Kvůli výrobě vlastních masek jsem do firmy koupil vakuový tvářecí přístroj https://www.nc.cz/... , pomocí kterého dokážete vyrobit jakýkoliv tvar, na který máte hotovou předlohu.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 3. 2021 14:55
Moc těm respirátorům nevěřím, přeci jen to nedokáže pěkně padnout na obličej, a stejně tak jsou mezery. Vyráběl jste si někdo sám vlastní masku proti covidu? jak to udělat, aby pasovala dobře na obličej?
Nebojte se koronaviru, není to nebezpečná hrozba a dá se mu docela jednoduše ubránit hlavně prevencí, mnohem horší hrozbou je blížící se genocida čipové totality - více se dozvíte třeba tady: http://koronavirus.jecool.net/...
Dobrý den, Chtěl bych vám doporučit jeden takový produkt, který je tu velmi nově a jmenuje se "DrZinX" Jedná se o orální sprej s hlavním složením Zinku a Hinokitiolu, která zabraňuje šíření Covidu-19 až s 99.9% uspěšností. Zde mají své stránky kde si tento produkt můžete obstarat https://www.drzinx.com/... Hinokitiol je pro jeho široké spektrum protivirových, antimikrobiálních a protizánětlivých účinků široce využíván v přípravcích pro ústní hygienu a v léčebných prostředcích Tento produkt také dále obsahuje železo. Až 30% světové populace trpí anémií a právě tenhle orální sprej dokáže zvýšit absorpci železa v celulóze a obnovit tak schopnost produkovat hemoglobin, což pomáhá vyhnout se právě anémií(neboli chudokrevnosti)
https://swprs.org/fakta-o-covid-19/
Svůj příspěvek mohu upravovat jen 24 hodin od zveřejnění, takže nemohu reagovat na nově doplněný recyklát:Zajímalo by mě, jestli byl hydroxychlorochin studován v kombinaci se zinkem. Hydroxychlorochin nemá na virus přímý vliv, ale měl by zvýšit propustnost buněk pro zinek, který zastavuje virovou RNA dependentní polymerázu.
Technická poznámka k těm "krysám", které jsou ve skutečnosti potkani, viz video (mohutnější tělo, světlejší barva, ocas kratší než tělo). Krysy ve městech jsou spíš vzácností a najdete je spíše na venkovech, ve stodolách, chlévech, v obilí, sýpkách, prostě na suchých místech, což městské stoky rozhodně nejsou. Ve městech jsou přemnoženi potkani, ale zaměňováni bývají často s krysami a anglický výraz "rat" je stejný pro krysu i potkana 😉.
Ovšem nejen ten anglický."Krysa je české jméno pro velké množství rodů hlodavců z podčeledí křečkokrys (Cricetomyinae) a pravých myší (Murinae). Obvykle je tím myšlena krysa obecná anebo potkan."
V tom případě je třeba se zamyslet nad významem slova "obvykle "
Stačí zamyslet se nad tím, že pokud někdo v angličtině chce psát specificky o potkanech, tak použije výraz "brown rat". Pokud ale píše nebo říká jen "rat", tak za nejvhodnější český evivalent považuji "krysu", protože nemůžete vědět, jestli míní brown rat, nebo black rat, nebo třeba oboje. Stejně jako to nemůžete vědět v případě toho českého ekvivalentu, protože se to prostě takto obecně používá.
Jen doplni proc to tak v Anglictine je. Anglicky vyraz “rat” vychazi z latiny. Latinsky je krysa “rattus rattus”, potkan pak “rattus norvegicus”. Odtud ten stejny zaklad -> rat.
Nechápu, proč se úřady více nezaměřují na opravdu účinnou dezinfekci prostor - například germicidními lampami s UV-C zářením (pod 270 nm) a použitím generátorů ozónu - ozón viry spolehlivě likviduje, na rozdíl od chloru.Bytové domy dostaly pár litrů Sava a to už je téměř spotřebované.
Je jedovatej.
To jo, jedovatý je ...Ale v případě prázdných prostor (kde poletuje koronavirus) a povrchu předmětů (na kterých virus ulpívá) to jaksi nevadí.
tedy - neživých předmětů ...
Nejdriv vybijme chranene netopyry a ted jeste tygrice :) A ted se blzi obdobi jarnich destu, jsem zvedavy, jak se zachranite pred komary. Oni ti netopyri proti komarum jsou vicemene neskodni.
Velmi hezky shrnuté informace o koronaviru. Hezký grafický přehled - časová osa koronaviru je k dispozici případně na https://www.info-koronavirus.cz/casova-osa-koronaviru-jak... ...
Mno a dnes si tu môžete prečítať všetky svoje názory z počiatka vývoja infekcie. Malo by to byť poučné. 😉
Já si myslím, že většina lidí zůstala na svých názorech. A až zemře to, co má(viz Čína), tak bude po pandemii.
Ano, koho dnes vytáhnou hrobníkovi z lopaty, ten stejně na podzim zemře na chřipku. Ovšem to už nikdo nebude řešit, protože 2000 mrtvých na chřipku se nikdy neresilo. Zatím ani jeden mrtvý a země na pokraji kolapsu. Za dva měsíce spočítáme kolik lidí možná zemře, ale 2000 to určitě nebude. Pak zacnou umirat lidé hlady umírat a možná i že zoufalství. Taková bude cena za mediální a politický tatar.
Pri takých opatreniach by som sa aj divil keby niekto umieral.Každopádne každý jeden mŕtvy na koronu bude stať 10tky miliónov. Ak nie stovky.
Korona virus se bude šířit nadále pokud si populace starších lidí neuvědomí o co přímo jde vyslvětlete to tak aby starší generace pochopila a co přímo v jádru jde.Vidim stále dosti občanů starší generace, kteří to nechápou, proto nám stále vzrůsta nakaženost v naší malé, ale i tak "dominantní" republice, která by mohla zabránit šíření této nákazy... Ale bohužel byl jsem svědkem toho že starší generace z pravila to: " že se nenechá omezovat ve své svobodě, za kterou bojovala za převratu". A toto bude ten největší problém, jelikož ti lidé ( nic proti nim nemám ( osobně )), ale i tito lidé mohou být pouze přenášeci a ani o tom nemusí vědět... Toto je ten problém, kromě těch co se vrátili ze zahraničí..A za další v domácí karanténě když jste zavření doma kdo vám zatopí aby bylo teplo v bytě, je to sice na domluvě, ale každý si raději bude hledět svého a málo kdo pomůže.Já se řadím k druhé straně že pomůžu když můžu l, ale vzhledem k nedostatečným alespoň " ochranným pomuckám" nemohu pomoci svým přátelům,kamarádům i znamím... Je nějaké zásadní opatření k tomuto projevu solidarity???
UPOZORNĚNÍ:Navrhuji pro redakci čistku všech diskusí o Coronaviru, zejména obsahově zavádějících informací, nabádání k ignoraci, bagatelizaci a předkládání vlastních osobních zavádějících kalkulací a prognóz, neboť jsme ve veřejném prostoru, kde se v tomto ohledu jedná o evidentní možnost šíření velmi nebezpečných informací, zpráv.Dnes je 16.3.2020
Ty své členství ve straně doopravdy nezapřeš.Zákazy, restrikce, omezování svobod, to je vše, z čeho má tvá maličkost radost.Je mi tě líto
a dalsie psychopaticke hovado. raz vas budu sterilizovat este pred rozmnozenim.
to by museli jana "doktora" roky mucit a nakoniec rozctvrtit na namesti, za to co tu uz popisal za posledne mesiace. niektori ludia maju holt zivot postaveny okolo koko-tizmu
Tak a teď můžeme spekulovat a můžeme se do toho všichni úplně namočit. Skupina vědců USA nepředpokládá na rozdíl od Berlínských sezónní charakter a domnívá se, že virus bude kulminovat až počátkem léta ! Berlín tvrdí,že teplota sníží virulenci už na jaře. Amerika spoléhá na imunitní reakci mladé populace a tím zmenšení výskytu viru.:-/
neda se nic delat, opatreni jsou uplne prehnana. proste si tim musime projit. to je cele
Čtu si tady tu hromadu příspěvků a skoro většina lidí se tady ničeho nebojí. No tak si říkám kdo vykupuje všechno to zboží,potraviny,desinfekce,roušky,respirátory.....Spousta lidí se směje a já si myslím že celou věc podceňuje, jen aby nám ten humor zůstal. Nebo je to náš sobecký přístup??? Moc bych si přál aby se to zastavilo, následky toho všeho budou pro nás hrozné, myslím tím hlavně ekonomiku. Nejspíš se máme na co těšit. Přeji vám všem pevné zdraví a hodně sil.Karel😉
Souhlasím . Ten dopad je nepředstavitelný. Evropa zachránila Řecko, Španělsko, teď to hrozí Itálii.
