ste si nainstalovat Red Hat 7.2? Myslim ze na bezne kancelarske
prace, tvorbu www a mozno dokonca aj na domace pouzitie (teda zatial az na hry) uplne spickove ... Vynikajuca je aj rychlost instalacie, a u mna
v PC to naslo vsetok HW okrem "radiovej karty".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  21. 01. 2002 08:21

okrem... bojím se že až to budou zkoušet jiní, co mají modernější vybavení (dig. foťáky, scannery na USB, tv karty, cokoliv od nVidie...) tak těch "okrem" bude víc....

 A dělat "kancelářskou" práci na něčem co na rozdíl snad od všech ostatních systémů (OsX, BeOS, QNX, dobře i M$Win) ani neumí slušně kreslit fonty na obrazovku... no nevím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Esorimmer  |  21. 01. 2002 09:49

pozn. dig. fotaky se dost zlepsily, scannery na usb nic moc (vyrobci pouzivaji interni logiku z paralelnich scanneru + usb most) - a az na par vyjimek odmitaji vyrobci poskytnout dokumentaci, nVidia si dela vlastni linuxove drivery (chodi treba GeForce 1,2,3), nove X umi aantializovane fonty, type-1, true-type...

ne, ze by nebylo, co kritizovat, ale pokud si koupite pocitac s prihlednutim k tomu, ze by tam mohl bezet linux, tak s hardwarem potize mit vubec nebudete a vyber urcite neni maly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  21. 01. 2002 10:54

Je mozne, ze jste nejakou distribuci jiz dlouho nevidel.
Kuprikladu ja mam v nekolika pocitacich VGA od nVidie - s ovladaci primo od vyrobce - nemohu si stezovat, pres USB pripojuji digitalni fotak i scanner. Fonty se vykresluji antialiasovane...tak nevim, kde je problem.
Samozrejme musi clovek kupovat PC s rozmyslem a nedat si do nej kdejaky srot, sletovany nekde v kdejake stodole na dalnym Vychode. Proste - pokud chcete pouzivat Linux na desktopu - je treba su vhodny hardware trochu vybrat (skutecne ne pro vse jsou k dispozici ovladace) - neni to vubec problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  21. 01. 2002 20:18

Kde je nejaky obchod kde prodavaji periferie pro Linux?  Tady periferie ktere s Linuxem funguji... A kdo mi proda pocitac optimalizovany pro Linux??

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mraky  |  21. 01. 2002 21:55

mno -bude lepsi kdyz si napisete majla - poslal bych vam adresu http://www.linuxhardware.net

nicmene ono tvrzeni ze linux mam mensi okruh hardweru ,ze ktereho muze vybirat, je hodne zavadejici - ono pokud nechcete herni konzolu ( a to linux neni) tak toho podporuje daleko vice (obrovske mnozstvi platforem a hardweru - ne jen jednotlive karticky za par supu) - mivam ted spise opacne problemy - napriklad se shanenim ovladacu pro hodne kvalitni hardware ve winXP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  21. 01. 2002 21:59

pro me například http://www.intac.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  22. 01. 2002 09:07

Zkuste třeba Mironet, ten prodává počítače s nainstalovaným RedHatem, takže předpokládám, že když si tam objednáte sestavu, tak Vám ji na daném OS rozchodí se veškerým HW. Pakliže budete vybírat jen nějáké komponenty či periferie, tak Vám snad alespoň poradí ktere pod Linuxem fungují. Obecně by se ale dalo říct, že běžný HW od solidního výrobce je buď v samotném Linuxu podporován či k němu výrobce dodává ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PLT  |  22. 01. 2002 09:37

nikde nic take neexistuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Lukastik  |  21. 01. 2002 15:30

Zdravim,

zrejme budu vyjimka potvrzujici pravidlo, ale tak nejak mi na mem pocitaci pod RedHat Linuxem 7.2 bezi vice HW nez pod WinXP, ty mam jen na vyzkouseni, vracim se k W98.

