Pokud si vzpomínám, za cely svůj život jsem díky reklamě nic. (Samozřejmě patrně budu reklamou ovlivněn při nákupu běžného spotřebního zboží, ale to ovlivnění reklamou je spíše na úrovni, která mi zjednodušuje nákup: prostě když jdu kolem regálů a všude kolem drogerie, jakási dávná reklama, a z ní vypěstovaný zlozvyk mi pomůže bez hledání najít šampon, pěnu na holení a podobně věci. Jdu za barvou.)
Ale věci podstatnější, jako lyže, boty,kajak, kytary, prostě vše co stojí nějaké peníze, tam mne reklama neovlivňuje. Většinou naopak hledám podle svých předem stanovených potřeb. A algoritmy, které mi reklamu postrkují tzv. na míru, mne spíše iritují. Sakra, předem vím, že hledám lyžáky z flexí 140-150. A když už brouzdám po internetu, tak spíše abych našel nějaký obchod v okolí, který je nabízí. Stejně do toho krámu musím zajet, ty boty si zkusit alespoň na hodinu nasadit, nechat si je upravit atd. A skutečně mne nezajímá cílená reklama, která mi horem dolem nejen lyžáky s parametry, které mne nezajímají, ale vše kolem sjezdového lyžování. Takže každé tři roky, po hledání, kdo v okruhu 150 km má boty vhodné pro mou potřebu, jsem zaplaven reklamou na mizerné lyže, pletené čepice, a na další věci, které si nikdy nekoupím.
Pokaždé, když si od jednoho výrobce u USA objednám pár balíčků velmi specifických strun na velmi specifický typ kytary, mám také o zábavu postaráno. Celá zeměkoule se o tom dozví, a já jsem zahlcen reklamou na kytary, efekty, trsátka.
A nejhorší je, když už si něco, co jsem si předem dlouho vybíral, koupím prostřednictvím nějakého e-shopu. To mi ještě dlouho kdekdo nabízí věc, kterou už mám doma.