uplne zbytecne se vsechno prehani. diky te panice a strachu krachne financne snad cela Evropa. Ta nemoc se zastavit neda. Jen zpomalit, ale na to nejsou treba opatreni jako na epidemii moru. To jako kdyz budou tyhle omezeni, tak se virus vypari?? ani omylem, zase se to samozrejme rozjede a to budeme tak zit cely zivot?? proboha co to bude za zivot??? snad to leto zastavi, jinak nas budou politici drzet pod krkem jeste 10 let
Bagatelizujete realitu aniž byste o tom skutečně něco věděl. To je velmi nebezpečné, ovlivňuje to postoje a činnosti ostatních lidí.Aktuálně je v ČR cca 300 zjištěných nakažených, denně to roste o desítky procent. Reálná praxe nákazi však předpokládá reálné nakažení zhruba 5-ti násobku o kterém se v reálném čase neví a tento pětinásobek denně nakazí zruba dvojnásobek.Aktuální údaj o zjištěných nakažených je tedy nic nevypovídající údaj. Je to jen informace o tom, kolik jsme jich už našli, nikoliv kolik jich doopravdy je a především ještě bude.Potravin je všude dostatek a osobně jsem nezaznamenal žádné vykupování.Absence hygienických pomůcek není důvodem lidského bláznění, ale odpovědného přístupu každého člověka k vlastnímu zdraví. Naopak to ukazuje na úplně jiný problém, že zásobování a prevece v tomto ohledu byla u nás po celá desetiletí prakticky nulová, že jsme na takové dopady nikdy nebyli vůbec připraveni. A ne jen u nás, ale v celé Evropě. Neexistuje dostatečná výrobní ani profesní kapacita ani logistika. Prakticky nemáme vůbec nic, abychom zvládli epidemii i tak v tuto chvíli ještě malého rozměru.Zastavit to nepůjde snadno. Když nevíte kdo je nakažený, nemůžete jej zastavit v přenášení viru na druhé. Můžete to zpomalit - viz aktuální karanténa celé ČR, ale na rovinu, naprostou nezodpovednost a ignoraci vidím i dnes v pondělí všude okolo sebe. Kdokoliv, na koho se venku podíváte, může být nakažený.A pak jej vidíte jak vchází do obchodu mezi stovky lidí a s ním další. Takže idea o zastavení nebude moc reálná.
😀😀😀😀😀Bože, bože, kolik lidí má v ČR aktuálně chřipku? Nebude to tak nějak víc než těch s koronavirem?Kolik za rok zemře lidí na chřipku?Kolik lidí, co prý zemřeli na koronavirus, měli i jiný závažný zdravotní problém, na který by dříve nebo později zemřeli(počítejme i stáří)?Cucáš data z prstu a neporovnáš to s realitou.Pak se nediv, že s tebou lidé nesouhlasí.
"Podle čínských vědců existují dva typy SARS-CoV-2"Uz tri.V Usti zmutoval. Nic nedela a ceka na davky.
To ale hajzl ! Určitě volič Bureše tedy neokomunista.😀
Pokud se nezamyslíme, nepřestaneme být tak nenasitní tak je to přesně tak že nás tu budou kosit zmutované víry o kterých dříve nikdo nevěděl, touha po výdělku je vyšší než touha po životě. Není už žádná rovnováha vše je narušené díky tomu jak se chováme. Pánovi to bylo taky jedno když to prodával, kvůli pár Juanum jsme teď všichni tam kde jsme. Přestaňte ti co už máte dost a projevte trochu solidarity. Pokud opět nenajdeme rovnováhu příroda se bude bránit tímto jediným způsobem. PS: Už mně nebaví koukat na ty vaše mocenské hry, těm bohatým bych upřel ty jejich standarty. Zjistili by jaké to je když nemají stejnou péči nebo opatření jako ti ostatní.
chudak bez penez promluvil😁prosim vas, pisete uplne nesmysly
Čínský miliardář si dal k obědu netopýra a nakazil celý svět. Také nemám rád tyto mocenské hry. Nejhorší je, že ten čínský zazobanec obětoval zdraví nás všech, kvůli pár mrzkým Juanům. Heil Lenin. 😀😀😀
I tohle sis ty zmetku komplet vymyslel.
Přitom roušky chrání jen okolí, nositele ne, nejsou ani dostatečně utěsněné po okrajích ani dostatečně husté, aby odfiltrovaly, co mají (http://www.nosnifiltr.cz/... )
😷 😷
Těsnost roušky je důležitá tedy i její velikost, pružný lem. Něco jako s plynovou maskou. I když to úplně nesedí zcela k ničemu asi není něco tam podlézt jistě může, ale stejně musíte častěji mýt ruce, nesahat si do očí atd. Kapénková infekce je také tak, že při kýchnutí nebo kašlání je agens obalen hlenem tedy již nemůže proniknout i běžnou rouškou s netkané textilie pp1. Pokud jde o agens suchý aviozní bez hlenu tedy 100-120 nm je to jiný problém, ale u roušky nejde zas o takový podtlak jaký vzniká u plynové masky - tam když je špatná velikost nebo nedotažené třmeny dojde k nasátí vzduchu do masky.
Jen takové drobné bezvýznamené zamyšlení - nepříliš souvislý tok myšlenek. 😀Vydělávám relativně dost. Dost na to abych dokázal vcelku komfortně zabezpečit chod rodiny s několika potomky. Z finančního hlediska by pro mě nebylo nijak velkým zásahem do rodinných financí vybavit rodinu třeba i filtračně-ventilačními jednotkami, klidně i třeba kopletními přetlakovými obleky, kdyby na věc přišlo. Avšak naprosto si nedovedu představit, že bych v něčem takovém vylezl na ulici. Prostě bych si připadal jako totální magor a šílenec. Dovedu si představit, že by něco takového mohli na sobě mít třeba pracovníci v lékárnách, kteří denně po mnoho hodin přicházejí do styku s nemocnými. Často při prvních příznacích nemoci lidi jdou nejdříve do lékárny pro základní léky a teprve až pokud nemoc stále neustupuje, tak jdou ke svému praktickému lékaři. Tam by tedy takové opatření mělo logiku, navíc barevné kukly by mohly na magistrách vypadat i vcelku sexy 😀 😀Ale producírovat se v takovém overkill řešení jen tak po ulici? To bych si připadal jako šílenec. 😀No a roušky/respirátory a jiná běžně akceptovatelná řešení riziko nákazy sice asi trochu snižují, ale rozhodně to není nic opravdu účinného (nechráněné oči, netěsní to dokonale, rychle se to "spotřebuje"....). Navíc jsou teď naprosto lichvářsky předražené. Měl bych neodbytný pocit, že dělám ze sebe parádního vola, akceptovat mnohonásobně navýšenou cenu ve srovnání s cenou z doby ještě před pár týdny. Za této situace v dlouhodobnějším časovém horizontu paradoxně levněji vychází pořízení a provoz nějaké té filtračně-ventilační jednotky. 😀A celoobličejové masky, které chrání také i oči? To není nic pro dlouhodobé nošení. Dýchání přes filtr je namáhavé, člověk se v tom při zvýšené námaze potí, maska má řadu výstupků a pohyblivých mechanických součástek (např. 3-5 různých chlopňů), takže se to jen problematicky dekontaminuje. Je tam pevný tlak gumy/silikonu na kůži obličeje, takže se to nejspíš nedá nosit dlouhodobě. Tedy do ideálního řeršení to má taky hodně daleko. Navíc to už taky svým vzhledem vypadá poněkud overkill. 😀Tož tak, závěr žádný není. Vždyť jsem přece říkal, že se jedná jen o tok pár nepříliš souvislých myšlenek.😀
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 2. 2020 10:27
Potom je tady ještě jedna cesta - vykoupit nejbližší Penny/Lidl/Tesco, zavřít se na pár let doma a kohokoliv kdo se přiblíží bez výstrahy zastřelit. A nevylézat, ani kdyby v televizi říkali, že epidemie koronoaviru skončila už před lety... 😀
To já se zabývám myšlenkou, kam zmizely všechny ty vykoupené roušky a respirátory? Asi je vykoupila ČT, protože v televizi je nosí i redaktoři. Cestou do práce jsem narazil jen na několik lidí s rouškou a to byli většinou cizinci. Jinak je nikdo nenosí. Zřejmě je mají všichni doma v bedně a čekají až zahřmí.
Hoši nevím kolik Vám je, ale mě to připomíná Remkomanii v roce 1978 (Remek náš kosmonaut) Ráno zapnu rádio covir, jdu a kupim noviny-covir, jsem v práci a zas covir. Jdu z práce a kupim časák - covir... Doma zapnu bednu a 3,14ča zas ten covir. Tak sa naseru a jdu do hospody a zase covir. Znechucený idu dom bo mám hlad idu do špajzu. Dolezu do kuchyně a má strach otevřít konzervu....
U nás se žádný takový virus pořádně neuchytí, protože při kontaktu s alkoholem viry nepřežijí.
ale to potrebujes poriadnu domacu palenku, aspon 50%, lepsie 60. pretoze pivo ani vino nijak nedezinfikuje
Já piju 70% samohonku.
Proto to v Rusku nemají 😃
Slovenskí politici sa zase vyznamenali.Meranie teploty na letiskách a kontroly na hraniciach s AT.Absolútne nezmyselne opatrenia, ktoré ničomu nepomôžu ale len znepríjemňujú život.Snáď aspoň v CR budú mat politici viac rozumu.
Minuly týždeň mal švagor pozitívny test na Korona vírus. Dostal od pacienta.Cela rodina v karanténe. Včera bola testovaná sestra lebo mala zvýšenú teplotu.Test negatívny.Ako je to možné, keď žijú v jednom byte a vírus je strašne nákazlivý?Bud to naozaj take nákazlivé nie je, alebo tie testy stoja za nič.Čo viem od nich tak B je správne.
Koupil jsem si tři pomeranče, abych měl vitamín C.