Konfigurace:
AMD Duron, MSI K7T Turbo, HDD Seagate, NVidia GeForce2 MX, SB Live, Aver TVStudio, Primax Colorado 9600 USB, Olympus 2100UZ USB.
Neni to uplne nejnovejsi, co jde sehnat, ale bezproblemu to chodi.

S vyjimkou 2 posledne jmenovanych vse pracovalo ihned po instalaci Linuxu, bez jakekoliv nutne konfigurace. U dvou poslednich jmenovanych bylo treba stahnout dva ovladace a bezproblemu chodi. Abych nezapomnel, jeste jsem si stahl ovladac na grafickou kartu primo od NVidie.

U WinXP problem se skenerem. Jaksi nejsou ovladace ani ovladaci programy, maji pry chodit ovladace a programy urcene pro Win2000, ale ty jsem nikde nenasel.

Co se tyce zminovaneho antialiasingu, tak pokud mate nainstalovane X-Windows od verze 4.0.2 a KDE od verze 2.1, pak s vyhlazenymi pismy nemate problem. Pokud pouzivate GNOME, tak antialiasing bude oficialne az od verze 2.0.

Problem s HW je z 99% na strane vyrobcu HW nikoli na strane tvurcu OS. Ale tento clanek nebyl o tom, jestli Linux je lepsi nez Windows, ci naopak.

Nechapu, ze temer kazda diskuse, kde se nekdo v clanku zmini o Windows nebo o Linuxu, se okamzite musi zmenit ve slovni napadani priznivcu jednoho, ci druheho tabora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  21. 01. 2002 15:33

Nerad bych vyvolal nějákou flamewar, ale instaloval jsem SuSE Linux, Mandrake, RedHat a Redmond Linux a u všech mohu zodpovědně říct, že instalace byla jednoduší a instalátor rozpoznal HW bez problémů, což třeba o instalaci na tentýž počítač  nemůžu říct u Win 98, ME a W2k. Samozřejmě je to subjektivní, ale mě si Linux co se týká jednoduchosti instalace získal, většinou byl počítač plně funkční již po skončení instalátoru a nebylo potřeba cokoliv dodatečně dodělávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zonda  |  21. 01. 2002 16:36

To je sice pravda. Mandrake mi rozpoznal zvukovku i mys. Ale tak nejak u mysi nemuzu nadefinovat dalsi tlacitka. Uz zvukovky nemuzu pouzivat equalizer a zvolit si jakej vystup a vstup chci zrovna pouzivat atd... Takze ono to nejak funguje ale hardware za x penez se tim degraduje na hardware za x/2, nebo jeste lepe x/3 penez. Tiskarnu mi to taky naslo na USB, ale jakmile na ni neco vytisknu, tak uz nikdy nevypnu pocitac, protoze se vzdycky kousne pri ukoncovani sluzby, ktera se stara o USB. Kdyz instaluju XP, tak probehne instalace, pustim jeden EXE ten nainstaluje grafiku( XPcka ji sice znaji, ale prida to podporu OpenGL), dalsi EXE=zvukovku a je vsechno rozchozeno. Jo jeste jeden ovladac na DVD kartu od Sigmadesigns. Neni zadny problem. a vsechno funguje jak ma. Bohuzel Mandrake v tomhle dost zklamal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  21. 01. 2002 16:53

S Mandrakem také nemám -co do stability- dobré zkušenosti, ba co spíše naopek, a je pravda, že ZK mě na něm také zlobila. Jinak bych nestavil celou věc takto - Windows/plné využítí možnosti HW  - Linux/poloviční. Vždy přeci záleži na výrobci HW jak ten který systém se svými počítači podporuje.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  21. 01. 2002 16:56