Víte, během týdne jsem četla strašnou spoustu článků, co taky dělat, když najednou všechno stojí vlivem obav a doporučuji si přečíst dva, které mi opravdu utkvěly v paměti a věřím jim:https://www.panzdravi.cz/clanky/co-je-koronavirus-... ... https://www.bc.cas.cz/novinky/detail/5263-uznav... ...
najdu vam 2 clanky, kde se pise, ze o nic nejde. prosim, nepanikarte
ona sa neboji, ona je on a je to marketingovy pracovnik, co spamuje fora a vezie sa na vlne korony
Jsme připraveni na koronavirus?V souvislosti s epidemií jsem si chtěl ověřit, jako obyčejný občan, zda se mohu nějak připravit na případ, že by koronavirus zasáhl ČR a rozšířil se. Na internetu jsem objevil zajímavý článek: Firma Respilon vymyslela masky na záchyt i záhubu koronaviru odkaz https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/firma-respilon-vym... ... Znepokojil mne závěrečný odstavec cituji: "Firma Respilon vyrábí nanovlákna. Dodává je do Číny, kde ve spolupráci se třemi firmami vznikají ústenky a respirátory. Distribuuje je pak v zemích Asie, Ameriky i v Evropě. Kvůli situaci s koronavirem v Číně se ale zatím nemůže firma dostat ke svým zásobám, v nichž je kolem tři čtvrtě milionu masek. Podle Zimy by se měla situace do několika dnů nebo týdne vyřešit..." Nabízí se otázka, zda se firma Respilon ke svým zásobám v Číně někdy vůbec dostane?Ověřoval jsem si dostupnost respirátorů s nanovlákny (které by snad měly mít nejlepší účinnost v boji s koronavirusem) na e-shopu jsem zjistil, že respirátory jsou vyprodány, takže nejsou pro koupi dostupné, viz: https://shop.respilon.com... .Zvedl jsem telefon a zavolal, do firmy Respilon, která vyrábí nanovlákna. Zaměstnankyně firmy mi sdělila, že respirátory jsou nedostupné ( že je objednán stroj na výrobu ) a že budou ke koupi nejdříve v květnu.Informace mne překvapila, vzhledem k tvrzení politiků a odborníků s bojem proti koronavirusem, že republika je dostatečně připravena čelit epidemii…. Taktéž nechápu, proč vláda poslala do Číny respirátory, když nejsou dostupné na trhu pro naše občany. Včera jsem zaslechl zprávu, že ministr zdravotnictví hodlá požádat správu hmotných rezerv o několik tisíc respirátorů. Teď by nám odeslané respirátory do Číny přišly vhod!Jak to tedy skutečně je???
pujc si plynovou masku z nejake zakladky nebo si kup novou, ty jsou urcite skladem.dodavka 2-10 dni, bude ti to slusethttps://www.army-shop.cz/produkty/ochranne-pomucky...
Však Babiš nejdřív tvrdil, že se nic posílat nebude... že to co máme je potřeba pro potřeby občanů ČR. Pak se ale snesla kritika a otočil. No a tak to došlo k tomu, že když bude potřeba, tak roušky nebudou a zas se snese kritika, že se to nemělo posílat. Jak s ním normálně nesouhlasím, tak tentokrát jsem souhlasil (než otočil). ČR není bůhví jak velká, aby obří Číně nějak výrazně pomohla. Materiál co do Číny zapadne jako kapka do moře, nám tu ale bude výrazně chybět až bude potřeba.
nebude, rousky jsou totiz na hovno
Protože i když jsme ve sračkách tak budeme raději vydělávat. Demence tohoto národu. I kdybychom měli pochcípat tak hlavně že budou prachy.
Jak to je nevím, ale tohle vláda debilů a ministr zdravotnictví nerozumí základům epidemiologie a virologie. To co předvedla ODS je největší ostuda co jsem kdy o nich viděl. I ten největší blbec v republice chápe,že v této situaci nelze srovnávat mistrovství světa v biatlonu kde s sjede půl Evropy s fotbalem a hokejem u nás !ROUŠKY - toto Číně zřejmě moc již nepomůže a my nemáme roušky a pošleme je i s respirátory. Ty nanoroušky Repsilon se vyrábí ve 2 velikostech, ale nejsou asi z pružného materiálu jak jsem viděl a nepřiléhají tedy těsně k obličeji, což je problém jako když máte plynovou masku jiné velikosti, nebo si špatně utáhnete třmeny. Prostě jestli ta rouška netěsní tak sice není úplně na ho...o, ale je to nedomyšlené. Kdo měl masku a šel přes plyn ví co to je těsnost. Jistě že infekční jsou i oči a přenos je i tady možný od určité koncentrace agensu. Životnost roušky je asi 8 hodin a nevím jestli je možné ji sterilizovat horkým praním či alkoholem a použít opakovaně. Respirátory jsou s integrovaným nebo vyměnitelným nanofiltrem.
Nejsem studovaný politolog ale mám dojem, že ten Ken ze Superstar patří ke koblihářům a ne k modrým ptákům.
Já jsem našla úplně náhodou docela dobrý článek, kde radí, co a jak s odkazy přímo na WHO a CDC, fajn pro nás, kteří neumíme anglicky. https://www.apexsystems.cz/blog/coronavirus-technick... ... )
Smailík na konci ten odkaz rozbil, předpokládám, že původní odkaz byl tento:https://www.apexsystems.cz/blog/coronavirus-technick... ...
Víte mám takový dojem,že ten Koronavirus je spíše politického a ekonomického původu než náhodného.Když si dáte určité souvislosti dohromady tak svět nás (respektive lidé ) varoval.Např: Před neštěstím KORONAVIREM se lidí ptali zda-li jsou očkovaní proti chřipce a ptali se lidí kolik by se dalo na chřipku očkovat. Tudíž zjištění situace.Á moc lidí není to je výhoda k vylidnění. Co si budeme povídat jsme přelidnění,nebo je to výhoda pro nepřítele k využití situace.Důvody jsou různé. Každopádně pro konkrétní osobu to bude výhodné.Když si dáme jedna a jedna dohromady tak příjdeme na více věcí. Třeba velký počet migrantů můžou být pouhou záminkou k odlákání pozornosti. Je tolika věcí co lidé ani netuší nebo spíš nemají ani čas si toho všimnout což může být taktéž účel hry.
Popravdě, s ohledem na kontext, mi přišel Convid od počátku jako biologická zbraň. Pokud bych byl vůdcem Číny či Íránu, tak bych se snažil(pokud bych nebyl tvůrcem) dostat ho pod kontrolu a především importovat na nepřátelská území. B-]
Lenze najviac nan doplatili zatiaľ Číňania.
Souhlasím. Je zde několik podezřelých věcí. Čína byla WHO kritizována opakovaně při SARS 1 a MERS. Podívejte co se vlastně stalo - vědci Wuchanu již v prosinci upozornili úřady že přenos na člověka je možný. Dne 7. ledna to ví prezident a návrh na uzavření města zamítne ? Proč ? Všichni z vedení města zadrženi a vyměněni a novináři zatknuti, aby nikdo nezjistil pravdu, internet totálně uzavřen... Dne 23. ledna dojde k uzávěře města,po smrti mladého vědce, který vládu varoval. Za tu dobu se to rozneslo do nečekaných počtů. 25.1. je vítání Nového roku a je zde mnoho turistů z celého světa. Bylo jasné, že se museli také nakazit i mimo WUchan a 60 000 lidí klidně vycestuje do světa....Lék na tento CoV2 bude zřejmě do roka a dostupný pro testy již v květnu !!! Remdesivir byl vyvíjen v USA proti Ebole ale nebyl účinný - firma vyčerpala grant a další investor neměl zájem pro ekonomickou nerentabilitu - Afrika... Zjistilo se ale je účinný na SARS 1 i MERS a testy byly na zvířatech. Nikdo neví co dělá Čína a je podezření, že testuje nejen infekční choroby na lidech a chová se k nim jak ke zvířatům..... Zajímavý je postup Ergodana - všichni sledujeme koronavir a zatím otevřel uprchlíkům vrata do Řecka..........
No vidim, ze nejaky runner 42 a Doktor tu prestali vsetkych virologov sveta. Clovek zasne akych maju v cechach na nete svetovych odbornikovB-]
JENŽE PRŮBĚH EPIDEMIE MI DÁVÁ ZAPRAVDU. Ostatně si myslím, že to většina odborníků samozřejmě ví a dávají to do souvislost. Jen se bojí to říci otevřeně, aby je nikdo nemohl nařknout z rasismu. Ona by se vlastně provalila i ostatní, ne vždy příjemná zjištění o různosti lidských ras. A to je sluníčkářsky nepřípustné. Stačí se podívat na probíhající diskuze ohledně nižšího IQ černošské rasy a musí to být každému jasné.Jen si vzpomeňte jak WHO vyhlásila po velkém váhání "stav globální nouze" s dovětkem, že se hlavně jedná o státy s nižší úrovní zdrav. péče. Teď mají skoro hysterický záchvat z toho, že virus pronikl do Afriky mezi milióny zde pracujících Číňanů. A TO JE OPRAVDU VELKÝ PRŮŠVIH.Dnes zemřel na koronavirus první člověk v Evropě ( ve Francii). Proč mne nepřekvapuje, že to byl 80letý čínský turista.
Názor byl 2× upraven, naposled 15. 2. 2020 13:18
som nevedel ze komunisticke vedenie ciny su slnieckari.. clovek sa holt uci kazdy den 😀
Sluníčkáři jsou komoušská pátá kolona. A budou první na řadě... 😀
Na koronavirus zemřelo už 7 lidí jen v itálii Doktore. Odkud proboha čerpáš informace?Že to není vůbec pod kontrolou znázorňuje tento případ:https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/... ... S velkou pravděpodobností nakazil celou nemocnici, lidi kteří tam přicházeli a odcházeli bůh-ví odkud, ještě nevědí, že to možná mají a pohybují se bůh-ví kde.Idea o inkubační době 14 dnů už vzala za své, takže nás jen lakovali, byť zřejmě nevědomky.https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/ko... ... Životnost viru "na suchu" se stále prodlužuje, někeré informace udávají více než 10 dnů na jakékoliv věci. Třeba na tyči v MHD. Ale také třeba poštou.
Nemůžu za to, že zveřejnili diskuzi 14 dní starou. Podívej se na dátum vložení. Přesto nadále platí co jsem napsal.
Neplatí. Bohužel.
plati, si z toho zbytecne posrany. uz si provedl run na obchody?
Takže s odstupem 14ti dnů, ještě pořád věříte, že jste se v nějaké své naivní předpovědi trefili?
Tak hybaj zítra do obchodu a nakoupit potraviny na půl roku.😀😀😀Mamině rozstříhat prostěradlo na roušky a večer se sprchovat v chloraminu.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 2. 2020 20:37
To jsou tvé odborné profesní "rady" jak se připravit na aktuální téma s Koronavirem, Doktore?Nakoupit potraviny na půl roku a rozstříhat prostěradla?Proč by vás, takto plácajících tedy měl vůbec někdo brát vážně?
To také nebylo míněno vážně. To můžou brát vážně jen lidé bez smyslu pro nadsázku, nebo lidé s IQ méně než 70.
A proč jsi mi to tedy psal?
Netušil jsem,že jsi na tom tak špatné.
Protože to na tebe přesně sedí, Zelený bolševiku. 😀
To je jak rozhovor Čecha se Slovákem o Masarykovi a Benešovi... Kdo nemá argumenty útočí na oponenta....
Jo, nic jiného ten Zelený bolševik neumí... 😀
Rasistické studie trpí několika neduhy.1) Nikdo neumí definovat rasu tak, aby ta definice dávala smysl a dala se účelně použít na kde koho.2) Genetická variabilita v rámci lidských populací je větší než mezi nimi.3) Přechody mezi různými genotypy jsou geograficky velmi pozvolné, jen málokde se najde ostrá hranice.4) Různé výsledky pro různé rasy nemusejí souviset s genetikou.5) Hodnotit jednotlivce podle průměrných výsledků skupiny je blbost a naprosté nepochopení statistiky.
Takže po třech týdnech můžeme konstatovat, že všechno, co jsi zatím napsal, byly jen naivní doměnky.Koronavirus vtrhl do Evropy přesně takovou silou, jakou jsem předpokládal a díky obecné svobodě, vrozené nezodpovědnosti jednotlivců a mnoha vládám a politickým názorům se to šíří 10x efektivněji, než v Číně.A Evropa panikaří a střílí se do nohou, rukou i ostatních částí svého těla jako o život.Přesně jak jsem předpokládal a jak jste bohorovně a s výsměchem odmítali.
V Evropě bych se nebál. Čína je specifická. Jednak tam zkonzumují kdeco (např. netopýry nebo hady). Pak je tam problém s hygienou. Číňané kolem sebe dost plivou a kašlou bez toho, aby si něco dali před sebe nebo se odklonili. Další problém byl to, že čínské úřady to dlouho tajily. Nezavedly ze začátku nutná opatření a naopak trestali lidi, kteří varovali před virusem 2019-nCoV. Čína proto teď musí zavádět drastická opatření. Přitom nejvhodnější dobu Číňané propásli. Tehdy by mnohem méně drastická opatření pomohla mnohem více. Těch chyb bylo mnoho. Samozřejmě se to laické veřejnosti prezentuje jinak: Postavíme nemocnici z prefabrikátů za pár dní...
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 2. 2020 16:28
Jenže teď být "chytrý" není žádné umění. Chytrý jste měl být někdy koncem listopadu, jenže to o novém viru a průběhu nemoci nevěděl nikdo nic. To se to pak panečku kritizuje.Já jsem již v průběhu prosince psal, že umírat bude asi 2% nakažených a ta čísla stále sedí i po týdnech epidemické situace. ( tedy ona to epidemie podle našich měřítek vlastně ani není) . Dále mě mrzí, že nikoho nenapadne se zabývat souvislostí mezi již více než deset let starým objevem o vlivu ACE2 "Human angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2)" na odolnost proti nákaze koronaviry. Ve světle pozdějších výzkumů, kdy se zjistilo, že čínský genotyp má 5x více ACE2, než běloši a je 5x méně odolný vůči nákaze, lze s pravděpodobností hraničící s jistotou prohlásit, že Číňani jsou z hlediska imunity jaksi méně imunní. Proto si také myslím, že svět nás bílých se nemá čeho obávat. Leda chřipkové epidemie, o které se však téměř nemluví. Můj obdiv výše uvedenému příspěvku od "runner42", kterému to také "docvaklo". Škoda, že naši odborníci to přehlížejí a zbytečně děsí lidi.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 2. 2020 14:47
Také to lze vnímat i jinak.Propaganda, že je vše pod kontrolou a "bílému" prakticky nic nehrozí, zafungovala (zatím).Tedy alespoň do doby, než si začnou uchlácholení pokládat otázku, proč máme v Evropě tedy ty mrtvé na tento virus, když jsme tedy tak odolní a umírají další a to jsme teprve na úplném začátku průniku viru do Evropy.Navíc Evropané nejsou poslušní beránci jako Číňané, v Evropě nikdo milionové město hermeticky neuzavře a nezabrání sbovodné vůli občana být vyděšený až na smrt a podle toho se také chovat - rabování, útoky na úřady, nemocnice, bezpečnostní složky, vládu a td. To stačí zdražit benzín, aby lid vypochodoval do ulic s molotovovými koktejly - viz nedávná Francie.Takže šíření viru v Evropě ..... to půjde jako po másle.
Pořád se odehrává to, co jsem psal již před 2 měsíci. V Evropě se šíří pomalu a minimálně. Desítky nakažených, jednotky mrtvých. V Číně je to o tři řády více i přes drastická opatření. Kromě toho se zdá, že v Číně již epidemie ustupujeMediální bublina brzy splaskne.
Dle dostupných informací byl první případ přenosu z Evropana na Evropana teprve 28.1.2020. To je tedy necelý měsíc. je tedy jedno, co jsi psal přede dvěma měsíci.Od té doby už je virus potvrzen v 13-ti zemích Evropy. Růst nákazy je typicky exponenciální, tedy rozhodně ne stabilizovaný. A ani nebude. jak jsem psal výše, Čína nemá problém izolovat třeba milionové město, vydat zákaz vycházení a tím výrazně tlumit šíření. V Evropě jsou takové postupy nemyslitelné.Je úplně jedno, jestli je na tom Čína 1000x hůře. Čína nás nezajímá, ná se týká situace v Evropě, která je po měsíci sice pořád z globálního pohledu malá, ale neustále exponenciálně roste, takže se skutečně nejedná o bublinu médií.Co spíš nevíme, jsou informace, které nám neříkají.
DLE DOSTUPNÝCH INFORMACÍ TO NENÍ PRAVDA. Došlo k přenosu z Číňanky na Evropana.Růst nákazy není exponenciální, ale velmi pomalý a lokální.V Itálii také nemají problém izolovat města a vesnice. Navíc pod hrozbou 3 měsíčního vězení. Takže v tomto se hravě vyrovnáme kritizované Číně.Bylo by dobré si zopakovat, jak vypadá exponenciálaPrvní oběť ve Francii byl, světe div se, stařičký Číňan. V Itálii zemřeli nemocní senioři, které nejspíš zabila jiná nemoc a koronavirus se přidal, jako podmíněný patogen, čímž možná zhoršil jejich zdravotní stav, ale vůbec to není jisté. Nejspíš by zemřeli i kdyby nebyli nakažení koronavirem.
Myslím, že množství výrazu "nejspíš" plně podtrhují relevanci tvého zlehčování.Lidé jako ty si prostě nedají říct, dokud to nechytnou sami.
Kdyby je porazila lokomotiva a při pitvě našli koronavirus, nejspíš zamřeli proto, že jim lokomotiva přejela hlavu.Už tomu rozumíš?Proč myslíš, že na seniorech v domovech důchodců je očkování proti chřipce tvrdě vyžadované? Protože pro ně je chřipka smrtelně nebezpečné onemocnění. Proč myslíš, že po 65 letech věku mají lidé zdarma očkování proti chřipce a proti pneumokokům? Protože chřipka a zápal plic je pro ně smrtelné onemocnění. A je lhostejné, jestli se jedná o virový, nebo bakteriální zápal plic.Kdo umírá v Evropě na koronavirus? Staří neočkovaní lidé. Už ti to dochází?
Jo, tomu rozumí každý.Nicméně nijak nevymazává realitu, že se dotyční někde nakazili a nákazu by rozšiřovali dál, nebýt vlaku.Tak snad máme dost těch vlaků, co to vyřeší, ne?-----------------Ten zbytek sis víceméně vymyslel, nemáš žádný seznam věku ani zdravotního stavu zemřelých. Jen se snažíš za každou cenu protlačit své bohužel stupidní dogma, že průměrnému človeku, maldým, dětem nic nehrozí, ani když se Koronavirem nakazí. Přitom moc dobře víš, že pod takové tvrzení se nepodepíše jediný doktor, nebo věděc na celé pnaší lanetě.
Seznam a věk Italů samozřejmě mám. Jednomu bylo 62 onkologický pacient. ostatním bylo +- 80 nejstarším 88 a 91 let.Kdybys nebyl líný, zjistil bys to také./😉A teď trochu statistiky:https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-a... ... Stupidní dogma o nebezpečnosti zastáváš ty.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 2. 2020 14:54
Tak co dnes? Šíření pokračuje, nikdo neví kdo všechno to už má, každou chvíki neidentifikovaní nakazují další a další.A když nejste v kategorii do 40 let, máte jistotu 2 ze sta, že to máte spočítané. A to jsou statistiky dnes, na počátku celosvětové epidemie.Co teprve za pár měsíců.Jen tak namátkou, věková kategorie 50+ je nejproduktivnější kategorií lidstva. Tento virus ji umí ohrozit 20x víc, než chřipka. Takže to prostě problém je.