oprava: se svými počítači/se svými ovladači

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge  |  21. 01. 2002 20:38

Pochopte už jednou, že výrobu ovladačů ke svému HW by měly zajišťovat jeho výrobci. Přesně tak jak se tomu děje u systému windows. Je sice pravda že MS se v této věci taky jaksi angažuje, ale co je opravdu podstatné je, že když někdo v Thaiwanu vyrobí televizní kartu, dodá k ní i obslužný software. No a protože každý šetří jak může, vytvoří mnozí výrobci horko těžko podporu pro Win a s nějakými X dalšími systémy se zanedbatelným podílem na trhu se přeci nebudou "obtěžovat". Důsledkem toho je, že každý nadává na to, jak mu pod tím Linuxem nefunguje pořádně to a tamhleto, protože je prostě odkázán na ovladače které musely být vyvýjeny metodami, které bych nepřál ani tomu Microsoftu. Buďme féroví a přiznejme si že MS má v této věci značně ulehčenou situaci. A že nefunkčnost takových zařízení pod Linuxem není tak úplně chybou dodavatelů OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hofman  |  22. 01. 2002 00:36

Jako nadsený linuxovy fanda si ke zvukovkám na Mandraku rovnez prisadim. Mandrake 8.0 totiz nebyl schopny mi nadetekovat moji starickou isovou SB16, coz me na nem celkem zamrzelo. Rekl jsem si nevadi -- sndconfig to spraví -- prdlajs. Sndconfig na tomhle naprosto suverene vytuhnul a to dokonce tak ohavnym zpusobem, ze jsem ho sestreoval kill -9, coz jak uznate je uz trochu silne kafe. Myslim, ze vubec tahle (nevim jestli cela) distribuce ci (pouze) verze, je nejaka nezdarena. Z mojeho puvodne 20,5 GB disku byla shopna udelat 18,5 GB disk a nejak nejsem ve stavu celou chybu napravit, protoze tomu uzasnemu partitionmanageru co je v instalaci se podarilo velmi kvalitne doku..it partition table, tak ze s tim ted nikdo neni schony hnout. Panove a damy -- zlaty RedHat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skye  |  22. 01. 2002 08:58

Naprosto souhlasím, měl jsem v 8.0 tytéž problémy - při snaze o konfiguraci přes Mandrake konfigurační program (jak se jenom jmenoval - drake?) mi vytuhával celý počítač...jasně, první co mě napadlo - chyba je v HW, ale to samé se mi potvrdilo nezávisle na tomto ještě v dalším stroji - notebooku Compaq Armada. Mandrake 8.1 už na tom byl o dost lépe, přesto bych si tuto distribuci asi nepořizoval. RedHata jsem měl jen ve verzi 6.2 - velice dobrá stabilita, ale už je to trochu starší distribuce. Nejlepší pocit jsem měl ze SuSE linuxu, narozdíl od Mandrake mi nepřišlo takové neposlepované a v porovnání s RedHatem se mi jeví jako uživatelsky příjemnější. Teď mám ještě Redmond Linux, ale to je záležitost hlavně pro desktopy. Samozřejmě vše je subjektivní, takže nechci tvrdit že Mandrake je nestabilní, ale mě osobně hodně zklamal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  21. 01. 2002 15:36

Presne tak, spousta hardwaru v Linuxu vubec nechodi a distributori na to neupozornuji.

Kdyby na to upozornovali, tak by to (Linux)  nikdo nechtel vyzkouset, natoz koupit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 01. 2002 16:05

Problém je hlavně v nezájmu výrobcú (až na některé vyjímky) psát drivery ke svému hw pro Linux (malý trh). To že nějaký student po večerech slepí driver který sice na první pohled nějak funguje, ovšem ve zdrojáku najdete plno komentářů typu "tuhle funkci nepotřebuju, ať to kdyžtak dopíše někdo jiný", nelze brát jako seriózní řešení. Bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hofman  |  22. 01. 2002 00:45

No myslim, ze reseni je velmi jednoduche, nicmene mi stale nedoslo a ani mi to nikdo nebyl schopen poradne vysvetlit, proc se nepouziva -- totiz neutajovat parametry zarizeni ze strany vyrobcu a kdyz uz potrebujou tajit vnitrky, tak proc krucinal nezverejni aspon interfacey?! Melo by to pro ne pouze kladne vysledky -- oni by nemuseli psat ovladace, ktere by jim ZADARMO napsala linuxova komunita a jejich zarizeni by bylo pouzitelne na vice OS, coz predpokladam zvysi jejich popularitu a nasledne i popularitu onoho vyrobce...
Nejsem marketingovy expert, ale tohle je mi zhruba jasne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 01. 2002 02:15