Neskutečně nesmysly. Rýmu a virozy má každý rok polovina lidstva a pár desítek tisíc na to i zemře. A nikdo se neděsí a nikdy neděsil.
bez odovzdat titul aj s obcianskym
A to jako prečo? Nesouhlasíš se mnou?http://www.pharmanews.cz/clanek/sez-nni-chripka-2/... Studie Evropského centra pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC) pro celou populaci EU (přibližně 500 milionů obyvatel) dospěla k průměrnému počtu 125 tisíc úmrtí v důsledku chřipky za jeden rok (40 tisíc v mírných sezonách a až 220 tisíc v sezonách s rozsáhlou chřipkovou epidemií). P.S. pro méně chápavé, chřipka je také viróza a není jediná.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 3. 2020 08:52
ok teda, pockame si na rovnaku studiu na koronu a porovname
Já se fakt divím, že vás ještě nezavřeli z tohle demgogické šíření kravin o Coronaviru. Tohle už je vážně na žalobu redakce.
Tak co dnes? Nic, jako obvykle, panikáři. 😀
A dnes? Půl Evropy v karanténě včetně ČR?
Dnes jako včera. Nic zvláštního, panikáři. 😀
Tu původní studii o SARS, neznám, u nového koronaviru vím o dvou, v první bylo 8 lidí a tam to vypadalo, že asiaté mají více ACE2, další asi se stovkou lidí ale žádnou souvislost mezi rasou a ACE2 neobjevila a jediný prokazatelný faktor, který způsobil zvýšení ACE2 bylo kouření. Nicméně virus napadá i nekuřáky a nezdá se, že by ho množství ACE2 významně ovlivňovalo, nejdůležitější faktor pro závažnost průběhu je věk a případně druhotná onemocnění.Rychlejší nástup v Číně a Íránů má na svědomí jednak nedostatečná osobní hygiena, ale především důsledné udržování veřejnosti v nevědomosti.
Vsechno toto je moc hezke, ale cele to stoji na predpokladu, ze udaje o poctu mrtvych, ktere cina zverejnuje, jsou pravdive. Jelikoz cina napr. vpodstate ani nepriznava koncentracni tabory pro Ujgury, tak moc pravdepodobne, ze to alespon radove sedi, neni.Kdo videl videa z WuHanu a cetl svedectvi lidi, kteri tam ziji, jim asi moc verit nebude.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2020 15:39
Temu velmi slusne vysvetlili na podcaste Daily explained. Netopiere maju extremne silny imunitny system, take mozu pozierat nakazeny hmyz a nic sa im nestane. Su nosicmi mnohych virusov bez toho aby ochoreli. No a cinania miluju jest vselijaku haved, a netopiere patria medzi ne. Opat ako pri vypuknuti SARSu v 2002 roku, ktory je tiez KORONA virus, tak opat je zdroj nakazy cinsky trh. Btw, zidia vedeli preco obmedzili jedalnicek, v Tore /prvych pat knih stareho zakona pre krestanov/ najdete vycet povolenych a zakazanych zivocichov na konzumaciu.
Vzpomínáte, jak v době největší uprchlické krize upozorňovalo Okamurovo SPD, že na Blízkém východě řádí koronavir s vysokým procentem úmrtností a jak to všichni eurohujeři popírali? Tak díky současnému průseru se nyní přiznává, že to byla pravda. :-/ B-]
mladým krásným (bez ohledu na věk) euanům to nevysvětlíš, oni to všechno totiž chtějí,nedávno jsem četl v nějaké diskuzi názor na EU:"my staří jsme totalitu a socialismus zažili, říkáme vám to pro vaše dobro, ale když jinak nedáte a chcete to zažít, dobře vám tak, odserete si to sami a sami si to budete musete vyřešit, my už tady nebudeme"to myslím platí na všechny podobné věci jako třeba islám, nebo falešná čísla o koronaviru
Jo, jak PiTomio říkal, že uprchlíci mají opičí mor, který ve skutečnosti vůbec neexistuje 😀 No, možná měli rýmičku, protože koronavirů je spousta druhů a některé z nich způsobují i rýmu.
Hele George, moc bych to nezlehčoval, protože oni nám sem natáhli jiné choroby. Není to žádné kdyby, ale bohužel skutečnost a špatná zkušenost, která stála několik desítek životů.Výskyt spalniček vzrostl mezi lety 2014 a 2015 o více než 450 %. To, že to koreluje s největší vlnou migrantů není náhoda. Oficiální místa to sice svádějí na odmítače a nízkou proočkovanost, ale to je menší polovina pravdy. Někdo nám to do Evropy zavlekl a já to nebyl.😀
Ok, beru, ale jako odborník snad uznáš, že ten "opičí mor" fakt byla pěkná blbost ...
A nebylo to způsobeno tím, že Číňani nebo Korejci jako KimČong Tom žerou psy, kočky a vlastně cokoliv co se hýbe? Ale to ovce ze sekty Svědků Pitomiových neslyší a nevidí.
Jsou horší prasata než my. Sežerou vše na co přijdou. Za 20l let jsou je viry od nich. Pryč snima. Jsou jak myši. Hrůůůůůůůůůůůůza.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 1. 2020 01:42
Hlavně v některých regionech číny je zvykem hodně plivat, každých pár vteřin slyšíte někde odplivnutí. Číňané neberou ohledy na jiné, berou ohled jen na sebe a svou rodinu, takže nějaké kašlání, kýchání na veřejnosti a nezakrytí úst je normální. Někdo poprská tlačítka ve výtahu, druhý na to sáhne, pak si sáhne na obličej a už to jede. Vsadím se, že časté mytí rukou také nebude jejich silná stránka.
Britové jsou úplně stejní. Jen si vzpomeň, jak T. Mayová vyzývala ještě týden po útoku novičokem vyzývala angličany, aby se umyli. B-]
Snad se někdo nebojí viru? Díky nim jsme lidmi (mutace) a díky nim se zlepšuje náš imunitní systém. Jistě všichni jedinci nepřežijí, ale to je život a nikdo z nás tu nebude na věky. Na světě zemře hlady a na další nemoci nespočet lidí denně a řeší je kdo? Možná je tato epidemie dobrý důvod zamyšlení jestli je skutečně nutné mít na světě tolik mld. lidí. Nevím totiž, jak by kdy bylo ekologické zemědělství bez chemie schopno takové množství nakrmit. A asi se najde víc rozporů mezi uhlíkovou neutralitou anebo emisemi a počtem nás lidí.
zatim hlavne nejde o epidemii. definice je snad 1500 pripadu na 100 000 obyvatel a to neni ani nahodou
Na paniku doporučuji preventivně Oscillococcinum nebo jiné placebo. Čím dražší, tím účinnější. A bez vedlejších účinků.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2020 19:09
v hodne pripadech pomuze lexaurin/rivotril/neurol
Nejlepsi ovsem Guttalax. To by hned prisli na jine myslenky. 😀
Trosku mi to pripomina prvni dny po havarii Chernobylu: Oficialni mista v novinach hlasi, ze mame jenom takovy mensi problem, nic zajimaveho, Americanum se to stalo taky, vsechno pod kontrolou, ale pritom mezitim si na nejvyssich mistech rvou vlasy a posilaji do oblasti statisice vojaku na sanaci. 😀
Česky se to píše Černobyl ,ale jestli chcete působit světově, pardon.
Když si chcete hrát na grammar nazi, tak se naučte psát čárky ve větě.
ale zemrelo par lidi...
Já už do sebe každopádně pro jistotu láduji sloní dávky Wobenzymu!!
miliardar😁🖖
Tady spousta lidí operuje s oficiálními čísly od Číny.To si tu opravdu někdo vážně myslí, že kvůli 1500 infikovaným Čína :- dá do tvrdé karantény 40milionů obyvatel- začne v rychlosti stavět dvě polní nemocnice (každá údajně bude mít kapacitu 1000 infikovancýh)- od zítřka přihodí do karantény i Peking, takže to bude 60 000 000 obyvatel v karanténě- ruší oslavy a akce nad 100 lidí (a to mají Číňani Nový Rok, asi největší událost v Číně)To spíše více věřím těm videím, kde jsou údajně sestřičky, které žádají o pomoc a apelují na to, aby lidi nejezdili domu a nepořádali společné akce, večeře apod.A zároveň hlásí přes 100 000 infikovaných, což je oproti oficiálnímu číslu 1400 úplně někde jinde.Zdroj :https://youtu.be/h8aloXm2NB0... https://youtu.be/8TtN9MmGueI... A pak tu máme WHO, které operuje s oficiálními čísly od Číny.Navíc pokud si tak pročítám vyjádření WHO, tak PHEIC sice nevyhlásili, ale nebylo to jednoznačné rozhodnutí. A pokud Čína lže a WHO jen spoléhá na jejich ofiko info, tak nějaké pochyby prostě mám.Zdar Max
Počet infikovaných je velká neznámá. Počet hospitalizovaných a prokázaných je asi +- pravdivý. Ale počty prokázaných mrtvých se těžko ututlávají a Číňané by byli trochu proti sobě, kdyby kalili vodu. Jenže ať děláme, co děláme, zatím je údajně 80 mrtvých. Napsal bych klidně zatím a JEN, protože na chřipku zemřelo v sezoně 2018/2019 v ČR cca. 200 lidí. Což je číslo několikrát větší než v medializované epidemii v Číně. Srovnáme-li počet obyvatel a úroveň hygieny a zdravotní péče, je to vlastně běžný výskyt a jestli se jedná o epidemii je otázka, na kterou bude známa odpověď až v budoucnu. Osobně si myslím, že korona virus působí v tomto případě jako podmíněný patogen při rozvoji jiného onemocnění, tedy převážně chřipky. První dostupná data tomu nasvědčují.Včera nás media celý den krmila případem Čecha ve Vietnamu, abychom se večer dozvěděli, že mu jen bylo špatně a bolela ho hlava. Taková honba za senzací se dá označit jako šíření poplašné zprávy. Apropos také mě bolí hlava, určitě mám koronavirus.http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/chr... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2020 09:37
no hlavne idnes porad strasi smrti snad celeho sveta
Tak oni počítají ty potvrzené, což znamená, že to musí potvrdit laboratoř, možná dvě.Odhad HKU je 26000 nakažených se symptomy podobnými 2019-nCov a celkem 44000 infikovaných včetně těch, co symptomy nemají.Údajně by se to mělo každých 6,2 dní zdvojnásobovat.Uvidíme tedy za pár dní, co je na tom pravdy.Zdar Max
https://www.csfd.cz/film/895-28-dni-pote/preh... ...
Virus zacal radit v listopadu, na konci ledna je v cine 25 mrtvych, cina ma 1 500 000 000 obyvatel. Vyviji se vakcina ve spolupraci s nejvetsimi farmaceuty na svete. Ja Vam lidi nevim ... :) A jeste ta hlaska, ze to cina nezvlada. Ale stihla uzavrit pet mest a narvala do toho prachy. Tato zprava mi prijde, ze je z klobouku - denne pet minut hnevu vuci Cine. Jsou pak i podobne klobouky - pet minut hnevu vuci USA, Rusku :) Vzdy zalezi na objednavce...
Téměř bych i souhlasil, jen vztahovat počty zemřelých na celou Čínu je hodně out. Je to sice jedna země, ale přes několik podnebných pásem a velká jak půl světadílu. Všude jiné podmínky. Taková statistika by nebyla nikomu k užitku. Předpokládám např. , že vztahovat výskyt malárie i na počty lidí ze severu by bylo kontraproduktivní a nic neříkající.
Není to IMO úplně tak, jak to říkáte. Tím, že má Čína tolik obyvatel, tak má mnohem větší možnosti, jak tento problém řešit. Je samozřejmě logické, že oblasti vzdálené místu vypuknutí jsou statisticky nezajímavé, ale jde o nemoc, která se šíří kapénkami a pokud znáte dopravní infrastrukturu Číny, je Vám jasné, že už to musí být všude. "Uzavření měst" je jen pojištění statusu quo v místech největšího výskytu. Brzy budou města zas otevřena.Tedy, že to není podceněné je vidět na čísle zemřelých.
Jak víte, že se šíří kapénkami a pokud ano, jak je tento přenos procentuálně zastoupen? Těch mrtvých není zas tak mnoho, aby se kvůli tomu dělala taková panika. Nechci být za cynika, ale z epid. hlediska je to tak. Situace v ČR a obyčejná chřipka popsána zde:http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/chr... ... Přejděte na str. 4 a v tabulce vidíte čísla která ve srovnání s epidemií korona viru v Číně jsou mnohem vyšší. 2017/2018 246 mrtvých, 2018/2019 195 mrtvých.Přitom proočkovanost je kolem 5% a to speciálně u rizikových skupin. Bez očkování by bylo mrtvých mnohem víc.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 1. 2020 13:26
shlédni videa v tomto článkuhttps://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina-ko... ... kapénková infekce už je potvrzená
Po průmyslové špionáži a na na ní navazujícím plagiátorství všeho druhu a odvětví a po snaze ovládnout svět přes svý trojský koně umístěných v IT produktech a v produktech moderní komunikace je koronavirus a s tím spojené riziko velkýho porůšvihu, další hezká ukázka jak můžeb současná komunistická Čína přispět lidstvu.
Zatím co my, moderní Evropané, odmítající očkování, jsme přispěli lidstvu epidemií spalniček a několika desítkami mrtvých.:-/
Za pár dní to bude po celém světě. Ještě nepřišli jestli je to z netopýrů nebo z hadů (kobry, ...)?
Cituji:WHO ve čtvrtek usoudila, že bylo ještě příliš brzy na to, aby kvůli šíření nového viru vyhlásila celosvětový stav zdravotní nouze. Reuters podotýká, že zatím není jasné, jak nebezpečné toto onemocnění skutečně je a jak snadno se přenáší z člověka na člověka.
No vzhledem ze v Cine se sni rocne techto zviratek vice nez 20 000 000 ks...
zase ten klasický problém, někteří operujete tady v diskuzi s nějakými "oficiálními" počty, ale už si nejste schopni dohledat informace, že nemocnice ve wuchanu jsou přeplněné, tisíce lidí čekají na vyšetření a nikdo netuší kolik z nich je nakažených,vzhledem k tomu, že je nějaká inkubační doba (cca 14 dní), je možné, že už jsou nakaženy desetitisíce lidí (možná statisíce)myslíte, že kdyby situace nebyla vážná, že by to řešil celý svět? že by čína uzavřela 11 milionové město? že by to čína vůbec oznámila?
resi to jen a pouze novinari a par panikaru.cina se chce jen ukazat. kdyby z toho nahodou bylo neco vazneho, tak at se nerekne, ze nic nedelali.
Panika se v novinach prodava dobre co?(vcera jsem slysel i verzi od opravdovych doktoru z oboru, tak na me tenhle bulvar neplati).
jediné co jsem četl a slyšel od "opravdových doktorů z oboru" bylo:uvidíme, počkáme, nevíme, možná
Mezi námi, to je také to jediné rozumné. O to víc se snaží novináři v honbě za senzací.
Tvl. ještě aby se novináři nesnažili, když tu mají takové stádo kokotů ochotných se hádat. Pokud chcete, aby se o tom nepsalo, tak tu nesmíte plácat játra jak o život a dávat jim najevo, že chcete víc. Přesvědčený blbec s názorem je zlato 21. století. Ví to Trump, ví to Babiš a v redakci to vědí taky.
"Jeden z největších problémů spočívá v tom, že nemoc začíná jako běžné nachlazení či chřipka – pacientovi se špatně dýchá, kašle, má teplotu (někdy se přidávají průjmy). To znamená, že laik ji v podstatě nemá šanci rozpoznat.Pokud se tedy výše popsané příznaky vyskytnou u někoho, kdo nedávno cestoval do rizikové oblasti, měl by raději neprodleně navštívit svého praktického lékaře. "a ten vám řekne, že zbytečně blázníte, dostanete paralen, antibiotika a pošle vás domů
tak samozrejme. a co by mel jako jineho delat?
Jak je u nas zvykem, paralen a sup hezky do prace ;)
za toto by som ja daval pokuty o vyske trojmesacnej mzdy.
Korona virus je stará vesta. Byl zde vždy a ví se o něm už pár desítek let. Jen se neví, co s tím. Například SARS je mnohem nebezpečnější. Problém je, že epidemie začíná zrovna v době, kdy na severní polokouli probíhá i epidemie chřipky. Zdravotníci můžou tedy zapomenout na nějaké infra kamery, protože tak nelze určit původce horečky a falešně pozitivních by bylo tolik, že ztrácí smysl monitorovat tímto způsobem. Pouze laboratorní test může prokázat původ nemoci. Epidemiologové zatím jen odhadují i cestu přenosu. (sekretem, nebo vzdušnou cestou?) Rozhodně nic nezkazíte, když si budete důkladně mýt ruce a vyhýbat se místům s vysokou koncentrací lidí.Včera ně "dorazil" rozhovor v TV s docentem Maďarem, jedním z předních odborníků na prevenci infekčních nemocí. Pan doktor prohlásil, že " Lidé by se měli očkovat proti chřipce, aby se náhodou chřipkové viry nějak nesmíchaly s koronaviry" konec citace. Když už i jinak vynikající epidemiolog řekne takovou do nebe volající kravinu, je vidět, že si s epidemií vůbec nevědí rady. A v tom je to hlavní nebezpečí-
"Korona virus je stará vesta. Byl zde vždy a ví se o něm už pár desítek let. Jen se neví, co s tím. Například SARS je mnohem nebezpečnější."SARS je take koronavirus, takze je blbost rikat, ze SARS je nebezpecnejsi nez koronavirus. Taky si s epidemii evidentne nevite rady... 😀
Smrtnost na SARS je přes 10%. U koronaviru je to asi 2-3%. Proto si dovoluji tvrdit, že SARS je nebezpečnější. A to cca 4x. To víte, není virus jako virus.😉On je trochu rozdíl, když zemře 100 lidí z tisíce nakažených nebo 20.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2020 12:50
tak to všem přeji hodně štěstí..odhadem je cca 470 lidi nemocnýchumřelo zatím 17 lidíA 95 leží v kritickém stavu....Proč myslíte že se "uzavře" 11 milionové město.Jediné pozitivum je oslabení slabších a jinak postižených lidí 40+ věk a nemoce jako cukrovka. Ale těch je i tak hodně.. co vím já jako laik je že koronavirus může mutovat a proto je i tak nebezpečnýOsobně si nemyslím že uzavření města s 11 miliony lidí je jen tak...
omluva oprava *nakazenych 570 lidi
Nemusíte se omlouvat. Sám píšete a naprosto správně, že je to odhad. Ve skutečnosti to bude násobně víc. Nemoc se v počátku běžně nerozezná od chřipky a jak píši, zrovna máme (i v Číně) chřipkovou epidemii. To že si s tím nevědí rady, potvrzuje fakt, že dělají taková šílená opatření. Ona si s tím neví rady ani WHO. Na druhou stranu si uvědomte, že 11 miliónů je víc, než má ČR. A nemoc s výskytem 5 na 100.000 nevyžaduje žádná epid. opatření, protože prostě nesplňuje parametry epidemie. SARS je však výrazně nebezpečnější s větší smrtností. To že zcela uzavřou tak obrovské město, zastaví dopravu atd. je jen výraz naprosté bezmoci a neschopnosti. On totiž nikdo netuší jak z toho ven, ale nejspíš to vybublá do ztracena a matka příroda si pomůže sama.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2020 15:56
Jak si to predstavujete v zemi kde podle odhadu zije "mimo sysstem" 10% populace na ulici ci po ubytovnach a nocleharnach. Jeste drobnost zazil jsem na letisti v Shanghai - Pudong situaci kdy se pisoaru namacknul dalsi Cinan a byl jsem poucen ze je tam misto...
vy to vubec nechapete, uz mate plynovou masku?