Netscape je zasla slava, ICQ nejak funguje (i kdyz ten klient je rok od roku hroznejsi), WinAmp asi taky nejak prehrava. A jak dopadne Red Hat ? Treba to nebude tak zle, nastesti i kdyby to nahodou dopadlo spatne tak se vlastne vubec nic nedeje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  21. 01. 2002 07:38

Souhlas temer do puntiku. Jen par pripominek (osobnich nazoru na vec) ...

Nastesti pro nas se crapózní browser Netscape nepokousi jit svou vlastni cestou, ale bere jadro Mozilly - a musim konstatovat, ze ta je dobra. (Takze bullshitu ala NN 4.7 se uz snad obavat nemusime.)

WinAmp zda se jede vesele dal a IMHO mu AOL ani nijak neskodi.

Nenapada me duvod, proc by AOL mela mit zajem na "sesrotovani" RedHatu.
"Ale treba dostalo AOL zaplaceno od MicroSoftu - od tech by se RedHatu asi koupit nenechal." ;o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 01. 2002 10:19

AOL jistě nebude chtít RedHat zlikvidovat, pokud jej koupí - AOL se prezentuje jako velký soupeř Microsoftu a díky své síle jím i je. Proto nakupovala výše zmíněné softwarové firmy, aby posílila svoje zbraně - jenomže se to všechno nějak "zvrtlo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 01. 2002 11:49

Souhlas, jsem zvedav, co chteji s Red Hatem podniknout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HSH  |  21. 01. 2002 20:19

Mám len obavy aby podpora Linuxu pod záštitou veľkej firmy nedopadla obdobne ako v prípade linuxového projektu Corelu, ktorá mala so svojim Linuxom tiež "veľké plány"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 01. 2002 10:16

Jistě, svět se kvůli tomu nezboří :).

Ale firma Netscape podle vás "funguje"? To asi žijete v jiném světě. Netscape communications byla svého času jedna z nejvýznamnějších firem v oblasti Internetu vůbec, netvořila jenom prohlížeč, ale také kvalitní serverový software, firewally atd. Měli slušný náskok před ostatními, protože uchopili Internet jako první, mohli si jej udržet a růst. Ale poté, co byli pohlceni AOL TW to všechno skončilo - a tržní podíl prohlížeče z nějakých 90% klesl na 3%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  21. 01. 2002 11:42

A vzdyt Netscape nedelal jenom browser. Co servery ? Co je asi iPlanet? A ten uz davno AOL nema, nebo snad ma (co ja vim, tak ho ma tes Sun)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PLT  |  21. 01. 2002 11:09

"to nahodou dopadlo spatne tak se vlastne vubec nic nedeje ..."
Ale deje...  bola by odsrata jedna z najlepsich distribucii Linuxu. A vlastne jedina ktora ma aku taku podporu, zazemie atd. Ostatne nestoja za vela, nemyslim teraz technicky (to celkovo linux stoji zahovno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  21. 01. 2002 11:33

to PLT

"... nemyslím teraz technicky (to celkovo linux stoji zahovno). ..."

Nebylo by špatné, než zase něco napíšete si zjistit pár informací. 

Takže:
v posledním Computerworldu 2/2002 je srovnávací tabulka výkonosti Linuxů a Unixů. Zjišťovaná kritéria byla - škálovatelnost, možnosti zajištění dostupnosti, kvalita servisu, systémový managemant, internetové služby, organizace souborů, úroveň zabezpečení.
A jak vypadal výsledek?

-----------------------------
Nejsilnější Unix
SuSE Linux 7.2
Red Hat Linux 7.1
Caldera Open Linux 3.1
Turbolinux Server 6.5
Nejslabší Unix
Debian GNU Linux 2.2x3
-----------------------------
dělali to D. H. Brown Associates http://dhbrown.com/cffiles/index.cfm

Jak vidíte, distribuce SuSE, RedHat, Caldera, Turbo, jsou na tom velmi, velmi dobře. Doporučuji si prohlédnout tu tabulku. 