"Proto si dovoluji tvrdit, že SARS je nebezpečnější. " To jistě můžete, ale bez upřesnění typu viru je to tvrzení nanejvýš matoucí, neboť - jak už tu zaznělo - původcem SARS je rovněž koronavirus.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2020 18:05
To by byla zajisté pravda, ale příznaky SARS (těžký akutní respirační syndrom) se liší od příznaků právě probíhajících nemocí. Tak je nejvýš pravděpodobné ( téměř jisté) že se nejedná o SARS-CoV. Nemoc totiž začíná nenápadně jako chřipka. U SARS se projeví okamžitými vysokými horečkami. Mimochodem, to je taky důvod, proč je monitoring za pomocí infrakamer k ničemu.Abych doplnil. Při epidemii SARS r.2002 zemřelo z 8000 nakažených necelých 800 tj. 10%. Tato epidemie byla důkladně zmapována a popsána. Při probíhající epidemii i přes nejistá čísla to opravdu vypadá na asi 2%.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 1. 2020 08:46
To už zase odbíháte k něčemu jinému. Já pouze poukazuji na to, že kdyby se formulace typu:"Smrtnost na SARS je přes 10%. U koronaviru je to asi 2-3%. Proto si dovoluji tvrdit, že SARS je nebezpečnější."objevila v nějakém článku, tak budete jeden z prvních (ne-li úplně první), kdo by to kritizoval. Protože ve skutečnosti jde o srovnání nebezpečnosti dvou koronavirů a nikoliv "koronaviru a SARS". A ještě navíc je to takto nepřesně formulované, neboť "SARS" je nemoc a nikoliv virus - ten se jmenuje SARS-CoV, jak jste teď již uvedl.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 1. 2020 09:40
Pokud vám jde o slovíčka, pak máte částečně pravdu. Problém je, že tato nová nemoc ještě není ani řádně prozkoumána natož pojmenována. V minulosti se obecně takové případy pojmenovávaly jako respirační onemocnění vyvolané koronavirem. Promiňte tedy, že jsem to zkrátil, ale nepředpokládal jsem, že to čtou úplní nýmandi.Tím samozřejmě nemyslím vás.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 1. 2020 10:26
no a chripka zabije rocne asi 600k lidi na celym svete kazdej rok, takovej lepsi sars
SARS i MERS jsou podmnožinami množiny koronavirů.
Děkuji za upozornění, ale myslím, že v tuto chvíli jsou na koronaviry všichni odborníci, takže to vědí.
skutečnou úmrtnost ale nikdo nezná, jednak je to v číně a za druhé myslím, že úmrtnost je poměr mezi zemřelými a uzdravenými, naprostá většina nakažených je stále nemocná
uz sa vie preco sa infekcne choroby siria hlavne v zime? je horsia imunita? vo vlhkom studenom prostredi viry lepsie prezivaju? je ulahceny prenos vacsinou koncentraciou ludi na jednom mieste?
Kdybyste začal otázku slovy: "už se ví proč VIROVÉ infekční nemoci DÝCHACÍCH CEST"....pak je na všechny podotázky odpověď ano, máte pravdu.
Spise neodhadute pocatecni faze. Potka se deset a kazdy tu svoji "chripku" roznese mezi dalsich deset svych znamych. Cim je delsi inkubacni doba, tim je riziko i u zdanlive banalniho onemocneni vyssi pravdepodobnost ze brebery vylepsi sve zbrane.
Jsou to hovada. Za posledních 20 let jsou od nich ty nejhorší viry této doby. A proč ? Protože se nekoukají na hygienu a žerou vše co můžou. I podkany.:-O:-O:-O:-O:-O3-[3-[3-[3-[3-[ A nákaza je tu. Postavit kolem Číny velkou zeď to je řešení. Izolovat je. Nikdo ven ani dovnitř.
Hodně zajímavé info, nutno se soustředit - docela špatná výslovnost, ale bomba:https://video.aktualne.cz/dvtv/za-koronavirus-si-mu... ... .Tudíž zajímavé metody komunistické velmoci Číny - prostě zavřít. Klidně omezí volný pohyb mnohamilionovému městu. Což je sice hrozné a v našich podmínkách nepředstavitelné..Komunistická výchova má malý náskok - lidé v kajícné podřazenosti tam nosí roušky a ten, kdo kašle, má také roušku ( u nás nevídané, jsem zvědav, jak budou reagovat lidé v autobusech a tramvajích, když budu mít na obličeji respirační masku s filtry..Netopýří žijící 30 let, s dokonalým imunitním systémem, ve statisícových koloniích (přičemž jedna skupina může mít od stovek do několika tisíců jedinců).Každý jeden jediný netopýr (v dané oblasti) může být nositelem až 30 různých koronavirů. Koronavirus je něco jako chřipkový virus, jen je obalen koronou (laicky - nevyznám se v tom).Oproti chřipkovému viru má oslabenou genetickou samoopravnou schopnost. Proto při přenostu z netopýra na jiného savce či jiné zvíře vzniká více mutací, než u chřipkového viru. Některé mutace jsou neživotaschopné, ale vzhledem k množství mutací je velká pravděpodobnost, že jedna mutace bude až moc životaschopná a že tato mutace bude pro jiné živočišné druhy neznámá a nebudou se proti nim moci účinně bránit (zpočátku).Když dojde posléze k dalšímu přenostu zmutovaného viru s netopýrem nakaženého savce na člověka, je to průser. A původcem je jedno malé odolné zvířátko, kterým koronaviry zjevně nevadí.Doporučuji shlédnout video z odkazu. Poučné.Jinak na epidemii chřipky umírá také hodně lidí. Já však neznám nikoho, kdo by chřipkou onemocněl. Chřipka se léčí klinicky, vše ostatní, co se léčí doma, je katar horních cest dýchacíh.Hezký den a nekašlejte v tramvaji prosím (jinak se Vám to vrátí jako bumerang).😀
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2020 07:54
Respiratory jsou take celkem nenapadne, viz treba https://www.dtest.cz/clanek-673/zapomente-na-r... ... (cena je na 20 ks v baleni).
Chripka je onemocnení zpusobene chripkovym virem. Podle odolnosti jedince se lisi prubeh infekce a vysledek. To zda jsi s tim doma nebo ne, nic nerozhoduje.Chripka se da prezit i v domacich podminkach, za predpokladu, ze je imunitni system v poradku a nedojde k nasledne superinfekci jiz vycerpaneho tela jinou infekci napriklad anginou. Pak muze (nemusi) prubeh vzit dramaticky zvrat.
https://www.wikiskripta.eu/w/RNA_viry... . Chripka se neleci pouze klinicky, mudrlante.
Hepčíííííí 😝
Roušky nemaj s komunismem nic společnýho. V Japonsku i Jižní Koreji jsou populární o desetiletí dýl než v Číně a dávno před tím než se s globálním turismem a obecně masivním cestováním objevili i tyhle exotický epidemie. A vždycky se říkalo, že to nosej z ohleduplnosti k ostatním lidem, aby na ostatní neprskali. Jen někteří teď objevují Ameriku, protože asi poprvé viděj roušku...
Pro spoustu lidi je prakvapenim, ze v JV Asii nosi rousky cca tretina lidi i za normalnich okolnosti. Kdy, kde, jak a proc je nosi, to je misty na veselou diskusi, ale proste je to tak.
Konečně se ty hodiny v Plague Inc začínají vyplácet!
Proc ministerstvo zdravotnictvi doporucuje pouzivat preventivne rousky? Ty prece proti nakaze nijak nechrani.
Protože ti, co s tím potřebují něco zoufale dělat, teď mají co. A ministerstvo vykáže práci. Win Win (a pokud se sem virus dostane, bude to Win Win Win 😀 )
Jak se mi hezky skladaji minusy od ignorantu, to vzdy potesi 😀Rousky, narozdil od respiratoru, opravdu člověka nechrani. Ty jsou urceny jen k tomu, aby dany clovek ochranil sve okoli pred SVYMI viry a bakteriemi. Nikoliv naopak.
Myslite, ze je rouska pro viry propustna jen jednim smerem ? V rom pripade by melo stacit nasadit si ji obracene a ochrani me, ale ne okoli.
Rouška není prezervativ. Nechrání nikoho ani z jedné strany, takže nasadit si ji obráceně nic neřeší.Nosí se proto, abyste ve chvíli, kdy kýchnete nebo dostanete záchvat kašle, nerozsévali kapénky po širokém okolí. Zůstanou na roušce. Ta je pak vysoce infekční. Z obou stran, protože pro viry a bakterie nepředstavuje žádnou výraznou bariéru. To je její jediný účel - nepoprskat celý vagon metra. Pokud vám ji někdo poprská z venku, pak vás ochrání leda na pár vteřin, než se vám podaří ty bacily skrz materiál roušky vdechnout. Není to žádná bariéra, ani z jedné strany.Na ochranu potřebujete respirátor, který bude buď dodávat vlastní vzduch (například z bomby), nebo bude veškerý vzduch přivádět skrze správně zvolený filtr.
Respirátor má své filtry, které toho zadrží dost. Částice viru jsou však malé, tudíž máte pravdu s tou vlastní cirkulací, kdy filtr je tak hustý, že potřebujete baterii a kompresor, který by pumpoval filtrovaný vnější vzduch to masky..Nesouhlasím, že obyčejný respirátor neochární obousměrně.Má význam i pro kašlajícího, i pro zdravého. Na cestu do práce a zpět to stačí. Respirátor zachytí kapénky, které obsahují viry. Musel byste ten respirátor dýchat celý den, abyste z něj dostal do plic nějaké viry. Ony totiž opravdu z těch kapének v látce respirátoru uváznou.Když nějaký neurvalec kašle v tramvaji a je zjenvné, že je nachcípaný, přikryji si nos límcem od bundy. Zjistil jsem, že to funguje. Abych se nakazil, musel by být ten zmetek hodně blízko.
Kdyz zde clovek vidi tyto "odborne diskuze" tak se nemuze ubranit zachvatum smichu. Jeste ze to nikdo lekarum nerekl ze vlastne s rouskou nebo bez operovany stejne zemre na nakazu.
Ta rouška tam fakt není kvůli "nákaze". 😝
Pro mene bystre je pro omezeni moznosti prenosu aerosolu s breberama.
A jeste pro doplneni zvyk v Cine vozit si sebou bandasku s cajem a stravovani se u poulicnich stanku tak nejak moc nenahrava. V roce 2007 behem podobne infekce cinske urady si prilis tezkou hlavu s obtezovanim misnich nedelal ani na letisti v Shg-Pudong. Kdo videl na vlastni oci absurditu kdy na jedne ulici se prodavaji oblecky pro Tibetske dogy a o ulici vedle vladne stredovek.
Tak to je snad vseobecne znamo, ne? https://www.dtest.cz/clanek-673/zapomente-na-r... ...
To už je lepší. Zde máte ode mne plus. Jinak mínus také potěší, to totiž znamená, že ten, kdo nesouhlasí, to de facto četl.Mi dělají mínusy více dobře, než když mi někdo dá plus.Nesouhlasím však, že rouška chrání jedním směremChrání oběma směry. To, že je virům propustná, neznamená mnoho.Viry samy o sobě se vzduchem šířit nedokáží, ani rouškou ne.Viry se šíří kapénkami. To znamená vlhkostí ve vzduchu a následným proudem vzduchu, který vlhkost unáší. Proto rouška postačí a navíc nestačí jen pár "kusů" daného viru k nákaze. Musí být dosaženo nějaké kritické množství. Tudíž velké množství kapének, každá se staticíci "jedinci" virů.
https://www.dtest.cz/clanek-673/zapomente-na-r... ...
rusky znizuju pravdepodobnost nakazenia o desiatky percent, aspon podla vyskumov na chripke. nejde o filtraciu virusu, ale o to ze aj chori aj zdravi ludia si omnoho menej infikuju ruky chytanim ust a nosa a potom to neprenasaju z ruk dalej
proc myslis ze se pouzivaji rousky atd ? ty nejsou urcene jen pro to aby chranily tebe ale aby chranily i ostatni pred tebou 🙂 kdyz mluvis, kasles atd tak siris male kapicky slin vsude mozne, rouskou, ubrouskem atd tomu branis, ale neni to urceny jen pro to aby to chranilo tebe 🙂
Ano, zdravy clovek poleti do ciny a da si rousku, aby ochranil ostatni pred svymi nemocemi, to fakt dava smysl, poposedni si clovece 😀😀
Protoze inkubacni a infekcni doba je az 14(mozna az 20)dni a bez rousky to vsude jen roznesete, kazdej by mel mit povinne rousku! Tak jako to naridili v cine, bez rousky nesmite ven. Nastesti mame mensi vyhodu,ze narozdil od cinanu nemame ve zvyku vsude plivat hleny 24 hodin denne.
A kdo hrál Plague Inc. už pomalu kupuje letenky do Grónska... 😉
Jako odborník na problematiku šíření globálních pandemií (Plague Inc. jsem několikrát hrál) můžu doporučit ještě Island, Nový Zéland, a kdo by chtěl na pevninu, tak Maroko nebo Alžír 😀
Relativne bezpecna je jeste severni Kanada, severni Sibir a severni Antarktida. Ale tam zase umrete hlady nebo zmrznete
No British Columbia je pomalu Čína, takže od Yukonu výš 😀
... kde je roztrhán ledním medvědem 😀Grónsko má pro mě sympatické podnebí, až na tající led. Jinak je tam ovšem všechno ultradrahé, protože se musí dovážet. V létě ideální destinace, až na ty ceny!
letenky? obavam se ze je to jak s investici jak je neco "obecne" znamo je pozde to vyuzit.karty jsou rozdany ...
prostě je nás na té planetě moc. Více lidí a tím pádem i hospodářských zvířat a na menší ploše, více možností pro viry častěji mutovat ... různé špatně nebo vůbec léčitelné nemoci budou přibývat.
To jsou kecy a jenom protoze si myslis ze je to daleko. Az zacnou umirat tvoji blizci nebo budes lezet ty sam taky si budes rikat: "to je dobre, lidi je moc".
On nepsal zda je to dobře či špatně. jen psal že pravděpodobnost výskytu zvyšuje hustota populace...
Ale i tak je to zavádějící. V autobuse je mnohem větší hustota než v autě? Ono už je přece jedno, jestli jedu tramvají v 300 tisícové Ostavě nebo metrem v Šanghaji. Míním tím, co se týká té zdánlivé hustoty.Problém je totiž v životním stylu. 20 mega obyvatel a dokáží se nakazit od nějakého vepříka, na kterého spadl z výšky umírající netopýr. V tom to je, v zaostalosti obyčejných lidí technicky vyspělého národa. Taková Indie létá do kosmu, ale zubař na ulici jde močit, o kus dál hromadně ze zábradlí vykoná velkou potřebu a pak se vrátí do "pouliční" ordinace, kde si vystrčí nohy na chirurgický stolek (s botama po stolici) a dále čeká na dalšího zákazníka.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 1. 2020 08:04
bez skol, mhd a openspacesov by neboli pandemie
A jak pak mohla evrope tenkrat zavarit pandemie moru?
no ved pisem.. skoly, mhd a openspace 😀😀
Tehdy chodili všichni povinně do kostela. 😀
no těch prvních 300.000 se (možná) nakazí v Ostravě stejně rychle jako v Šangaji, ale už další den to bude v Ostravě pořád těch 300.000 zatímco v Šangaji milión. A pravděpodobnost, že někdo z toho množství letí následující den na služební cestu je pak také rozdílná ...
Tak snad lze ocekavat trochu vice hygieny v Ostrave nez v Cine. Problem je ze male procento lidi zije na zapadni urovni at jiz co se tyka hygienickych navyku a zvyklosti. Puvodni zastavba a obyvatelstvo v okrajovych castech mest tvori nikoliv tisice ale miliony bacilonosicu. Jak mnohokrat zaznelo kdyz je gheto s tisicovkou lidi lze to zvladnout ale miliony?
zbytecna panika
podívej se na videa v tomto článkuhttps://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina-ko... ...
už je to ve francii
no a to je neco divneho nebo co?zbytecna panika. na tu umre o dost vice lidi, nez na nejakou podelanou chripku. vice lidi tam umre za hodinu v autech.jak se diky panice zhrouti akciove trhy, to bude teprve potom tragedie
tak si tu tvoji chripku bez vyzkouset ty .....
80% nakazených nemá žiadne väčšie problémy. Ale histeria z nákazy ako keby človek dostal AIDS.
řekni to těm lidem v číně v uzavřených městech
a duvod?
Aby vedeli, ze to je zbytecna panika...
to snad neni pravda. proc panikarite? ze panikari cinani se ani nedivim, ti panikari, i kdyz se jim v prumyslove hale zvedne prach
predpokladam, ze to je vlastni zkusenost, ke ktere jsi prisel nakupem na aliexpressu, ze? 😀
Nikdy jsem jeste nezazil aby kvuli "chripce" se zaviraly milionovy mesta. Komousum se neda verit, ti vsechno co by je mohlo v ocich lidi poskodit cenzuruji nebo vylepsuji aby to nevypadalo tak strasne, jejich cisla je potreba vynasobit minimalne deseti, ted v evrope teprve uvidime jak zavazny to je. Bud to nic neni, nebo to do mesice mame vsichni, je klidne mozny ze uz to koluje, jen neni dost zavaznejch pripadu ktery pritahujou pozornost lekaru a na kterejch to tim hned odhalej..
tak samozrejme, ze to tu je, jen to neni nic vazneho, tak to nikdo neresi.
jasne, nic vazneho. ty budes opravdu .......
"Byly původně známy pouze coby původci infekcí u ptáků a savců. Během šedesátých let 20. století však vyšlo najevo, že způsobují nemoci také u lidí." ...
narážate asi na to, že človekl je tiež cicavec (cicavcov ='esky savců)?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.