"... nemyslim teraz technicky (to celkovo linux stoji zahovno). ..."

Hmmm, chcete tím naznačit, že nové WinXP jsou "technicky" lepší než Linux (nebo třeba BSD)?

Fajn, tak jen pro vaši informaci Llinux jede na architekturach Intel, PowerPC, AXP, dále v prostředí architektury IA-64, Sun4c a Sun4m, stejně jako 64-bitových počítačů řady Sun4u, což je Sparc architektura, atd...
 - zvládnou to MS Windows taky?


NetBSD běží na téměř 70ti platformách od Algor přes VAX až k Walnut.
- na kolik platforem nainstalujete MS Windows

OpenBSD je pravděpodobně nejbezpečnější operační systém, který byl kdy vivinut. Jestli se vám to zdá přitažené za vlasy, pak vězte, že už více než čtyři roky nebyla objevena žádná bezpečnostní díra v defaultní instalaci.
- múžete tohle říct o MS Windows?

P.S.: Jo a ještě je tu i FreeBSD abych na něj nezapoměl :o) 


 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 01. 2002 11:53

Uniká vám tady jedna zásadní věc. Celý článek a případné pohlcení Red Hatu AOLem je "o spotřebitelích". To není soupeření v oblasti korporací; uživatele naprosto nezajímá, zda nějaký systém běží na 70 platformách. On zná jenom jednu platformu, a tou je IBM PC (toto označení je archaické, ale poslouží dobře :). Pokud si chci koupit automobil, tak je pro mě zcela podstatné, aby fungoval dobře v zemi, kde chci jezdit, abych s ním mohl tankovat u pump v této zemi, aby byl levný a neměl poruchy. Pokud mě prodejce řekne, že automobil je perfektní, protože se prodává v 70 zemích světa, tak odpovím tak jak píše titulek příspěvku: "Who cares"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paolo.maldini  |  21. 01. 2002 21:20

A tím chcete jako říct, že Windows XP fungují dobře ?

De přece o to, že i když AOL koupí Red Hat a provede s ním to samé co s ICQ ... tak to bude pro Linux distribuce bude docela rána ne ?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  21. 01. 2002 21:55

pro J. Hlavenka

Ad offtopic Vím, máte pravdu, ale já prostě musel zareagovat na větu
"... nemyslim teraz technicky (to celkovo linux stoji zahovno). ...
která je podle mne naprosto mimo (mimo téma článku, i mimo mísu). Můžeme se bavit o tom kde je lepší mít Windows a kde je lepší mít Linux(UNIX, BSD ...), ale říct takový nesmysl jako že "... celkovo linux stoji zahovno ..." to mě občas přiměje zareagovat :o)
Jo a zapoměl jste na PowerPC (Mac) to je platforma pro domácí a podnikové uživatele taky - přesněji S. Jobs by si to moc přál :o)
Např nový iMac vypadá moc hezky (ten bobek s LCD displejem)

Ad téma Ono jestli je koupě RedHatu AOLem přínos nebo ne, to se bohužel bude dát posoudit až jestli se ta koupě uskuteční. Já osobně si myslím, že by to byl pro RedHat hrob. Leda jestli se AOL doopravdy nechce stát konkurentem Microsoftu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 01. 2002 23:48

Zalezi na tom v cem by chtel Mikrosoftu konkurovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  22. 01. 2002 08:54

AOL je dnes jediná firma na světě, která "dosahuje" na aspoň trošku srovnatelné množství uživatelů s Microsoftem - myslím tím koncové uživatele. V oblasti firem všech velikostí či státních správ má Microsoft stále silné soupeře, na desktopu vítězí na celé čáře. AOL dodává internetové připojení (a vlastní prohlížeč) mnoha desítkám miliónů lidí, její další programy používá další stovka miliónů lidí. Proto má určitou šanci, že jim na desktopy "protlačí" Linux - alespoň šanci podstatně větší než kdokoli jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor